Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 12:04
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5352
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Forfatter Prostitution
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 04. april 2006 12:57:15
Nedenstående er kopieret fra det gamle forum, fordi emnet er evigt aktuelt. Debatten kan så fortsætte her.
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Prostitution
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 04. april 2006 13:11:20
Marita - Medlem - Denmark
3976 Indlæg Indsat - 05/07/2005 : 20:01:33
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om I andre har gjort jer tanker omkring prostitution. Ved godt, det nok er en smule kontroversielt, men det er vel også et emne, der altid er aktuelt.

Det er som bekendt forbudt i Sverige at opsøge prostituerede og medfører straf for den kunde, der bliver taget. Er prostitution syndigt? Skal det forbydes? Og i bekræftende fald, hvem skal straffes for denne forbrydelse - den prostituerede eller kunden? Er der positive sider ved prostitution? Har det et formål? Forhindrer prostitution forbrydelser? Kort sagt - hvad mener I andre?

795 Indlæg Indsat - 05/07/2005 : 22:31:42
--------------------------------------------------------------------------------
Godt emne Marita, for jeg tror at vi alle gør os tanker om det er nedladende eller opløftende omkring prostitution.

Jeg er jo af den overbevisning at prostitution skal lovliggøres simpelthen af den årsag at når de mænd der bruger prostituerede kvinder får opfyldt deres behov, og begår ikke voldtægt for at få stilt dette behov. Nu kan man ikke tage alle over en kam, men i store træk.

Seksualdriften er den næst stærkeste drift der findes efter overlevelsesdriften, derfor er det efter min mening et kæmpe behov for mænd at få tilfredsstillet dette behov.

Hvis de kvinder der er prostituerede ellers er tilfredse med deres liv, det er der jo nogle kvinder der er, så er det efter min mening helt i orden at have et job som dette. Og de gør jo rent faktisk en lidt svag sjæl en stor tjeneste, for ikke at nævne samfundet, hvor der ikke bliver begået de store forbrydelser inden for dette felt.

Nu har jeg ikke fulgt udviklingen i Sverige, om der statistisk er sket flere forbrydelser efter forbudet, men jeg mener at det er kvindens eget valg at vælge prostitution. Nogle vil måske svare at de er tvunget ud i det for at tjene til div. stoffer, men det er stadig et valg de selv har truffet!

Timian - Hypersuperaktivt medlem Denmark
1073 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 09:22:24
Hmmmm....Tja...Jeg er fuldstændigt uenig.

I og med at man gør det "OK" at betragte kvinder som en handelsvare , er det i visse forskruede hjerner dermed tilladt at "bruge" kvinder efter forgodtbefindende.

Der er ikke flere voldtægter i sverige end i Danmark hvis du ser det i forhold til befolkningsstørrelsen. Tværtimod.

Og som ung kendte jeg flere prostituerede kvinder....Tro mig: Den lykkelige luder er i den grad en MYTE. Der findes INGEN kvinder der nyder sex 2 - 20 gange om dagen med forskellige mænd i forskellige grader af renlighed osv ...Men der findes kvinder der er blevet misbrugt som børn, og som bekræfter deres værd igennem sexuelle tjenester. Der findes kvinder der i forvejen har så lavt selvværd at de igen og igen bekræfter sig selv i at de ingen værdi har, andet end til sex. Og langt størstedelen af disse kvinder må dagligt døve sig med store mængder af enten stoffer eller alkohol.

Den lykkelige luder findes kun i mænds fantasi, og det er DEN fantasi de køber.
Der er for nyligt lavet en undersøgelse i DK over kunder til prostituerede....ca 10% af den mandlige del af befolkningen køber eller har købt sig til sex hos kvinder. Af dem gør 85% det for at opnå: "For gensidig tilfredsstillelse"
Hmmmm......mon ikke den Gensidige tilfredsstillelse er lidt anstrengt efter nr 17 den dag?

Nej...I og med prostitution er lovligt, gør vi det "OK" at betragte kvinder som en brugsgenstand der kan købes og sælges!

Tanker
Timian

Marita Medlem Denmark
3976 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 10:24:28
Der findes jo også mandlige prostituerede - hvad med dem?

Riana Hypersuperaktivt medlem Denmark
1864 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 10:44:38
Ja hvad med dem, jeg mener al prostitution er frivillig hvis ikke man er solgt af en mafia eller lignende for hvad med dem ? hvad gør vi med de kvinder der ikke selv er skyld i deres skæbne, når mænd og for den sags skyld også kvinder, hensynsløst og skrubbelløst lokker kvindeer fra 3 lande til med løfter om ægteskab og arbejde for derefter at tage deres pas og papier fra dem og sælge dem for højest bydende.

