Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:07
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 1 af 3 1 2 3 >
Forfatter Kvinde - velsignet eller forbandet
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 04. oktober 2007 10:50:04
Med denne overskrift - "Kvinde - velsignet eller forbandet" - kunne man måske forledes til at tro, at dette er et oplæg til debat om og opfordring til feministisk kamp. Det er det ikke.

Vi har dog andre steder talt om, at vi er nogle stykker, som har eller har haft vanskeligt ved at se velsignelsen i menstruation, som kvinder er velsignet (eller forbandet - vælg selv) med. Hvad skal det gøre godt for - udover reproduktion.

Nutidens piger er yngre, end de var, da jeg var barn, når de når den første tærskel, dér hvor de begynder at menstruere. Hvorfor skal små børn trækkes med måske smerter, ubehag, pms?

Og jeg ved godt, at i fortiden, dengang verden var ny, passerede de små piger den "magiske" grænse, da de var helt små børn. De blev kvinder og kunne selv få børn som helt små.

Hvad når kvinden passerer endnu en tærskel, når hendes menstruation ophører? Forsvinder så hendes kraft, eller erstattes den af noget andet og i så fald hvad?

Nu kaster jeg lige en tanke på bordet, en tanke, som slår mig lige nu, men som ellers er mig så fjern, fordi jeg ikke tror på disse begreber. Men hvis nu f.eks. nutidens børn er "stjernebørn" og de børn, som fødes om få år er "krystalbørn", er det så den spirituelle energi, de besidder, nutidens små piger er blevet forberedt på, når nu de begynder at menstruere tidligere end før? Altså den kraft, de besidder? Eller er de højt hævet over noget så jordnært som udvikling i forbindelse med den månedlige blødning?

Mange tanker, mange spørgsmål. Der er mange flere, som trænger sig på, men dette er ment som oplæg til den debat, vi har talt om, vi skal have - nogle af os, som ikke har set det som nogen velsignelse at skulle bløde en gang om måneden.

Hvad siger I andre, hvilke erfaringer har I gjort jer, og hvordan tror I, det hænger sammen?

Synspunkter fra mændene herinde er også meget velkomne. I har jo nok, de fleste af jer i hvert fald, mødt kvinder, som er "ramt". Hvordan føles det at stå udenfor? Bliver I også slået af den styrke, som naturfolk som f.eks. indianere er blevet, af den kraft, kvinden besidder, når hun menstruerer? Eller er kvinder blot umulige størrelser, især den tid hver måned hvor blødningerne er på vej?

Redigeret af Marita d. 15. oktober 2007 22:27:44
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: MÃ¥necyklus og kvindekraft
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 04. oktober 2007 12:22:28
Kære Marita
Hos os har jeg med mine piger fejret højlydt når deres menstruation begyndte første gang...Givet dem en lille gave jeg har fundet til dem, forklaret dem at dette var "voksentærsklen" ....At de nu var at regne io kroppen som voksne, selv om hovedet og følelserne måske kunne bruge et par år endnu at modnes i.
Kvinden er stærkest omkring menstruation, fordi hendes følelser er stærkest der. Og i alle former for energi arbejde er det tanken og følelserne der er den udløsende faktor.
Hendes måneblod er at betegne som bekræftelse på frugtbarhed. Og ikke kun i kroppen men i mange andre henseender bør det være en bekræftelse på at man er i stand til at skabe!!!!!
INdenfor diverse hekseretninger snakker man om 3 årstider i et kvindeliv: Barnet, kvinden og kællingen. (jo den er god nok*G*....Kælling var dog engang ikke nedsættende men er først blev det i vores tid)

Hver alder har sine styrker og svagheder....som barn og ung kvinde har du umiddelbarheden og uskylden og tillid i behold (optimalt altså) Til gengæld er det måske svært at målrette energi, da hovedet jo er fuld af dit og dat...Som kvinde er du i din fulde skabende kraft, der kan du kanalisere følelserne om i energi, som kan benyttes til HVAD det skal være.
Som "kælling" Har du modenheden. tålmodigheden og visdommen.

