Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 12:53
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5352
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Forfatter RE: Ifølge B.T
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 02. april 2006 12:38:44
smileysmileysmiley
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 02. april 2006 13:06:12
Det er da skønt at se så at folk virkelig kommer op at markere sig i denne tråd. Jeg var ikke lige klar over at når jeg taler om retfærdighed, er det det samme som at brokke sig.
Marita skriver."Men fordi nogle af os ikke har behov for at brokke os" altså brokker jeg mig.
Jeg skrev også i mit første indlæg, at det vist burde stå i brokkassen, og det viser sig så at være rigtigt. Jeg brokker mig. Det er aldrig rart når nogen brokker sig, hverken for dem der læser det, eller den der føler et behov for at brokke sig.
Marita skriver: "Det behøver heller ikke betyde, at vi andre ikke hjælper de mennesker, som - med dine ord - befinder sig på "samfundets nederste klasse". Måske er der bare ikke behov for at skilte med det, har du overvejet det"

Ja, det har jeg overvejet, og jeg er sikker på at der er mange retskafne mennesker her i landet, og tak for det.
Og nej, Marita, jeg har ikke noget forslag til hvad du kunne gøre anderledes, Jeg vil gerne ønske dig tillykke med dit gode liv, jeg har jo personligt erfaret gennem mange at dine fyldestgørende svar til mig på dit forum, at du er et menneske med hjertet på det sted som i min verden kaldes det rette sted, jeg er ikke i tvivl om din kærlighed til din næste.

Så mine holdninger her er generelle holdninger og ikke møntet på nogen personligt.

Mai skriver: "Jeg tror nemlig ikke, at de dårligst stillede i danmark ville være i stand til at finde et samfund, der ville behandle dem bedre. Vi har et samfund der giver plads til de svage, vi har et samfund hvor ingen behøver gå sultne i seng."
Kære Mai, langt hen ad vejen er jeg enig med dig i dette synspunkt, jeg vil gøre mit til at det forbliver sådan.
Jeg er nemlig ikke enig med landets statsminister i det han skriver i sin visioner om Danmark som en Minimalstat.

Mai skriver ""Og jeg synes da også, at det er værd at bemærke, at mange af dem der klager sig mest, er dem der har råd til både bajere og cigaretter. ""
Ja, sikke noget rod, siger jeg bare.

Kære Riana, jeg er klar over at du virkelig har kæmpet, og jeg glæder mig på dine vegne.

Og så vil jeg da ikke undlade at nævne, at der i min nærmeste familie, findes stor økonomisk velstand. Deres virksomhed og deres ejendommes friværdi der bruges til nye investering der så igen giver afkast til nye investeringer osv. De trives virkelig økonomisk under denne regering.

Og jeg vil hermed gerne sige, at jeg føler mig langt rigere end min rige søster. jeg vil ikke bytte mit liv med det hun lever.

Den rigdom der findes i mit liv, er langt mere værd end økonomisk rigdom.

Jeg er klar over, at der i mine indlæg ganske givet ubevidst kommer en masse projektioner frem fra mit indre, så tak for jeres besvarelser på det jeg skriver, det lærer jeg en hel del af om mine egne skyggesider.

Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. april 2006 17:29:47
Kære Anemone
Dine meninger er jo ikke ringere end andres. og det er jo vigtigt vi får alle sider med i en sag. At vi så begynder at føle os stødt over noget andre skriver får os vel bare til at tænke.
Jeg synes ikke det gør så meget, at tonen i en diskution kan blive lidt hård, så længe vi bare alle ved, at vi ikke mener noget nedsættende med det, og så længe vi kan mødes som venner i en ny debat smiley
Jeg synes stadig du er sød og dejlig Anemone, selv om du har nogle ganske andre holdninger end jeg har. Det har jo ingen betydning i virkligheden smiley
En debat hvor alle mener det samme flytter os jo ikke.
- mai
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 02. april 2006 18:05:50
;o)

Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 02. april 2006 20:47:25
Jeg undrede mig som Happy, over at det skulle være tilfældet.
Jeg hørte så i en radioavis at det var landet som helhed der var i 0kr gæld til udlandet.
Der er tilsyneladende mange firmaer der låner penge i de danske pensions kasser og derved opvejer den gæld staten (og dermed dig og mig) har til udenlandske banker.
Så det er ikke staten der er gældfri men landet som helhed smiley

Knus Johny

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. april 2006 23:13:09
Øv, der er altid et eller ander der ikke passer når der er gode nyheder.
Peter
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Gaia
Lagt på d. 03. april 2006 00:18:31
Jeg forstod det sådan at regnskabet balancerer, fordi vi har lige så meget tilgode som vi skylder.

Men det er bare døde tal for mig smiley

Mvh, Peter
Anna
Brugere

Antal indlæg: 35
Lagt på d. 03. april 2006 17:06:12
mai_lindhart, Jeg ved ikke rigtig hvad dit problem mht mig er? Eller om du igen bare aflaster?

