Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:12
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Forfatter Rigtige venner...
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 25. maj 2008 20:51:14
Hvornår er man en rigtig ven, af og til skal man tie og andre gange sige frem - men hvornår - det synes jeg af og til kan være svært at vurdere.
Etik, hensyn til den enkelte, om det er ok med "dumme tid" eller er det bedst at sige det man ved - eller tror man ved...

Jeg går i et dilemma lige nu - tie eller tale

En i familien, er lige blevet skilt og har åbenbart fundet sammen med en anden - uofficielt.
Det er ret kompliceret, for den vedkommende har fundet sammen med,er på en måde også i familien -meget tæt på en af hendes børn- og er gift.
Børn(voksen og teenager) og "eks." har fundet ud af romancen - og ryster på hovedet af det, ja, faktisk så både griner de - og er MEGET forargede - bag om ryggen på den pågældende, som tror det hele er hemmeligt - som sagt temmeligt kompliceret.

Nu har jeg en aftale med den pågældende i næste uge - vi er ikke så ofte sammen, men plejer at tale ok sammen, når det endelig er.

Jeg går i dilemmaet om, om jeg skal sige, at jeg ved - samt at hendes børn ved, hvad det er hun laver, når hun lister afsted, og ikke vil fortælle hvad hun skal.

Måske går det over om kort tid, måske vil hun blive enormt ked af at få at vide at hun er "afsløret", måske er det slet ikke mig, som bør bringe det på bane og fortælle "sandheden"/ det som jeg har hørt.
MÃ¥ske er de bare to mennesker, der endelig har fundet en at tale med - helt "uskyldigt" hele natten.....
Eller skal jeg bare holde min mund og se hvad der sker?

Hvad ville du gøre?
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Rigtige venner...
Mogens
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 184
Bopæl: Brejning
Lagt på d. 25. maj 2008 21:13:26
Hej Tara

Grundlæggende syntes jeg, er en ven, en person som altid er der. Selvom kl er 2 om natten. En som vil det bedste for dig.

I det tilfælde du nævner skal du måske spørge dig selv om du anser dig for at være hendes ven eller ikke ! Hvis du gør, syntes jeg at du skal fortælle hende hvad du ved. Derefter, som en god veninde, støtte hende i det hun gør. Hvis det er ægte kærlighed er det vel det rigtige ? Uanset hvad andre siger eller tænker !

Hvis du anser jeres forhold som at ses en gang imellem, ja så vil jeg lade tiden vise hvad der sker.

Anyway, uanset hvad dit valg bliver, ønsker jeg det bedste for dig og familien.

Hilsen

Mogens

Hvis du vil kende meningen med vand, så drik.
Astlik
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 145
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 25. maj 2008 22:10:59
Hej Tara

Generelt synes jeg ikke, at man skal blande sig i andres liv, eller komme med gode råd, hvis man ikke er blevet spurgt. Så jeg vil sige - hvis du er i tvivl - så sig ikke noget.
Hvis nogen vil køre bil i spirituspåvirket tilstand, så er det ok at blande sig - men i andres "måske" kærlighedsforhold - nej.
Og sandhed, hvad er sandhed... den er lige så forskellig, som der er mennesker. At trække sin egen sandhed ned over hovedet på andre, er ikke sandhed, men emsighed.
Ja, måske er det bare to uskyldige mennesker, som har fundet en samtalepartner - og det kommer jo strengt taget ingen andre ved.
Der er heller ingen, som bryder sig om at blive "afsløret" og sat i et dårligt lys over noget, som måske er helt uskyldigt.

Hvis det var mig, ville jeg tie - uanset, hvor god en ven jeg er. Den bedste ven er måske den, som bare er til rådighed - hvis...

Jeg håber du finder ud af det på en god måde.

Kh Astlik
Redigeret af Astlik d. 25. maj 2008 22:12:36
ORENDA
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 25. maj 2008 22:47:59
Kære Joan, Mogens og Astlik

Tak for jeres indput, som jeg med glæde har læst; men jeg er nu ikke nået til en afklaring i hvordan jeg vælger at tackle dette.
Jeg ønsker jo ikke at være emsig, men det gør mig også ondt at være vidne til hvordan den allernærmeste familie fortæller om det, og siger at det er en hemmelighed selv om vi sidder mange sammen.

På en måde er det jo ligesom hvis mine bukser var revnede, og der blev grinet af mig bag min ryg; og ingen kunne få sig til at sige noget.
Jeg har ikke noget i mod at være den, der giver anledning til et godt grin; men skadefryd, den kan jeg ikke li`.

Nå, nu må vi se hvad der sker - det kan jo være at hun selv får lyst til at fortælle noget.

kh Randi

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 25. maj 2008 23:43:23
Kære Randi.