Men dine følelser er klart stærkest i "kvindens tid" dvs den periode af livet man menstruerer...Fordi de er klart definerede, de er mest bevidste der, og ALLERSTØRST under selve måneblodet....LÆgevidenskaben ville kalde det hormoner, går jeg ud fra *G*

I overgangsalderen vil man muligvis kunne mærke en vis kraft tilbagegang en periode....Men, det går over....i "kællingens tid " bruger du visdommen til klarere at kanalisere energien igennem...Og du lærer dig selv at opbygge stærke følelser NÅR DU SKAL BRUGE DEM, fremfor at være underlagt dem.Derfor vil du opleve at de allerstærkeste kvinder ofte er på "kællingens" stadie

Men jo, menstruationen er en faktor som er afgørende i energiarbejde og på en positiv måde vel at mærke....

Til gengæld er det mandens pligt at træde til side og lade kvindens kræfter flyde frit under menstruationen *G*

(Gad vide om et par mænd gennem tiden har været bange for at blive forvandlet til en skrubtudse?*GGG*)

Jeg ved selv fra ritualer at virkningen GÅR klarere igennem når man menstruerer...jeg har nu heller aldrig lidt af hverken smerter eller PMS.....Gad vide om der kan være den sammenhæng at jeg altid har været glad for at min krop fungerede som den skulle?
Jeg havde en "krise" på en 3 mdr da jeg fyldte 40, omkring tabet af frugtbarhed der påludselig føltes så tæt på.....Men....Når naturen nu har bestemt det skal være sådan, så må jeg nødvendigvis mene at det må være godt!
Og jeg tror også at når jeg ser det i møde uden frygt, vil det glide ganske stille roligt, uden de store problemer, når tiden kommer.

Ingen af mine piger har forøvrigt nogensinde haft smerter eller pms ....Måske fordi vi fejrer det tænker jeg*SSS*

Og så LIGE en enkelt ting: PMS betyder PRÆmenstruelt syndrom.....PRÆ betyder FØR...Altså FØR menses....Så Mænd....Hvis jeres koner er sure UNDER menstruationen....Så skyd ikke skylden på DET...Det må være jeres egen skyld*G* Kun hvis det er 2-3 dage FØR menstruationen hvor hormonpåvirkninger er størst, taler man om PMS.

SÃ¥ det var en blandet pose bolcher af lidt viden , MINE antagelser og erfaringer*SSS*

Knus og Kram

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 04. oktober 2007 12:42:15
Tak for dit svar, Timian, jeg følte mig lidt alene i tråden.

Trods det, at jeg ikke har set noget formål med, at jeg har menstrueret meget præcist og uden smerter altid, når jeg nu ikke har ønsket mig børn, har jeg også altid været glad for, at min krop fungerede, som den skulle. Men jeg har ikke ønsket mig børn og har bevidst valgt det fra. Jeg var ikke sat her på jorden for at føde børn, det lå mig så fjernt. Sådan følte jeg det, sådan føler jeg det fortsat. Og alligevel, da jeg for to års tid siden så fandt ud af, at jeg - helt uden at have været klar over det - var kommet i overgangsalderen, så blev jeg grebet af vemod. De af jer, som var med på det gamle forum, ved også, at jeg skrev om, at mine "fertile dage var talte". Og det er jo meget dobbelt, al den stund jeg aldrig, aldrig ville have sat et barn i verden.

Mine problemer, hvis man kan kalde det det (for de var ikke så voldsomme), med pms, startede først de sidste fem-10 års tid, før jeg holdt op med at menstruere. Jeg blev månesyg. Hver anden måne ved nymåne blev jeg humørsyg og simpelt hen uudholdelig at være i nærheden af. Så meget fungerede min forstand da, at jeg forstod, at det var tilfældet, selvom jeg i den grad var i følelsernes vold, noget, mænd næppe kan sætte sig ind i. Men jeg har altid sat pris på, at min krop fungerede, som den skulle. Men formålet, når man nu ikke ønsker at føde børn, har jeg vanskeligt ved at se.

