Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:34
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Forfatter PÃ¥ vej mod en ny istid?
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 19. juni 2008 23:52:32
Af en eller anden grund kan vi se at vejret rundt omkring i verden er temmeligt ekstremt - isen smelter ved polerne meget hurtigere end forskerne bare for få år siden havde forestillet sig at det kunne være muligt.

Jorden gi`r sig og der er naturkatastofer af forskellig art.

For nogle er det oplagt, at vi med hastige skridt er på vej mod en ny istid - og film som "An Inconvenient truth " med Al Gore og "The Day After Tomorrow" koblet sammen med hurtigt eskaleret afsmeltning af isen i Arktis - bekræfter dem i disse antagelser.

Hvis havet overflade stiger...så vil der jo være noget land, der bliver oversvømmet - og dermed sandsynligvis nogle mennesker, der skal finde nye steder at bo.
Under istider er der, så vidt jeg kan finde ud af, tørke i de tætliggende landområder - dem der ikke er oversvømmede eller dækket af is.

Vores avancerede teknologi vil sandsynligvis ikke fungere særligt godt.
Bare sådan en ting som strømforsyning er jo både ret vigtig og temmelig sårbar i vores samfund.
Tænk bare på hvad der sker med folk, når der er strømafbrydelser især i storbyer. Så er det tydeligt, at vores kultiverede opførsel og handlemønstre ikke er helt et udtryk for hvad folk er inderst inde.

Hvis vi rent hypotetisk går ud fra, at der kommer en istid her om 20 år, måske endda før, hvad vil du så gøre?

Ville du finde dig et andet sted at bo, ville du samle dåsemad og vand, nødstrømforsyning - og/eller ville du samle våben, så du kunne forsvare dig selv mod dem, der måske ville stjæle dine forsyninger, din familie - dit liv?

Vil du begynde at forberede dig på at kunne overleve i et "primitivt" samfund, ville du regne med at våben kan skaffe dig det, du har brug for ?

Hvem tror du, der vil overleve?

Os der er vant til højteknologi, eller dem fra U-landene, dem der ikke vil tøve med at bruge våben, eller dem der vil finde sammen og skabe et fredeligt samfund, baseret på respekt og dialog, i harmoni med naturen ?

Jeg har selv tænkt, at jeg ville lære at finde spiselige urter, at have større viden ang helbredelse, at have viden om alternative energiformer, så jeg var istand til at lave strøm og skaffe drikkevand. Andre jeg har snakket med vil som det første sørge for at have forsyninger - mad, vand, brændstof - og så masser af våben, for at kunne beskytte det og sig selv.
Jeg får kvalme over at tænke på at skulle støtte en millits, og vil hellere kunne noget andet; men måske er jeg for naiv, og vil blive slået ihjel, som en af de første smiley

Allerførst vil jeg dog koncentrere mig om at sende en mængde positive og fortrøstningsfulde tanker afsted, fremfor at gå og forberede mig på det værste og mest grufulde fremtids scenarie.....og dog, for en stor mængde mennesker er virkeligheden lige nu fyldt med mudderskred, jordskælv, oversvømmelse - det er næsten som om jorden er i gang med en stor modreaktion, en udrensning - og vi skal måske ikke være så sikre på, at vi her i DK bli`r ved med at trække frinummer.

Har du tænkt på dette, undgår du emnet eller kommer det, som skal komme?

kh Randi
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: PÃ¥ vej mod en ny istid?
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 20. juni 2008 00:43:04
Tja ! det tror jeg ikke på vil ske , der er en udrensning i gang ja , men , jeg tror simpelthen ikke på at det vil blive så graldt .

Men gør det ved jeg faktisk ikke hvad jeg vil gøre , men tror nok jeg har logisk sans nok til at kunne overleve , hvis det er det jeg har lyst til.
Men at hamstre og slå folk , det tror jeg ikke lige er min kop te , det hjælper jo heller ikke noget i længten .
Men det er jo nemt nok at sige nu smiley
Men jeg mener vores viden er så stor at det er muligt at få styr på det hele , uden at skulle bruge stenalder metoder .
Men for at sige som det er , så tænker jeg aldrig på at det kan ske , jeg har nok så travlt med at leve her og nu ( har jo også levet længe smiley ) så jeg har ikke gået glip af noget og de unge mennesker , syntes jeg besider en utrolig altviden så de skal nok klare det , tror jeg .

