Forfatter |
RE: Lov og orden |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 06. juni 2008 19:41:19 |
|
|
Der i mod synes jeg de mennesker der sidder og maler eller gøglerne sælger en vare jeg kan lide. De kommer for det samme, nemlig at tjene lidt penge. Forskellen er bare, at tiggerne udnytter vores trang til at føle os bedre og rigere. Gøglerne og dem der sælger en vare, er langt mere reelle synes jeg. Og de beholder deres værdighed. Jeg vil ikke være med til, at lade det være en god forretning at sidde på gaden og miste al sit selvværd. En gang jeg var derovre gik en gammel kone rundt med roser. Hun var tydeligvis fra samme hold som dem der sad på knæ og tiggede. Hun tiggede også, men hun gjorde det med værdighed. Hende gav jeg til.
Jeg kan huske første gang jeg var i København...det er ikke så mange år siden, 7-8 år tror jeg. Min største post på budgettet var tiggere. Jeg havde intet købt, alle mine penge røg til tiggerne. Men jeg er heldigvis blevet klogere. |
|
Forfatter |
Meditator
Brugere
Antal indlæg: 123
Bopæl: Shangrila, Vendsyssel
Lagt på d. 06. juni 2008 20:16:06 |
|
|
Hvis en person tigger en femmer af mig 10 minutter efter, at jeg har givet ham en femmer får han intet. Det har jeg oplevet på Kbh.s Hovedbanegård, Fumpen kunne ikke huske mig. Han sprurgte uhæmmet alle i sin nærhed. Men hvad er egentlig forskellen på om jeg giver ham flere gange eller det er forskellige der gør? Er han et fælles projekt?
Mange spørger om de kan få til en øl, ærlig snak. Der er ingen der spørger om et bidrag til en hætte heroin, en bane coke eller ecstasy til festen om aftenen, men nok til busbilletten. Er der en forskel?
En tiggerjunkie man giver en femmer er måske den samme, som begår indbrud i dit hus om natten eller slår din gamle mor ned for at stjæle hendes pung og gigtpiller.
Jeg gik en aften ind i en forretning på Vesterbro. En junkie fulgte efter. Han startede et halvt aggressivt og halvt snøvlende tiggeri. For at slippe ud af kniben var min hånd på vej mod tegnebogen. Forretningsindehaveren kom til i samme øjeblik og smed junkien ud. Han vendte sig derefter mod mig og undskyldte mange gange - fortalte at han smed tiggere ud af butikken flere gange dagligt.
Hvis jeg tilbød at betale et behandlingsophold til 30.000 kr ville misbrugeren tage imod eller ville han hellere have en femmer og fortsætte sin livsførsel?
Vores samfund tilbyder behandling til misbrugere, hvis de vil tage imod det.
Var Mai´søns veninde taknemmelig. Nej hun var ligeglad med ham og misbrugte hans gæstfrihed og hans hjem - ville ikke selv hjælpe ham med at få sine ting fra bilen og lod den bare blive stående, meldte ham til politiet, da afpresning ikke lykkedes. Jeg synes, at hjælp gerne må give mening for giveren såvel som for modtageren.
Vh.
Mogens
Redigeret af Meditator d. 07. juni 2008 11:29:05 |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 07. juni 2008 10:26:56 |
|
|
Pigen er ikke narkoman. Så vidt jeg ved har hun ikke haft eller har, nogen former for misbrug af stoffer eller alkohol. Faktisk virker hun som en sød og fornuftig pige. Jeg kendte hende så i forvejen, og vi havde faktisk spurgt min søn om det var en god ide, det med hun flyttede ind. Men han sagde det var synd for hende og det kun lige var en overgang, indtil hun fandt noget andet. De var kærester en kort overgang for et par år siden. Dengang fandt han ud af, at hun kun var kæreste med ham fordi hun manglede en mekaniker til at ordne noget ved sin bil. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 07. juni 2008 10:27:29 |
|
|
SÃ¥ egentlig, han burde have vidst hvordan det her ville ende |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 07. juni 2008 10:51:14 |
|
|
Jeg er enig med Mogens, jeg kan ikke se der er en sag. At hun har anmeldt ham, gør ikke automatisk, at der er en sag. Politiet har til enher tid ret til at afvise en anmeldelse, hvis de kan se at den er grundløs. Selv om de ikke gør det, så kan retten også afvise den. Enhver person med bare en lille smule anstændig forståelse, vil kunne se at det er absurd, at der skal betales "erstatning" for nogle ridser i en allerede død bil. Den er malet med rulle, så rul dog et par gange ovenpå ridserne...
