Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:13
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 1 af 2 1 2 >
Forfatter Kattens adfær
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 26. oktober 2006 19:20:30
Nu har vi jo kun vores lille Engel Nieve tilbag af dyr her , men nu er det som hun har skiftet adfær .
Jeg kan ikke engang gå i kæleren lille ind i et andet rum uden hun opdager det og straks er efter mig , hvis hun ikke lige har opdaget hvor jeg gik hen begynder hun at hyle op , når jeg har været ude , sider hun som en anden hund og venter på mig på trappen , når jeg kommer . Når Fali kommer fra arbejde bliver hun så glad over vi er sammen alle tre at hun fare fra det en til det andet og laver kunstner for os .
Det er jo sødt og dejligt at hun er glad , men det bekymre mig jo en del da jeg jo rejser af og til og der er hun jo så nød til at være allene det meste af dagen .

Nu er hun jo kun et år , så er der nogen der kan svar på om det er noget der vil gå over , altså at hun er så afhengig af at være så tæt på os hele tiden .
Knuser Pia
Pia Lerche tilknyttede følgende billede:

www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Kattens adfær
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 26. oktober 2006 23:15:10
Nøj hvor er hun skøn smiley
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 27. oktober 2006 00:45:07
Kære Pia.

Hun er utroligt kær, jeres lille Nieve, en rigtig lille bamset skønhed, der ser ud til at nyde livet i fulde drag smiley

Omkring det, du spørger om, kan jeg kun fortælle, hvad jeg selv oplevede, da jeg havde én kat, det er efterhånden mange år siden smiley, men min kæmpestore, smukke, hvide hankat, Fnug, skulle også altid være præcis, hvor jeg var, han var helt elendig, hvis han ikke var i nærheden af mig. Han var meget, meget stor, men skulle altid sidde på min skulder, og når jeg gik ud - dengang boede jeg i en lejlighed i København - skulle han med, men ville kun sidde på min skulder. Han var helt elendig, hvis jeg gik - eller det vil sige, det virkede sådan, når jeg kom tilbage, for så var der ikke grænser for den kærlighed, han overøste mig med.

Men en dag slog det mig, at han var nødt til at have en anden kat i sin nærhed, og så fik jeg Anton inde hos Kattens Værn. Og det var en rigtig god beslutning, for Fnug blev lidt mindre afhængig af mig, men var samtidig fortsat min store dejlige vogter, der forsvarede mig mod hvad som helst og hvem som helst.

Jeg læste en gang i en bog om katte, at katte, der bor i huse eller lejligheder med mennesker, optager deres mennesker i "flokken" og anser dem for at værende af samme race som dem selv, selvom de jo i kattens øjne er en smule "handicappede", eftersom de stakkels mennesker jo kun har to ben i stedet for fire, som det sig hør og bør for en rigtig kat.

Mit gæt er, at Nieve, efter at Beauty har forladt denne verden, føler sig som en af jer, og at I tre, du, Fali og Nieve, i Nieves øjne er ligeværdige kattemennesker.

Knus
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 27. oktober 2006 01:35:39
Ja , hun er helt vidunderlig smiley
Ha-ha ! Marita var det Fnug der startede hele prosesen , så skulle han jo ha hedet Fjer , den bliver jo som sagt til fler høns ti-hi !

Jeg har faktisk tænkt på at få en kat mere , men Fali har vist mere løst til at få en lille Beauty mere , men jeg tror det er for at han ikke rigtig er kommet sig efter Beauty endnu , så jeg går lidt på katte poter , for jeg mener at det er sundest for os alle at det bliver en kat , da de så kan holde hinanden med selvskab . Og jeg kan rejse uden altid at skal have dyr og bur og hvad ved jeg med mig smiley

Jeg tro du har helt ret i at hun mener vi er af samme rase Marita , for nogen gange kan hun kikke på en som hun tænker du er altså ikke alt for klog , er det helt umuligt at lære dig noget ti-hi !

