Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 10:01
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5352
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 1 af 3 1 2 3 >
Forfatter Hvad er utroskab?
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 19. april 2006 16:38:57
Natasja skrev i en anden tråd følgende:

Da jeg var i 20’erne havde jeg en veninde. Hun var i 40’erne og havde prøvet rigtig mange ting her i livet – eller sagt på min måde; et herligt menneske med livserfaring og indsigt i livets finurligheder.
En dag diskuterede vi ’utroskab’. Min definition på utroskab var, at have sex med en anden end ægtefællen. Hendes definition havde ikke noget med sex at gøre. Utroskab for hende var, når ens ægtefælle delte noget åndeligt, spirituelt med en anden. Det kunne gøre hende rasende, afsindig, vanvittig jaloux – og var skilsmissegrund. Hendes holdning til sex var (undskyld mig) ’ selv aber boller’….

Jeg er ikke enig i hendes holdning 100%, men der er et eller andet i det hun siger…..

Det fulgte mai op med følgende:
Jeg tror, at den værste form for utroskab er, hvis man går ud og giver en anden det ens ægtefælle higer efter at få. Og så er det ligemeget om det er sex, blomster, omsorg eller noget helt andet.

- hvortil Natasja kommenterede:

Måden du siger(skriver) ovenstående på, virker på mig somom at man er utro med vilje og med det direkte formål at såre ægtefællen. At man er vidende om at ægtefællen mangler et eller andet, og går ud og giver det til en anden. Enig, det er utroskab i værste grad.

Ens ægtefælle kan ikke/skal ikke dække alle ens behov, det er logisk. Min mand kan ikke dække mit behov for 'veninde snak' feks. Det forventer jeg ihvertfald ikke. Og omvendt er han bare så herlig at få hjem efter en gang mandehørm.
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Hvad er utroskab?
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 19. april 2006 16:40:54
Ovenstående indlæg har fået mig til at tænke smileysmiley
Og jeg vil høre, hvordan I andre forholder jer.

Hvad vil det sige at være utro? Har I selv været udsat for utroskab, og hvordan håndterede I det, altså ud fra den definition af utroskab, som I sætter. Er det alene partneren, man kan være utro mod, eller ?
Redigeret af Marita d. 19. april 2006 17:17:12
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Lagt på d. 20. april 2006 11:03:20
Hej Rianasmiley
'Utroskab begynder i mine øjne allerede i tankerne, når ens elskede tænder på en anden'.
Kan det forstås som at tanker ikke er toldfrie? Ville det tage sig anderledes ud, hvis det ikke mundede ud i noget fysisk...?

Jeg kan godt forstå det må have været barsk at skulle finde ud af - af omveje. Det er meget sårende og vattet gjort af kæresten/ægtefællen.

knus

Natasja
Brugere

Lagt på d. 20. april 2006 12:32:53
Hej Nina
Selvfølgelig kan man ikke styre, om man bliver forelsket i en anden. Men kræver det ikke, at der er noget i det eksisterende forhold som knirker, for at det i første omgang kan lade sig gøre, at blive forelsket i en anden? Eller kan man elske sin partner og blive forelsket i en anden samtidig? Jeg tror man skal skelne mellem 'at elske' og 'at være forelsket'. Forelskelse er for mig osse noget med 'illusion' - forelskelse betegnes jo osse som en tilstand af 'midlertidig sindsyge'.

smiley

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 20. april 2006 16:46:18
Men hvad så, kan man være utro over for sig selv?
Natasja
Brugere

Lagt på d. 20. april 2006 18:07:00
Utro mod sigselv er lig med, man er utro overfor sine omgivelser - sådan ser jeg på detsmiley

