Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:40
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Forfatter Erkende illusionen - og hvad så?
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 10. juni 2008 12:48:17
Hvis vi går ud fra, at vi hver især lever i en illusion.

At det, vi betragter som virkeligt, kun er her, fordi vi ønsker/har behov for at se det - og fordi vi er født, opvokset og dannet ind i et samfund med en mængde forestillinger om, hvad der er rigtigt og forkert, så ser vi, føler og mærker det vi ser.

Hvis en kom ude fra en anden planet, eller et fjernt land uden påvirkning af massemedier - så ville vedkommende sandsynligvis opfatte vores liv incl. reaktionsmønstre + diverse "ting og sager" på en anden måde end vi selv gør.

De fleste af os, føler os som adskilte seperate individer, måske tæt forbundne med andre, men dog "min krop, mit sind og næsten mit valg" - og vi har en forestilling om, at fx en computer er en computer, den er som den er, en død ting, der er objektiv - og kun gør hvad den får besked på af forskellige kommandoer; men nogen forskningsresultater viser, at selv vores pc påvirkes af os.
Nye forskning fx kvantemekanik viser dog, at intet er adskilt, at alt er energi, der påvirker og påvirkes.
Selv objektive måleinstrumenter og partikler påvirkes af de mennesker, der er i nærheden af dem.
Loven om tiltrækning viser, at tanker tæller og ikke er toldfrie.
Accepterer vi den - for vesten - nye eller genopdagede viden - at det er en illusion
at noget er objektivt,
at vi ikke er forbundne med naturen, og andet levende
at vi er de eneste med højere bevidsthed,
at vores øjne kan se alt,
at der ikke foregår både liv og kommunikation, som vi ikke kan sanse.

Hvis vi erkender, at virkeligheden er meget mere end det, vi - gennem vores hidtidige liv - har lært er virkeligt.
Hvis vi accepterer, at meget af det vi føler, og de måder vi reagerer på, skyldes nogle forestillinger/illusioner om andres reaktioner- måske noget vi erfarede som børn og siden har "glemt" - fremfor en konkret viden baseret på opdateret dialog og erfaring.
Hvis vi anerkender, at der kan være/ eller ER paralle verdner, som eksisterer lige her sammen med os, lige nu, bare på et andet "plan" i en anden vibration, som vi ikke kan sanse med vores fysiske sanser.
Hvis vi "anerkender", at vi ikke er alene - at tid og rum ikke eksisterer, som vi hidtil har troet - hvad så?

Vi må vel acceptere, at vores liv afspejler den bevidsthed - eller ubevidsthed vi er.

Når vi begynder at blive mere bevidste om, at vi selv er de største barrierer ift. det liv vi ønsker os, ja, så må vi stoppe med at sige, at det er de andres skyld/det er samfundets skyld, hvis vi føler os hæmmede i at leve, som vi gerne vil.

Vi må gøre op med de redskaber, vi har fået gennem det liv, vi HAR levet - og vælge hvad vi vil ha med os videre.

Lettere sagt end gjort, for det er ikke let at sortere - og vi skal jo også have nogle forudsætninger for at kunne vælge skidt fra kanel; men men men stadig hvad så?

Jeg har stadig fysiske behov, jeg kommer stadig til at sige uovervejde ting, jeg tænker stadig af og til "#¤&&(/()" når jeg føler mig dårligt behandlet, og jeg ser ikke devaer danse rundt hverken i haven eller i skoven, jeg ser ikke huse i himlen og jeg får stadig ondt i hovedet, selv om jeg absolut ikke har ønsket det.
Selv om jeg erkender, at alt det jeg kan se og mærke, måske ikke er der i virkeligheden, men kun er der, fordi jeg tror det er der smiley

Der er ikke noget slør, som trækkes væk fra mine sanser, og åbenbarer noget andet for mig - og hvad - hvad kan jeg bruge det til?
Her hvor jeg er lige nu.

