Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:03
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 1 af 3 1 2 3 >
Forfatter Lov og orden
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 06. juni 2008 00:06:44
Min søn har gennem længere tid haft en pige boende, ikke som kæreste, men hun havde ikke noget sted at bo og de kendte hinande fra tidligere, så hun fik lov at bo der indtil hun fandt noget andet. Hun betalte ikke noget for at bo der, hun hjalp ikke til med noget eller ryddede op. Hun boede der bare. Hun havde ikke altid penge til mad, så ganske ofte var det min søn der betalte for maden til dem begge. Hun havde en gammel bil, malet sort med en rulle. Men ikke råd til at få plader på den, så hun kørte altid rundt i min søns bil. Min søn bliver så kæreste med pigens veninde. Og efterhånden lidt træt af at have en masse sære fyre til at komme for et knald. For hun havde altså mange "venner" Min søn og hans kæreste bliver enige om, at det nok er bedst pigen finder et andet sted at bo. Og det siger kæresten så til hende. Hun bliver ikke smidt ud, bare bedt pænt om at finde et andet sted at bo. Det gør hun så, øjblikkelig. Hen til en anden fyr. Bilen bliver stående. Den står i vejen for min søn og noget af hans værktøj er låst inde i pigens bil. Den står der en ugestid uden hun gør noget, på trods af flere henvendelser. Min søn begår så en stor dumhed, han åbner bilen. Der bliver et par små ridser i den. (bilen skal alligevel skrottes om et par måneder da den ikke kan synes igen) Han tager sit værktøj og flytter bilen lidt. Pigen henter så bilen nogle dage efter. Fordi han har taget værktøjet og lagt nogle af hendes ting ind i bilen kan hun se, at den har været åbnet. Hun ringer så til min søn og siger, at hun vil have hans alufælge og dæk ellers vil hun melde ham til politiet. Han siger nej til den "aftale. Og hun melder ham for hærværk. Plus hun skriver og truer med at sende sin kæreste og nogle andre ud og banke min søn. Hun sviner ham ganske voldsomt til på en internetside.
Min søn har snakket med politiet og det ser ud som om sagen ender i retten. Og hvem vinder sådan en sag ? Han har jo rent faktisk lavet et par små ridser i hendes bil. Hvad pokker skal man stille op i sådan en sag ?
Håbet er nu, at politiet afhører kæresten, som jo også er pigens veninde, og måske pigens forældre, som altså bestemt ikke er begejstrede for det nummer hun har lavet her.
Er der nogen som har gode råd til hele den sag her ?
Forfatter RE: Lov og orden
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 06. juni 2008 00:19:26
Åh, nej, mai, sikke noget rod og puh, en utaknemlig pige. Jeg har desværre ingen gode råd. Håber, andre har.

http://fusion.astro-numerology.dk
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 06. juni 2008 00:30:40
Tak skal du have for en kold dame smiley Jeg er ked af din søn skal det igennem smiley
Men jeg har desvære heller ikke nogle gode råd .
Men jeg håber retfærdigheden vinder !
Knuser og varme tanker til jer alle .
Kærligst Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 00:34:01
Gad vide, om hun virkelig har loven på sin side, jeg vil ikke håbe det. Måske har hun, for den er somme tider temmelig firkantet, men rent moralsk er det helt forkasteligt, synes jeg, hvis det er tilfældet.

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 00:40:17
Jeg synes, at den med at hun ville have hans fælge...den var slem. Hun har udnyttet ham i den grad, og da han så synes grænsen var nået, så var der hævn. Skrev jeg, at han også havde lavet bil for hende ?

Noget andet er så, jeg har lidt ondt af pigen, der må være noget galt i hovedet på hende. Min søn er ikke den første hun har meldt på den her måde, altså som hævn for et eller andet tåbeligt.
Hun har ikke rigtigt nogen venner andet end dem hun har sex med. Og så lige min søns kæreste, men fortsætter hun på den måde her, går jeg ud fra, at det venskab ikke holder evigt. Og så er hun rimeligt alene. Hendes forældre har lidt opgivet hende. Og venner er ikke noget hun har ret længe af gangen. Jeg er sur på hende, men et eller andet sted har jeg også ondt af hende. Hun må have det svært.
Redigeret af mai_lindhart d. 06. juni 2008 00:45:38
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 00:56:45
Ja, hun må have det meget svært, men lige nu er jeg faktisk så sur over det, som du fortæller, at jeg har vanskeligt ved at føle med hende. Hun er langt ude, tyder det på.

