Forfatter |
spændende emne |
sanne
Brugere
Antal indlæg: 176
Bopæl: hanstholm
Lagt på d. 15. september 2008 21:07:44 |
|
|
Hejsa..
håber jeg har ramt den rigtige tråd..
Jeg er ved at læse en bog om nærdøds oplevelser/tilbage til livet...
Det er et utroligt spændende emne...
det er beretninger fra folk som har oplevet dette.
nogle blev sendt tilbage hertil,dels fordi der var noget der skulle afsluttes her,
og andre var slet ikke klar endnu...
Gad vide om der er flere end man aner der har oplevet dette..
Er det mon så smukt,dejligt og fredfyldt. som det blir beskrevet,,
ja jeg er jo nysgerrig efter i andres meninger om dette
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
RE: spændende emne |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 15. september 2008 22:26:26 |
|
|
Min mor har fortalt hvordan hun fik at vide, at det ikke var hendes tid endnu og vupti var hun tilbage i sin sygeseng. Det er mange år siden nu og hun lever stadig.
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 15. september 2008 22:35:17 |
|
|
Jeg kender ikke nogen der har oplevet det (ikke jeg ved af )
Men jeg har læst forskellige bøger om emnet.
Både med mennesker der under hypnose eller trance fortæller hvad der sker.
Det er lidt som tingene bliver lidt farvet af den tidsalder beretningerne kommer fra.
Hvad hedder den bog du er ved at læse ?
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 15. september 2008 22:56:29 |
|
|
Hej Lene...
dejligt det ikke var din mors tid endnu
min mor snakkede om hun havde været i en kasse,og de dag idag,
kan hun ikke rigtig finde mening med det...
Hej Johnny..
bogen er af, Raymond,a,Moody,jr
og heder... livet efter livet...
Kærligs Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 15. september 2008 23:31:40 |
|
|
Der er også en "fortsættelse" der hedder Mere om livet efter livet.... De er rigtig gode og spændende... Jeg synes noget af det mest interessante er, at det er mennesker af alle trosretninger, også mennesker uden tro, det er mennesker fra alle samfundsklasser, fra alle lande.. de oplever alle det samme... Som forøvrigt er meget nøjagtig gengivet på flere middelalder malerier....
Raymond Moody Jr´s bøger er meget spændende, og kan absolut anbefales....
Jeg har fundet en side hvor man kan læse en del om emnet, og der er også citater fra Raymond Moody Jr´s bøger. Selv om det handler om døden, er det faktisk meget spændende læsning..... Man kan også gratis downloade bogen "Døden - det store eventyr" i PDF format, altså en Acrobat Reader fil....
Siden kan du finde HER
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 16. september 2008 10:03:43 |
|
|
Hej Empyrium..
Tak for linket..
Det er helt sikkert jeg vil kikke meget nærmere på det..
der er masser af læsestof
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 16. september 2008 11:29:43 |
|
|
de skriver faktisk også om det i www.politiken.dk - at fænomenet skal undersøges nærmere, så vi kan få en forståelse for, hvad der bl.a. sker i hjernen, når mennesker har nærdøds oplevelser (hvis du også vil have den vinkel med) *SS*
kh mb
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 16. september 2008 12:32:11 |
|
|
Det er mange år siden jeg slugte de bøger med stor interesse
Måske skulle jeg ta og få dem genopfrisket.
I bogen "Den ny healings energi" fortæller forfatteren Eric Pearl om hvad hans mor oplevede, da hun fødte ham, og var ved at dø af det.
Ja, det er et spændende emne, og det - må jeg indrømme - irriterer mig, når nogle kategorisk afviser disse oplevelser, som en døende hjernes sidste kemiske krampetrækninger. Det undrer mig, at det kan være så svært at tro på, at det kan være sandt og reelle oplevelser disse personer fortæller om; men sådan er det jo, vi er forskellige.
|
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 16. september 2008 20:35:24 |
|
|
afvisninger mht døende hjerners sidste kemiske krampetrækninger,,
Mærkeligt de får de samme trækninger
måske er det forklaringen,,eller mangel på samme,
derfor er det måske lettere at fortælle overstående.