Jeg har dog også fortalt, at jeg har haft mine stærkeste spirituelle oplevelser af den art, som jeg ikke selv har søgt gennem rejser etc., i dagene lige op til menstruation. Ikke når jeg var pms, men måske halve dage før, at menstruationen begyndte vist egentlig netop de nymåner, hvor jeg ikke ramt af pms. Jeg tør ikke en gang fortælle herinde om de ting, der er sket, da de nok er lidt for vilde, det er ikke for sarte sjæle, smiley, men det har været det hele værd, for jeg har haft oplevelser, som det er få forundt.

Og så er det lige, at jeg synes, at hvis det er så fedt, at vi som kvinder menstruerer, så fatter jeg ikke, at vi holder op igen. Jeg har sgi da ikke lyst at være kælling. Jeg har ikke lyst at være viis og dele ud af min viden, jeg vil vide mere selv. Lyder det helt tosset.

Knus og kram

Redigeret af Marita d. 07. oktober 2007 08:17:04
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 04. oktober 2007 15:15:10
Jeg tænker ved mig selv: Hvorfor kun hver ANDEN nymåne? Du har ikke tjekket om der evt skulle være særlige ritualer for de datoer vel?
Altså Nu er kvinders eneste for mål med livet jo ikke at blive Mor, og ikke alle har de lyster.....Heller ikke alle som BLIVER mødre har den store altomsluttende kærlighed for deres af kom...og det er såmænd også naturligt....blot en af de ting vi "ikke ønsker at vide" *S*

Du har haft en god cyklus fordi du er kvinde.....fordi du er skaber.Dermed har du også haft ET VALG..Men børn er altså kun EN af mange ting man kan vælge at skabe *SSS*
Vi holder OP med at menstruere fordi kroppen forfalder, og vores forplantningssystem er et sart system der kræver at mange fysiske processer arbejder sammen....Derfor ryger det lidt tidligere end andre systemer....
Jeg synes at du vil vide mere lyder VIST...Grin.Hvis man holder op med at lære og holder op med at ØNSKE og lære, så løber tiden ud jo....Og en ting er at du måske ikke, ihvertfald lige nu, ønsker at dele ud af din viden og visdom, men retfærdigvis må vel siges at du aldrig på noget tidspunkt har haft så meget at dele af end lige nu!
Det er OGSÅ livets høst *SSS*

Altså....Kælling lyder sgu heller ikke smukt i dag, men en gang var det godt*SSSS*
Vis kvinde lyder bedre tak*G*
Du er I de vise år...og jeg er lige i hælene på dig *G*

KNUS og KRAM

Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 05. oktober 2007 01:58:53
Har været lidt i tænke box smiley
Jeg syntes aldrig har har følt en styrke ved den måndedlige mens. har nærmest følt mig svag , med mange smærter og i det hele taget følt mig snavset .
Jeg syntes det kunne have været rart at man kunne bestemme selv , hvornår dette skulle begynde og stoppe .

Jeg husker engang jeg tænkte at hvis vi har skabt os selv , så har vi ikke været særlig smarte og give os selv dette at slås med .
I dag har jeg det sådan at det er jo som det er og det er ok ! men jeg er stadig uarbejds dygtig i flere dage .
Jeg har ofte sagt til mig selv , du skal bare elske det , så forsvinder smærter og ubehag , men om jeg når at lære det før det er forsent ved jeg ikke , for jeg kan altså ikke elske det der gør SÅ ondt .
Jeg glæder mig til det er slut og jeg bliver en rigtig kæling smiley
Men håber da at jeg stadig kan lære lidt smiley

Jeg har rigtig mange veninder som har valgt børn fra og har altid syntes at det er stærkt at et menneske at kunne gøre det og har faktis altid beundret mine veninder for at kunne være så stærke .