Majbritt - du spørger om jeg kan mærke at folk har flere penge ml. hænderne, og mit svar er 'nej'! Og jeg køber ikke helt vildt ind..! Jeg har arbejdet som kassedame i et års tid, gør det dog ikke mere.. Min mor er rengøringsdame, og jeg ved godt at stemningen er at det er værre end at være luder, hvis jeg kan huske nogle samtaler vi har haft om dette på astro... Så, ja, mht. det, så foretrækker jeg fattigdom.. Som akademiker tjener du ikke så meget i Danmark.. I det lange løb.. Men når det er svært at få det til at løbe rundt, så gider jeg ikke at sidde og sige at jeg er åndelig rig.. Det er ikke det oplægget handler om?

Hvem Søren snakker om dårlig samvittighed??
Redigeret af Anna d. 03. april 2006 17:09:23
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 03. april 2006 17:09:50
Anna
Nu er jeg altså ikke lige med, hvad mener du ???
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 03. april 2006 23:37:12
Anna skrev:
Min mor er rengøringsdame, og jeg ved godt at stemningen er at det er værre end at være luder, hvis jeg kan huske nogle samtaler vi har haft om dette på astro...

Min mor arbejdede som rengøringsdame i rigtig mange år, og jeg var med som ung og hjalp til. Jeg kan ikke huske nogen som helst debat hvor det eller andre grupper er blevet nedgjort som du skriver.

- Johnny

Er du dig; eller er du inden i smiley
Redigeret af Johnnyk d. 03. april 2006 23:39:03
www.totemhuset.dk
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 03. april 2006 23:49:08
Anna skrev:
Min mor er rengøringsdame, og jeg ved godt at stemningen er at det er værre end at være luder, hvis jeg kan huske nogle samtaler vi har haft om dette på astro... Så, ja, mht. det, så foretrækker jeg fattigdom..

Kære Anna.

Nu har jeg i sagens natur læst samtlige 23.000 indlæg på det gamle forum. Og jeg har ikke erfaret, at nogen som helst skulle mene, at det er værre at være rengøringsdame end prostitueret. Hvor i alverden har du det fra. Vi er nogle, som har udtrykt forståelse for, at nogle er nødt til at prostituere sig, men det er ikke det samme som at ringeagte folk, som gør rent. Tværtimod. Min mormor og morfar, som jeg er opvokset hos, havde begge andet arbejde - morfar var garveriarbejder og mormor var syerske hjemme - derudover gjorde de efter normal arbejdstid rent på kommunekontoret. Og min mor og min stedfar gjorde i flere år rent - også uden for normal arbejdstid (deres arbejdstid, altså, de var ligesom mormor og morfar nødt til at have mindst to jobs). De, som gør rent for andre, udøver en gerning, der er af stor betydning, og som i hvert fald jeg tager hatten af for. Jeg kan ikke forestille mig, at andre her ikke gør det. Fordi vi kan have forståelse for, at nogle vælger at prostituere sig, konkluderer du, at vi ringeagter mennesker, som gør rent for andre. Hvor har du dog det fra, og er du sikker på, at du har læst rigtigt?

Du skrev også: men når det er svært at få det til at løbe rundt, så gider jeg ikke at sidde og sige at jeg er åndelig rig.. Det er ikke det oplægget handler om?

Der er vel ingen, som forlanger, at du skal sige, du er åndeligt rig. Det er jo slet ikke det, denne tråd handler om. At du får det ud af vore svar her, fatter jeg ikke. Du har svært ved at få det til at løbe rundt, og det er en skam, men vi har nok alle været der. Det bliver forhåbentlig bedre for dig hen ad vejen. Sådan som jeg oplever det, så har forholdene ikke ændret sig væsentligt fra min elevtid i 1970'erne og til nu. Jeg har da også været tvunget til, som så mange andre, at arbejde og læse samtidig, og jeg måtte også betale skyhøj husleje i forhold til min indtægt. Dengang jeg var elev og måtte læse om aftenen, tjente jeg 2.530 kroner om måneden og betalte omkring en tredjedel i skat. Af de sidste 1.600 kroner gik de 1.200 til huslejen. Det var da heller ikke sjovt, men det var ikke den dengang socialdemokratiske regerings skyld, vil jeg tillade mig at hævde.

Nu er vi altså nogle i denne tråd, som er tilfreds med vore liv. Og straks var du fremme med : "hvis I har fulgt lidt med....." Og du klager over, at københavnerne skal betale til jyderne. Hvor er vi henne, når vi bliver så smålige. Skal jyderne så til at beklage sig over, at de er med til at betale for Det Kongelige Teater, det er et fælles dansk anliggende. De fleste af os følger vel med, men var det da bedre, om vi havde besvaret Maj-Britts oplæg med et for os usandt svar? Skulle vi have beklaget os, skulle vi have ladet være med at sige, at vi har det godt - er det politisk ukorrekt at være tilfreds? Jo, da, jeg føler mig åndeligt rig, men denne tråd handler om mammon, og jeg vil derfor gentage: JEG har aldrig haft så mange penge mellem hænderne som nu, selvom jeg kun har 40 procent af den indtægt, jeg havde før. Det var MIT svar på Maj-Britts spørgsmål.