Jeg tror ihvertfald der er noget
Håber det er så fredfyldt som der siges og skrives..
ellers klager jeg højere oppe*SS*
Kærligst Sanne
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 16. september 2008 20:53:29 |
|
|
Min Mor hart prøvet det, da jeg var ca 3 Ã¥r, hun blev opereret men tÃ¥lte ikke narkosen og hjertet gik i stÃ¥.....Hun fortalte mig at hun hang oppe under loftet og kiggede forskrækket ned pÃ¥ sig selv, som hun lÃ¥ der helt stille, og hun kunne høre hvad lægen og sygeplejerskerne snakkede om og sÃ¥ dem forsøge at genoplÃve hende....hun sÃ¥ et stort lys over sig, men synes ikke hun skulle derop endnu, sÃ¥ blev alt sort, og det næste hun sÃ¥, var fra normalt perspektiv...hendes hjerte var i stÃ¥ i næsten 3 minutter....
Jeg har engang kørt galt bag på motorcykel....frontalt ind i en bil, røg BAGUD istedet for fremad, og efter flyveturen opdagede jeg at jeg ikke kunne trække vejret....Jeg var ikke bange, registrerede bare at nu skulle jeg vist dø?
Tænkte på min Mor, hvor ked hun ville blive, men det var på en måde ok...Alting var som det skulle være....Så min daværende kæreste lede efter mig på den "forkerte" side af bilen....og så var jeg der pludselig selv....eller alting var....han var bange og febrilsk, men det var ok....så fik han vist øje på min krop, og løb, jeg var foran ham og bevægede mig altså baglæns, indtil jeg igen så ud af mine fysiske øjne...han skreg, og jeg besluttede at forsøge at bevæge min hånd....i det øjeblik det lykkes, kunne jeg for første gang igen trække vejret...
Fik at vide på hospitalet at mine lunger havde været klappet sammen af slaget og at mine rygmuskler var nærmest splattet ud over hele rygraden....godt man var ung og stærk*SSS*
I løbet af den uge var jeg 3 gange tæt på at dø...
og jeg holdt op med at frygte døden.
Jeg tror ikke på så mange tilfældigheder....men jeg tror på at de deroppe altid vil forsøge at vise os noget vi kan "genkende"...blot for ikke at skræmme os i starten.
KNUS |
|
Forfatter |
sanne
Brugere
Lagt på d. 16. september 2008 21:04:09 |
|
|
må indrømme emnet gør mig mere og mere nysgerrig
Ser din mor anderledes på livet her,efter den oplevelse???
det har da været en grim oplevelse det forløb du havde..
Ofte siges der jo,(Lyder hårdt) at der er en meming med alting...
Fandt du en mening eller lærdom efter dette??
Jeg er slet ikke bange for at dø,,,
men det der skræmmer mig. er måden man skal herfra på..
der er jo ingen garantier for en stille død,,
det er jo heldigvis uvist...
Kærligst Sanne..
vær tro mod dig selv.. |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 17. september 2008 22:43:05 |
|
|
Jeg tror min Mor bare var forundret....Og måske nærmest skubbede det lidt fra sig som besynderligt og uforklarligt.....Og glad for at overleve, men ellers ikke specielt påvirket af det....
Jeg selv....Som barn var jeg rædselsslagen for at dø.....i lange perioder turde jeg ikke sove, af frygt for ikke at vågne igen.....Den sommer må jeg have været 15 år, min barndom havde været ret barsk, jeg var forvirret , selvrådig og allerede flyttet hjemmefra. Inden for 10 dage oplevede jeg en påkørsel, et motorcykeluheld og en brand....( Hvor jeg forøvrigt ikke ville væk fra...ville bare sove) Uheldet på motorcyklen var det sidste, og sammen med følelsen af fred fra "næstenindebrændingen" fjernede det totalt min dødsangst, og gav mig samtidig en følelse af taknemmelighed for livet....i løbet af det næste år, holdt jeg op med at føjte rundt, holdt op med at ryge hash, flyttede fra min kæreste, og fik en indre ro.....måske var det sket ALLIGEVEL....meget sker i den alder.....Men jeg tror at de 3 hændelser og så min Mormors død året efter ændrede min livsbane totalt....Den morgen min Mormor døde, vågnede jeg nemlig på PRÆCIS samme klokkeslet, fordi hun kaldte på mig!
Og jeg er STADIG parat til at sværge på at hendes stemme lød klart og tydelig i stuen.
Det fik tanker igang.
KNUS og KRAM |
|