Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg18. April 2024 11:28
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12098
Arbejde i fys...: 9932
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7621
Fra bindebrev...: 6581
Fysisk medieskab: 5304
Besøg IKKE e...: 5204
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4794
Den røde Løber: 4583
Poveglia øen...: 4515
Problemer, de...: 4111
Winchester My...: 4096
Navnet - etik...: 4031
Navneskifte e...: 3940
Dykning: 3932
Net- og andre...: 3896
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2330
Den sidste dag: 1951
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1346]
. Dansk Parapsyko... [1101]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [890]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Side 2 af 2 < 1 2
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 24. april 2007 13:06:11
Marita, du må fortælle Johnny om alle de fantastiske kager du kan bage med egne æg smiley
Forfatter RE: Pulle
Bertha
Brugere

Antal indlæg: 470
Tilmeldt: 03.03.07
Lagt på d. 24. april 2007 13:22:14
Jeg er helt ening med dig, Marita, ansvaret for dyr gælder osse, selvom man ikke har det så godt.
Jeg lover dig, at jeg følger intenst med i hvordan katten har det. Og bliver det ikke bedre, så ved jeg hvor man kan købe kattemad. Men forhåbentlig løser familien selv problemet. Børnene holder sikkert meget af deres kat, og kan ikke gøre for at de ikke bor sammen med katten mere.

Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 24. april 2007 20:19:24
Hvor er det godt, at der findes mennesker der tager sig af de dyr andre svigter smiley
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 27. august 2007 12:55:38
Min mand er lige hjemme til frokost, han kigger ud af havedøren og råber på mig. Om jeg har set den høne der sidder under havebordet og ser meget syg ud. Det har jeg selvfølgelig ikke. Den ser meget syg ud, hænger med hovedet og puster voldsomt, så jeg vil ikke gå ud til den. I stedet ringer jeg til min far, han har kyllinger i den størrelse, det kunne godt være en af hans. Det er det bare ikke, men han vil godt komme ned og se hvad vi kan gøre.
Grunden til jeg ikke vil ud til den er først og fremmest, at jeg ikke vil risikere at hive noget smitte ind til min elskede papegøje.
Jeg står ikke kigger lidt ud på hønen, som jo egentlig kun er en stor kylling. Der er nogle pletter på fliserne omkring den, jeg kalder på manden og spørger om han tror det er blod ? Den mener han også det er, så jeg går ud til hønen, så er den jo ikke syg, men skadet. Og ganske rigtigt, det er frisk blod der ligger. Hønen er stærkt skadet i hovedet og da den prøver at komme væk døjer den med at gå. Det ene øje ser skadet ud.
Min far kommer og vi bliver enige om, at en aflivning nok er det bedste, den ser ud til at have det rigtigt dårligt. Så vi går ud og jeg tager hønen op. den går et par skridt inden jeg får fat i den, og det ser lidt bedre ud end første gang. Jeg prøver at se om den er skadet andre steder, det ser det ikke ud til. Den trækker også vejret mere ubesværet, men stadig sølle.
Det er svært sådan noget. Men nu sidder den lille høne altså i en kasse på badeværelset. Den får ro et par timer og så må vi se. Åbenbar var det lige sket, jeg ved ikke om den har været for tæt på en bil eller der har været et dyr efter den. Ikke katten, der er ikke mærker efter tænder, det viller der sikkert være hvis det var en kat.
Det ville sikkert være bedst at aflive kræet, men altså, ku' ikke, for hvis det nu alligevel ikke var så slemt. Den får et par timer.
Forfatter RE: Pulle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 27. august 2007 14:59:10
Puha, det ville jeg heller ikke have kunnet klare sådan lige med det samme - at aflive den altså. For måske, bare måske, kunne det jo være, at den får det bedre. Jeg håber det. Sikke en lille stakkel, men godt at den havnede ved jer, der har hjerte for dyr.