Hvor er vi så, er det så frivilligt eller liger der en sjælskontrakt eller hvad?
Knus

Maj-Britt Administrator Denmark
795 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 11:18:22
Jeg vil starte med at sige at jeg på ingen måde er fordømmende overfor prostitution, jeg har faktisk ondt af de kvinder der har det som beskæftigelse.

Men som Riana er inde på mener jeg at det netop handler om en sjælskontrakt, og hvis kvinderne vælger den vej i deres liv er der så også nogle processer der går stærkt?

Jeg tror da bestemt heller ikke at disse kvinder nyder de mænd som vi andre i høj grad finder frastødende, men de har stadig et valg, og jeg er sikker på at det er det valg som universet vil vise dem, og her nytter det ikke at det bliver forbudt, men det er min mening.

Noget helt andet er de kvinder som Riana nævner der bliver lovet guld og grønne skove, det er sgu forfærdeligt, og der bliver noget at stå til regnskab for når disse mænd skal over på den anden side, desværre tror jeg bare stadig at det handler om sjælskontrakter.

Ja, de mandlige prostituerede, hvad med dem? Det kan man jo ligesom ikke kalde for tvang, eller hvad? Der skal jo være erektion hos en mand, og mon ikke den er tilstede når disse mænd er på arbejde? Der hvor det er skræmmende også for mænd, det er jo når de allerede som små drenge bliver tvunget til sex med ældre mænd og heller ikke ser anden udvej end at fortsætte disse ydelser.

Det jeg vil ind på at det ikke nytter at gøre noget "forbudt" da det vil være meget mere atraktivt at beskæftige sig med, det samme gælder jo for hash og narkotika. Vi har vores egen fri vilje, men dermed ikke sagt at man ikke kan gøre en aktiv indsats for at hjælpe denne befolkningsdel!

Timian Hypersuperaktivt medlem Denmark
1073 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 11:26:16
Der er utroligt få mandlige prostituerede i forhold til kvinder. Jeg gætter på det har noget med selvværd at gøre.

Tja frivilighed til at ødelæge sig selv udmønter sig på mange måder...hvad med narkotika? Er det ikke frivilligt om man vil være narkoman? Skal det så ikke også være lovligt?

NEJ siger de fleste...for dermed giver vi et signal om at den slags er i orden og måske knapt så farligt...dårligt signal over for børn.....MIN invending er så: Hvilket signal giver vi ved at gøre det legalt at købe og sælge kvinder?

At gøre kvinder til brugsgenstande?

Jeg vil sige at i denne forbindelse har jeg nemt ved at sætte mig ind i den ret generelt nedsættende holdning mange mænd har til kvinder...(Og jeg sagde IKKE alle mænd!)

For hvordan respekterer man en modsætning der i alle henseender lader sig udnytte og bruge?

Tja...

Timian

Marita Medlem Denmark
3976 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 11:41:15
Lige for at holde den røde tråd - hvad opnår vi, hvis vi gør prostitution strafbar? Hvem skal straffes? Den, som køber ydelsen eller den, som udbyder den? Eller dem begge? Og hvad med de bagmænd, der ofte står bag? Ruffere/ruffersker? Og er der tilfælde, hvor prostitution er i orden? Hvad med de mænd og kvinder, som lever i et "almindeligt" parforhold, men har trang til andre former for sex, f.eks. masochister, men hvor de ikke vil presse partneren ud i noget, som denne ikke har lyst til. Nogle af dem går måske til en prostitueret, som udbyder denne særlige service. Er det også helt galt og udnyttelse?

Jeg skal nok bidrage med min egen mening, men jeg kunne godt tænke mig at høre andres mening, inden jeg kommer med min.

johnnyk Administrator Denmark
1810 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 12:13:10
Det er et meget bredt emne dette.

Er prostitution syndigt, Nej det tror jeg ikke (syndigt, min definition: noget man bliver stillet til regnskab for senere)

kal det forbydes, Den er svær, på den ene side er der signalværdien, vil vi vise at det er helt ok, og en fin jobmulighed, eller vil vi sige: find noget andet?

På den anden side bliver det ufatteligt svært at opretholde forbudet. Gråzonen: udveksling af fælles ydelser...

Nej jeg tror ikke man skal forbyde det, men måske hellere hjælpe de kvinder der er prostituerede, med de problemer de har.

