Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 12:25
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5352
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Forfatter Organ donor
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Lagt på d. 31. marts 2006 13:07:47
Min læge er lige gået på pension, og idag fik jeg tilsendt et nyt sygesikringsbevis hvormed jeg er blevet tildelt en anden læge. Vedlagt var osse en brochure om at melde sig/give tilladelse til organ donation.
Sidst da det var aktuelt for os, besluttede vi (min mand og jeg)at 'takke nej'. VI havde begge den betragtning: Jeg vil være organ donor. Det er det rette for mig og min overbevisning. Men DU (ægtefællen) må ikke. Jeg vil ikke have nogen tager noget fra dig......... (Ok, indrømmer den er underlig egoistisk og ude af propertion)

Jeg føler, at det igen er tid at tage organ dornation op til revudering - og synes det kunne være inspirerende at høre andres mening.

smiley

Forfatter RE: Organ donor
Maj-Britt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 252
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 31. marts 2006 13:30:15
Ja, hvor sidder sjælen? Det spørgsmål har vi vidst haft oppe før, ikke Marita.

Jeg indrømmer at jeg selv er organdonor med fuld pakke, og det har jeg valgt at være med den begrundelse at hvis mit barn f.eks stod og skulle bruge en nyre for overhovedet at kunne overleve, så ville jeg hjertens gerne tage imod den!

Men det mener jeg jo så bare er forpligtende, og hvis jeg vil modtage, så må jeg også give!

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i at hvis mit barn døde, og jeg skulle tage stilling til om han skulle yde organer til et andet barn, puha, så ville det være svært at vide at lægerne ville åbne ham, skære i ham og tage organer, men det er da heldigvis ikke noget jeg skal tage stilling til nu! smiley eller 7-9-13 hedder det vidst smiley

Lever du? Eller eksisterer du?
majbritt40@msn.com http://www.cassiopaya.dk
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 31. marts 2006 14:44:45
Jo, det er rigtigt, Maj-Britt smiley Vi havde det oppe i flere forskellige tråde på det gamle forum, og det ligger alt sammen i arkivet derinde. Jeg finder lige nogle af trådene frem (håber, jeg husker dem alle) og lægger ind her, så kan man se, hvad vi skrev dengang (fra sommeren 2004 og frem) om dette og relaterede emner.

I dag føler jeg nogenlunde det samme som dengang, og jeg vil skrive om det senere, skal lige finde trådene frem smiley

JEG FORSØGTE AT SÆTTE LINKENE IND, MEN DE VIRKEDE IKKE, MEN DET ER DISSE TRÅDE:

Fra Arkivet under "dine tanker og meninger" - "Er du bange for døden?"

Fra Arkivet under "dine tanker og meninger" - "Hvad har hjertet med sjælen at gøre?"

Fra Arkivet under "dine tanker og meninger" - "Sidder sjælen i leveren f.eks."

Fra Arkivet under "den fri debat" - "Fantomminder i cellerne"

Vi har haft andre debatter, hvor emnerne er blevet berørt, men disse var dem, jeg umiddelbart fandt frem.

Når det er sagt, håber jeg altså, at der er mange, som vil komme med deres mening i denne tråd, som Natasja har åbnet, for det er et spændende og livsvigtigt spørgsmål.
Redigeret af Marita d. 31. marts 2006 15:14:59
http://fusion.astro-numerology.dk
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 31. marts 2006 15:11:12
Vi kan ikke være organdonorer i Grønland, men hvis det skulle blive aktuelt for mig og min familie at flytte til Danmark engang, så er vi med på den - 110%. Igen - for som Maj-Britt skriver, det handler om at give og tage.
Og jeg tror, at så længe vi er i denne form som mennesker, så tror jeg personligt ikke på, at sjælen tager bosted i et bestemt organ (men jeg ved det jo ikke). Vi kan jo alle gå hen og miste f.eks. en arm eller et ben, en lunge eller en nyre, eller mere ... men vi er vel stadig "os" - fulde og hele ...? Eller er det bare mig ...? Jeg synes,at det giver anledning til flere spørgsmål, også omkring det at give blod ... Jeg giver blod (det kan vi nemlig godt heroppe) - er sjælen i blodet? Jeg tror det ikke :-)
Jeg har hørt om det, når man mister et organ, eller en legemsdel, så vil minderne om det stadig være i hjernen, dvs. man kan f.eks. mærke en kropsdel, der klør, som ikke er der, men det er vist noget andet snak, eller hvad? Mange spørgsmål heroppe fra *SS*
Knus, Nuunu
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 31. marts 2006 21:57:17
Jeg er ikke organdonor. Ikke fordi jeg ikke vil, men synes det er noget underligt noget at man skal give tilladelse til, at ens organer kan bruges. Jeg synes der var mere fornuft i, at alle var organdonorer. Og havde man så noget noget imod det, så skulle man sende et "nej tak"
Natasja
Brugere

Lagt på d. 31. marts 2006 21:57:52
Grunden til jeg har haft noget imod organ donation, er måske forpurret af jeg ikke kender facts omkring hvordan det foregår.
Det jeg har hørt er, at organ donoren helst skal være i live mens de fjerner organer. Dvs at organ donor kan komme til at tilbringe de sidste timer på et operationsbord - istedet for sammen med familie, venner.....?

