Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 09:47
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5352
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Forfatter RE: Hvad er utroskab?
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 22. april 2006 15:09:33
Happy, det var nu mig selv jeg mente. Altså at det var nemt nok for mig at sige at det ikke betyder noget, min mand har aldrig været utro.
-mai
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 22. april 2006 16:47:28
Happy, der skal mere til at gøre mig vred. Og du har da aldrig skrevet noget der har generet mig smiley
- mai
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 22. april 2006 18:33:47
Det rigtig interessante er, synes jeg, at undersøgelser viser, at kvinder er langt mere utro end mænd - og her taler jeg om seksuelt. Senest er det for nylig kommet frem, at kvinder bruger internettet til at skabe kontakt.

(Kilder: Urban, Berlingske og B.T.)
Redigeret af Marita d. 22. april 2006 18:42:27
http://fusion.astro-numerology.dk
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Lagt på d. 22. april 2006 20:22:55
Marita, hvorfor er det 'interessant' at kvinder er mere utro end mænd? Når du skriver sådan, så virker det somom det er en overraskelse....?
Jeg læste forleden at 80% af unge mennesker (teenagere) havde en profil på 'arto' , hvor det efter sigende skulle være 'rent kød marked'. Det foruroligede mig.

Ja, internettet er en forunderlig ting...

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 22. april 2006 20:30:11
Jeg siger det, fordi det jo er tydeligt, at det er kvinderne (måske bortset lige fra mai og jeg selv), der mener, det ikke vil kunne tilgives, hvis partneren har sex med en anden end én selv. Men ved nærmere eftertanke så er det vel ikke unaturligt, for der er jo nu en gang flest kvinder herinde smiley. Men igen: jeg vil faktisk tro, at det samme gjorde sig gældende, hvis man stillede spørgsmålet på andre af de fora, hvor der færdes åndeligt interesserede mennesker - altså, at et overtal af kvinder vil finde seksuelt utroskab utilgiveligt.

Spørgsmålet er så: er vi kvinder ikke villige til at se vore fysiske - dyriske? - behov i øjnene?
http://fusion.astro-numerology.dk
Natasja
Brugere

Lagt på d. 23. april 2006 00:40:29
Når jeg sådan tænker nærmere over utroskab og hvis-og-hvis-og-hvis så...
Så tror jeg at måden som jeg ville få at vide på, at min mand, havde været mig utro - ville spille en meget stor rolle.
Hvis han selv kom og fortalte det kort tid efter, så tror jeg, at jeg 'lettere' ville kunne klare det end hvis jeg fik det at vide, af omveje. Hvis jeg fik det at vide af omveje, ville det være dobbelt brud på tilliden. smiley

Natasja
Brugere

Lagt på d. 23. april 2006 12:42:05
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af....smiley Det er vist et dansk ordsprog (?)

I teorien kan man jo ikke sige hvordan man ville gøre, når man ikke kender til utroskaben.

Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 23. april 2006 14:54:35
Utroskab kan i mine øjne nemt tilgives, når man er i "lømmelalderen" hvor hormonerne raser og man ikke rigtig har fundet ud af, hvad der er rigtigt og forkert for en selv. Fordi man er så ung .... Det tror jeg at de fleste af os har prøvet. (jeg har i hvertfald prøvet at være utro, men også at være den anden part) Men hvis man står der, foran alteren og giver sit "ja" i medgang og i modgang og lover hinanden troskab foran Gud, præst og menighed, så må det også være fordi man tror på forholdet, tror på at det skal være. Eller at man har levet sammen i lang tid uden at være gift, så må det jo også være fordi, man tror på forholdet ... At manden / konen så måske ikke er så spændende 4 år efter, ja så må man arbejde for at finde kærligheden igen og ikke kun den hyggelige hverdag foran tossekassen efter at børnene er lagt i seng. Jeg tror at man føler sig dobbelt ramt af utroskab, hvis man er den givende part og prøver at få det til at fungere, så er det lidt lige som om, at den anden (som er utro) er ligeglad, og det er i mine øjne den værste form. Ligegyldigheden - eller sådan ville jeg føle det ..... Men hvor ville det dog være meget nemmere om vi kunne mødes og snakke det rigtigt, og ikke her på nettet uden at se hinandens ansigter ..... Det kan være så svært at gøre sig ordentlig forståelig ........Nå, dream on, frue smileysmiley
Knus, Nuunu
Natasja
Brugere

Lagt på d. 24. april 2006 11:57:20
Hvis vi 'sååådan nooogenlunde' kan acceptere, at vi er polygame af natur, er der så ikke forskel på grunden til utroskaben? Jeg mener, hvis nu ens mand 'bare ikke kan' lade andre kvinder gå - eller at han gør det, fordi han (af en eller anden grund) ikke får dækket sit sexbehov derhjemme eller en helt 3. grund.....? Og det samme gælder selvfølgelig modsat: grunden til kvinden er utro, gør det en forskel....?

Hmm, det her er altså lidt hypotetisksmiley

Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 16. maj 2006 13:49:20
Tja
Den er nok lidt generel den sidste Mai.....nu HAR jeg prøvet dette her med at blive bedraget...sexuelt....Kan være aber boller...men hvem f...... vil bo sammen med en abe spørger jeg så bare....Det var det mest ødelæggende....det mest smertefulde....det værste jeg har oplevet i mit liv....og det siger ikke så lidt...jeg ville have haft det nemere hvis manden var faldet død om...for du har endda på en måde mistet retten til at sørge over det mistede: Tillid, selvtillid, tiltro til andre, troen på kærligheden...Det hele røg på gulvet i et frygteligt sekund og splintreredes i tusind bitte små stumper....og jeg gik ud og kastede op....min mave reagerede fysiskt på chokket og smerten.......de år det tog mig at genvinde bare en anelse tillid var så modbydelige at jeg ikke vil beskrive det...men tro mig....Jeg elsker...og i mange retninger for meget....men utroskab igen? Så er det edderfløjteme UD!!!!!
Jeg har retten til at kunne bevare tilliden til mig selv og andre, og den der ødelægger den tillid er ikke min kærlighed værd...