Jeg har stor respekt for at du sætter dig ind i et alternativt tanke mønster , for at få det bedste ud at det !
Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 20. juni 2008 08:44:41
HVIS.........Vil jeg søge langt væk fra tidligere storbyer....netop fordi mennesker i krise får afskyelige træk.....strøm? Eller bål og tranlamper...Det sidste er nok det mest anvendelige, våben? Ja...Til jagt , fiskeri og forsvar!....jeg ved en masse om urter, men jeg ved ikke hvilke der vil være at finde hvis naturen ændrer ansigt....men jeg er ikke i tvivl om at vi igen vil blive "stammefolk"....det ligger naturligt til os at skabe en stor flok for at kunne overleve...og deraf følger at jeg ikke alene vil kunne bestemme hvordan stammen skal overleve*SSS*

Men mon ikke healing og urtekendskab er et RIGTIGT godt grundlag at starte op på?

Og så at jeg er RIGTIG god til at finde bær og nødder og andre brugbare ting i naturen.

Jeg har faktisk Drømt den situation rigtig mange gange fra jeg var en lille pige...og håbet det aldrig ville ske......
Men HVIS det sker.....så er første skridt at komme LANGT væk fra tidligere storbyer...DER vil herske anarki og junglelov, og der vil være ekstremt farligt at være.

Og jeg tror STADIG vi selv bestemmer det...Vil videnskaben finde alternativer til de energiformer vi har nu, og bruge deres viden og intelligens til at løse verdens problemer, eller vil politik stoppe sådanne gode tiltag?

Tja.....Tiden vil vise det*SSS*

Og uanset hvad der sker....Så er det jo som det skal være ik?

Knus og Kram
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 20. juni 2008 13:04:19
ja, det er da spændende ... med hensyn til de famøse isbjørne ligger det sådan, at de har været på en isflage, der er drevet ud ... og da den blev for lille har de så valgt at svømme og på den måde havnet på Island. Ja, de er både tyndere og mangler mad, og på grund af forurening er flere af dem også gået hen og blevet tvekønnede smiley
Det kan godt være at jeg mangler fintfølelse, men ... at skulle bruge enorme mængder økonomiske ressourcer på at redde et par isbjørne, der har forvildet sig væk - nej, så synes jeg det er i orden, at de bliver skudt. Der er så mange andre og mere vigtige ting at bruge sådanne ressourcer på - bare på børnene, f.eks.
Prøv at tænke jer - hvis det var lykkedes at redde den seneste isbjørn, der har gået rundt i Nationalparken i Østgrønland - skulle den slå sig ned på 2-300 m2 i Kbh Zoo? Blive stirret på af mennesker hver dag? Holdt i fangenskab, når den var vant til at gøre, hvad den ville? Være omgivet af larm og støj? Se, dét ville være synd. Den ville dø af stress, det stakkels dyr. I øvrigt så er jeg faktisk imod at holde dyr i fangenskab, generelt - altså vilde dyr, der hører til ude i naturen og som ikke er gjort til tamdyr af mennesker, hunde, katte, geder, husdyr - undtaget ... Jeg har det sådan at jeg helst ikke besøger ZOO, jeg bliver så ked af det ... Men har været i ZOO to gange, dels for knejtens skyld, fordi han gerne ville se dyr, og fordi jeg aldrig havde prøvet det før .. Men jeg er gået derfra begge gange med en underlig trykkende fornemmelse i maven og har ikke haft det godt med det ...

Nå, det var et sidespring - for at vende kort tilbage til de forurenede dyr: Det er sørgeligt! De ligger næsthøjest i fødekæden, kun overgået af spækhuggere, som er så forurenede, at den første kalv, de føder, simpelhen dør af forgiftning fra moderens mælk ... Koncentrationen af tungmetaller er så høj at ungerne ikke overlever amningen ...smiley
Og al den forurening bidrager jo også til den globale opvarmning - eller nedkøling, eller hvad vi nu vælger at kalde det ... Men tror omvendt også at det er planetens egen cyklus, vi har jo ikke kunnet måle på det så længe, men kan jo læse os frem til via iskerneboringer, at jorden jo har en cyklus - med varme og kulde ....
Jeg personligt - og nu taler jeg kun for mig selv ... ville ikke have et problem med at leve primitivt, (ihvertfald ikke om sommeren smiley) hver sommer gør vi jo lige netop dét, når vi tager ud flere uger ad gangen i fjordene og lever af bål, bær, og det man selv fanger ... ja, jeg er blevet magelig nu, og det er efterhånden et par år siden, jeg har praktiseret det, men ved, hvordan man gør. *S* Om vinteren ville jeg nok få problemer med at skulle overleve - varme og mad, ihvertfald heroppe - men det kan jo lade sig gøre - ved at bygge tørvehytte - det er værre med at holde varmen ... så skulle man gå tilbage til skindtøj ...
Men jeg håber da ikke at det ender sådan ... Jeg håber da på at vores kloge hoveder finder alternative løsninger - men det er jo ikke til at vide...
kh Nuunu

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 20. juni 2008 13:08:42
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 20. juni 2008 15:53:54
Lidt tankevækkende, men nye iskerneboringer viser at klimaændringerne sker ret hurtigt:

http://jp.dk/indland/trafik/klima/article1373788.ece

kh
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 20. juni 2008 16:26:02
Her er det, der ligger til grund for JP`s artikel....

http://www.nbi.ku.dk/nyheder/iskerner_viser_bratte/

På den anden side lavede DMI et tema over vejrfænomenerne fra filmen "The Day after Tomorrow" hvor de dengang i 2004 tilbageviste, at ændringer kunne ske så voldsomt og ekstremt.