Men jeg kom til at tænke på, at når hun siger, hun vil have din søns fælge, ellers melder hun ham til politiet - er det så ikke afpresning? Og det må man ikke. Men det kan jo selvfølgelig nok ikke bevises. Den med, at hun skriver og truer med at sende kæresten og andre ud for at banke din søn, det må da kunne bruges, hvis det ender i retten.

Når det ikke er første gang, hun har anmeldt en eller anden, hun er blevet sur på, kan politiet vel efterhånden heller ikke tage hende alvorligt?

Astlik
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 145
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 06. juni 2008 01:07:29
Ja det er noget rod, måske pigen troede hun var kæreste med din søn indtil han faldt for veninden, hvem ved? Jeg må erkende at jeg føler med den pige, som ikke har råd til mad - hvad skal der blive af hende, hun kan jo tydeligevis ikke klare sig selv, men er nødt til at hægte sig på en anden. Jeg kan ikke undgå at få en fornemmelse af at der er jalousi indblandet i det - og derpå en form ´for hævn "gør du ikke sådan, så ør jeg sådan". Måske har din søn ikke helt ren mel i posen (kun en tanke, for jeg ved det jo ikke) men det kunne være sådsn gået til,

at han faktisk habde et forhold til hende i den tid hun har boet der- men uden at lægge særligt meget idet - men hvis pigen har gjort det, er der jo et problem - kan hun ikke få ham, kan hun måske få hans dæk - altså ødelægge noget for ham til gengæld for den afvisning, som hun oplever. Og til gengæld for de ridser, som er lavet i hndes bil. Ved det ikke, blot et bud.

Kh Astlik
Redigeret af Astlik d. 06. juni 2008 01:09:21
ORENDA
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 09:49:34
Han har ikke haft noget forhold til hende mens de har boet sammen. Men hun har haft mange forhold til tilfældige fyr der kom mens min søn var på job. Vi ved det fordi hun fortalte det til sin veninde når der har været nogen.
Og nej, selvfølge har min søn ikke rent mel i posen, han brød jo hendes bil op. Det var til politiet hun fortalte de var kærester og at det var fordi hun slog op, at han "ødelagde" hendes bil.
Hvad min søn fik at vide da han ringede til politiet var, at det var en forkert kollega der havde taget mod anmeldelsen, for den burde aldrig være kommet ind. Men nu var den der altså og så var de nødt til at behandle den. Pokker stå i, at politiet er nødt til at bruge tid på den slags. Politiet ringede til min søn og afhørte ham telefonisk og han fik at vide, at det var 2 meget forskellige forklaringer så de blev nødt til at have nogle flere.
Vi hører jo en del netop fordi kæresten er veninde. Hun har ingen penge fordi hun ikke gider lave noget. Det har hun ikke på nogen måde lagt skjul på. Hun vil ikke på kommunen fordi så sender de hende ud i noget job og det gider hun ikke. Og så kan hun ikke få kontanthjælp.
Da hun flyttede hen til min søn fik hun en frygtelig fortælling om ham hun boede hos sidst, hvor forfærdeligt han behandlede hende og til sidst smed hende ud, psykisk nedbrudt og uden et andet sted at bo. Og min søn synes det var synd. Præcis som ham hun er flyttet hen til nu også synes det er synd.
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 10:01:16
Jeg bad min søn ringe til hende og tilbyde hende de fælge for at trække anmeldelsen tilbage. For alle parter ville det være nemmere. Og jeg tror han har en dårlig sag. Den pige har før snakke sig ud af grove trafikforseelser. Og hun lyder så overbevisende når hun fortæller noget. Jeg ved simpelthen ikke hvad der er at gøre. Jeg synes det er synd for min søn der jo egentlig bare ville hjælpe og så er rodet ind i sådan noget. Og hans økonomi er ikke for god i forvejen, nu risikerer han at skulle betale sagsomkostninger og bøde.
Det er heller ikke særligt smart, at pigen og hans kæreste er bedsteveninder og har været det siden de var 2 år gamle. Kæresten står i en rigtig træls situation hvor hun faktisk er nødt til at vælge. Det er svært når det er en person man har kendt hele livet mod en kæreste man har haft 2 mdr. Tingene er godt nok ikke altid nemme.
Astlik
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 11:02:01
Hun lyder til at være temmelig hævngerrig så, - ikke en rar situation for din søn, det kan jeg godt se. Jeg håber, at han kommer ud af det uden alt for mange besværligheder. Nogle gange kan man desværre komme galt afsted, blot ved at være hjælpsom.
ORENDA
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 06. juni 2008 11:16:05
Det er en rigtig dum situation din søn er kommet ud i, og jeg kan godt forstå, at du synes, at det er rigtig træls. Ærgerligt at hans hjælpsomhed ender med sådan en historie.
Det noget af et dilemma - I står i, og det er ærgerligt at politiet bliver nødt til at tage sig af sagen; men mon ikke der kommer noget godt ud af det i den sidste ende.
Din søn har jo god opbakning og et godt bagland, der støtter ham, måske er det lige det, der skal til, for at denne pige får et eller andet behandlingstilbud - for hun har da åbenbart ret meget brug for hjælp. Behandlingstilbud eller en form for lærestreg, der får hende til at stoppe op og tænke sig om.