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 20. april 2006 19:45:00
Det er det, jeg spørger om. Utro behøver vel ikke at have noget med kærlighed og noget mellem to mennesker at gøre. At være tro mod sig selv - hvad er det modsatte af det - er det ikke at være utro?
Redigeret af Marita d. 20. april 2006 20:09:01
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 20. april 2006 19:52:06
Jo, det må det jo være ...At være utro mod sig selv må være det samme som at gå imod sine inderste ønsker, eller at gøre ting, man inderst inde ved, ikke er godt for en - det være sig samliv, parforhold, eller hvis man på trods af den der fornemmelse i maven som siger at "uha, det her er sgu forkert" - at man så gør det alligevel ....? At man lyver for sig selv for at bevare et eller andet "glansbillede" for omgivelserne? jeg kan ikke udtrykke mig klart, men håber at i forstår meningen .....smiley
Knus, Nuunu
Natasja
Brugere

Lagt på d. 20. april 2006 21:12:05
Nuunu, du udtrykker dig klart og præcist. Jeg ser det på samme måde som du.

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 21. april 2006 00:54:51
For mig at se behøver utroskab - over for andre end én selv - ikke være noget, som har med sex at gøre, ikke nødvendigvis i hvert fald.

Jeg er enig med din veninde, Natasja, og jeg er også enig med dig, mai. For mig er den værste form for utroskab, man kan begå mod sin elskede, eller den værste form for utroskab, éns elskede kan begå mod én, den, at vedkommende foretager sig noget, som han eller hun godt ved, vil gøre partneren ondt. Det kan være et seksuelt forhold, men det kan akkurat også lige så godt være noget helt andet som for eksempel at holde partneren uden for, for eksempel ved at tie om ting, som man godt ved, vil betyde noget for partneren at vide. Eller at træffe beslutninger, som vedrører begge, helt hen over hovedet på partneren og så i øvrigt ikke meddele disse beslutninger.

Eller hvis éns elskede aldrig har tid til én. Hvis man aldrig kan være alene med sin elskede, fordi den elskede hellere vil være sammen med andre. Dermed giver man noget til andre, som man ved, at partneren savner.

Skulle situationen opstå, så vil jeg, tror jeg, nemmere kunne tolerere et seksuelt sidespring, end jeg vil kunne tolerere, hvis Johnny gav mig en følelse af, at han holdt mig uden for sit liv. Det ville jeg betragte som utroskab. Og det vil jeg have meget vanskeligere ved at tilgive, end hvis han havde sex med en anden. For som Natasjas veninde siger: "selv aber....."
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 21. april 2006 10:46:37
Kan kun give dig ret Marita
Hvis jeg opdagede, at min mand brugte tid på en anden, gav hende opmærksomhed, blomster og gaver, så ville det være langt værre end hvis han havde haft sex med hende. Fordi det er det jeg nogengange savner i vores forhold. Jeg ved godt, at den slags ikke ligger til ham, så jeg kan godt undvære det, men giver han det jeg ikke får til en anden, så ville han godt nok få helvede at se. Men ikke en skilsmissebegæring smiley
Jeg vil kæmpe med næb og kløer for at beholde ham, uanset hvor meget han måtte dumme sig, hvis ellers han stadig elsker mig. For det er vel det et forhold handler om, at man elsker hinanden uanset hvad der sker.
Og der ligger en stor tryghed i at vide, at den kærlighed er til stede og at man er elsket uanset hvad men gør.
Jeg griner lidt når jeg hører folk sige "jeg elsker hende/ham så højt, men er hun/han utro, så er det ud" Den slags mennesker ved slet ikke hvad rigtig kærlighed er.
- mai
Natasja
Brugere

Lagt på d. 21. april 2006 12:26:01
Mai, så er jeg en af dem du griner afsmiley, men det kan jeg heldigvis godt tålesmiley. Hvis vi snakker sex-utroskab, så er jeg af den mening at det sker ikke bare. Jeg tror på, at hvis forholdet fungerer som forhold skal og bør, så kan man ikke 'komme til at være utro'.... Et er, at kigge en ekstra gang eller to efter en lækker fyr, noget andet er at forfølge det. Utroskab sker ikke bare sådan 'ups'. Det er et symptom på, at noget ikke er, som det skal være. Kun der kan man (jeg) blive fristet. Men måske er jeg - for kontrolleret et menneske til - ikke bare at følge mine lyster, uden at give det en masse overvejelser først?. Jeg har en ide om, at hvis jeg overvejede at være utro, så ville jeg tænke: Hmm, der må være noget galt i mit forhold siden jeg har lyst......jeg må vist helre give mit ægteskab lidt mere opmærksomhed og finde ud af, hvad der ikke fungerer.
Hvis jeg var utro, formoder jeg, at min mand ville føle sig svigtet, fordi jeg ikke kom og sagde: 'Mand, jeg vil gerne vi kigger vores ægteskab efter i sømmene, for jeg er ikke tilfreds i forholdet'.
Jeg tror ikke jeg ville elske, uanset hvordan han end kunne dumme sig, og kæmpe med næb og kløer, for tilliden til, at vi kun vil hinanden det bedste, er brudt.

