Forfatter |
hunden og løven |
sanne
Brugere
Antal indlæg: 176
Bopæl: hanstholm
Lagt på d. 05. januar 2008 12:49:52 |
|
|
Jeg holder meget af at se Animal Planet.
Især om løverne.
at tænke sig al den vold det er ikke kun menneskene.
dyrene kan også være ret forfærdelige mod hinanden..
Jeg beundrer især meget hunløven
Hun er stærk,,udsætter sig selv for smerte for at redde sine børn,
ja selv med livet som indsats,modtager hun,så hendes unger kan komme i sikkerhed.
jeg er meget betaget af hunløven,og på en eller anden måde kan jeg se lidt af løven i mig selv og et par andre.
(dette er bestemt ikke selvglad ment)
Hvis jeg kunne have et par sjæledyr,,
skulle det være min elskede hund og hunløven,
Mon de kunne enes deroppe?
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
RE: hunden og løven |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 05. januar 2008 17:03:40 |
|
|
Jeg er enig med dig, Sanne, at dyreverdenen kan forekomme rå og brutal. Men til forskel fra os handler dyrene alene pr. instinkt, og derfor kan det - sådan som jeg ser det - ikke kaldes ondskab, som det kan forekomme, når vi mennesker behandler hinanden voldsomt på den ene eller den anden måde.
Vi er - eller skulle gerne være - udstyret med en samvittighed, det er en af de ting, som adskiller os fra dyrene, og derfor finder jeg det langt værre, når man hører om, som f.eks. i radioavisen i dag, at en ung mand stikker en anden ned alene, fordi han frøs om sine øren og ville have offerets hue. Men det er jo så en helt anden snak.
Jeg tror på, at hunden og hunløven, som du kunne ønske dig som sjæledyr, sagtens kan enes på sjæleplan. Jeg er jo ikke meget et hundemenneske, men jeg kan sagtens forstå, hvorfor hunde betyder så meget for deres ejere. Og løvinden, ja, den er fantastisk.
Knus
Marita
|
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 05. januar 2008 17:14:36 |
|
|
Hej Marita..
du har ret..
ingen modsigelser fra mig
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 05. januar 2008 19:18:23 |
|
|
Hej Joan.
Det ser jeg også somme tider,nogen gange ser jeg det ikke fordi jeg ikke kan holde ud hvordan dyr blir behandlet,,
Ofte tuder jeg som et lille barn.
Jeg støtter WSPA godt nok ikke den samme org. som med de udsendelser,
men på den måde hjælper jeg dog dyr hvor jeg ikke kan hjælpe med hånden,
et fast beløb hver måned kan gøre en forskel.
det er ikke så meget for penge har jeg ikke for mange af.
Joan selv jeg forstår ikke man kan være så koldhjertet at gøre dyr fortræd på den ene eller anden måde.
det er ganske hjerteskærende t tænke på..
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 05. januar 2008 23:21:29 |
|
|
Hej Hovsa,
Jeg tror der ville være rigtig god brug for det herhjemme.
engang sagde man.,, i mit næste liv vil jeg være en hund.
det siges ikke mere,for alt for mange hunde blir desv,brugt til afreagere på og
at vise en form for prestige, bare for at være sej, og mange af de hunde
har et liv med tæsk og mm.
helt sikkert var der dyrepoliti herhjemme ville jeg være fast sponor
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 06. januar 2008 02:15:20 |
|
|
Jeg kan ikke tage Animal Planet. Jeg har dr!, Dr2 og TV2, og det er fint for mig.
Og ja, jeg er enig i at det er ganske ubegriveligt at mennesker kan være så ondskabsfulde mod dyr. Vi hører og ser jo også om dyretransporter. hvor grisene eller køerne står så tæt at de ikke kan bevæge sig, og indimellem skambider hinanden, og dyretransport hvor dyrene ingen ophold for i op til 3 døgn! Rystende!
Jeg berøres dog meget meget dybt i min sjæl over al den afstumpede meningsløse vold der er i vores land. Det er desværre flere gange om ugen der er de mest grufulde voldelige hændelser. Det er godt nok sket et skred i en negativ hårdere volds retning, siden dengang hvor tvister blev afgjort uden for kroen.
Hvor er tolenracen, respekten og samvittigheden og moralen blevet af, hvad er det dog for grufulde ting der sker, det gør ondt at høre om, og se på, også når det gælder dyr.
Vi må blive ved med at lade lyset i vore hjerter skinne, og tro på at en dag vil lyset fra vore hjerter breder og med tiden også når ind i formørkede sjæle.
Kærligst
Anemone
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 07. januar 2008 11:19:56 |
|
|
Jeg er fra landet, jeg ved godt hvad man gør ved dyr der lider. Man afliver dem så smertefrit og hurtigt som muligt.