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om narko bruges til at bedøve/glemme med inden prostitution eller prostitution bruges til at skaffe penge til narko mm. Narko giver afhængighed ikke prostitution, men hønen og ægget, hvad kom først.

Selvværd, er en ting mange mennesker har som emne i rygsækken når de fødes påny. Mange har meget lidt, og de prostituerede ligger mange i den lave ende. Men jeg tror ikke på de får det bedre af at forbyde deres levevej, det er jo ikke at hjælpe, bare at gøre dem usynlige, det hjælper ikke en ski...

positive sider, formål? Forhindrer forbrydelser Jeg tror det er en almindelig holdning at det forhindre misbrug/voldtægt. Men om det holder vand det aner jeg ikke. Mange voldtægter/forsøg meldes jo ikke, desværre.
Men jeg tror nogle forbrydelser forhindres ved det.

Jeg tror til en vis grad prostitution er frivilligt (langt fra lykkeligt, men frivilligt), tvungen af omstændighederne, ja men det gælder jo ikke kun her.

Hvem skal straffes Skal der være straf, bør det gælde alle 3 parter (også dem bag).

købe og sælge kvinder, brugsgenstande nok lidt på spidsen, man kan jo sige det samme om eks modeller, der stiller deres krop til udnyttelse (foto, tøj...). Jeg syntes ikke man sælger en kvinde ved prostitution, men en ydelse (om man kan lide udtrykket eller ej).

Hvorimod det med at lokke kvinder til landet for derefter at tage pas og papirer, det er køb og salg af kvinder, for dem der gør der er de bare en vare.
Og ja jeg tror også det er en karmisk ting, både bagmændene/kvinderne og dem det går ud over. Og kan man gøre noget for at stoppe det, skal man gøre det.

[b>]mandlige prostituerede[/b] Efter min mening er det helt frivilligt, ok det kan være et mønster fra et tidligere tvungent misbrug, de bør have samme rettigheder til hjælp som deres kvindelige kollegaer.

Afløb for sex fantasier Det tror jeg er rigtigt, og ganske ok, for dem der har behov for det. Forhåbentligt er det frivilligt for alle parter.

Min egen holdning til prostituerede, For mig er de MENNESKER, og lige så meget værd som alle andre (hvis man kan taler om værdi). Jeg ser ikke ned på dem eller andre i det hele taget, men ønsker at mennesker med problemer/lav selvværd må få den hjælp der skal til.

Og jeg har lidt ondt af dem der mener de er hævet over prostituerede mm. der er noget de fuldstændigt har misforstået.

Tja det blev vist lidt langt, så bare skyd.

Knus Johnny

1810 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 12:16:02
Hvem kan i øvrigt tillade sig at dømme andre?
(nå det er vist en anden diskussion)

795 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 12:20:31
Er er en risiko for at forholdene for de prostituerede bliver forringede med et forbud?

Jeg har læst (men jeg kan desværre ikke huske hvor), at i Sverige oplever de prostituerede at de "gode" kunder forsvinder, hvorimod de ubehagelige forbliver.

Jeg så gerne at der var mange flere tilbud om hjælp til prostituerede der ønsker at forlade branchen, eller har pådraget sig psykiske mén, for det er der unægteligt mange der har!

Jeg mener grundlæggende, at en mands/kvindes krop er vedkommendes personlige ejendom. Derfor er det ikke op til staten at blande sig i, hvad man gør med sin krop, men det er op til staten at skaffe hjælp!

De bagmænd du taler om Marita (ruffere), det er dem (syntes jeg) der er de virkelige forbrydere, det er dem der udnytter andres svaghed til egen vinding, og det skal være strafbart.

Marita:
Hvad med de mænd og kvinder, som lever i et "almindeligt" parforhold, men har trang til andre former for sex, f.eks. masochister, men hvor de ikke vil presse partneren ud i noget, som denne ikke har lyst til. Nogle af dem går måske til en prostitueret, som udbyder denne særlige service. Er det også helt galt og udnyttelse?

Her kan jeg ikke svare da jeg igen er inde på vores egen fri vilje.

1810 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 12:23:40
De bagmænd du taler om Marita (ruffere), det er dem (syntes jeg) der er de virkelige forbrydere, det er dem der udnytter andres svaghed til egen vinding, og det skal være strafbart.

Helt enig
3976 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 15:43:16
Jeg er overbevist om, at det er en del af sjælskontrakten.

Og jeg synes, at prostitution er helt i orden, og at det skal legaliseres helt, bortset fra rufferi og alfonseri, som jeg mener skal straffes hårdere end i dag.