Desuden er der jo åbenbart flere der kender til hendes livsstil, så der må jo være flere der kan vidne mod hende. At hun før har anmeldt på så løse grundlag, må jo også veje mod hende.
Jeg ville, hvis det var mig der var havnet i den suppedas, aftale at mødes med hende den "dumme", og prøve at snakke hende til fornuft. Snakke det hele igennem - alt imens jeg optog det på en diktafon gemt i lommen eller andetsteds. Eventuelt få kæresten der jo åbenbart er veninde med hende, til at gøre det. Hvis hun har følelser for ham, så vil hun jo gerne hjælpe.
Snakke det igennem stille og roligt, og langsomt få hende til at omtale afpresningen med fælgene... få hende til at omtale det hele.... Bare passe på at hun ikke får mistanke om et forhør, det skal komme stille og roligt, flydende....
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 07. juni 2008 12:25:24 |
|
|
Kæresten har det svært nok i forvejen, jeg synes ikke hun skal blandes mere ind i det end nødvendigt. Pigen vil under ingen omstændigheder snakke med min søn. I dag sendte han en besked til hende på mobilen hvor han skrev, at han godt ville betale for at få ordnet de ridser, hvis hun ville trække anmeldelsen tilbage. Det svarer hun ikke på.
Jeg tror bare sagen skal gå sin gang, og så må min søn betale og lære at man aldrig skal gå tilbage til en fuser. Hvis ikke politiet kan se det fornuftige i at droppe det hele.
Det han er mest ked af ligenu er, at kæresten tog til en planlagt tur til Tyskland med pigen. Godt nok havde hun betalt turen, og pengene ville være mistet hvis hun ikke tog med, men alligevel. Jeg tror måske forholdet er oppe til vurdering. Vi får se. Det ville være lidt ærgerligt, for han er meget glad for hende og jeg kan se på ham, at det gør ondt.
Redigeret af mai_lindhart d. 07. juni 2008 12:28:30 |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 07. juni 2008 14:52:19 |
|
|
Uha ! Mai
Han må jo have det frygteligt nu , tænk at hun kan finde på det lige nu .
Jeg ville sandelig også tænke om det forhold er noget at bygge på .
Han bliver sandelig sat på prøve , din søn .
Godt han har en dejlig mor der kan være der for ham .
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 08. juni 2008 01:59:16 |
|
|
Øv Mai, det var dog en træls pige at rende ind i.
Jeg håber ikke retssystemet giver plads til den slags fuskere.
Lærepenge der gør ondt, rigtigt ondt, helt ind
Godt han har dig til mor, Mai, så kan det ikke gå helt galt.
Knus til jer, Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 08. juni 2008 15:09:09 |
|
|
Det han er mest ked af ligenu er, at kæresten tog til en planlagt tur til Tyskland med pigen. Godt nok havde hun betalt turen, og pengene ville være mistet hvis hun ikke tog med, men alligevel.
Det ser altså ud som om hun HAR valgt side. Og den forkerte side, set fra din søns vinkel...
Jeg mener at hvis kæresten var helt på din søns side, så ville hun give den tidligere veninde fingeren, og lade hende ryge og rejse alene.... Skidt være med pengene i den situation. Selv om det er syndt for din søn, så er MIN mening ihvertfald, at han skal droppe det forhold, for hun står ikke på hans side....