Kærlig hilsen
Marita
Redigeret af Marita d. 04. april 2006 08:08:40
http://fusion.astro-numerology.dk
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 10:53:20
Mai, jeg siger tingene lige ud - istedetfor at dække over det.. Jeg havde sådan set ikke lagt mærke til dig, hvis det ikke var fordi at du gentagne gange kommer med negative svar til mine indlæg - jeg ved ikke om det er fordi at jeg ikke skriver så tit herinde, så er det nemmere at afreagere over for mig?

Mai skrev at det er bedre at være luder end rengøringsdame tidligere.

Hej Marita, det er det jeg synes er irriterende - hvorfor skriver du vi? Er det jer mod os? Åbenbart! For jeg svarer måske en anden end dig?

Det bliver meget forsvarsagtigt.. Det er ikke for at sige at jeg har det hårdt, for det har jeg faktisk ikke - jeg forholder mig til emnet! Så er jeg straks fremme med hvad???

Skal jeg nævne igen, nej, jeg oplever ikke at folk har flere penge m. hænderne og nej, jeg oplever ikke at folk køber vildt ind.. Selvom folk har flere penge, så er der andre ting der stiger samtidig med, bla. boligpriserne, og især i København.. Og det svarer måske ikke helt overens..

Hvornår søren siger jeg at folk skal have dårlig samvittighed????
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 10:54:17
Happy, hvad mener du?
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 12:22:09
Hvad betyder yrkerna?

Ja, der bliver større og større forskel ml. rig og fattig her i Dk også... Og det handler meget om bolig - hvem har en ejerbolig og hvem har ikke..

Nej, enig, man kan ikke jamföre dom -det er et prioriteringsspørgsmål.. Som jeg ser det..!
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 04. april 2006 12:30:47
Anna, du skriver:
Hej Marita, det er det jeg synes er irriterende - hvorfor skriver du vi? Er det jer mod os? Åbenbart! For jeg svarer måske en anden end dig?

Så vil jeg undlade at svare på noget fra dig, for jeg vil ikke risikere at irritere dig ved at svare på noget, som er skrevet, og som måske ikke omfatter mig. Men jeg skrev vi, fordi vi faktisk er flere herinde, som har udtrykt tilfredshed, og som har skrevet, at vi har flere penge mellem hænderne end før.

(rettet kun for at fjerne en sproglig, ikke en indholdsmæssig fejl).
Redigeret af Marita d. 04. april 2006 12:48:37
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 12:40:52
Det er da enormt barnligt sagt! Jeg udtrykker at du forsvarer nogle citater jeg bruger, som ikke kommer fra dig.. Men en anden.. Og du er ikke defensiv?

Det er enormt følelsesladet det her.. Hold da op..
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 12:42:35
Jeg kan ikke bruge til noget at du er defensiv om et emne, som jeg ikke citerer dig for...
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 04. april 2006 13:22:53
Du har ret, Anna, det var barnligt og følelsesladet, men jeg bliver oprørt, når du skriver, at stemningen er, at det er ..... - læs dine egne ord:

Min mor er rengøringsdame, og jeg ved godt at stemningen er at det er værre end at være luder, hvis jeg kan huske nogle samtaler vi har haft om dette på astro...

Du taler om, at stemningen på astro er sådan, det vil sige, at du hævder, at det er en generel holdning her og/eller på det gamle forum. DET fik mig op af stolen. Og jeg har forgæves søgt overalt for at finde noget, som kan indikere, at nogen skulle have den holdning. Derfor reagerede jeg.

Og hermed tilbage til emnet.
Redigeret af Marita d. 04. april 2006 13:24:37
Anna
Brugere

Lagt på d. 04. april 2006 13:47:48
Ja, ok - så skal jeg nok tage citatklip med fra nu af, så der ikke kommer misforståelser..
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 04. april 2006 16:43:27
Anna
Jeg fatter ikke hvordan du kan føle dig så ramt af noget jeg har skrevet i den her debat.
Hvad er det jeg har skrevet, som du mener er for at genere dig ?
Det eneste der relaterer bare en smule til et af dine indlæg er der hvor jeg skriver, at jeg er jyde og at vi jo bare for det hele serveret fra Københavnerne. Var det det der sårede dig så meget ?
Du må virkelig undskylde hvis jeg ikke altid mener det samme som dig, men det er altså ikke fordi jeg har set mig gal på dig, det er helt tilfældigt.
- mai
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1555195 Unikke besøg