Jeg mener samtidig også, at hvis prostitution skal legaliseres, skal de kvinder - og mænd - der lever af at yde denne service, betale skat af deres indtægter på lige fod med os andre. Om de ligefrem skal momsregistreres, har jeg ikke taget stilling til. Det er vel en form for liberalt erhverv.

Hvad angår de tilfælde, hvor piger, drenge og kvinder - ofte fra de tidligere sovjet- eller andre østlande - lokkes til landet med løfter om guld og grønne skove, ægtemand etc. af pengegriske bagmænd med henblik på prostitution, da mener jeg helt klart, at der er tale om overgreb. Og det skal der slås hårdt ned på.

Samtidig tror jeg dog også, at det sagtens kan være en del af sjælskontrakten, at de udenlandske prostituerede har valgt netop denne triste tilværelse og de (grimme) udfordringer, der ligger i det.

Og hvad angår de tilfælde, hvor mænd - eller kvinder - har trang til en helt anden form for sex end deres partnere har lyst at være med til, da synes jeg, det er perfekt, at de har en mulighed for at få udlevet trangen netop hos kvinder eller mænd, som yder præcis den form for service, som de har brug for.

Jeg har ikke kendt mange, men jeg har faktisk kendt en enkelt prostitueret. Det var en af mine gamle skolekammerater, der i sine unge dage valgte at supplere de få SU-midler på den måde. Hun trak ikke på gaden, men reklamerede i Ekstra Bladet og havde mange kunder (eller klienter, eller hvad man skal kalde dem) hver gang, hun havde åbent. Og hun gjorde det af helt egen vilje og nød i den grad det økonomiske råderum, denne biindtægt gav hende. Jeg ved godt, at samværet med disse mænd ikke sagde hende det store, men hun valgte det selv, og hun elskede det liv, pengene gav hende.

Men ja, Timian, der er mange triste skæbner blandt de prostituerede, det er jeg ikke uenig med dig i, og jeg er også sikker på, at mange af dem gerne ville ud, hvis de kunne. Og også at nogle døver og sløver sanserne med rusmidler af den ene eller den anden art.

Men det ændrer ikke ved, at min dybe inderste tro er, at vi alle på et eller andet plan vælger det liv, vi får. Også selvom det kan virke som en noget trøstesløs tilværelse.

1810 Indlæg Indsat - 06/07/2005 : 15:50:07
Lige mine ord, kære Marita.

mai_lindhart Hypersuperaktivt medlem Denmark
630 Indlæg Indsat - 07/07/2005 : 00:51:37
Det er jo ikke kvinden der bliver solgt, men en ydelse.
Ser ikke noget galt i det. Der er mange ringere måder at skaffe sig valuta på.
- mai

1073 Indlæg Indsat - 08/07/2005 : 15:33:43
Kære Mai

Min mor arbejdede da jeg var ganske ung som telefonpige på en massageklinik.
Jeg var der jævnligt og sad i køkkenet....TRO mig Mai...De kvinder sælger dem selv.

De sælger lidt af deres selvværd og lidt af deres sjæl hver gang. I Andre: Og ja...den økonomiske gevinst er fantastisk....kan huske en dag Sys...en af pigerne rundede de 20 000 på en dag...og det er over 20 år siden...Til gengæld havde hun som hun udtrykte det "forbandet ondt i røven" for græsk er det giver mest!!!

De jokede naturligvis med den slags...Især Britt lavede numre med de andre...efter en halv dag med vodka flasken i køkkenet i mellem mændene, "kom hun til" engang at stille æggeuret der normalt stod på 15 minutter til fransk.(det kunne høres fra værelset og så vidste pigerne hvor lang tid der var gået) ned til bare 3 minutter....Med det resultat at Sys kom stormende ud øjeblikket efter kun halvt påklædt, og forpustet spurgte . "GUD...var jeg meget lang tid om det?"

Men det er altså samme form for humor som man bruger på hjerteafdelingerne...den der "jeg ved ikke om jeg lever i morgen" humor...nødvendig men BARSK!

Jeg ser absolut ikke ned på nogen af pigerne...slet ikke..de var utroligt søde og dejlige allesammen....Dengang var det knapt så meget narko der drev de voksne piger...det kunne være skilsmisser eller bare en fortsættelse af et tidligt misbrug af dem....eller det kunne bare være fordi: Hvad fanden skal jeg ellers foretage mig? Jeg KAN jo ikke noget...