smiley

Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 252
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 21. april 2006 12:39:44
Hmm.........ja du har helt ret Happy, alt er individuelt. Jeg kan også ryste på hovedet når folk siger om andre at de har dårlig smag????For hvad er god smag?? Alt er vel individueltsmileysmiley

Lever du? Eller eksisterer du?
majbritt40@msn.com http://www.cassiopaya.dk
Gullvig
Brugere

Antal indlæg: 388
Lagt på d. 21. april 2006 17:32:59
Utoskab for mig er, når man gør noget der såre den man elsker, på en eller anden måde,vi har jo allesammen en fortid,den kan man ikke løbe fra,men alt hvad der sker når man er sammen med et andet menneske, nutid, der skal man tænke sig om,efter min mening,at være utro mod sig selv, er når man går imod sine ejne nomer, og idealer.der er jo visse ting jeg ikke bør og gør over for selv ,Nuunu forklare det så godt.smiley

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 21. april 2006 23:02:21
Natasja, Selvfølgelig sker den slags bare ikke hvis forholdet kører som det skal. Men er der forhold som aldrig knirker, mennesker som aldrig glemmer at give partneren den opmærksomhed der kræves ?
Jeg mener ikke, at et hurtigt knald med en eller anden er den værste utroskab der findes.

Jeg har selv dyrket den værste form for utroskab. Nemlig at give mine følelser til en anden. Givet mig selv lov at forelske mig i en anden mand. Og det synes jeg er langt værre end, hvis jeg havde haft sex med en anden.
Hvis min mand forelskede sig i en anden ville det såre mig ganske frygteligt, men jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at få ham til at huske, at det er mig han i virkligheden elsker. Præcis som han har gjort for mig.

Selvfølgelig kan man ikke bestemme hvad andre synes er rigtigt eller forkert, men kærlighed dømmer aldrig. Elsker man, tilgiver man.
Så grin bare af mig, men min mand bliver ikke smidt ud hvis han har haft sex med en anden. Jeg ville blive ked af det og såret, jeg ville sikkert også råbe og skælde ud, den slags ligger i min natur. Men jeg ville stadig elske ham, og jeg ville stadig ønske at dele mit liv med ham. Og jeg er alt for egoistisk anlagt til at ville undvære ham smiley
- mai

Natasja
Brugere

Lagt på d. 21. april 2006 23:25:25
Mai, jeg kunne aldrig drømme om at grine af dig. (Men jeg vil da gerne grine sammen med dig når vi chattersmiley)
Der skal være plads til forskelligheder og jeg respekterer fuldt ud din holdning om, at (sex)-utroskab kan tilgives. Jeg tror bare ikke, det ville fungere for mig.

smiley

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 22. april 2006 00:25:43
Måske ved man heller ikke hvordan man reagerer før man står i situationen ?
Det er nemt nok at være frelst når man ikke har været der smiley
Natasja
Brugere

Lagt på d. 22. april 2006 10:11:45
Teori er èt, og praksis er noget andet.smiley

Natasja
Brugere

Lagt på d. 22. april 2006 13:49:43
Hvad med monogami, er homo sapiens monogam eller polygam? Er det samfunds bestemt?

Ligger det i menneskets natur at være utro eller tro......?

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 22. april 2006 14:34:24
Godt spørgsmål, som næsten kræver egen tråd. Vil du oprette sådan en?
Side 1 af 3 1 2 3 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1555070 Unikke besøg