Jeg har meget svært ved at snakke med hende som jeg gjore med Beauty , for når jeg prøver , bliver jeg så blød om hjertet , det smælter simpelthen og så kan jeg ikke gå ind og tale med hende .
Men vi taler højt sammen , jeg forstår bare ikke hvad vi snakker om smiley men det lyder som det ved hun alt om smiley
Knuser Pia
Pia Lerche tilknyttede følgende billede:

Redigeret af Pia Lerche d. 27. oktober 2006 01:36:12
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 27. oktober 2006 11:08:08
smileysmiley Ja, selvteliden fejler ikke noget skal jeg hilse og sige , hun tror hun er droning af saba og ALT er til for hendes skyld ti-hi !

Jeg har set jeres Fønix , han er en flot og stoldt kat , han tro vist også verden er lavet kun for ham ti-hi !
Knuser Pia
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 30. oktober 2006 22:33:46
Lidt udenfor Dronningen af Saba *SS* - som i øvrigt ser fantastisk sød og dronninge-agtig ud *SS*
Kattes adfærd ... Hvorfor tisser min Abby på køkkenbordet? Hun har gjort det 2 gange, efter hun blev steriliseret og ellers aldrig før... hmmm..... I søndags og igen her til morgen ...? Tænker på, om hun måske føler sig ensom i dagtimerne? Hendes bakke bliver jo skiftet tit, så det er ikke et spørgsmål om dårlig hygiejne ... men hov - kom til at tænke på, at jeg har skiftet hendes kattegrus ud med et andet mærke? Kan det være så simpelt?
smiley
Ellers dejligt heroppe, koldt, klart, masser af nordlys hver aften, snedrys og isskosser. Det karakteriske polare lys er kommet igen: Ved solnedgang er himlen pink, orange, grøn, skiftende til lysgul og så blå, og mere blå. Jeg skal prøve at tage e bilede snart, så i kan se det ved selvsyn. Det er fantatisk smukt *SSS*

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 30. oktober 2006 22:36:38
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 01:07:57
smileysmileysmiley
Tisser på køkkenbordet smiley det var ikke særlig heldigt et sted må jeg sige .
Men jeg tror nok at hvis man vasker af med salmiak , så får katen løst til at tisse der smileysmiley

Ã…hhh ! kunne du ikke tage nogle fotos af det smukke syn ? det lyder jo helt himmelfaldensmiley
Knuser Pia
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 31. oktober 2006 13:04:45
Hmmm Nuunu Katte ved godt hvad de skal gøre for at få en ordentlig reaktion*G* Kom til at tænke på min onkelsgamle kat ved navn "laban"
Laban var lige så bred som kakkelovnen og en speciel diæt var MEGET på sin plads. Men når man er vant til at få serveret dåsemad ved mindste Miav, er dyrlægens diættørfoder IKKE sagen. Laban klarede sagen ved at hvis der IKKE so forventet blev serveret ved først miav, gik han hen til den gamle håndbroderede stol min tate elskede og strakte sig.....STADIG ingen mad kom en klo frem, og langsomt og meget bevidst begyndte den at trække i trådene....DET gav det ønskede resultat og til sin dødsdag var Laban en ualmindelig FED og dejlig kat*GGG*

Håber du finder ud af hvad din kat vil, før det bliver i sengen e.l. den tisser*G*

Glæder mig til at se et billede deroppefra, kan det mon være lige så smukt som det billede du malede for mit indre øje.

KNUS og SMIL
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 14:56:27
Hmm .... ja, nu er hun jo også blevet forvænt med at få nikkut (tørret hvalkød) i små bidder, men her de sidste par dage, har jeg ikke fået købt nikkut. Vi plejer at spise det som en slags appetizers, med mattak (rå hvalhud) til herhjemme. Det er både sundt og lækkert, men måske skal man være opvokset med det *G*smileysmiley (Håber ikke, at i rynker al for meget på næsen af den her beskrivelse) smiley Men det kunne jo godt være det? Jeg har ikke haft nikkut i huset siden lørdag eftermiddag ......?
Ja, det er helt skørt med lyset for tiden. Det er virkelig som jeg prøver at beskrive det, men jeg ikke, om alle de sarte grønne og gule nuancer vil komme med på et billede? Den pink og orange farve er meget dominerende. Men jeg skal prøve *SS*

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 15:14:59
Kære Nuunu.