I nogle sammenhænge rynkes der lidt på næsen af vores illusioner, og det er så vigtigt at gennemskue dem - og ja, vel er det vigtigt at blive mere bevidste og kunne udnytte de potentialer der er i os - det er vigtigt at hæve os op over "materien" og se tilværelsen i et højere perspektiv og ikke lade os styre af følelserne.
Det er vigtigt at lade de nederste chakraers funktioner og energier fylde det de skal, og ikke mere.... Det er vel en del af den udvikling som Martinus omtaler som udviklingen fra dyreriget til menneskeriget.
Livet i dag drejer sig om mere end instinktiv overlevelse, og de øverste chakraer bliver mere aktive og får mere indflydelse på vores liv.
Vi lukker vel mere op for en anden form for... hmm...uselvisk selvbevidsthed og ønsket om kombinere kærlighed og visdom til fælles bedste - fremfor at være ubevidste slaver af både det kollektivt ubevidste, og egoets selvhævdelse.

Tilbage til illusionen.
Jeg lever vel i min illusion, fordi jeg skal lære noget af netop de erfaringer, jeg gør mig lige her, og da jeg ikke er blevet hvad teosofien kalder en mester, så er det vel det, jeg har brug for. At gøre erfaringer og blive klogere hen ad vejen.

Er der nogen mennesker, der har gennemskuet illusionen til fulde? og hvad så - stopper de med at inkarnere, bliver de gennemsigtige, forsvinder de - ubundne som de må være af tid og rum? Har de ikke brug for illusioner, mad, andre menneskers selskab, stole, biler, flyvemaskiner.....?

Nogle af jer ser/mærker nogle af de andre "beboere" - lever I uden helt så mange illusioner, som jeg gør - siden jeg ikke har disse "kontakter"?
Heh, lidt den omvendte verden hvis det er - jeg blir betraget som "normal" og burde måske nærmere betragtes som "beskåret" - idet jeg ikke er i kontakt med så stor en del af mine sanser, som I er med jeres....
Er jeres illusionsslør tyndere end mit tæppe og er det godt eller skidt, er det en hjælp eller et forstyrrende element - set i det større perspektiv - ikke ift. "standardnormen"(den kollektive illusion)?

Jeg ved ikke lige, hvad jeg vil med dette indlæg - måske prøve at sætte ord på nogle tanker....og meget gerne....hvad tænker du om dette, med at vi lever i en illusorisk verden - hvor det, vi tror vi ved, viser sig at være relativt og afhængigt af det vi tænker? (eller tror vi tænker smiley smiley )
Gør det dig utryg, glad, spændt, angst, forventningsfuld....?

Det siges, at en tåbe kan spørge om mere end 10 vise (eller er det 100?) kan svare på smiley*GGG*

Går vi sammen og visualiserer, at vi alle har alt, vi har brug for - har perfekt helbred, sund økonomi med meget meget godt - kan vi vel påvirke den fælles illusion, som vi lever til hverdag, i (hvad jeg vil betragte som) positiv retning.
"Universet" har jo ubegrænsede midler og et ubegrænset antal kanaler til manifestering af det vi sender ud, så hvad venter vi på smiley smiley smiley

Med ønske om en dejlig tid til os alle.
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Erkende illusionen - og hvad så?
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 10. juni 2008 13:28:01
Kære Randi,

Det emne har faktisk optaget mig en del førhen gør det ind imellem fortsat. Jeg skal da lige tænke over det og vender tilbage.

