Forside Astro-Numerology.dk FORUM Artikler Klummen Søg23. Maj 2025 13:49
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
F tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12164
Arbejde i fys...: 10002
Pesten: 8327
I Have a Drea...: 7932
Fra bindebrev...: 6654
Fysisk medieskab: 5369
Besøg IKKE e...: 5270
Waverly Hills...: 5229
Et håbløst ...: 4860
Den røde Løber: 4659
Poveglia øen...: 4590
Problemer, de...: 4181
Winchester My...: 4163
Navnet - etik...: 4100
Dykning: 4012
Navneskifte e...: 4003
Net- og andre...: 3963
Spøgelsesjagt: 3848
Bekendtgørel...: 2398
Den sidste dag: 2014
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4860]
. Eagle Road [1627]
. Trommeværkstedet [1417]
. Dansk Parapsyko... [1122]
. Mona Lindell [1039]
. ORENDA [980]
. Paranormal Efte... [975]
. MUTARE.DK [948]
. CIB software [947]
. Filmen om Krist... [894]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlg
PORTALEN PÅ ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Forfatter RE: Ifølge B.T
Anemone
Brugere

Antal indlg: 1036
Lagt p d. 04. april 2006 21:58:59
Kære Happy.

Tak fordi du siger det som jeg har forsøgt at sige, Forskellen mellem befolkningsgrupperne vokser, og der er idag reel fattigdom i Danmark. De der har skal mere gives, de der ikke har skal have endnu mindre.

Jeg før lyst til at skrive et citat fra Biblen, jeg husker ikke hvor det står, men det står der:
"Den der har, til ham skal der gives. Men fra den fattige, fra ham skal endog det lidet han har fratages ham."

Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Natasja
Brugere

Antal indlg: 812
Lagt p d. 04. april 2006 22:37:59
Kære Anemonesmiley
Nu er det her jo ikke en teologisk diskussion, men det gør ondt i mine øjne at se bibel citatet brugt i denne sammenhæng.
Det skal (efter min overbevisning) ikke forstås ordret. Det skal forstås i overført betydning. Hvad sker der feks hvis du indsætter ordet 'tro' ? Eller noget andet ikke-jordisk....?

Bare mine 5 ører....

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 2446
Bopl: Himmerland
Lagt p d. 05. april 2006 08:29:48
Jeg tror ikke på, at der findes reel fattigdom i danmark. Alle har en indtægt. Alle får penge et eller andet sted fra.
At der så er nogen der får for lidt, det kan jeg slet ikke være uenig i. Men jeg er uenig i, at vi har fattigdom.
At der er mennesker der ikke kan administrere deres udbetalinger og bruger det hele den første dag er jo sådan set ikke samfundets skyld, eller hvad ?
- mai
Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 252
Bopl: Nordjylland
Lagt p d. 05. april 2006 08:50:19
Jeg må erkende at jeg ser på det som Mai skriver i ovenstående indlæg. Jeg skriver igen at den nyeste undersøgelse viser at Danmark er det land i VERDEN, hvor der er MINDST forskel på fattig og rig. Den vej er det støt og roligt gået siden Eva Gredahl for mange hulens år siden fik indført bistandsloven, og huspriserne steg så voldsomt at alle kunne tjene på at sælge ejendom!

Hvis ikke vi har det godt i Danmark, hvor vil i så leve henne??

Lever du? Eller eksisterer du?
majbritt40@msn.com http://www.cassiopaya.dk
Anna
Brugere

Antal indlg: 35
Lagt p d. 05. april 2006 09:57:28
Mai, jeg føler mig slet slet ikke såret.. Der kommer en masse følelsesmæssige termer på her i tråden, som er lidt søgt..
Anna
Brugere