Du er selv inde på noget af det, tror jeg. Katte er vanedyr - langt mere end noget menneske!

Og når du har tilladt dig BÅDE at skifte kattegrus og foder, ja, så træder du da vist damen over tæerne.

Da misserne flyttede herned, havde vi ikke lige det kattegrus, som de plejede at have. Og det var killinger vel at mærke, de første som flyttede herned. Og når de var killinger, skulle man ikke tro, at vanens magt endnu var så stærk. Men jo, tak, det fik vi syn for. Ikke med djævelens vold og magt ville de små kræ besørge i kattebakkerne.

Men så snart vi købte det vanlige kattegrus, gik de villigt på bakkerne.

Noget helt andet er, at katte sjældent bliver urenlige, uden at der er en grund til det, og en af grundene kunne være noget med sten.

Sørger du for, at katten ikke får for meget magnesium i sit foder? I almindeligt kattemad fra butikkerne er der alt for meget magnesium, og det kan give krystaller i urinvejene - ikke kun hos kastrerede hankatte, men også hos steriliserede hunkatte. Det er en tilstand, som kan blive nok så alvorlig, så hold lige øje med hende, hvis det ikke hjælper at gå tilbage til det sædvanlige kattegrus. En anden mulighed kan være blærebetændelse. Kig efter, om der er blod i urinen.

Noget, som vi lige har fundet ud af, fordi nogle af vore katte konsekvent strinter - det er hammer irriterende - er, at citrongræsolie får dem til ikke at strinte. Vi smører en dråbe ud de steder, som vi har vasket ned med vand, sæbe og rodalon, og det har hjulpet mere end noget som helst andet. Og her var tale om katte, som ikke var hverken syge eller protesterede over kattegruset.

HÃ¥ber, du finder ud af det.

Knus.
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 17:03:41
Kære Marita
Hendes foder består af tørfoder fra Dyrlægen, som hun villigt gnasker i sig, og 1 ds. whiskas om ugen som supplement til tørfoderet. Hun får frisk vand hver dag. Og så plejer hun at få det her tørrede hvalkød, men om der er meget magnesium i det, ved jeg ikke. Det bliver hurtigt udsolgt fra butikkerne, for alle vil jo have det heroppe *SS*
Hendes urin er klar, der er intet blod i det. Men jeg tænker på om de gærtabletter, hun elsker at få (de må få op til 5 om dagen) om de kan have noget med det at gøre? Det må jeg hjem og se på. Det grus, hun plejede at bruge, er så dyrt - 110 kr. for en pakke (Det er noget hvidt kattegrus med blå perler i, der skulle være superabsoberende) - det ville svare lidt til, at min numse ikke ville acceptere andet end Lambi! (smiley) og det, jeg køber på nu, er det såkaldte katte-moler grus til under halvdelen af prisen, og som bliver skiftet 2-3 gange om ugen .... Måske skal jeg bare gå tilbage til det dyre, men det er dyrt...
Citrongræs olie - det må jeg se, om jeg kan finde i butikken, men vort udvalg er lidt sparsomt, så jeg ved ikke ... *SS*
Men tak for råd og vejledning

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 17:53:32
Kære Nuunu.

Det lyder ikke som om, at du gør noget forkert. Så tror jeg, det er protest over kattegruset.

Vi bruger også det dér super-dyre hvide noget med blå perler, og vi har så også brugt det dér katte-moler-grus, men har været nødt til at gå tilbage til det hvide perlegrus.

Citrongræsolie kan du få i de butikker (hvis I har sådan nogle), som sælger æteriske olier til aromalamper. Ellers giv mig lige et praj, så køber jeg nogle og sender til dig. Man kan få fire for 100 kroner i vores lokale stenforretning.