Jeg syntes det er en smuk måde i har det Timian , det kunne jeg godt have haft tænkt mig , at det var sådan smiley
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 05. oktober 2007 02:56:40
Uha, ja dette emne er et omfattende emne at skrive om. Nu er jeg vist også den ældste "kælling" her, og er for længst holdt med at menses.
Jeg var meget ung ift til min tid, da jeg fik menses. Min mor døde jo da jeg var 13, så jeg havde ikke nogen hjemme at dele det med. Jeg fik min første menses kort efter min mors død( nogen sammenhæng??) Jeg anede ikke var det var, og troede jeg skulle dø smiley Nabokonen kunne så oplyse mig om at sådan var det altså når man er pige, og nu skulle jeg passe på drengene for nu kunne jeg blive gravid. Jøsses!!
Men jeg fik en pose vat af min far, og så skulle jeg bare vænne mig til det, det var ikke noget at være bange for.smiley
Så det var min debut ud i de voksnes rækker smiley

I min fertile tid, ja der var jeg også månesyg, mit humør skiftede fra det ene øjeblik til det andet.
Men stort set har jeg været meget glad for at have denne kvindelige egenskab.
Jeg kan huske jeg planlagde min menses hvis der var et eller andet vi/ ja jeg har ikke altid været alene smiley "der var engang", som det hedder i eventyrene, men det var altså var før man kendte til p pillens bivirkning, og det var muligt at udsætte menses ved hjælp af disse. Det har sikkert ikke været sundt for kroppen, men dengang var det ganske almindelig at gøre.

Og da jeg begyndte at komme i overgangs alderen fik jeg virkelig kvaler. Nu var jeg ikke længere en rigtig kvinde smiley sådan havde jeg det faktisk i ret lang tid.

Det har jeg bestemt ikke mere, og det har jeg ikke haft i flere år.
Jeg er stadig den samme, om end meget meget forandret af tidens tand og mine erfaringer og mine mange dejlige minder.
Jeg sad netop i aftes at tænkte på, og så mig selv, fra dengang. Jeg var vist ganske smuk dengang, jeg ser mig selv danse rundt inde i stuen iført en figursyet smuk rød kjole med hvide prikker, jeg svingede rundt og rundt, og min daværende mand, så på mig med det blik kvinder kender. Og - jeg nød det - og - jeg vidste jeg var smuk der i min dejlige kjole dansende rundt i glæde.
Det er da et dejligt minde at have med sig, og det vil jeg rigtig meget gerne have lov at opleve igen. smiley Nu ikke i en figursyet kjole smiley

Jeg føler mig fuld af erfaringer jeg kan øse ud af, jeg føler mig som en moden kvinde, jeg er glad for min alder, jeg er rig på en indre måde, en dyb følese af viden givet mig i mit liv. Jeg er taknemmlig over jeg får lov at blive ældre, og have denne indsigt som jeg har.
Jeg savner aldrig at jeg ikke har menses, det er en lettelse at være fri for. Men sådan var det som sagt ikke i starten og i de første år efter menses ophør.

Men selv om jeg i dig ikke kan give fysisk liv, ja jeg føler jeg et dyb indre kilde af livsvisdom, og megen kærlighed at øse ud af.

Jeg accepterer at jeg ikke kan følge med i al det teknologiske der sker, forstår ikke en dyt af at mine børn kan gå på nettet med deres telefoner, fatter ikke at da Maj - Britt var på Tenerifa sendte hun billeder hjem fra hendes mobil til min mail.

Fatter heller ikke, at hvis der er et musik nummer i radioen, vupti så kan hun med telefonen se hvem der synger og hvad nummeret hedder. Så der er jeg gammel smiley

Og da jeg sidst var sammen med Bastian på 11, sagde han. Mormor, hvis du lever når jeg får børn så er du godt nok helt vild meget gammel, for du er jo gammel nu smiley

Jeg kunne skrive og skrive om det at være kvinde, og mit liv som kvinde, har forresten og været på kvindehøjskole smiley jo jeg har og gør lever fuldt og helt som kvinde.