Nogle prøvede at være fornuftige og spare op...men de fleste penge gik nu til i vodka tågerne...Eller blev brugt til omgange på et værtshus...

Mange af de piger ville ikke have været prostituerede hvis der havde været en reel sanktion imod det....De sad bare ligesom fast i håbløsheden og sumpen og fortsatte med at ødelægge deres selvværd mere og mere...

Da jeg flyttede hjemmefra fik jeg en søs veninde...samme alder som jeg, 15 år, hun hed Pia og var en lille sjov pige...hun havde fra hun var 12 trukket på gaden, inspireret af Mor der havde samme beskæftigelse....da jeg mødte hende var hun dog holdt op, og havde fundet en kæreste hun var flyttet sammen med. Hun fortalte mig om hendes anden veninde hun havde trukket sammen med som endte sine dage nøgen i en skraldespand i det indre københavn med et "stjerneskud" i årerne. At hun ALDRIG ville på stoffer og ALDRIG trække mere....men tiden gik...hun fik en dejlig lille søn...men kæresten var ærligt talt en skiderik...og igennem kampene i årene der gik, gik noget galt for Pia...Hun brød ned...En dag gik hun op på kommunen med sin lille dreng...Sagde til en tilfældig socialrådgiver at hun var en dårlig Mor...(Og jeg VED at Pia elskede den dreng så højt) Og gik derfra uden drengen....På det tidspunkt var jeg allerede gift og ventede min den første og havde ikke længere kontakt jævnligt...Det næste jeg hørte var at hun "turnede" i København....Kort efter at hun nu var på stoffer...og 9 måneder efter var Pia død. Et forbud havde måske kunnet hindre hende i at BEGYNDE som 12 årig...og måske ikke... Men tro mig....Jeg ser ikke ned på pigerne....Jeg ser ned på de ækle mænd der benytter piger og kvinder rundt omkring som om det var en TING til deres personlige tilfredsstillelse....Jeg ser sgu ned på politikere der går på massageklinikker om formiddagen og får sat en "gummiting" i måsen for derefter at stille sig på folketingets talerstol og tale om moral....STADIG med tingen i måsen.....AAAAADR...

Tja....Som i ser har jeg et par oplevelser inde på livet som gør at jeg absolut har svært ved at se det "frivillige" i prostitution...Og jeg kommer absolut aldrig til at se det som en beskæftigelse som alle andre....Og medmindre i andre kan se mig i øjnene og sige at det var en ting i ville anbefale JERES datter som levevej.....så tror jeg heller ikke på i andre gør!!!

Og med hensyn til om det er en god ide i et parforhold, at manden får udlevet sine sexuelle fantasier hos en prostitueret......gud fader bevar mig vel for en klam stodder....Ærligt talt....Jeg ville ikke kunne holde op med at spytte igen hvis jeg fandt ud af sådant om min mand....Ikke alene er han altså utro....han benytter simpelthen en kvinde som et stykke KØD i en slagter butik?

Det var vist råt for usødet! Det er jeg klar over.

Men det er min ganske ærlige mening!

Tanker
Timian

Marita Medlem Denmark
3976 Indlæg Indsat - 08/07/2005 : 15:54:59
Kære Timian.

Jeg forstår godt, at de ting, du har haft inde på livet har givet dig det syn på prostitution, som du har.

Også jeg har siddet i køkkenet. Ikke da jeg var barn, men efter jeg blev voksen, og min skolekammerat var blevet prostitueret, og jeg ventede på hende, hvis vi havde en aftale, at vi skulle ses. Dengang syntes jeg bestemt, det var klamt. Men <b>hun</b> havde altså selv valgt det. Jeg kendte hende ud og ind og havde kendt hende, siden vi var syv. Hendes ældre søster tjente lidt ekstra ved siden af ved at sælge telefonsex, og inspireret af hende, valgte min skolekammerat så at sælge sin krop. Det gav mere. Det var det eneste, som interesserede hende. Pengene, som kunne forsøde hendes tilværelse, så hun kunne købe smukt tøj. Hun kom ud af det igen senere hen, men fik af helt andre årsager (og jeg ved, det var af andre årsager) en trist skæbne og er død for nogle år siden.

Og med hensyn til om det er en god ide i et parforhold, at manden får udlevet sine sexuelle fantasier hos en prostitueret......gud fader bevar mig vel for en klam stodder....Ærligt talt....Jeg ville ikke kunne holde op med at spytte igen hvis jeg fandt ud af sådant om min mand....Ikke alene er han altså utro....han benytter simpelthen en kvinde som et stykke KØD i en slagter butik?