Det er lidt af et dilemma, du står i. Og jeg kan godt forstå, at det må være lidt svært at håndtere. Hvis det var en af mine veninder eller gode bekendte, ville jeg aldrig sige det, for jeg ved, at det ville såre vedkommende frygteligt, hvis hun fik at vide, at der blev grinet af hende. Men jeg ved samtidig også, at jeg ville have en meget skidt samvittighed over ikke at sige noget. Men den del har du nok heller ikke tænkt dig at sige (hvis du siger noget)?

Nu kunne det jo så være, som du og de andre er inde på, at hun af sig selv fortæller noget om det - jeg tænker mig, I måske har en samtale om, hvordan det går, hvordan hendes sociale liv er efter skilsmissen og den slags - og i det tilfælde kunne du måske antyde, at du ikke mener, det er så hemmeligt. Nej, jeg ved ikke, måske er det heller ingen god idé. Jeg tror, at du skal føle dig frem til, hvad der er det rigtige - men kun hvis hun selv kommer ind på emnet. Men under alle omstændigheder mener jeg ikke, at du skulle sige noget.

Hvis jeg havde siddet i din situation, tror jeg, at jeg havde talt dunder til den forsamling. For det ligner dælme ikke noget at sidde og bagtale hende på den måde. Heller ikke selv om hun er "udmeldt" af familien. Uanset hvor store hendes børn er, er det deres Mor, der bliver omtalt. Det burde Far tænke på. Synes jeg altså. Og det til trods for at han muligvis er blevet såret - måske er det derfor, han kæfter op. Jeg synes, det er usympatisk at omtale børnenes mor på den måde. Uanset om man synes om det, hun gør eller ej. Det er dog deres Mor - uanset hvor gamle de er. Nej, jeg tror ganske enkelt ikke, jeg havde kunnet tie stille. Jeg ved godt, at man så kan blive ugleset iblandt familiemedlemmerne, men det ville jeg blæse på.

Nu ved jeg så godt, det ikke var det, du spurgte om, men jeg kan ikke lade være med at trække det ind i det også, fordi jeg tror, at det er sådan, jeg ville have reageret. Og jeg ville have sagt det til alle i familien, der deltager i "morskaben".

Pyha, Randi, det er en svær situation, jeg håber, du finder en løsning.

Knus fra mig
Marita

http://fusion.astro-numerology.dk
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 26. maj 2008 08:20:56
Tak Marita for dit indput smiley

Jeg har også været ved at tænke på den del - med at "kæfte op" overfor de andre - at det burde jeg nok have gjort da situationen var der; men jeg var fyldt op af informationen og havde egentlig nok i bare at forholde mig til det, desuden er jeg en af dem, der lige skal have tid til at tænke, og havde også lovet gemalen -hehe- "at være sød".

Jeg ved ikke helt hvad der sker, men ifølge min husbond er jeg ved at være lidt skrap. Kan fx. ikke lade være med at blive muggen, når han finder flere øl frem til en, som har svært ved at styre forbruget - og skal køre bagefter. Og netop denne dag - denne situation - havde han altså bedt mig om at "være sød", og passe på min skrappe tunge smiley

Men altså, nu gælder det jo ikke om at grave grøfter til en skyttegravskrig, så jeg vælger ikke at holde min mund og lytte, hvis hun selv bringer emnet på bane.
I stedet for, vil jeg nok spørge de andre, hvordan de har fået deres viden, og komme ind på om det er fair, at holde deres viden skjult overfor den, der snakkes om, når de nu snakker, hvis emnet kommer "på bordet" igen.

Vi får se.....

kh
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 29. maj 2008 08:17:33
Jeg har lige læst det, jeg har skrevet her overfor igennem en ekstra gang - og kom til at se, at jeg skrevet, at "jeg vælger ikke at holde min mund" - der er altså sneget sig et "ikke" ind, som ikke smiley skulle være der.
For netop ikke at bidrage til misforståelser og yderligere "krig", har jeg valgt at holde min mund - og lytte, hvis hun vil fortælle noget om emnet.
Nu har vi været sammen, og jeg tror, at det var en god beslutning - hun kom selv ind på emnet - og jeg fik ønsket hende tillykke med vennen.

Tak for at I fortalte om jeres holdninger - det var en stor hjælp smiley
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 29. maj 2008 10:57:54
Åha, hvor jeg tror det var det rigtige du gjorde. Man skal ikke altid blande sig i sådan noget. Og man skal ikke altid buse ud med al sin viden.
lillemy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 206
Lagt på d. 01. juni 2008 21:15:46
Som min mor sagde (og skrev i min poesibog) Tale er sølv men tavshed er guld.

Lillemy

Jeg tiltrækker glæde og harmoni
www.yinogyang.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554838 Unikke besøg