Antal indlg: 35
Lagt p d. 05. april 2006 09:58:23
Hej Majbritt,

Det er en udvikling, der er ved at ændre sig lige netop nu..!
Natasja
Brugere

Lagt p d. 05. april 2006 10:50:29
Hej Mai
Det er ikke helt rigtigt det du skriver om at 'alle har en indtægt'. Nu må du ikke tro at jeg brokker mig eller har ondt af migselv, men jeg har altså ingen indtægt - det er selvvalgt. Men der var en tid hvor jeg godt kunne have brugt en indtægt. Jeg var lige kommet til Dk fra et ikke EØS land (?). Jeg (vi, min mand og jeg) havde ingen bolig. Vi lejede midlertidigt et sommerhus og derfra kunne jeg så søge job. Men jeg fandt ingen job. Understøttelse var udelukket siden jeg ikke havde været medlem af en dansk a-kasse. Og bistand kunne jeg ikke få fordi jeg er gift. Jo, min mand havde job og kunne forsørge mig. Vi led ingen nød.
Jeg kan acceptere ovenstående, men jeg havde svært ved at acceptere, at jeg i en periode var udelukket (i karantæne)fra det danske sundhedsvæsen. Jeg kan ikke huske hvor længe det drejede sig om (8 uger, tror jeg).
Men igen, det var mit valg , at rejse udenfor Dk, at melde mig ud af 'systemet' en periode. Så kan man så (hvis man gider!!) diskutere, hvor lang tid man skal havde betalt skat inden man forlader Dk - 5 år - 10 år - 35 år, for at have 'lov' til at forlade landet en periode på 1 år - 2 år - 5 år - 25 år, og stadig have del goderne (rettighed???)....når man kommer tilbage.

Jeg ved godt at ovenstående situation ikke er hverdagskost, men den findes ....

Jeg føler mig som blommen i et æg i dette dagens danmark.smiley

Redigeret af Natasja d. 05. april 2006 11:34:57
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 05. april 2006 11:59:12
Happy
Jeg tror vi har forskellig måde at definere fattigdom på.
Jeg mener ikke, at der er nogen i danmark der behøver gå sultne i seng.
Jeg mener, at man er fattig, den dag man ikke har råd til at give sine børn mad og tøj. Jeg mener ikke det er nødvendigt at ens børn går i mærkevaretøj. For mit eget vedkommende køber jeg det meste tøj til både migselv og mit barn i genbrugsbutikker. Og jeg synes ikke vi er fattige af den grund. Der er nogle ting vi vælger fra for at få råd til andre ting, men det er da ikke at være fattig ?
- mai
Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 05. april 2006 13:14:15
Happy skrev:
Jag ber att få gratulera Danmark såsom det första land i världen som har avskaffat fattigdomen!

Happy, der er ingen der har nævnt overhovedet at der ikke findes fattige mennesker i Danmark? Læs at jeg skriver at der er MINDST forskel på fattig og rig i Danmark taget på verdensplan, og det er da en stor forskel fra det du nævner til situationen som den er!

Natasja
Brugere

Lagt p d. 05. april 2006 13:45:57
Det drejer sig om øjnene som ser…..hvad er ’et gode’ og hvad er en ’rettighed’. Er det en rettighed eller et gode at eje en mobil telefon i dagens Danmark? Er det en rettighed eller et gode, at have råd til at købe et buskort/eje en bil, når bestemmelses stedet ligger i gå eller cykel afstand? Er det en rettighed eller et gode at eje en computer, at have bredbånd? Etc. Min personlige holdning er, at vi de senere år er kommet til at kræve lidt for meget. Tager lidt for meget for givet....?

Natasja
Brugere

Lagt p d. 05. april 2006 13:57:09
där kan man också rent statistiskt se att den dåliga ekonomin gör att folk måste köpa sämre mat, vilket gör att dom blir fetare och dör tidigare av t ex cancer, hjärtsjukdomar med mera. Det är officiell statistik framtagen av svenska myndigheter.

Jeg ved ikke hvad sämre' betyder, men hvis det betyder 'ringere/dårligere' mad, så er det sådan her i Dk, at sund kost ikke er dyrere end usund kost. Jeg tror nærmere det ligger i folks mangel på viden om sundhed. Og det kan man selvfølgelig osse lede tilbage på dårlig ønonomi.

smiley

ps du skulle bare vide hvor lang tid jeg brugte på at finde ud af at skrive äsmiley

Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 05. april 2006 18:14:23
Maj-Britt skrev:
Happy skrev:

>>Jag har varit i den situationen att jag varit tvungen att välja mellan att köpa mat eller kläder till mina barn och jag är övertygad om att det finns danskar som varit i samma situation.

Happy, jeg har aldrig prøvet at være fattig på den måde at jeg stod og skulle vælge mellem mad og tøj til mit barn, og heldigvis for det, jeg kunne da ikke tænke mig en værre situation.

>>Men det kanske var lite fel av mig att vara ironisk, om man ska kunna föra en vettig diskussion om fattigdom ska man kanske först enas om vad man betecknar som fattigdom?