En hund der er banket så min er i tvivl om, den kan overleve, den behandler man ikke på, den afliver man. Alt andet er tåbeligt. Man skal ikke udsætte dyr for unødige lidelser. Også fordi der er masser af f.eks hundehvalpe der bliver aflivet på grund af, at ingen ønsker dem. Hvorfor så lade en syg hund lide ?
Jeg giver ikke meget for de der amerikanske dyreprogrammer, altså helt ærligt !!!
Det er fedt nok, men det er SÃ… amerikansk. SÃ¥ dramatiseret.
Med hensyn til dyremishandling herhjemme, så er det da langt bedre at folk selv hjælper nødstedte dyr end altid at skulle ringe efter "dyrepoliti" Folk bliver så hjælpeløse og fralægger sig ansvar: "vi vil have nogen at ringe til" Vi skal fandme (undskyld) lære at tage et ansvar for verden selv ! |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 07. januar 2008 11:33:51 |
|
|
Hej Mai_lindhart.
Selvfølig skla et dyr der lider voldsomt aflives.
Men jeg kan ikke se nogen grund, til dyret ikke skal hjælpes,hvis der er en chance for dyret, vi mennesker afliver, vel heller ikke hinanden,hvis nogen lider vel,
jeg mener dyret har lige så meget ret til livet,som vi har..
MHT. dyremishandling.
Herhjemme er det ofte umuligt at kan gøre noget alene,
selv om man har ringet til politi eller dyreværn,haft gentagne gange fat i personen,
tar man dyret,,er man sku tvunget til at aflever det tilbage enda med politiet hjælp.
Jeg mener bestemt ikke man er hjælpeløs fordi der er et dyrepoliti,
der er noget der hedder almindelig omtanke..
Amerikanerne melder ganske rigtig hinanden for et godt ord og hvadsom helst.
men mener nok vi har knolden rimelig iorden her i lille danmark..
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv..
Redigeret af sanne d. 07. januar 2008 11:36:07 |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 07. januar 2008 14:01:18 |
|
|
Hej Sanne
Pst...Jo vi gør...gudskelov. Har ved flere slægtninge oplevet at der kom LIDT for meget morfin i den smertestillende sprøjte ved uhelbredeligt syge slægtninge...og det er godt. Vi har så mange muligheder i dag for at holde både mennesker og dyr i live alt alt for længe med store store smerter, at jeg er glad for lægerne bruger den "uvisse" grænse.
Jeg synes bestemt dyremishanling skal tages MEGA alvorligt. Men som Mai, betragter også jeg døden som en udfrielse af og til, ikke nødvendigvis det værste onde.
De fleste af os SPISER jo ligesom også dyr. Og de største tilfælde af dyremishandling sker faktisk i landgruget og ved transporter af vores "mad dyr"
Så vil vi være fri for dyremishandling, bør vi være grundigt orienteret om hvordan flæskestegen levede da den var en gris. Jeg tror nemlig ikke det gør mere ondt på en hund eller kanin, end på en gris der får stød eller brækker benene under uhensigtsmæssig transport.
Så....Benene på jorden venner, selv om det gør ondt at se på.
KNUS og KRAM |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 07. januar 2008 15:11:48 |
|
|
Hej Timain...
Til dels vil jeg give dig ret......
Derved mener jeg.........
Jeg ved hvordan det føltes når en der står ens hjerte nær,lever de sidste åndedrag på morfin.....
jeg mener dyrene har ret til at leve ligesom vi,
det handler ikke om straks at aflive et dyr..
Heldigvis er det ikke alle der ikke behandler dyr ordentlig,
ja selv flæskestegen har ret til et ordentlig liv..
og må altså lige påpege at,, det er ikke alle der støder eller sparker grisene under transport til slagteriet.....
Og ja det gør ondt at se samtidig med følesen af magtesløshed..
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 08. januar 2008 09:33:41 |
|
|
Falck kommer faktisk når der sker noget, så på den vis har vi et "dyrepoliti"
Hvis man finder et nødstedt dyr, så ringer man til falck og så tager de sig af en evt. aflivning, eller sørger for dyret bliver bragt til dyrehospitalet.
Ringer man til politiet og fortæller, at der står en flok misrøgtede dyr på en mark, så tager de en dyrlæge ved hånden og tager ud og kigger på problemet. Så jeg er ikke helt sikker på hvad i vil med "dyrepoliti" ?
Vi har også kattens værn og diverse dyrlæger som hjælper det bedste de kan.