Håber at alt går godt for din søn, og så håber jeg virkelig at de betjente, som skal tage sig af denne sag, formår at skelne - og træffe det bedste beslutninger.

kram
Randi
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 11:25:34
Det kan ikke være særligt sjovt at flytte rundt til forskellige mænd på den måde. Hun har så boet hos min søn siden januar, og det er vist temmelig lang tid for hende at bo samme sted. Det er noget skidt, og ja, et behandlingstilbud kunne måske være det rigtige. Man behandler ikke andre mennesker så dårligt hvis man har det godt med sig selv. Hun er en sølle stakkel.
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 06. juni 2008 12:29:08
Kære Mai, ja det er noget rod ... nogle mennesker får det "godt" af at udnytte andre mennesker, fordi de har svært ved at erkende deres egen elendighed (suk - vi har temmelig meget af den samme boldgade heroppe, ikke sådan bil-mæssigt, men mere samme type personer, hvis du fortstår ...?) Sidder og tænker på at din søns kæreste må da også kunne se, at den er helt gal ...?? Kunne de to ikke tage sig en snak om tingene - sådan veninder som de er? Måske kunne hun overtale pigen til at komme i en eller anden form for behandling - ja, jeg ved det jo ikke - tænker bare ....?smiley Og ja, selvfølgelig lyder hun temmelig overbevisende - det er hun jo nødt til, hvis hun også oven i hatten skal overbevise sig selv. Jeg håber, at hun fatter det - heller før end senere og får en behandling, eller hvad det nu er, der skal til *S*
kh Nuunu

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 123
Bopæl: Shangrila, Vendsyssel
Lagt på d. 06. juni 2008 14:04:30
Jeg finder ikke noget kriminelt ved at åbne en bil, for at hente sine ting, når bilen er efterladt på sin adresse, og ejeren er uvillig til at reagere. Han har jo ikke taget noget, som ikke er hans.
Hvis der skal betales for skaden, må en taksator bedømme den, og da bilen er til skrotning og uden plader kan det næppe komme på tale.
Da de har boet sammen og pigen ikke har hentet sine ting (bilen) er det en privat affære mellem parterne. Da der ikke har været nogen kriminelle hensigter er der ingen kriminalsag. Sønnen skal afvente politiets reaktion, og bliver der en sag mod forventning vil det være en nem opgave for en forsvarsadvokat.
Sønnen har rent mel i posen og skal holde på sit. Jeg tror ikke, at der sker mere.

Det er ikke synd for tøsen, at hun fører et skidt liv. Hvis hun vil noget bedre, er der hjælp nok at hente. Hun gør, hvad hun vil (og jeg er ikke spor hård, men håber på noget bedre for hende). Sådan en ...