[url]http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/temaer/the_day_after_
tomorrow_-_tema/istider_og_klimaaendringer.htm[/url]

Hmm, jeg ved ikke - vil heller ikke bekymre mig en masse om det; men sikkert blive mere målrettet i min prioritering af den viden - de kundskaber, jeg ønsker at få i fremtiden.
Jeg kender en del i teorien, men det vil nok være godt at få praktisk viden også, hehe, måske mødes vi til en fornyet overlevelses tur - hva` Joan ? smiley

Pia, måske skulle vi rykke ned til dig .....

Nuunu, kan du forarbejde skind? - og ja, det ville nok blive ret koldt oppe hos jer, men du og familien er da hjertelig velkommen hernede smiley

Hvad med Sørens vision, måske er det en ide, at finde stedet nu, og samle vores kræfter der, når/hvis det går løs smiley

Ja. Timian - væk fra storbyer - absolut - og så tage den derfra......

men men men - nu får vi se
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 20. juni 2008 16:45:56
Tak, Tara *SSSS*
(Sidder og smiler over at vi herinde kunne lave alletiders habitus ... Jeres store kendskab til urter, afgrøder og den slags, og mit kendskab til jagt, fiskeri og forarbejdning af skind ...smileysmileysmileysmiley Jeg tror også, at der er astroer, der har hænderne super godt skruet på - det har jeg da set herinde før - så vi kan fremstille våben selv *G* Vi skal "bare" finde et sted, der ligger minimum 7 meter over havets overflade, så er man relativt sikret imod oversvømmelser i forbindelse med f.eks. ismassernes smeltning ... *SS*)
Knus til jer alle og skøn weekend *SS*

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 21. juni 2008 11:49:21
Istid.....

Det kan ikke holde mig vågen om natten smiley

Jeg var for 30år siden i lære som elektronikmekaniker på Århus universitet.

Det var et fedt sted, på mange måder.
De havde alt muligt udstyr som en pilfinger der ikke kunne holde fingrene fra, og en masse mennesker der kunne svare på mine mange spørgsmålsmileysmileysmiley

Og blandt de ting der hang på væggene var kurver med temperatur, co2, magnetfelter og vandstand og meget meget mere for de sidste mange mange tusinde år.

Og man skal ikke kikke ret længe på dem for at se at vores klima har skiftet voldsomt fra før dino'erne og frem til nu, helt uden menneskets indflydelse.

Jeg tror ikke på at nogen af de klimamodeller kan bruges til andet end teori, jorden gør det der passer den, med eller uden mennesker!

Der er ingen der endnu har kunnet forudsige noget som helst, måske passer modellerne på det der er sket, men ingen passer på det der sker lige nu.

Et eksempel: På et tidspunkt opdagede man at der i havet var store mængder co2 som ikke kom op i atmosfæren, den blev liggende som på lager. Det var der ingen der havde forudset det, og INGEN der havde det med i deres klimamodeller.
Men så fik de travlt med at "justere" deres modeller, så det var med.

Men de kan jo kun indeholde det vi ved, og vi aner ikke hvorfor vejret har forandret sig de sidste 500.000år, så hvad får os til at tro vi kan forudsige de næste 100?

Nix, jeg tror ikke på det.

Men en god ting er der dog kommet ud af det, dommedags profetierne har fået os til at stoppe op med bare at forurene mere, og det er godt.

Jeg tror vores klima skifter, på et tidspunkt, men ingen ved hvornår, måske er sandsynligheden for at vi bliver ramt af en meteor lige så stor, men det bekymre mig heller ikke smiley

Der er 10.000 ting der kan ske, istid er blot en af dem, so what?

Skal vi en dag tilbage til bondekulturen, så gør vi det, men jeg vil ikke tænke på det før det sker, eller noget andet sker.

Ja, det var bare min mening smiley

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 21. juni 2008 20:35:33
Det lyder fornuftigt Johnny, men SKULLE det ske, må det være dig der skal bygge hytter og forrådskamre...Flot dekoreret med udskæringer naturligvis*SSS*G*

KNUS
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 21. juni 2008 22:46:03
smileysmiley

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 10
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554956 Unikke besøg