Kvinde knus

Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Lene
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 05. oktober 2007 03:20:52
Pia - lige kort om smerter i underlivet - da jeg var på massagekursus på Nordlys Center havde en af de andre kursister osse ondt (efter en udskrabning) og det blev ordnet meget hurtigt med lidt nusseri ved en ankel og en finger i lysken (gennem tæppe og det hele) - så det har noget at gøre med energibanerne.

Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
lene_valentiner@hotmail.com
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 05. oktober 2007 10:19:18
Det siger Massøren der har lejet sig ind på gyldne stråle også....Han trykker et sted på anklen, og så er DET overstået....Men jeg har nu også brugt Røllike te med stort held .Husker en stakkels kvinde ved navn Bianca der faktisk lå og HULKEDE under dynen af smerter...Så indtil du finder en der ved hvor der skal trykkes så drik røllike te ik?
KNUS og KRAM

Timian
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 05. oktober 2007 11:10:53
Ja, jeg ved godt det er medianbaner og den slags og normalt kan trykkes væk smiley
Men efter mit " uheld " hvor mit bækken også blev knust er der ikke noget af det der hjælper , gør heller ikke så meget mere , da jeg stærkt rejner med at dette snart er over , håber på min indgang til kælinge stadiet smiley smiley er meget nær.
Og kraften sætter sig i hoved og ikke i maven smiley
Jeg vil se om det er muligt at få røllike te her smiley
Knuser Pia

kærligst Pia
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 05. oktober 2007 20:19:38
*G* Rigtigt flot udtrykt....at "kraften sætter sig i hovedet istedet for i maven" Det var ret præcist *SSSS*

Jeg troede at Røllike også groede i spanien? Ellers sig til så sender jeg noget.

KNUS og KRAM
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 05. oktober 2007 20:44:28
Spændende tråd, denne - hehe - kællingetråd, jeg skal lige have tid og ro til at læse indlæggene ordentligt igennem - og så har jeg lyst til at komme med nogle indput også. Marita - jeg er lidt ked af, at du har følt dig lidt alene her, for jeg er glad for du startede tråden.
Jeg gik for en måneds tid siden - og ville gerne begynde på noget omkring samme emne smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 05. oktober 2007 21:01:20
Jeg er en af dem der har haft mange smerter i forbindelse med menstration. Specielt da jeg var ung. Jeg har alligevel formået at holde af den periode, jeg mente det var tegn på, at alt fungerede.
Senere blev jeg stærkt plaget af migræne. Jeg har stadig voldsomme migræneanfald hver gang jeg bløder. Det er et helvede. Jeg startede for nogle år siden på p-piller. Dem tager jeg så bare ud i en køre, uden pause. Kun hvis jeg alligevel begynder at bløde eller får et kraftigt migræneanfald holder jeg pause. I øjeblikket er det et par måneder siden jeg har haft pause. Jeg er overbevist om, at det er rigtigt dårligt for min krop, men det er migræne og det jeg får for det altså også. Det er som at vælge mellem pest og kolera. Jeg glæder mig til "kjærringe-stadiet"
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 06. oktober 2007 00:20:39
Har I andre haft nogen oplevelse af, at der var sammenhæng mellem månens cyklus og jeres egen personlige? Som I nok har set, har det for mig været nymånen, det hang ved - menstruationen kom altid punktligt ved nymåne, og hver anden nymåne blev jeg underlig. Flest gange har jeg læst om, at det har været fuldmånen, som styrede. Er der nogen symbolik gemt her?

Til jer, som glæder jer til "kjærringe-stadiet" - jeg forstår jer godt, det er altså også rart at være fri for menstruationen, man behøver ikke spekulere i altid at have bind, tamponer eller hvad, man nu bruger på lager eller med i tasken, fordi måske kommer det lige midt i mødet eller på et andet ubelejligt tidspunkt. Det er skønt ikke at skulle tænke på at beskytte sig mod uønsket graviditet etc. Og det er også rart ikke at være så måne-mærkelig.