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 27. august 2007 17:27:15
Jeg tror den klarer det. Men min far sagde til hans genbo, at vi havde en af hans kyllinger, så de hentede den, øv. Jeg har ikke meget held med de høns der flytter ind her. Jeg må jo ikke få høns, men hvis de kommer af sig selv bliver jeg jo nødt til at beholde dem. Så det er SÅ ærgerligt at folk vil have deres høns igen. Jeg havde ellers bestemt, at jeg ikke ville aflevere den smiley
Forfatter RE: Pulle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 27. august 2007 20:15:46
Godt, den klarer det, men det er da en skam, at du ikke kunne få lov at beholde den, når nu den selv fandt vej ind til dig.

Jeg må heller ikke få høns, men vores nærmeste nabo har høns, Johnny har da i hvert fald hørt hanen gale flere gange, så måske kunne jeg være heldig, at én af dem fandt vej herhen. Men det tør de nok ikke, når vi har så mange katte. Til gengæld kommer her hele tiden fasaner, men de er ikke sådan lige at indfange, og de hører jo også til godsets jorder, så dem kan jeg heller ikke beholde.


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 27. august 2007 20:38:53
Måske kan du finde en nabo du kan købe æg hos ?
Min far har høns, men i øjeblikket er der kun en der lægger æg, så der er ikke meget at hente der smiley
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 18. august 2008 01:04:53
Ja, det plejer at være høns jeg finder i min have, men i fredags var det så noget andet. Vi havde en spand stående på fliserne inde i haven, med blommer i. Fredag morgen synes jeg godt nok det var lidt underligt, at der lå en fin dynge af blommesten ved siden af spanden. Senere har jeg besøg af mit barnebarn på 5. Han står og kigger ud af havedøren og siger : Der er en vaskebjørn herude. Jeg iler til døren, men Chille kommer først og farer rundt i haven som en vild. Jeg kan ikke se nogen fremmede dyr, men som hunden reagerer, så må der altså være noget. Senere finder vi så godt nok den lille bamsebjørn i skuret hvor katten bor. Så det var rigtig nok, der var en vaskebjørn i haven smiley Det var endda Smut, hans egen vaskebjørn. Så min datter henter den hjem. Om aftenen er den gal igen, Chille farer rundt og gøer. Og ganske rigtigt, Smut var flyttet ind igen. Hjem igen og finde ud af hvor den kom ud. Smut er her igen, nu får den så lov at bo i skuret til i morgen. Det er sjovt, hun fik den jo inden hun flyttede hjemmefra for over 7 år siden og der boede Smut altså i selvsamme skur en periode, mon den kan huske det ? Bortset fra det, så tror jeg det er blommerne der trækker smiley
Den kommer ind af kattehullet. Vi sømmede så en plade over hullet her til aften for at have lidt styr på dyret, Katten bor alligevel i fugleburet på terrassen, så den mangler ikke skuret ligenu. Smut var lidt ligeglad med det hul, den kravlede bare op og åbnede døren i stedet, en rigtig lille udbryderkonge er det smiley
Forfatter RE: Pulle
Runah
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 18. august 2008 10:04:38

Katten bor alligevel i fugleburet på terrassen


Dejligt at jeres dyr sådan kan besøge hinanden og deles om pladserne.....smiley




www.123hjemmeside.dk/digtercafe
Forfatter RE: Pulle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 18. august 2008 10:32:52
Maj, jeg elsker, når du fortæller historier om jeres dyr, de kan gøre selv den mest grå dag lys og dejlig.