Ja måske, nu handlede dette jo ikke om der findes fattige mennesker i Danmark, for vel gør der så, og det kan vi da hurtigt blive enige om, og netop som du og mange andre har været inde på er definitionen på fattigdom nok meget forskellig.

>>Det finns en rad olika slags fattigdomar också, den ekonomiska fattigdomen är kanske inte den allvarligaste på sikt?

Nej det er så en helt anden snak, vi kan være fattige på mange forskellige måder. Et firma kan også gå konkurs på andre måder end det er økonomien det handler om.

Så alt i alt tror jeg vi er enige, vi bevægede os bare lidt uden for det som emnet egentlig handlede om smileysmileysmiley

Anemone
Brugere

Lagt p d. 06. april 2006 00:15:59
Apropos Happy.
Jeg er fuldstændig enig med dig i dine indlæg, og jeg tror at de forhold der gør sig gældende i Sverige også gør sig gældende i Danmark.

F.eks Madindustrien kan ikke komme af med deres animalske fedt. Derfor er mager bacon dyrere end fed bacon, det samme gælder pølser, pålæg, pateér, fars. Jeg kunne blive ved meget længe.

Derfor er økonomisk svagt stillede ofte federe end andre, rigtig Happy, enig!

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Natasja
Brugere

Lagt p d. 06. april 2006 13:45:35
Sund mad behøver altså ikke være dyrt. Holder man sig indenfor de gængse retningslinier for hvad kroppen behøver, køber fornuftigt ind (holder øje med tilbud) og planlægger måltiderne i form af store indkøb, så kan man altså leve sundt uden det koster en formue. Man behøver ikke kød hver dag, og kød kan erstattes af linser feks, som er et godt billigt, sundt alternativ til kød som dækker protein behovet. Og køber man det billige (fede) bacon eller hakket kød, så kan man jo undlade at spise fedtet der ligger tilbage på panden.
Følg evt med i 'Rabatten' på Dr1, hvor der laves måltider til priser mellem 12-25 kr på måltid. De gange jeg har set programmet har maden været ernæringsmæssig ok. Opskrifterne , er så vidt jeg ved, at finde på Dr's hjemmeside.

smiley

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 06. april 2006 16:38:07
undskyld, jeg fortrød mit indlæg.
Redigeret af mai_lindhart d. 06. april 2006 16:41:17
Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 06. april 2006 17:30:29
Hmm...........må ærlig indrømme at hvis man VIL lede efter det dårlige, så finder man det også.

Jeg finder det altså helt ærligt en smule tåbeligt (ja undskyld mig) at give madindustrien skyld for at man er overvægtig??????? Jeg mener, hvem åbner munden??

Anemone
Brugere

Lagt p d. 07. april 2006 01:01:39

Hvor står der i denne tråd, at der postuleres, at det kun er madindustrien der bærer ansvaret for at de svages stillede ofte er mere overvægtige end andre?

Hvis det er i mit indlæg så må i, undskyld mig, ikke kunne læse, jeg skriver at de dårlige animalske madvarer, som er billigere, er en medvirkende faktor til svagt stillede bliver ofte federe end andre!!!!
Jeg nævner madindustrien som et eksempel.

Prøv at kigge dig - nu tænker jeg på dig Maj-Britt - lidt omkring i det Danmark du bor i også uden for dit eget postnummer.

Så vil du finde en virkelighed der er som jeg har forsøgt at skrive om, og som Happy har forsøgt at skrive om.

På mig virker det som om at det åbentbart er meget svært at åbne øjnene og se på virkeligheden som den også kan tage sig ud.
Se samfundets i sin hele konteks, og ikke bare på overskuds Danmark.

Vi kan jo ikke alle sammen på i det rigtige postnummer!

Og jeg vil godt lige sige til dig Natasja, at du har da ret i at det er muligt at lave sund mad til rimelig pris.
Men jeg ved, at der kræves overskud til at få læst opskrifterne fra TV´s Rabatten, og købe ind derefter, og få lavet maden som i opskriften.

Og mange har simpel helt ikke det overskud, ikke fordi de ikke gider, de har bare ikke overskud til det. der kan være rigeligt at forholde sig til i forvejen, så det der kan forekomme som et lille skridt for nogle, kan for mange være et ubestigeligt bjerg.