Jeg har det så bare sådan, at jeg synes, at jeg har haft svært ved at finde min kraft, efter jeg er ophørt med at menstruere. Og jeg kan godt se, at det kan virke selvmodsigende, når jeg ikke har kunnet se formålet, når jeg ikke ville have børn. Men samtidig har jeg haft oplevelsen, at hele min "kraft" var forbundet den med de to nedre chakre, rod og hara, og det er den energi, jeg synes, jeg har svært ved at finde i det daglige nu om stunder. Førhen, dengang jeg endnu menstruerede, kom "kraften" helt spontant og gerne i forbindelse med menstruation. Jeg synes, det er møjhamrende irriterende, hvis de dage er ovre, hvor den energi kom af sig selv.

Jeg tror på, at kvinder er meget stærke omkring menstruation, om det er før, under eller efter er jeg ikke helt sikker på, men jeg er overbevist om, at måneblodet, som det jo er blevet kaldt siden tidernes morgen, har - og fortsat gør det - rejst energier hos kvinder, og at det er det, som ind imellem kan gøre os kulrede set med andre folks øjne.

Lene
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 06. oktober 2007 02:44:13
Og kvinder påvirker hinanden ubevidst på menstruationen. Jeg var ude for, at en klassekammerat på Navigationsskolen - jeg fulgtes med hende frem og tilbage i bussen hver dag, da vi begge boede i Hvidovre kommune dengang - var grunden til, at min menstruation udeblev et par måneder - den dag hun fandt ud af, at hun var gravid, da kom min..

Og her i huset har det været mor/datter, der en overgang fulgtes godt ad. Ja, jeg har mange gange været ude for, at mine veninders menstruation har påvirket min cyklus, så det har indimellem været temmelig svært at regne sig frem til hvornår det var tid. Det skal lige siges, at jeg aldrig har brugt p-piller og jeg har nået kællingestadiet.smiley

Jeg kom lige til at tænke på, at da vi piger på DCL i sin tid begyndte at menstruere, var det en regel, at vi på 1. og 2. dagen kunne blive fritaget for gymnastik - det tror jeg ikke der tages hensyn til mere og desuden blev det vist osse groft udnyttet, selv om vi skulle skrive os i "bogen" hver gang.

*DCL = Den Classenske Legatskole i Vestervoldgade, Kh.

Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
lene_valentiner@hotmail.com
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 06. oktober 2007 14:28:22
Jeg husker ikke lige nu at jeg har været påvirket og blevet mærkelig ved nymåne
menstruationen , det har jeg ikke haft tænkt på .
Men mit humør har heller aldrig skiftet ved menstruationen og dagene op til .

Lene , det har jeg også lagt mærke til at mine veninder har haft det samtidigt som jeg og i sin tid samme tid som min mor .
Det med gynmastik , husker jeg også og der var en pige der fik det temmelig ofte , så det blev lavet sådan at vi ikke blev fri , af den grund . smiley

kærligst Pia
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 06. oktober 2007 19:17:32
Ja, Lene, gud hvor blev det udnyttet, også hos os. Mange i vores klasse var fritaget for gymnastik med korte intervaller, og det blev altid undskyld med "uregelmæssighed". Om det passede eller ej, skal jeg vel ikke dømme om, men jeg turde aldrig lyve, så jeg var kun fritaget, sådan som det nu passede det var. Men jeg var så misundelig på dem, som var to gange om måneden og ikke kun én. Og det med at påvirke hinanden, ja, det husker jeg da også.

Pia: jeg har faktisk heller ikke hørt om andre, der blev underlige ved nymåne, jeg har til gengæld hørt om mange, som blev det omkring fuldmåne, det var derfor, jeg spurgte. Min fulgte altid månen, præcist nærmest.

Men tilbage til det, som jeg så gerne også ville høre noget om, kvindekraften, og som jeg skriver lidt om i mit forrige indlæg, jeg tror på, at meget af kvindens kraft i hvert fald i forbindelse med menstruation hører til under de nedre chakre. Den forbindelse synes jeg, at jeg savner.

Runah
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 06. oktober 2007 19:52:31
Ihh - må jeg være med her..