Knus
Marita
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 31. oktober 2006 17:53:59
Kære Nuunu !
Mon dog ikke at hun lære at det er det grus hun skal bruge 110,- kr er da godt nok dyrt for en pakke .
Heldigt at jeg har skiftet her fra hun var lille så .hun finder sig i hvad hun får , intil nu i alttilfælde
knuser Pia
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 02. november 2006 09:06:36
Griner En dyr kat med dyre vaner*SSS* Man skal kende sit værd......Angående Mattak, det lyder måske tosset, men det føles som jeg kender både smagen og fornemmelsen af det i munden....øh....og rynker ikke spor på næsen.....pudsigt...

KNUS
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 02. november 2006 12:23:34
Fordelen ved den type kattegrus - som vi også bruger til vore 40 katte - er, at det langt bedre end noget andet kattegrus opsuger væde og lugte.

Og en enkelt pose skulle holde til en måned til en enkelt kat, siger fabrikanterne. Det tror jeg så ikke på. Men det holder unægtelig længere end andet.

Vi bruger en palle (108 poser) på omkring halvanden måned. Og vi skifter alle bakkerne helt to gange om dagen og renser så ind imellem. Men derudover har de et rigtig stort kattetoilet udendørs i den store flotte kattegård, som Johnny har bygget.

Jeg kan kun anbefale den type kattegrus. Og jeg har prøvet mange smiley

Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 02. november 2006 12:51:48
Jeg kan godt se at 100kr pr pose er meget, har du prøvet at spørge til prisen på en helt pakke med 6-8 poser i?
Eventuelt hvis du forudbestiller den, så ved de den er afsat.

Hel og lykke med det smiley

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. november 2006 13:04:53
Ja, det er godt kattegrus, men 110 kr. for en pakke er stadig meget dyrt for mig. Nu må vi se .... smiley Men det er rigtigt, at det absorberer lugt mere end noget andet kattegrus ...
Der har ikke været flere "uheld" siden i mandags, for jeg prøver at snakke rigtig meget med hende ... Giver mig rigtig god tid til kæleri og kløen bag øret, prøver at spinde og hun spinder tilbage *GG* Men jeg ved ikke, hvad vi "snakker om" - hvis vi altså snakker.

Timian, jeg tror, at du har været her, for du kender så meget til min kultur og det skulle slet ikke komme bag på mig om du har været en fanger, eller en angakkoq. Kan ske at du har taget nogle trylleviser med fra et andet liv?smiley

Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 02. november 2006 13:12:37
Nuunu skrev:
Men jeg ved ikke, hvad vi "snakker om" - hvis vi altså snakker.

Jeg tror det er opmærksomheden der er vigtig, snak med den om det der er rundt om jer, de forstår meget mere end vi tror smiley

Knus Johnny

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 02. november 2006 13:13:33
Jeg kan godt forstå dig, Nuunu, det er mange penge. Men som Johnny er inde på: de fleste forhandlere giver en pæn rabat, når man køber mere end én. En kasse indeholder seks eller otte poser (afhængig af mærke), og hvis de vitterlig holder en måned, er der til et halvt år eller måske endda otte måneder. Vi betaler omkring en tredjedel af normalprisen, fordi vi køber i paller.

Men de er også billigere, når man "kun" bestiller en enkelt kasse. Det må være muligt også oppe hos jer?

De er også meget dyre her i landet. Afhængig af fabrikat ligger de mellem 60 og 99 kroner. Jeres får nok et nøk opad på grund af den ekstra transport. Men det kan, hvis man kan overskue at skulle af med alle pengene på én gang, godt betale sig at købe en kasse ad gangen (altså, hvis man kun har én kat, ikke når man har 40smiley. Så må man ty til pallerne.......smiley
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 02. november 2006 13:41:28
Glemte at sige, at det er rigtig dejligt at høre, at der ikke har været uheld siden først på ugen. Og ja, det er ganske givet opmærksomheden, som gør, at hun ikke besørger uhensigtsmæssigt. Så har det været protest og ikke sygdom. Heldigvis. smiley

Knus
Marita
Side 1 af 2 1 2 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 12
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554850 Unikke besøg