Knus fra migsmiley

http://fusion.astro-numerology.dk
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 10. juni 2008 15:48:15
Hej Randi
Efter min Mening er det bydende nødvendigt med alle de illusioner vi omgiver os med*SSS* Det er en DEL af det vi skal lære ved at være fysisk...og det er det du skal forholde dig til i dit liv og i din hverdag. At nogen af os kan se andre ting også, er da fint, når man efterhånden lærer at håndtere det, men det gør absolut de nederste chakrers bydende nødvendighed ganske klart. For slipper du dit "jeg", din dagligdag, det fysiske, og afgør at det er "unødvendigt" Jamen så kan du faktisk ikke længere interagere med denne fysiske verden....Og det VAR vel for katten det vi var her for...Så bliver man en "spacekadet" En der lever i flere verdener på en gang og ikke til at kommunikere med for andre mennesker...Mit personlige gæt er at det bliver en "ommer".....De må ned og forsøge igen....Vi kan vide og tro en masse, UDEN at vi nødvendigvis bliver nødt til at forholde os til det hvert eneste vågne sekund....Du kan også lære skattereglementet udenad, men hvis du ikke kan betale for dit morgenbrød uden i hovedet at udregne hvor meget der er moms, avance, told for indførsel....osv...så er du sågu lidt halvtosset, i MIN bevidsthed, ihvertfald*G* Forstår du mig? Fordi det er uhensigtsmæssigt og unødvendigt...Og det er det i den grad også konstant at gå og sende følere ud i alle retninger...konstant at huske sig selv på at intet er hvad det ser ud til at være.....Viden skal bruges på rette tid og sted.....Sådan ser JEG på det. Det er tegn på en sund jordforbindelse.
Og DET er ikke det værste man har*SSS*

Og DET var ganske subjektivt!!!*SSS*

Knus og kram
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 10. juni 2008 21:23:11
Kære randi !
Hvor er det smukt skrevet !!!
For mig lyder det som en sund sjæl i en sund krop smiley
Vores udvikling som menneske eller tilbage hvor vi kom fra , tager den tid det tager og vi har alle forskelige måder at opleve den på .
Men jeg tror også at vores drivkraft er vigtig , altså at vi ville gerne lidt mere end der hvor vi er , er med til at udvikle os .
Men jordforbindelsen er vigtig og det sundeste , for uden den tror jeg man bliver meget ensom her på jorden og det kan ikke være særlig sjovt .
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. juni 2008 10:08:08
Timian - lige netop smiley
Være hvor vi er lige nu, med de udfordringer og muligheder vi møder, uanset om vi ved, at der er andre dimensioner, for vi er her på jorden, med de betingelser der er her, fordi vi skal lære det, vi kan lige her.
Men der ligger vel også det i det, at når vi har indset, at vi er medspillere og ikke marionetdukker, så lukkes der op for endnu flere muligheder.

Joan - tak for kommentaren ang. det skriftlige - det luner smiley
Dit spørgsmål om skæbnen er interessant smiley - umiddelbart, tænker jeg, at vores skæbne er en del af den aftale, vi lavede, ang. hvad vi skulle lære i denne inkarnation.
For at hjælpe os med at lære dette, ja så er scenen sat, med de illusioner, de kulisser, som vi har brug for, for at kunne opfylde denne quest. Men på samme måde, som at der er mange veje til Rom, så er der mange måder at opfylde sin skæbne på, at spille sin rolle i det store skuespil.
Det kan se ud som om, at vi kun har et sæt kulisser; men når vi begynder at improvisere, at gennemskue illusionen om at vi ingen indflydelse har på vejen, så begynder vi at kunne se, at kulisserne ændrer form og afspejler det, der foregår indeni os.
Når vi så er blevet bevidste om, at der er mulighed for at være med til at sætte scenen - ja, hvad sker der så?
Holder vi os til de replikker og de handlemåder, som vi har lært eller improviserer vi, og lader os inspirere af det, som sker hen ad vejen? Lytter vi til instruktørens forslag,(intuitionen) selv om det måske ikke altid er helt som det står i den drejebog, som vi har set. Tar vi skyklapperne af, ser det vi møder - i både et bredere og højere perspektiv?
Det er vel også det, det drejer sig om, at kunne se på vores liv både subjektivt - for det skal vi. Vi skal forholde os til os selv, men vi skal også forholde os til os selv i forhold til andre - og se på vores rolle ift famile, samfund og alt levende.
Det er en stor mundfuld - og jeg tror det er yderst vigtigt, at vi virkelig husker at passe på os selv - vores krop og sind - som jeg betragter som vores sjæls redskab her på jorden.
Hvordan skulle vi ellers kunne opfylde vores rolle og vores skæbne så fyldestgørende som muligt.

