Forfatter |
Strandfund |
mai_lindhart
Brugere

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 30. maj 2010 22:26:14 |
|
|
Kraniet af hvad jeg mener er et baby marsvin.
Jeg gik en lang tur på stranden og fandt det liggende i vandkanten. Det lå i en vinkel så det først lignede kraniet af et barn, så meget, at det gav et gevaldigt sug i maven indtil jeg kom så tæt på, at jeg kunne se det tydeligt. Jeg samlede det op for at tage det med hen i bilen. Da jeg kom hen til bilen lå resterne af et stort (måske 2 m ) dyr. At dømme udfra hoved er det samme art. Måske moderen til det jeg fandt.
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:
 |
|
Forfatter |
RE: Strandfund |
Mogens
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Brejning
Lagt på d. 31. maj 2010 07:26:12 |
|
|
Det var da trist Mai. Men der er ingen tvivl om at det er et kranie fra et marsvin.
Det er sikkert fødslen som er gået gal ! Der er mange delfiner og marsvin som dør ved fødslen. Typisk er det at en unge kan svømme ind i et net og ikke kan nå op og få luft.
Hvis du vil kende meningen med vand, så drik. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Lagt på d. 26. juni 2010 21:44:52 |
|
|
Jeg var en tur ved østkysten her til aften og fandt lidt rav 
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:
 |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Lagt på d. 27. juni 2010 19:47:57 |
|
|
Fordi billedet er taget i scanneren 
Mit kamera er rendt tør for strøm og laderen er...nå ja, blevet en lille smule væk 
Min hånd er med for at vise størrelsen på stykket.
Når man finder et stykke rav er man slet ikke i tvivl. Jeg ved det i samme sekundt mit blik rammer det. Det lyser på en ganske særlig måde  |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere

Lagt på d. 27. juni 2010 19:50:52 |
|
|
Forresten, da jeg kom hjem fra stranden havde nogen lagt et gammelt kranie fra en ged på et lille bord jeg har stående udenfor med blomster. Blev jeg lige glad der ? Jeg tror det er genboens søn der ville glæde mig. Det så supergodt ud der på bordet, men jeg tror nu alligevel det kommer op på en hylde jeg har på muren, jeg er bange for, at en hund eller noget tager det ellers. |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 13. juli 2010 15:43:42 |
|
|
Jeg har også bidt i alt der havde en gul farve men har aldrig fundet noget (andet end sten altså).
Jeg kan godt lide din indstilling til ting man ikke liiiige kan finde, de er blevet en lille smule væk 
Er du dig; eller er du inden i  |
|