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 08. juni 2008 17:17:51 |
|
|
Kæresten har ikke valgt side, men min søn er vist hos hende nu. Han lånte i hvertfald min bil for en timestid siden. Jeg er noget spændt på hvad det hele bliver til. Som min datter siger, hvad er det også for en person der gider omgåes folk der opfører sig på den måde ? Jeg synes det er så svært det hele, og det går ondt dybt i hjertet at se min søn behandlet på den måde.
Pigen er 23. Og altså burde hun være voksen nok til at vide hvad hun gør. Men er vist ekstrem forkælet hjemmefra og vandt til, at alt har drejet sig om hende.
Empyrium, jeg er lidt tilbøjelig til at mene du har ret, han skal droppe hende. Men jeg forstår også godt kæresten på en måde. Det er en veninde hun har haft i 20 år, min søn har hun kendt i 2 mdr. Så er det svært lige at vælge. Måske er hun alligevel ikke kæreste med min søn om 1 år, og så har hun hverken kæreste eller veninde. Og den veninde har altså hjulpet hende når der var problemer. Jeg kan godt selv forestille mig hvor svært det ville være at stå i situationen. Måske havde hun håbet det hele ville løse sig og veninden trak det tilbage ?
Jeg er spændt på at høre hvordan det er gået når min søn kommer med bilen.
Forresten har det været godt med alle jeres indput, det har været godt at kunne få lidt af mine frustrationer ud og få lov at fortælle historien. Dejligt at kunne hente støtte og opbakning her Så tusind tak alle sammen. Når der sker sådan noget, så har jeg meget brug for at se det fra alle side, og så er det godt at kunne diskutere det lidt med jer, og få andres syn end lige mit eget.
Men jeg er nu stadig bange for, at min søn har en ret dårlig sag. Måske fordi jeg selv ville hoppe i med begge ben hvis en pige fortalte mig, at x-kæresten havde ødelagt hendes bil fordi hun slog op...det lyder så sandsynligt, synes jeg. Øv.
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 08. juni 2008 19:48:05 |
|
|
Han har droppet kæresten nu. Og han er så ked af det. |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 08. juni 2008 20:44:14 |
|
|
Åhh ! det gør mig ondt for jer Mai .
Men det tror jeg han er godt tjænt med , for jeg tror ærlig talt ikke hun kan være god for ham .
Men det er frygteligt at have hjerte smærte
Jeg håber hurtig han kommer sig og finder en pige der er god for ham .
Ihh ! altså hvor skal han dog meget igennem lige nu .
Jeg ved du må have det frygteligt Mai , der er bare ikke noget være end når der sker vores børn noget , det er så smærtefuldt at se på
Knus krammer og varme tanker
Kærligst Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Mogens
Brugere
Antal indlæg: 184
Bopæl: Brejning
Lagt på d. 08. juni 2008 20:50:03 |
|
|
Jeg tror altså at han højest får en bøde for ulovlig indtrængen, selvtægt er det vel ! Hvis der overhovedet bliver en sag ud af det. Men for at undgå yderligere omkostninger emå han jo indrømme "forseelsen" overfor politiet. Ellers kan det komme i retten,
Men godt han droppede kæresten
Hvis du vil kende meningen med vand, så drik. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 08. juni 2008 21:06:17 |
|
|
Han har fortalt politiet hvad der skete. Også at han har brudt bilen op.
Det der gør så ondt er, at han har haft det svært, og er blevet så glad efter han mødte sin kæreste. Jeg har ikke set ham så glad i meget lang tid. Og nu er det slut, og hans selværd har fået et knæk mere.
Han har ikke haft et nemt liv. Han er som jeg selv, født med "et vanskeligt sind" selvdestruktiv er nok det rette ord. Som barn virkede han så meget i balance, selvsikker og hvilede i sig selv. Det sluttede da han blev voksen. Han har haft svært ved at få kærester og fik han, så varede det ikke længe. Han var ikke glad nok for dem.