Timian
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 16. maj 2006 13:59:39
Tja måske skal jeg tilføje at jeg på det tidspunkt blev kurtiseret voldsomt af manden...han ville giftes, have barn med mig....han var mystisk men jeg stolede blindt på ham....for blindt..det viste sig at han nærmest havde levet de sidste mange år med sexuel erobring efter erobring...en besynderlig måde visse mænd opbygger deres selvtillid på....jeg havde ingen anelse om at han kunne gøre sådant.....jeg svømede hen i blide ord og smukke velvalgte små gaver...kærlige ord og stormende sex.....og jeg føler intet ansvar selv....og jeg betvivler at man nogensinde KAN bebrejde den anden part.....alt andet i et forhold vil de fleste være fælles om....men den beslutning tager den ene part alene....selv hvis alting halter og er i skudder mudder er der masser af andre løsningr man kan vælge sammen....terapi, ændringer i livsførelser...at arbejde på det...de beslutninger og ting kan man gøre sammen....men utroskab...gavner sjældent...og beslutningen er taget af kun EN part....jeg ville aldrig gøre min mand ansvarlig for MIT valg....og jeg nægter at stå til ansvar for hans valg. Ingen indflydelse, intet ansvar...sådan fungerer alt andet og det må også gælde for utroskab

Knus
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 16. maj 2006 15:39:14
Timian, du må undskylde, men jeg røg af i svinget. "Den er nok lidt generel den sidste Mai....." Hvad mener du ?
Du bliver nødt til at forklare smiley
- mai
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 17. maj 2006 09:07:58
Hej Mai
Skynder mig at samle dig op*SSS* Det var denne linie; Jeg griner lidt når jeg hører folk sige "jeg elsker hende/ham så højt, men er hun/han utro, så er det ud" Den slags mennesker ved slet ikke hvad rigtig kærlighed er.
- mai
Den er meget generel...og nedsættende...ikke rart når man som jeg har præcist det standpunkt...derfor jeg ville fo rtælle HVORFOR jeg har det standpunkt.
sexuel utroskab er sjældent bare akten...det er også løgne og alle andre former for bedrag...det er din elskede der kælent hvisker søde kærlige ord i en andens øre mens du tror han arbejder...små hyggeture rundt på kroer mens man deler livshemmeligheder....kærlighedsgaver....og derhjemme går du så og og pusler uvidende om ham.....not funny...og ihvertfald har det intet med kælighed at gøre.
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 17. maj 2006 11:29:29
Jeg tænkte kun på det seksuelle da jeg skrev det. Du ved, en smutter til en julefrokost i firmaet og den slags. Ikke at jeg mener det bør finde sted, men det var den slags jeg tænkte på.
Jeg gav vist også udtryk for, at den værste form for utroskab var netop alt det andet. Og det ville jeg have meget meget svært ved at tilgive, netop fordi det er noget jeg selv savner i mit liv.
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 17. maj 2006 15:09:55
Hm...Tja...Jeg accepterer ikke flere fejltrin...slut...ingen dårlige undskyldninger...har man brug for en anden partner kan man være reel nok til at afslutte det gamle forhold først.....og hvordan ville det være når din mand drefter dagligt gik på job sammen med "smutteren"? hmmm...nej...aldrig mere...ingen mand i verden er det værd....ingen....

Knus
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 17. maj 2006 18:51:24
Vi har jo lov at mene hvert vores. Og min mand blev altså ikke smidt ud, nærmest uanset hvad han lavede i den retning.
Og det er jeg helt sikker på. Men sådan er folk jo så forskellige. Jeg ville kæmpe med næb og kløer for at beholde ham.
Jeg har så en mand der ikke er til store og smukke ord. Og som er ærligheden selv. Og som aldrig kunne finde på at dyrke andre kvinder. Så jeg er heldig. Skulle det utænkelige alligevel ske, så ville jeg som sagt gøre alt hvad der står i min magt for at beholde ham. Sådan er det bare.
-mai
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 18. juli 2006 08:55:12
Det er altid dejligt, når folk kan få deres ægteskab til at fungere.
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. august 2006 10:31:35
Ja, hvad så ?
Så er der jo noget jeg ikke har formået at give ham hjemme i ægtesengen. Og det vil jeg da godt nok tage en snak med ham om.
Og jeg ville bliver edderrasende hvis jeg finder ud af, at han ikke har brugt kondom. Jeg ville slæbe ham med til lægen og få taget test for både det ene og det andet, og det vil vare temmeligt længe inden jeg turde være sammen med ham igen. Men jeg er også hysterisk bange for seksuelt overførte sygdomme.
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. august 2006 11:21:39
Tja i mine øjne ville det udover utroskaben afsløre at han havde et kvindesyn som er totalt uforeneligt med mig : At BRUGE en kvinde til at tilfredstille sine seksuelle behov uden følelser overhovedet...som at købe en bøf hos slagteren?

Jeg ville få skilsmisen ordnet hurtigere end han kunne nå at sige "engangsknald"...

Natasja
Brugere

Lagt på d. 02. august 2006 20:15:56
Hos os ville det ikke være nødvendigt med ord: vi har en gensidig aftale om at sørge for papir arbejdet på statsamtet på vej hjem fra 'affæren'smiley

Hvad siger 'drengerne' til konerne som har regelmæssige aftaler med eskort-mændene?

Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1555063 Unikke besøg