Det er da en interessant tråd, synes jeg, for jeg har altid været glad for min menstruation ( JO ) ihvertfald da jeg blev ældre og ikke længee havde smerter i maven og flere dages hovedpine osv..
Det er det mest kvindelige ved - kvinder. Og jeg hader når alle mulige udtryk som * røde russere' - 'røde brandbiler' - eller 'det månedlige' - eller 'det røde skidt' osv bliver brugt !
Vi menstruerer - ja vi gør. Sådan hedder det i vores tid. Og det er ok !

Og selv om naturfolkets kvinder gemte sig væk i de dage de var 'urene' - så var det nok mere en form for frygt for de mystiske kvindelige kræfter, dette fænomen tillægges - af både mænd og kvinder.... Jeg har faktisk en bog, der beskriver de kvindelige kræfter - fx ved menstruatonens ophør.

Det skulle nemlig være kræfter, hvis de bruges rigtigt, der kan skabe transformation til højere bevidsthed....

Bogen der beskriver dette univers om kvinder og menstruaton hedder * Kvinders kræfter * og jeg har den et eller andet sted herhejmme - MEN JEG KAN DESVÆRRE IKKE FINDE DEN LIGE NU ..smiley .

Kælling - jo også her smiley og da jeg menstruerede regelmæssigt mærkede jeg tydeligt den kvindelige kraft, der var forbundet med Jorden - lige som skovens dybde, samt underlige drømme og styrken i at være en kvinde og bare være sig selv....og sårbarheden ...men mere blev det nu aldrig til ....smiley

Faktisk var jeg ret bekymret over at min menstruation naturligt stoppede. Men det er jo så meget nemmere og nu tænker jeg aldrig over det mere - nøjes med at nyde Fuldmånen.
Vi har kraften alligevel, hvis vi kan/vil anerkende den

Kh Runah

Ps. Både min datter jeg jeg var 'tidligt ude' - begge to kun 11 år.

Det er meget tidligt. Stadig kun et barn. Min datter forstod heller ikke helt dengang, hvorfor jeg gav hende en lille buket blomster til hendes værelse. Og dog - et eller andet sted kunne jeg alligevel mærke at hun forstod...smiley
Redigeret af Runah d. 06. oktober 2007 20:23:02
www.123hjemmeside.dk/digtercafe
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 07. oktober 2007 08:33:56
Dejligt at høre din stemme herinde, Runah smiley. Og dejligt at høre om dine erfaringer. Det lyder meget smukt, at du gav din datter en lille buket blomster til hendes værelse, da hun begyndte at menstruere.

Den bog, du taler om, den tror jeg faktisk, jeg blev præsenteret for titlen for for blot få dage siden, jeg vil da lige se, om ikke det kan være den samme. Timian fortalte mig om den. Tak fordi du lige bragte den frem i min erindring igen.

Nu har jeg lige søgt på Saxo.com, og her er den, det må næsten være den samme. Desværre er den udsolgt fra forlaget. Men måske den kan fås antikvarisk. Det vil jeg i hvert fald prøve.

Og Pia, I er så heldige, at den oprindeligt er skrevet på spansk. Måske kan I få den nede hos jer på én eller anden måde?

Her kan man se den danske udgave:
http://www.saxo.com/item/834683

Har lige søgt på bibliotekerne, og der er 59, som har den. Men desværre har jeg ikke kunnet finde den overhovedet antikvarisk. Har også søgt på Amazon.com, om de skulle have den på engelsk, men desværre.

Kærlig hilsen
Marita

Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 07. oktober 2007 12:28:19
Vil du låne min?
KNUS og KRAM
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 07. oktober 2007 13:49:12
Hej Runah!
Hvor dejligt at høre fra dig , du har været savnet smiley

Det lyder til at være en dejlig bog , den må da kunne findes smiley
Jeg fortræker nu at læse på dansk smiley
Du ved , min ordblindhed , kan godt drille noget når det er spansk smiley

Knuser Pia

kærligst Pia
Side 1 af 3 1 2 3 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 8
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554813 Unikke besøg