Jeg indrømmer, at jeg faktisk også tænkte på, at der da også må kunne findes kvinder med fantasier, som de ikke kan få afløb for med deres faste partner, og som de så kan udleve hos en, som lever af at yde denne form for service. Men jeg er måske ene om at tro, at også kvinder har seksuelle fantasier, der kan overskride deres partners grænse?

Jeg ved, at hvis jeg havde fået børn, så ville jeg ikke have anbefalet nogen af dem at søge beskæftigelse inden for prostitution. Helt klart. Men jeg ved også, at hvis jeg havde haft børn og ikke havde haft arbejde og stod og var ved at blive sat på gaden med ungerne, fordi jeg ikke havde betalt min husleje, eller hvis jeg ikke havde haft penge til mad til børnene, så ville jeg ikke have betænkt mig et øjeblik på at prostituere mig selv. Ikke et sekund. Ikke hvis det gjaldt mine børn. Nu er det så heldigvis ikke blevet aktuelt. Dels fik jeg ikke børn, dels har jeg altid haft et arbejde, men jeg ville ikke have betænkt mig et sekund. Det ville være min krop, jeg solgte, det ville ikke være mig. Og ja, jeg ved, det er teori, og den vil du kunne tilbagevise med dine erfaringer, men jeg tror på, at sådan ville det have forholdt sig for mig, hvis det var blevet så.

Kærlig hilsen
Marita

lystrup Aktivt medlem Denmark
77 Indlæg Indsat - 09/07/2005 : 08:57:53
Hej til jer alle her...smiley)

Får da lige lyst til at blande mig , efter at have læst jeres indlæg.

I forhold til prostitution har jeg gjort mig nogen tanker - hvordan kan det være at vi i den grad holder hånden over manden og hans behov. Sex er ikke en menneskeret , efter min overbevisning. Hvis ikke manden har så meget energi i sig - at han er i stand til at tiltrække en kvinde/partner - har han et problem , men det er ikke samfundets problem - det er hans. Og hvis han så vælger at voldtager (hvilken jeg sjældent tror sker, da voldtægt handler om mere om vold og ikke sex)..men så er det stadig hans problem som han selv må ta konsikvenserne af.

Synes ikke at kvinder skal gøre sig selv til offer for ynkelige mænd.

Catliv Superaktivt medlem Denmark
384 Indlæg Indsat - 11/07/2005 : 00:45:06
Jeg læser først denne tråd nu og er helt åndeløs over Timians sidste indlæg. Det var virkelig, så man kunne forstå og føle den rå verden det må være.
Og politikerne og de utro mænd, der går til prostituerede. Dem har jeg squ heller aldrig haft noget til overs for. Ren hykleri er det :/

Det eneste jeg nogen gange har tænkt på når diskusionerne gik om prostution skulle forbydes er, om man så kunne risikere at det ville gå mere ud over børnene eller andre, der ikke kunne forsvare sig - hvis nu frustrede mænd gik helt op i limningen.

Ja - noget blev sat i perspektiv og selv om jeg aldrig har kendt nogen... så vidt jeg ved.... der bruger deres krop på denne måde, så tror jeg også at kvinderne mister noget af sig selv og at sjælen på en eller anden måde sørger over det.... fordi det jo er totalt kærlighedsløst.

Nej - jeg ser ikke ned på de kvinder... men tror også at de fleste med dette erhverv hellere ville lave noget andet - hvis de havde "kunne vælge"

Ja - vi har vores frie vilje og det ved mange, som arbejder både spirituelt og personligt.

Men mange kender ikke det begreb og kan slet ikke bruge dette til noget, før der bliver skabt et håb og en bevidsthed om det - hvilket også gælder i andre sammenhænge end lige prostitution.

Catliv
Edited by - Catliv on 11/07/2005 00:59:16

384 Indlæg Indsat - 11/07/2005 : 00:57:28
hovsa - havde ikke set at tråden var i 2 rækker... undskyld... men det var Timians sidste indlæg jeg henviste til i mit eget indlæg.

