Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 04. maj 2009 21:40:51
Nu er der en 16 årig dreng der er blevet slået ihjel, af en mand, der åbenbart ville forsvare sin egendom.
Det er ganske forfærdeligt både for drengen og dennes familie, men da også for ham der gjorde det. Det må være ganske frygteligt at have forvoldt et andet menneskes død.
Nu har jeg så lige hørt i tv, at der er rigtigt mange danskere der har slag- stik- og skydevåben liggende for at kunne forsvare sig i tilfælde af indbrud og hjemmerøverier.
Det overrasker mig, at så mange mennesker er parate til at øve vold for at beskytte deres ejendele. Måske fordi jeg ikke selv ejer noget af værdi ? Men jeg ville ikke bryde om om at have skadet et andet menneske bare for døde værdier. Jeg har da sikkert masser af ting i huset der ville kunne bruges som våben, men intet jeg har planlagt at bruge eller som er placeret på strategiske steder i tilfælde af indbrud. Men nu har jeg så selvfølgelig også min "pittbull" til at passe på huset
Jeg synes det er tankevækkende at selvtægt er ved at være en accepteret del af vores kultur. Det er bestemt ikke en udvikling jeg bryder mig om.
Antal indlæg: 176 Bopæl: hanstholm Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 04. maj 2009 21:56:50
Hey mai..
jeg vil give dig ret,
det er ganske forfærdeligt for drengens venner og fam..
men jeg må ærligt indrøme..
jeg har min hund sasja som er en sølvshæfer/rotwilder til at passe på os,
som hun gør ganske af sig selv..
men hvis nogen brød ind i mit hjem ville jeg tage min kølle (gave fra en af drengene købt i udlandet) jeg ville simpelthen give dem så mange køllebank jeg overhovedet kunne komme til for at beskytte mine børn, for børn er det en meget grim oplevelse at andre trænger ind i hjemmet.. jeg ville til enhver tid beskytte dem mod hvadsomhelst og med hvadsonhelst..
beklager ikke for at være hård men sådan er jeg altså
kærlig hilsen sanne..
Antal indlæg: 525 Bopæl: Thisted Tilmeldt: 31.03.06
Lagt på d. 06. maj 2009 22:16:04
Jeg har prøvet at stå alene med 2 små børn en sen aften, hvor vi var gået i seng meget hurtigt efter at være kommet hjem fra familiebesøg - der havde max. været tændt lys i huset i en halv time. Jeg var døset hen over en krydsord, da der lød et brag, der kunne have været en hylde, der faldt ned i et skab, men det var et vindue i spisestuen, der blev brudt op med en skruetrækker.
Min første tanke var, om jeg havde noget at slå med, men da en hurtig søgning var negativ endte jeg med at bruge telefonen til alarmcentralen - den havde jeg ved min seng. At strømerne så ikke kunne finde ud af at finde den rigtige matrikel hurtigt nok (de var lige en tur rundt om huset diagonalt over det kryds vi bor ved - vi har samme nummer, men på hver sin vej...) kan jeg delvis takke en ekstraklokke til telefonen, som vi havde under bænken i køkkenet for - den gav et pling fra sig hver 2. gang telefonen blev lagt på og det havde advaret fyren.
Vi har aldrig haft hund.
Jeg har gennem tiden tænkt over den episode og er hver gang nået frem til, at hvis jeg havde fundet noget at slå med, så var det blevet brugt.. Mine børn skulle i hvert fald ikke komme noget til, om han havde fået den ide, at gå oven på
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 06. maj 2009 23:33:23
Jeg mener ikke det at beskytte sine børn er selvtægt. Men at skade andre for at beskytte sine værdier, så langt håber jeg aldrig jeg vil gå. Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg ville slå ihjel for at beskytte min familie.
Jeg har ikke våben i huset, for uanset hvordan, så kan de våben ende op med at blive brugt mod en selv.
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.