Pia - det fint, at du nævner det drivkraftensmiley
Uden drivkraft bliver der ikke manifesteret ret meget af vores intentioner; men jeg tror det er vigtigt at være bevidst om hvilke intentioner, der ligger bag vores drivkraft - hvilke motiver, der får os til at bevæge os. Det er jo netop også drivkraft kombineret med bevidsthed - så vi ikke bare handler pr instinkt - der er med til at vi ikke bare er passive små fnug, der driver rundt i vinden eller dyr, men mennesker. Og der er det sikkert godt at være bevidst om det med illusionen, som en form for kulisse, der hjælper os til at handle som vi gør.
Drivkraft i kombination med god jordforbindelse + forbindelse med hoved - både den logiske sans og kontakten med vores øverste chakraer, "spirituelle ophav" - og hjertet medfølelse og kærlighed både til os selv og andre.

Nu må jeg ud af den illusion om, at tiden står stille, mens jeg sidder her foran skærmen og lader tankerne flyde. Min jordforbundne illusion kalder på mig, jeg har en quest i dag, dagens kulisse er sat - til dels - og drivkraften rykker i mig - nu skal jeg videre - og min intention er, gøre det jeg kan, så godt som muligt, at være i nuet......indtil jeg kommer forbi igen - og tror at tiden endnu engang står stille smiley

Ønsker alle en god dag smiley
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 11. juni 2008 12:12:06
Tak ! Randi også til dig smiley

Jeg er nu ret inpulsiv og det har jeg det bedst med har jeg fundet ud af , hvis jeg tænker FOR meget , går det hele i stykker .

Ang. skæbnen , kan jeg sige at nogen er mere styret at den end andre , det kan jeg sige ved at jeg har lært at læse hænder .
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. juni 2008 22:36:28
smiley Pia, nyd din impulsivitet. Jeg var også ret impulsiv engang, men nu tænker jeg aaaalt for meget og får handlet for lidt. Det irriterer mig, og jeg kan ikke helt finde ud af hvad der blokerer så meget....heh, så det prøver jeg at finde ud af - ved at tænke smiley

At du kan se, at der er forskel på hvor meget nogen er styret af skæbnen, ved at se i ders hænder - det lyder meget interessant, synes jeg, kan du ikke fortælle noget om det i en seperat tråd?

Marita -jeg glæder mig til at se hvilke tanker, du gør dig om emnet smiley Det er også noget jeg har gået og funderet over i et stykke tid, så tak for dit indput, når du er klar.
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 12. juni 2008 01:52:56
... sidder og spekulerer på om vi har den samme debat i gang om 80 år ...? I et nyt smart forum, der måske er i 3D eller endnu mærkeligere? smiley
men absolut spændende tanker ... Der kræver en hel tankevirksomhed fra undertegnede, inden jeg begynder at blande mig for alvor i debatten *SSS*

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 12. juni 2008 11:08:13
Du skriver altså fantastisk smukt Randi....På en både dybt indsigtsfuld og legende måde, med et godt drys humor*SSS*

Ja vi er medspillere....Vi kan ALTID vælge en anden udvej....Selv når man står helt fast i en tilsyneladende låst situation, er det jo i sidste ende os selv der holder os fast, af normer, meninger, ønsker, holdninger..hensyn til andre...Eller frygt for konsekvenser....Og i de situationer kan det være en stor hjælp bevidst at sætte sig ned og overveje PRÆCIS hvorfor vi har valgt at stå i situationen.

Det kan også ofte få os til at tage de skridt der bryder den....Eller at holde ud lidt endnu*SSS*

KNUS og KRAM
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 7
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554976 Unikke besøg