Er vist lidt søvnig på denne tid af 'dagen'

Catliv

1073 Indlæg Indsat - 14/07/2005 : 08:50:50
Tjaaah....Har været lidt væk....hos min søster i jylland....Men vil gerne kommentere videre ...Jeg HAR været alene med 3 børn, uden job, uden økonomi, fordi kommunen afslog alt med henblik på at der måtte ske en bo deling...som aldrig kom....Vi sov på gulvet i et tomt hus...jeg måtte ofte hente mad hos min mor....Hvis der var en ting jeg ALDRIG ville gøre...Så var det at prostituere mig....Som Mor har du et enormt ansvar for hvilke løsninger på livets problemer du viser dine børn....Hellere vise dem at man kan beholde sin værdighed og sit selvværd og sit positive livssyn, UANSET situationen.
Om det kan være en del af livskontrakten at være prostitueret? Måske....Men gælder det ikke ALTING så? Hvorfor forbyde at slå børn så? Hvorfor forlange folk tager sikkerhedsseler på? Hvorfor så sende nødhjælp til Asien og Afrika?
Jeg mener....Det kan nemt blive en sovepude man benytter for at slippe for "andres" problemer ikke?

Og....Tjaaaah....jeg hører også til dem der mener at kvinder har et lige så stort sexuelt behov som mænd....endnu har jeg da kun løbet ind i en enkelt mand der rent faktisk havde lige så stort behov som jeg selv *G*

Det betyder bare ikke at man lader det styre ALT!

Man kan sagtens have et rigt og vidunderligt sexliv uden absolut at skulle leve hver eneste sexuel fantasi ud! Faktisk vil jeg påstå at de fleste sexuelle fantasier er beregnet til at VEDBLIVE med at være fantasier.

De mænd der går efter børn....De går efter børn...en prostitueret vil ikke kunne dække DET behov...medmindre den prostituerede ER et barn....hvilket stadig sker i Danmark også...Dem der drømmer om voldtægt....De vil ikke heller kunne dække DET behov hos en prostitueret...medmindre de så overfalder DE piger istedet for nogle andre....

Og de mænd der føler de må dække deres trang til Anal sex hos en prostitueret fordi konen ikke vil lægge mås til....?......OP i ANUS med dem...ærligt talt...De viser i alt at de er uden menneskelige hensyn, hverken til konen eller den prostituerede....ingen moral...ingen rygrad!

Så længe vi accepterer at kvinder og børn bliver udnyttet....så længe vil det være "i orden" at udnytte kvinder og børn.

Det bliver det ALDRIG i mine øjne....Never ever!

Tanker
Timian

1073 Indlæg Indsat - 14/07/2005 : 09:05:34
Åh forresten.....Jeg er også af den gammeldags slags der mener at man i et parforhold/ægteskab ikke bare formelt, men rent konkret er TRO!.Jeg tror ikke på at ret mange parforhold kan fungere særligt længe hvis man ikke kan stole på hinanden. Og hvis man går og drømmer om sex med alle mulige andre, var det nok en bedre løsning at tage sit parforhold op til revision, i ærlighedens og loyalitetens navn!

At EN part skal vedblive at lægge hele sin energi i et parforhold....Og det kan være hårdt arbejde....mens den anden føjter rundt og smider sin energi alle andre steder uden hensyn til den anden, blot for at vedblive med at opnå de goder et fast forhold også indebærer? Det er at lyve...at svigte. at være illoyal. at nægte den anden retten til at vælge fra.

Og så gør det forøvrigt SATANS ondt at være den der blev taget ved næsen.Det gør mere ondt end både skilsmisse og død....For det fratager dig endda retten til at sørge over det du mistede!

tanker
Timian

Okkultisten Aktivt medlem Denmark
38 Indlæg Indsat - 09/10/2005 : 00:50:06
Hej

Her er mit bud på denne debat.

Timian har ganske ret i sine betragtninger.

Hvis man tager til udlandet, lad os sige Tyskland. SÃ¥ findes der hele huse med piger til salg.

Sømænd og andre rejsende kender til det. Som mand er det jo spændende at kunne gå på indkøb i et sexsupermarked, men..

Det virker meget påtrængende og faktisk mærkeligt at besøge sådan et sted. Der er jo mest udenlandske piger. Altså importerede piger, sikkert narret og truet til jobbet.

Jeg husker for mange år siden at en god ven af mig, en langturschauffør, havde mødt en afrikansk pige i Italien. Hun havde søgt arbejde som stuepige, fra en arbejdsformidling i sit hjemland, og kom så til Italien. Her ventede ikke noget hotel , men beskeden om at samle mænd op på gaden for 120 kr. per gang.

Hver dag skulle der betales 500 kr til hendes alfons for at dække det lån hun havde fået til flybillet og ophold. De havde hendes pas og vidste hvem hendes familie var i hjemlandet. Så hvis hun stak af gik det ud over familien.Så man kan jo sige at hun sad i saksen.