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Anemone
Brugere

Lagt p d. 07. april 2006 01:07:08
Udlands gælden er væk, hvem betaler prisen, spørger jeg bare, og derfor indsætter jeg dette:

Åbent brev fra Mikkel Warming til Thor Pedersen

5. april 2006

Kære Thor Pedersen,

Jeg har i dag studeret Regeringens velfærdsudspil. Jeg har forgæves spejdet efter de initiativer, der skal sikre velfærden for de svageste grupper i samfundet. Hvad med velfærden for de hjemløse, stofmisbrugerne, de psykisk syge, de handicappede og andre udsatte grupper?

Velfærdsudspillet kommer samtidig med meldingen om, at udlandsgælden er væk. At den økonomiske vækst i 2005 var den højeste i en årrække. Og at pengene med dine egne ord fosser ind i statskassen. Hvorfor har der ikke været penge at afsætte til at sikre velfærden for disse grupper?

Idet hele taget undrer det mig, at udspillet bærer overskriften ”Fremtidens velstand og velfærd”, uden at indeholde de nødvendige forbedringer af velfærden – men i stedet en række forringelser.

Udspillet kommer også oveni en række stramninger af kommunernes økonomi. Udlicitering og udbud som tvungne mål. Genåbning af budgetter. Nedskæringer. Fastfrysning af skatteprocenten. Vækstrammer på 0.5 % Skridt efter skridt, der udhuler den velfærd, som kommunerne er ansvarlige for at levere.

Hvordan skal vi i disse spændetrøjer kunne sikre velfærden for de svageste i samfundet?

Hvordan skal vi ude i kommunerne f.eks. vælge mellem den psykisk syge, der bor på 15 m2., og skal dele bad og toilet med 2-3 andre og de narkomaner, der ønsker at komme ud af deres misbrug?

Hvem vil du vælge at spare på?

Jeg håber, at du kan hjælpe os med at træffe disse svære valg.

Derfor vil jeg hermed invitere dig på en cykeltur rundt til de sociale institutioner og tilbud i København. Her vil du ved selvsyn kunne konstatere resultatet af regeringens økonomiske politik. Og måske få inspiration til nye og bredere udspil på velfærdsområdet.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen

Mikkel Warming
Socialborgmester, Københavns Kommune

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt p d. 07. april 2006 08:06:12
At de gamle på plejehjemmene har fået det ringere, er jo ikke fordi de er blevet fattigere. Det er kun fordi man vælger at fordele de penge der er til rådighed på en måde som f.eks jeg ikke forstår. Man hár råd til at give folk kontanthjælp og understøttelse, men ikke løn. Der er et eller andet helt galt der.
Jeg synes heller ikke det er ganske retfærdigt, når folk på kontanthjælp bliver sendt ud i noget møj-aktivering, eller for den sags skyld skal arbejde fuldtid for så høj er kontanthjælpen ikke. Og da det ofte er de svage der er kontanthjælpsmodtagere magter de måske ikke en hel arbejdsdag, og så bliver det usundt og dyrt færdigmad når de har fri. Sådan er det selvfølgelig ikke altid. Jeg kender bare eksempler på folk der er arbejder rimeligt meget for deres kontanthjælp.
Nu er kontanthjælp jo heller ikke noget folk bør være på i årevis. Enten burde de hjælpes ud på arbejdsmarkedet eller have pension. Kontanthjælpen har aldrig været beregnet på at skulle være noget længerevarende, men det er det vist blevet for mange.
Jeg forstår godt dem der får følelserne i kog og forsvarer de svageste i samfundet. Men at bruge ordet fattigdom om nogen i danmark er en hån mod dem der sulter ihjel på grund af...ja netop...fattigdom. Det er en udvanding af ordet. Vi har mange dårligt stillede i danmark, ingen tvivl om det, men fattige ?
- mai
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlg: 4788
Lagt p d. 07. april 2006 08:14:11
mai skrev:
Men at bruge ordet fattigdom om nogen i danmark er en hån mod dem der sulter ihjel på grund af...ja netop...fattigdom.

Det er en udvanding af ordet.

Vi har mange dårligt stillede i danmark, ingen tvivl om det, men fattige ?

Jeg har kun en eneste kommentar:
HØRT !
Redigeret af Marita d. 07. april 2006 08:55:07
http://fusion.astro-numerology.dk
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Spring til debat:
Besgende
Gster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er ndt til at logge p for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
Månen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside Astro-Numerology.dk FORUM Artikler Klummen Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1570588 Unikke besg