Han har haft et job som kørte ham ned i den grad. Han kom ofte og sagde at han simpelthen bare ikke kunne klare at skulle stå og lyve for kunderne på den måde. Dække over sin chefs løgnehistorier den ene gang efter den anden. Han fik så nyt job, det hjalp gevaldigt.
Og så kommer alt det her. Men måske er det en læreproces han skal igennem. Jeg synes bare det er så pokkers hårdt. |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 09. juni 2008 09:21:49 |
|
|
Kære Mai
Mit bedste råd er at både du og din søn skal tage det roligt......Bliver der en sag.....jamen så gør der det....og skulle din søn blive dømt til at betale noget....jamen så er hans fælge såmænd nok mere værd end skaden der er sket....Det er trist med den slags mennesker.....meget....Men man skal ikke finde sig i at blive truet til sådant....fornemmelsen af at have kæmpet for sin sag er trods alt langt langt bedre end fornemmelsen af at være blevet snydt og ydmyget.....Og uanset udfald af evt retssag, så kender i jo sandheden.......og uanset hvor mange gange og hvor overbevisende en historie bliver fortalt, så er den jo stadig bare.....EN HISTORIE....så længe din søn kan stå med rank ryg bagefter...så lad hende blot lægge sag an.
Træk vejret dybt og slap af og lad tingene ske, det gør de jo alligevel.
KNUS og KRAM
(og så forøvrigt tillykke med at du har sådan en fantastisk menneskekærlig søn...jeg ved hvor han har DET fra*SSS* Husk....det er ikke de der stoler på andre og bliver snydt, der har gjort noget forkert, det er dem der udnytter et andet menneskes tillid der er "the bad seeds" |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 09. juni 2008 16:35:24 |
|
|
Takker, og jeg bliver jo helt rørt når der er andre end lige mig der kan se hvor dejlig han er. Han er nemlig rigtig god til at skjule det under den der overlegne attitude han har. Han har problemer med sit selvværd og det gemmer han under kæmpestore muskler og en holdning der siger at han ikke gider andre komme for tæt på. Men han er godheden selv, hvis lige man gider skrabe i overfladen.
Han har fra han var barn, kunnet "se" ting. Det har ikke været så godt for ham. Jeg har gjort mit bedste for at støtte ham i at det er ok at kunne den slags. Men han føler sig anderledes og det skræmmer ham. Han er 27 nu, og vil slet ikke snakke om det mere. Men jeg ved, at han har det svært med de ting stadig. Han lukker bare af for det og fortrænger hvad han oplever. Jeg kender det desværre alt for godt selv. Og lukker man op, så ved man ikke hvad der kommer. Jeg ved godt, at "man tiltrækker det man indeholder" men som menneske indeholder man altså både godt og skidt, at jeg har mødt min del af det ikke så gode. Og det tror jeg min søn også har. Og de der gamle væsner, de kan altså være meget skræmmende at møde. Jeg tror der er en "korridor" her ved os. Ikke herinde, men lige bagved vores have. Der er i hvertfald et sted der i perioder har været meget ubehageligt at komme i nærheden af. Dog er det de senere år som om det er faldet lidt til ro.
Han er vokset op med den slags, og jeg forstår godt han er skræmt over det, det er jeg også selv. Jeg forstår ikke. at der er nogen der ikke bliver skræmt over det. men måske oplever de ikke det samme som vi gør ?? |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 09. juni 2008 17:17:58 |
|
|
Jo Mai
Jeg har også set ting der først virkede meget skræmmende....Mærkelige forfærdeligt udseende væsener...Men jeg har bare aldrig turdet "løbe" fra en "fjende"....Men konfronteret det....Og har så efterhånden fundet ud af at det som kan se skræmmende ud for nogle, bliver regnet for smukt af andre....Og derudover føler jeg mig ALTID beskyttet....Ikke sådan at forstå at jeg ikke kan opleve forfærdelige ting eller blive såret.....Men jeg er stensikker på at intet fra de andre verdener får lov at skade mig alvorligt. Jeg tror det må være en form for universel lov e .l.