Og Smut er sådan et dejligt dyr, jeg blev fuldstændig forelsket i den, da vi så den henne ved jeres datter, og jeg plagede Johnny om at få sådan én her også. Men jeg kan godt se, at vi nok vil få svært ved at holde styr på den, hvis det var. Og med de jægere som færdes her, ville jeg så heller ikke være tryg, for jeg hørte i radioen for nylig, at det er tilladt at skyde vaskebjørne i naturen, ligesom et par andre "nye invaderende arter", tænk, det kalder de det. Der står noget om det her:

http://www.berlingske.dk/article/20080728/danmark/707280018/

(Jeg skal lige tilføje, at jeg forstår udmærket, at mårhunde er uønskede og må skydes, da de kan bære en parasit, som kan være dødelig for mennesker. Denne parasit findes også i nogle ræve, men mårhundene er betydeligt mere inficerede end ræve, lyder det fra Statens Serum Institut: http://www.ssi.dk/sw174.asp?ArtNo=8615760)

Men en Smut som jeres datters ville det være fantastisk at have, og hun har givet den de bedst tænkelige omgivelser. Når den så alligevel render ind til jer, kan det jo godt være, at det er blommerne, som trækker smiley, men når den selv søger ind i skuret, hvor den har boet førhen, kan det vel godt tænkes, at den har genkendt stedet. Og at den selv åbner døren, det er så imponerende.

Udbryderkonge - ja, det må du da nok sige, jeg kan godt forstå, den har fået navnet Smut.

Jeg tænkte på, om I har et billede af den, så vi kan se, hvor kær den er?

smiley, ja, Runah, jeg faldt også over den bemærkning med katten, som alligevel bor i fugleburet. smiley



Redigeret af Marita d. 18. august 2008 10:45:46
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 18. august 2008 13:46:41
Jeg satte et stort bur ud på terrassen så Gogge kan komme ud sammen med os når vi sidder derude, så det stod der bare, med åben låge og græs i bunden. Og så flyttede katten derind. Det står under udhænget, helt ind til muren, så det er godt og tørt.
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 19. august 2008 20:19:55
Den lille toppede hollænder (var det ikke sådan en ?) er dukket op igen. Lige nu sidder den under mit skrivebord og putter sig. Den løb ind da min søn kom hjem, smut ind på mit værelse og her sidden den så og bliver varm og tør igen.
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 19. august 2008 20:56:29
Her er kræet så. Den er ikke så fin, men det er fordi den er lidt våd, det klæder den altså ikke så godt smiley
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:

Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 19. august 2008 20:57:21
Det er inde i stuen, der sidder den lille hane og hygger sig nu.
Forfatter RE: Pulle
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 23. august 2008 14:06:32
Det er fantastisk at høre om alle de dyr I har smiley

Tænk at have en vaskebjørn i baghaven smileysmileysmileysmiley

Jeg fandt et bilede af den, et jeg tog da vi var på (et alt for kort) besøg.


Er du dig; eller er du inden i smiley
Johnnyk tilknyttede følgende billede:

www.totemhuset.dk
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 23. august 2008 18:21:18
Jeg ville have taget et billede af den herude, men har ikke kunnet komme til det. Jeg har kun et af dens rumpe smiley
SÃ¥ godt du lige havde et billede Johnny. Og han er da dejlig, ham Smut.
Han er vist igen. Det er ikke uden grund han hedder Smut. Men nu er det ved at være slut med blommer, mon så ikke han bliver hjemme smiley
Forfatter RE: Pulle
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 24. august 2008 01:37:01
Nej altså , hvor er han dog skøn smiley


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Pulle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 24. august 2008 10:34:10
Smut har levet en lidt kummerlig tilværelse det første stykke tid af sit liv. Hos en familie der egentlig var bange for ham og som bare flyttede fra ham. Han boede helt alene i en stald hvor der bare kom nogen nogle gange om ugen og gav ham mad. Det stak han så af fra og endte hos min datter som købte ham. Man skal ikke lige tage fat i ham, så bider han. Men han kravler gladeligt op på skuldren af min datter og sidder der og kæler. Han er tam, men kun på egne præmisser, men det er jo så bare en charme smiley
Vi har tendens til underlige dyr i vores familie. MÃ¥ske fordi vi ganske ofte har taget det andre ikke gider mere.
Side 2 af 2 < 1 2
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

ofelia
06. februar 2021 17:29
Ja 2020 har været det mest mærkelige år nogen siden

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1525443 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de