Jeg selv, ville ikke undvære de sidste timer sammen med henholdsvis min afdøde Far og Svigerfar, hvis de havde været potientielle donorer.
Egoistisk, ja.

Er der nogen der kender facts omkring udtagelsen af organerne?

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 31. marts 2006 23:53:18
Man skal være hjernedød før der må tages organer. Så man bliver ikke snydt for de sidste timer med familien.
Natasja
Brugere

Lagt på d. 01. april 2006 11:03:34
Hej Mai-lind
Muligheden for at stå i organ registeret som 'nej, tak' findes. Der er flere 'kombinationer' af hvordan man ønsker at stå til rådighed. Det er muligt at tilmelde sig via nettet.
Jeg er ikke helt med på
Man skal være hjernedød før der må tages organer
.Gad vide hvordan de 'lapper' der hvor de har taget nogetsmiley. ...?

Happy, ville du hvis det var muligt?

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 02. april 2006 19:43:53
Jeg er organdonor og har været det i mange år. Er dog ikke sikker på, at de kan bruge mig, fordi jeg tager medicin og har gjort det, siden jeg var teenager, men af den grund har jeg også valgt, at de må bruge alt, hvad de vil, inklusive min hud, som jeg tænker ville kunne bruges på for eksempel brandsårsafdelinger. Og kan mit afsjælede legeme ikke bruges til donation, håber jeg, at det må blive brugt til forskning, eventuelt for medicinstuderende. Johnny har lovet at respektere min beslutning, og det sætter jeg stor pris på.

Jeg har det sådan, at jeg ikke mener, at mit selv, min sjæl, min ånd, sidder i hverken mine øjne, mine øren, mine læber, min hud på halsen, mit hjerte, min lever eller noget andet organ. Hvor så lige det sidder, har jeg ikke gjort mig klart, men jeg ved med mig selv, at min sjæl og min ånd ikke er i det fysiske hylster, efter at jeg er død. Derfor har jeg tilmeldt mig.
Redigeret af Marita d. 02. april 2006 23:39:27
http://fusion.astro-numerology.dk
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 02. april 2006 23:13:46
Godt gået Marita smiley
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 02. april 2006 23:29:54
Jeg har indtil nu ikke taget stilling til det, men vil efter nærmere eftertanke tilmelde mig, del fulde pakke smiley

Så sån er det smiley

Knus Johnny

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Peter
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Gaia
Lagt på d. 03. april 2006 00:33:39
Jeg er ikke organdonor, fordi jeg tror at vi hænger ved vores fysiske krop i op til 4 døgn efter dødens indtræden. Det er derfor vigtigt at den bliver ladt i fred, sådan at vi kan tage afsked med den og komme videre på en ordentlig måde.

Der er mange nær-døds oplevelser som beskriver at man ser ned på kroppen fra et sted uden for denne. Jeg kan forestille mig chokket ved at se kroppen blive delt ud i passende stykker til værdigt trængende modtagere!

Naturligvis indebærer min holdning, at jeg i givet fald må sige nej tak til organer hvis jeg selv blir alvorligt syg, men den problematik har jeg været igennem og taget personligt stilling til. Det vanskelige valg kommer hvis f.eks. et af mine børn står i den situation og jeg skal tage stilling for dem.

Mvh, Peter
Natasja
Brugere

Lagt på d. 03. april 2006 01:49:04
Er der ikke osse forskel på hvilke organer det drejer sig om? Jeg synes, man kan sætte nyre og knoglemarvs transplantion i en kategori for sig, idet de jo kan udtages fra raske mennesker?
Min svigerfar fik en nyretransplantation, som forlængede hans liv med mange år. Det var mens min mand ikke var så gammel, så han blev ikke spurgt. Det var svigerfars søster, der gav nyren.
Jeg vil til enhver tid forære min familie en nyre eller knoglemarv, hvis det skulle blive aktuelt.
Har lavet google søgning på organ donation og kan ikke finde artikler der forholder sig kritisk overfor det (lige med undtagelse af Jehovas vidner holdning). Jeg får kun en side af sagen frem, og det ærger mig.

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 03. april 2006 10:28:54
Jeg synes da, at det må være en rar tanke at den krop man selv er færdig med at bruge, at den kan redde livet for andre.
Hvis det med de fire døgn passer, så vil det være en glæde for mig at se min krop gøre gavn for andre. Og jeg mener det virkelig. Jeg håber, at de vil tage hornhinder som kan hjælpe et menneske til at kunne se ordentligt igen. At de vil tage hud, der måske kan redde et forbrændt menneske. Tænk hvor smuk en tanke, at den krop man selv er færdig med at bruge kan skabe glæde hos andre.
Og tænk hvis man selv kan se det ? Hvor ville det være smukt. Og tænk hvis man kunne få glæden af at se lykke og håb i øjnene på de pårørende til den der skal modtage ens organer ?
Jeg tror jeg har taget fuld stilling nu. Tak Peter, det var virkelig en hjælp til at få taget det sidste skridt. Der er ingen tvivl i mit sind nu.
- mai
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1555176 Unikke besøg