Men mine sønner har også set ting...Da de var små smed jeg det væk.Altså fik dem skærmet for det der skræmte dem...Som store har jeg lært dem den smule jeg mener at vide, hvis de har spurgt! Jeg vil ikke trække mine ideer og tanker ned over hovedet på dem hvis ikke de spørger nemlig.
Bange og ensomme piger der har lidt overlast, klæder sig i sort stikker nåle og ringe i sig. Bange og ensomme drenge gror muskler og forsøger at virke overlegne og afskrækkende.....Sådan er det jo....Men det er jo også ved dem det INDVENDIGE der tæller...Og din søn gjorde noget fantastiskt for et andet menneske....også selv om hun altså ikke magtede at forstå det....
Det var synd med kæresten....Men hellere nu end om et år!
Jeg vil sende en masse lyse tanker til ham og glæde mig over at der findes mennesker som ham*SSS*
KNUS og KRAM |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 09. juni 2008 18:28:29 |
|
|
Han har været her igen i dag for at låne min bil. Han kørte ved 4-tiden og er da ikke kommet hjem med den endnu, så måske er de ikke x-kærester mere Han forstår hende jo også godt, det er svært at smide 20 års venskab væk. Specielt for nogen man kun har kendt i 2 mdr.
Jeg tror bare han skal acceptere at de er venner og så se tiden an, jeg tror det ordner sig selv. Det er kun et spørgsmål om tid og at kæresten finder ud af, at hun egentlig heller ikke er nogen god veninde, for det er hun altså ikke, ikke som jeg hører de fortæller.
Timian, det er ikke udseendet på det jeg møder der er skræmmende. Det er noget andet. Oftest har det menneskelignende former, det jeg møder. Jeg holder mig fra de steder de er. Jeg går aldrig ud til det sted jeg føler "korridoren" er om natten. Jeg oplever hund og kat stå og stirre mod stedet. Hunden vakler mellem angst og vrede. Men de går aldrig derhen. Alle vores hunde har reageret på samme måde på det sted. Det er lige uden for haven, der går en sti tæt forbi fra vores have over til vores firma, så vi kan se derover fra haven.
Det er ikke noget der skal fjernes eller jages bort. For det har været der altid. Jeg oplever det som noget væmmeligt, det der kommer derfra, noget dæmonagtigt. Men det skal der også være plads til i vores verden.
|
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 10. juni 2008 10:13:15 |
|
|
Jooooh Mai
Jeg fik lukket en portal i mit hus! Vi har en fin hoveddør, som ingen nogensinde bruger...jeg brød mig ikke engang om at passere gangdøren derude....min søster kom og sov her så en nat....og spurgte mig grundigt ud om den gang...havde ingenting sagt....hun fortalte at det føles som et "gennemgangssted"....hun lukkede den ganske enkelt med et malet cho-ku-rei tegn under gulvtæppet.....gangen bliver nu brugt til opbevaring, vi bruger stadig ikke hoveddøren......men væk er kolde pust og bankelyde og klaprende gangdør.nedfaldende ringeklokke osv..Der findes MASSER af steder de kan bruge, det behøver ikke være i MIN gang *G*
De må bruge et sted, hvor de ikke generer os, og vi ikke generer dem....bedst for alle parter....
Tænk over det*SSS*
Knus |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 10. juni 2008 12:58:01 |
|
|
Har du tænkt på Timian, at den portal sikkert har været der længe før dit hus ? Så hjem har egentlig retten på sin side ? Jeg synes der skal være plads til os alle.
Det kan være svært at undgå at bygge huse hvor portalerne er, da det jo er et fåtal af os der kan se/mærke dem. Men jeg ved da helt bestemt, at vi aldrig kunne finde på at rykke huset derover hvor vores korridor er. Det ville føles som indtrængen på andres enemærker, og ville være så forkert.
|
|