Forfatter |
RE: Er du overtroisk? |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 23. oktober 2006 22:47:33 |
|
|
Kære Pia, aj det ville være godt *SS* Jeg ville elske at få et barn mere, men de kolde og klare facts er iflg. lægerne - at det kan jeg ikke!** Sur røv! (Undskyld udtrykket) Men læger er blevet trodset før *GG* - og jeg har fået en meddelselse fra posthuset ... det, du har sendt op, er ankommet - mine tæer kribler og jeg kan næsten ikke vente til i morgen, når posthuset åbner
I andre - forklaring følger *SSSSSS*
** til jeres orientering, er min søn undfanget hos Juliane Marie Centeret - centeret for barnløshed i "Riget", kbh. Da æggene var lagt op, og jeg havde fået lavet min tatovering for at markere dagen, gik der et par dage, så så jeg et stjerneskud, og jeg fandt mig selv i at ønske helt vildt, at det her ville lykkes, og at jeg ville få et sundt og raskt barn. Om det er stjerneskuddet - eller om det bare var sådan, det skulle være, ved jeg ikke ... Men jeg fik min dreng og jeg er bare glad *SSS*
Uanset hvad, så ønsker jeg, hver gang, jeg ser et stjerneskud
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 23. oktober 2006 22:53:33 |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 24. oktober 2006 00:45:20 |
|
|
Jeg syntes det er sødt at ønske til et stjerneskud og er nok også med til at holde det lyse sind oppe .
Og måske det i virkeligheden er sådan at stjerneskud er hver gang en lille ny sjæl kommer til jorden
Knuser Pia
|
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 24. oktober 2006 11:07:51 |
|
|
Åh Jamen....Troede den var almen *G* Det varsler død....kun døde mennesker man lægger blomster på jo...når de skal begraves.....DERFOR....*SSS* Tror vist egentlig ikke på det .....men hvorfor tage chancen*G* |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 24. oktober 2006 12:29:19 |
|
|
Uha !
Tja , jeg lægger dem nu aldrig på en seng , men det er for at jeg ikke vil svine det rene sengetøj til og da jeg altid køber STORE buketter ti-hi ! så bliver det jo også lidt voldsom tungt for den stakkes patient
Knuser Pia |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 26. oktober 2006 12:48:26 |
|
|
Jeg kom til at tænke på denne, da jeg satte nye lys i et par lysestager idag: I mit barndomshjem hed det sig at satte man nye stearinlys i, så skulle man tænde dem med det samme, ellers satte der sig onde ånder i vægen. Så vores lys var altid brændt lidt, selvom de var nye Mor kan ikke svare på hvor hun har det fra, er der nogen der har hørt om denne overtro?
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 13:07:33 |
|
|
Kære Natasja !
Den har jeg ikke hørt før , det kunne være sjovt at vide hvor det stammer fra .
Min oldemor var foreksempel Polak og det var dagligt at hun satte skræk i alle på grund af hendes over tro .
Polakker er jo katoliker og det sjove er at jeg ser de samme tildenser her hvor jeg bor , altså også katolsk land .
Knuser Pia |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 26. oktober 2006 13:14:45 |
|
|
Nu du siger det, Natasja, så har jeg også hørt noget om det med stearinlys, og i flere år tændte jeg også altid lysene, så vægerne var blevet lidt brændt, men jeg vidste ikke præcis, hvorfor, kun at det var noget, "man" gjorde for at forhindre et eller andet. At det var onde ånder, vidste jeg som sagt ikke. Tak for oplysningen.
Knus
|
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 13:16:05 |
|
|
Pia,
Min oldemor var foreksempel Polak og det var dagligt at hun satte skræk i alle på grund af hendes over tro .
Polakker er jo katoliker og det sjove er at jeg ser de samme tildenser her hvor jeg bor , altså også katolsk land
Jamen, har du så ikke lavet nogle hylende morsomme bommerter? Det ville jeg helt sikkert komme til hvis det var mig
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 13:20:09 |
|
|
Jo det kan du tro , men jeg har aldrig brudt mig om alt det onde der kunne ske , så derfor har jeg gjort mange ting i trods Der var ingen der skulle bestemme over mig ti-hi !
Knuser Pia |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 13:20:59 |
|
|
Marita, min Mor kommer idag og det var helt automatisk jeg lige tændte dem lidt
Men altså al den overtro! Er det ikke osse overtro, når man renser med røgelse mm? Hvilke 'beviser' har man for det hjælper - udover det dufter af det man nu har brændt?
|
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 26. oktober 2006 14:05:50 |
|
|
Men altså al den overtro! Er det ikke osse overtro, når man renser med røgelse mm? Hvilke 'beviser' har man for det hjælper - udover det dufter af det man nu har brændt?
Lige præcis, Natasja, det er også overtro, efter min mening. Eller...... jeg vil hellere kalde det "tro". |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 14:09:29 |
|
|
Tja ! Det kan du nok have ret i .
Men jeg føler helt sikkert en forskæl , men måske det er mine sanser der spiller mig et puds , hvem ved !
Men så vil jeg så indrømme at jeg er lidt overtroisk , men kun til det gode , tror jeg .
Dem jeg lærte da jeg var barn , var altid noget med ulykker og død og jeg gider dem ikke !
Knuser Pia |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 26. oktober 2006 15:10:08 |
|
|
Jeg mærker klart en forskel før og efter rensning med røgelse*SSS* hvis mine sanser snyder mig, så er jeg i DEN grad på den....med RIGTIGT mange ting*G* |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 15:13:59 |
|
|
Jeg vælger altså også at stole på mine sanser
Knuser Pia |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 26. oktober 2006 16:42:15 |
|
|
Jeg har aldrig brudt mig om røgelse af nogen art. Og jeg tror heller ikke man kan rense sit hjem med noget som helst andet end frisk luft.
Men så på den anden side, man kan sprøjte for lopper og utøj med gift, og det kan da være, at der er noget "gift" i nogle former for røgelse som rydder op i psykisk utøj. Hvem ved ? Jeg bryder mig ikke om at være et sted hvor der bliver brændt noget af, hverken tobak eller andet. Så jeg forvinder da ud af huset hvis der er røg |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 17:09:32 |
|
|
Marita
Lige præcis, Natasja, det er også overtro, efter min mening. Eller...... jeg vil hellere kalde det "tro".
Hvornår bliver tro til overtro - eller hvornår bliver overtro til tro?
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 18:56:50 |
|
|
Godt spørgsmål , her skal tænkes ti-hi ! |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 26. oktober 2006 19:00:25 |
|
|
Jeg har altid ment, at det med at brænde vægerne af på et stearinlys er for at sikre, at de fænger hurtigt, når de skal tændes for alvor. |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Lagt på d. 26. oktober 2006 19:06:26 |
|
|
Jeg ved min moster også brænder vægen af , så det må jeg huske at spørge om
Knuser |