Antal indlæg: 252 Bopæl: Nordjylland Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 07. april 2006 08:37:24
Anemone skrev:
>>Prøv at kigge dig - nu tænker jeg på dig Maj-Britt - lidt omkring i det Danmark du bor i også uden for dit eget postnummer.
>>Så vil du finde en virkelighed der er som jeg har forsøgt at skrive om, og som Happy har forsøgt at skrive om.
Hmm.....Anemone, jeg har hele min barndom boet i det indre Kbh. Nærmere betegnet Nyboder, hvor man delte toilet med fire andre beboere, og bestemt ikke havde bad i nogle af lejlighederne. Har levet på sultegrænsen pga. studier, har gået i andre børns aflagte tøj, og gået i hullede støvler om vinteren. Kom ikke og belær mig om hvordan det er ikke at have penge. Så med hensyn til at kigge over min egen næsetip, så er det sket!!
>>På mig virker det som om at det åbentbart er meget svært at åbne øjnene og se på virkeligheden som den også kan tage sig ud.
Se samfundets i sin hele konteks, og ikke bare på overskuds Danmark.
>>Vi kan jo ikke alle sammen på i det rigtige postnummer!
Næhh..........bor jeg på den rigtige postadresse? Jeg nævner igen at selvfølgelig er der mennesker der ikke har samme indtægt som andre, men jeg siger igen for femte gang at Danmark er det land hvor der er mindst forskel på fattig og rig i verden.
At det er billigere at købe mad med fedt i ligger i sagens natur. Når der ikke bliver skåret fedt fra, så er varen billigere, når man ikke fjerner benene fra stegen, så får man det også billigere. Dvs. at det ER billigere at købe HELE produktet med fedt og ben, fremfor at det hele er fjernet. Man betaler en højere pris når noget skal fjernes, sådan har det været alle dage, og det blir det nok ved med.
Anemone.....Jeg har prøvet at leve i den tid hvor det kunne være ganske normalt at gå sulten i seng, også pga studier............idag VED jeg at tiden er en anden end bare for tyve år siden...........og det er ligegyldigt hvilket samfundslag du kommer fra, så snart der er børn indblandet for du faktisk så mange penge at det dårligt kan betale sig at gå på arbejde, (det glemmer du at nævne).
Tv2 har engang lavet en sang hvor de synger at det er samfundets skyld!! Det er også nemt at kaste ansvaret for sit liv overpå samfundet, så slipper man for at tage stilling til noget selv!
Hvorfor ikke nyde at ihvertfald her i det skandinaviske er vi nu for første gang nogensinde ikke tvunget på samme måde til at vende hver femøre vi tjener, har vi ikke nu fortjent at have et godt liv, hvor goderne for de flestes vedkommende næsten er til at plukke på træerne, vi har aldrig før prøvet i jordens historie at være et velfærdssamfund, hvorfor så stadig se det negative, for det er altid til at få øje på, men se dig ud i verden, og sig så igen at vi lever på fattigdomsgrænse!!!
Antal brugere: 40 Ikke aktiverede brugere: 0 Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.