Og så er der en masse mennesker som gør en stor insats, sådan rent privat, for hjemløse dyr. Min datter er en af dem. Hun har gennem årene haft slæbt mængder af hjemløse dyr hjem, taget sig af dem, fundet nye hjem til dem eller beholdt dem. Og jeg ved bestemt, at der findes flere herinde der gør det samme.
|
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 08. januar 2008 11:44:58 |
|
|
Hej Mai.
det med falck har du faktisk ret i,,men det tager evigheder.....
min erfaring med hjælp til et mishandlet dyr,,
uanset hvad jeg gjorde var der ingen hjælp,,
Politiet kunne ikke gøre noget,,
dyrebeskyttelsen kunne ikke gøre noget,,
dyrlægen ej heller,,,,,,
Føj for en følese,at være total magtesløs,bare jeg dengang havde kunnet gennembanke mande flere gange daglig....
så vidste han måske hvordan det var...
og desv. er mange folk store i munden,
men når det kommer til konfretionen,,ja så tør folk aligevel ikke.....
dermed siger jeg ikke det er alle folk....
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 08. januar 2008 13:53:41 |
|
|
Måske er vi bare heldige at bo et sted hvor ingen kan finde på at mishandle deres dyr. Og hvor de fleste mener, at det er deres ansvar når de finder et nødstedt dyr.
Vi har i perioder temmeligt mange "hjemløse" katte her. Jeg ved ikke helt hvordan det går til, men det er tamme katte/killinger som ingen i byen savner. Vi har en teori om, at folk smider dem ud når de kører her igennem, men ved det ikke. Det virker bare underligt at der pludselig kan dukke en flok meget tamme killinger op uden at være savnet nogen steder ??
Sanne, jeg ved ikke om folk er mere hårde der hvor du bor, men kunne godt få det indtryk.
Sidste år var der nogen der meldte vores genbo for misrøgt af en hest. Så der stillede en flok betjente og dyrlæge hos dem. Jeg ved ikke hvem der har meldt dem, men jeg ved, at de ikke har misrøgtet deres hest, den var bare 30 år gammel og gik og så sølle ud. Men hvem gør ikke det når bare man er gammel nok. Jeg blev egentlig lidt sur over det, folk kan altså godt lige åbne øjnene og kigge lidt inden de ringer til politiet. Den gik sammen med nogle andre heste der så fine og velplejede ud. Og så er der i min verden ikke tale om at den er vanrøgtet. Så er der noget andet galt.
|
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 08. januar 2008 14:14:17 |
|
|
Hej mai.
Ja det kan godt tænkes.
Syntes det er dejligt at høre at der nogle steder blir gjort noget
Du har ret,folk skal sikre sig der er noget galt inden..
Det skulle bestemt ikke undre mig at nogle folk bare "smider deres dyr ud eller forlader dem".
Har faktisk ofte hørt det..
Heldigvis kan vi lære vores børn at respektere og være gode ved dyrene.
dermed lærer de forhåbentlig også deres børn det til den tid.osv.osv.
Himmerland lyder som et skønt sted
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 09. januar 2008 19:04:21 |
|
|
Himmerland...ja, det ligger jo næsten i ordet ikke ? Himmerrige- Himmerland, 2 sider af samme sag. Og det skal da slet ikke være nogle hemmelighed, at Himmerland er befolket af engle og helgener |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 09. januar 2008 23:23:02 |
|
|
Ja det ved jeg er rigtig - jeg har selv været der.
Og med hensyn til havd de gør "over there" - så har jeg gennem mange år - og har det stadig sådan at:
Jeg har meget svært ved at tage Amerika alvorlig.........
Knus
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 15. januar 2008 13:10:21 |
|
|
Jeg mener nu heller ikke lige, at det er politiets arbejde at tage sig af en glemt hund. Men måske falck. Jeg ved ikke om dyreinternatet henter hunde, men mon ikke de gør det ? De tager i hvertfald imod hvis man kommer med sådan en hund. Jeg ved fra vores lokale dyreinternat at de har fået hunde ind der har stået bundet i skoven og sådan noget.
Hunden dør jo ikke af at overnatte ude, jeg ville nok have givet den noget vand og et par tæpper. Og holdt øje med at den blev afhentet. Eller taget den med hjem. Ja, jeg havde nok taget den med hjem og grædt øjnene ud når så ejeren kom og hentede den, sådan er det vist før gået.
Det værste af den slags vi har været ude for var en dejlig sort hund der flyttede ind hos min datter. Den var der bare lige pludselig en dag, i deres have. Den lå ved siden af barnevognen og passede på den lille der var ude og sove. Klart en udehund. Den blev der et par dage, og de gav den mad og vand og sørgede for et sted den kunne sove i garagen. En rigtig dejlig hund var det. Vi havde selvfølgelig spredt rygtet, at vi havde en ekstra hund i familien, og ejeren kom for at hente hunden. Desværre var min datter og svigersøn ikke hjemme da han kom, så de fik ikke snakket med ham. Han hentede bare hunden og fik den aflivet. Øv for en nedtur, de ville gerne have beholdt hunden. Men det kunne ejeren jo selvfølgelig ikke vide. Det var nogle mennesker der lige var blevet skildt og ikke kunne have hunden mere, men den var gået hjemmefra inden de fik gjort noget. Den havde jo valgt min datter og hendes familie selv og de var glade for valget, men sådan skulle det så ikke være, desværre. |
|