Vh.
Mogens
Redigeret af Meditator d. 06. juni 2008 14:06:37
http.//fritforum.freeforums.org/portal.php
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 14:17:04
Mogens, der er jo en sag. Min søn har været afhørt af politiet, og han brækkede jo rent faktisk hendes bil op, hvilket efterlod et par små ridser. Hun har anmeldt ham for hærværk.
Politiet sagde til min søn, at de ville se om de kunne finde et par vidner og snakke med. Jeg håber inderligt, at det hele går i sig selv igen, det er sådan noget skidt. Egentlig håbede jeg allermest, at pigen trak sin anmeldelse tilbage, så veninden ikke stod i den trælse situation. Men man kan jo også spørge sig selv, hvorfor være veninde med en der opfører sig på den måde, og hvornår får man selv en dolk i ryggen ?
selvfølgelig gør pigen som hun selv vil, men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at hun må have det skidt med sig selv når der skal den slags til for hende.
Jeg ved, at min søn har opført sig pænt overfor hende. Og han er så ked af hele den sag her. Det generer ham at have en anmeldelse for hærværk. Det generer ham, at politiet måske afhører hans venner og kæreste. Og han var rigtig ked af, at han risikerede at politiet hentede ham på hans arbejdsplads, hvilket de så heldigvis ikke gjorde, de ringede bare til ham. Men hele sagen går ham rigtig meget på. Og hvad har han så lært af alt det her ? ja netop, at man ikke skal hjælpe andre. Det er ikke den lærdom jeg ønsker ham. Jeg håber sådan, at han kommer over det her uden for mange sår på sjælen.
Meditator
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 123
Bopæl: Shangrila, Vendsyssel
Lagt på d. 06. juni 2008 15:18:51
Vent og se om der bliver en retssag. Det tror jeg ikke.
Din søn må tage det som det er. Det var ikke hans hensigt at lave ridser eller hærværk, og han var i god tro på at han kunne hente sine ting ud af bilen.
Ridserne er han ansvarlig for, men bilen skal jo ikke omlakeres. Så hvad er erstatningsspørgsmålet?

Jeg skelner nøje mellem hvem jeg vil hjælpe. Jeg lukker ikke mit hus op for enhver i nød. Og jeg giver ikke penge til tiggere, hjemløse og narkomaner, når det er rutinemæssigt tiggeri.
I vores land er der faktisk bedre hjælp at hente andre steder end hos mig - det hjælper jeg gerne andre til at benytte, men så er de forduftet. Er jeg et bytte eller en hjælper?
Vh.
Mogens
http.//fritforum.freeforums.org/portal.php
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 17:30:47
Jeg er nok ret naiv i forhold til at hjælpe andre. Men jeg giver ikke til tiggere. Jeg bryder mig ikke om den elendighed de udstiller når de tigger. I København møder jeg ganske ofte de der tiggere fra østlandene, det er så ydmygende, det de gør. Jeg bryder mig ikke om det og der er bedre måder at tjene sine penge på end det.
Jeg håber du har ret Mogens, at der ikke bliver en retssag.
Med hensyn til omlakering, så var bilen malet med malerrulle og tavlelak, så en evt omlakering ville ikke ruinere nogen smiley
Astlik
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 19:05:56
Jeg kan ikke gå forbi en tigger uden at give noget og er det en alkoholiker så får han/hun til en øl. Deres liv er svært nok. Jeg tror nu heller ikke at mennesker tigger, hvis de ikke behøver det.
Hvis det var mig selv, ville jeg nu nok blive glad for at få stukket en tyver i hånden og hvem ved om det engang har været min rolle i livet, eller bliver det i fremtiden?

K Astlik
ORENDA
lillemy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 206
Lagt på d. 06. juni 2008 19:24:20
Jeg synes det er træls for din søn, med den kattepine han er havnet i.
En sag skal jo altid ses fra 2 sider, og det lader til at politiet har hørt fra begge sider. De må jo kende hende fra tidligere eller hvad ?
Jeg tror sgu også de kan kende skidt fra kanel... Jeg vælger altså at tro på, at de kan høre det på forklaringen som din søn giver og som hun giver. Efter hvad du fortæller, så må de da kunne gennemskue hende.
HÃ¥ber det bedste for din dreng Mai.

Ang. tiggere så har jeg valgt at lære Maya at når vi har, så deler vi med dem der ikke har. Kommer vi gående på strøget og jeg har småpenge i min pung, ja så er det hende der går hen og lægger i hatten.

Lillemy

Jeg tiltrækker glæde og harmoni
www.yinogyang.dk
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. juni 2008 19:31:37
Jeg giver ikke til de tiggere der kommer fra østlandene og sidder på gaden her i 8 dage. De kommer i store busser og er her i de 8 eller 10 dage eller hvor meget det er. Det er ikke en værdig måde at tjene sine penge på. Men som en af mine venner sagde: de sælger en vare, vi bestemmer om vi vil købe den. De sælger illusionen af elendighed, og det er ikke en vare jeg ønsker at købe.
Jeg vil langt hellere give en øl til en af de hjemløse. Dem giver jeg gerne. De har trods alt en vis værdighed. de prøver ikke at foregive ynkelighed. De andre bør vi ikke hverken selv give eller lære vores børn at give til.
Der er så mange andre måder vi kan lære vores børn at dele på.

Side 1 af 3 1 2 3 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554790 Unikke besøg