Jeg tror at mange udenlandske piger i Danmark arbejder under samme betingelser. Der er nok af dem, bare kik i Ekstrabladet...

De mænd som går til prostituerede er jo også på en måde ofre!
Altså de snydes jo også. De køber sex men søger vel kærlighed. Det må vel også være en form for rastløshed, denne køb og smid væk mentalitet.

Bare lidt tanker i en sen nattetime

vh
Okkultisten

Leyna Aktivt medlem Denmark
67 Indlæg Indsat - 09/10/2005 : 11:56:25
Åh, altså. Det var dog en voldsom debat at starte!

Jeg føler mig meget splittet.

Min barndom tilbragte jeg på Nørrebro i København. Nærmere betegnet: "Den sorte Firkant".

Jeg så mange sørgelige skæbner.

Jeg så kvinder "gå til" i prostituation, men jeg så også andre der kunne "klare mosten".

Min mor havde en veninde som trak på Halmtorvet.

D.v.s. Når hun fik sin pension, var der kun penge til knap det halve af måneden og så, som hun selv sagde: "Har jeg jo min flise".

Hun virkede ikke på nogen måde som om hun var tynget af det og hun lagde på ingen måde skjul på sin levevej. Hun har aldrig sagt at jeg skulle lade være, men at jeg skulle tænke mig godt om og i samme åndedrag fortalt mig om alle dem hun kendte som det var gået galt for.

Hvis man forbyder prostituation, tror jeg bare at man tvinger pigerne længere ind i baggårdene.

Ikke nok med at de skal "gemme" sig for det officielle Danmark, nu skal de også skjule sig for systemet.

Jeg tror at det vil hæve prisen på deres ydelser, men at det ikke er pigerne der vil få gavn af fortjenesten det vil være slfonserne!

Hvis det virkelig bliver forbudt, vil pigerne ikke kunne arbejde selvstændigt, de vil være nødt til at have en alfons.

Mit bud er altså at et forbud vil kun gavne alfonserne.

1073 Indlæg Indsat - 09/10/2005 : 12:13:44
Tja

SÃ¥dan kan man sige om mange ting Leyna.

Hvem vil det gavne det forbud mod narkotika vi har? Narkomanen vil jo blive syg af at undvære?

Og bagmændende kan hæve priserne så det bliver endnu sværere at få fat i?

Jeg vil dog mene at forbuddet gør den gavn at der ikke skabes så mange nye narkomaner.....Og på samme vis vil der ikke blive så mange nye prostituerede ved et forbud!

Det handler også om signal værdi over for vores børn og unge...Mange unge piger vil alene pga forbuddet og det at man ikke accepterer det vælge den mulighed fra.

Vi vælger hele tiden hvilken vej vi ønsker vores samfund skal udvikle sig...Og jeg for mit vedkommende ønsker et samfund hvor mænd og kvinder er lige.

Hvor ikke den ene halvdel bliver set som et muligt salgsobjekt.

Jeg ønsker et samfund med respekt for andre mennesker.

Jeg ønsker et samfund hvor det er normalt at man hjælper hinanden.

Jeg ønsker et samfund hvor børn kan vokse op i tryghed.

Og jeg tror på at det faktisk kan lade sig gøre.

Gør I?*SSS*

KNUS
Timian

mai_lindhart Hypersuperaktivt medlem
630 Indlæg Indsat - 09/10/2005 : 16:25:45
Jeg må indrømme, jeg synes ikke der på nogen måde er noget nedværdigende i at sælge sex.

De piger gør et stort socialt arbejde.

Jeg tænker ikke på de stakler der er tvunget/narret ud i det, men de selvstændige piger der gør det af egen fri vilje.

En massør sælger berøring, det gør en prostitueret også. Den prostituerede sælger så bare følelser og drømme også. Men det gør køkkensælgeren også.
Jeg har stor respekt for de piger der lever som prostituerede, de gør en stor indsats for ensomme, stakkels og ynkværdige mænd.
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 04. april 2006 16:16:58
Der må mangle noget Marita ?
Jeg kan altså ikke finde det sted hvor jeg har skrevet, at man er et bedre menneske hvis man er prostitueret end hvis man gør rent.
- mai
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 04. april 2006 16:20:49
Jeg kan altså heller ikke finde det, maj smiley Men jeg har ledt det hele igennem, og jeg har ikke slettet indlæg på astro, så jeg ved ikke, hvor det skulle være henne.
Redigeret af Marita d. 04. april 2006 16:21:33
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1555164 Unikke besøg