Diana Benneweis er lige blevet sigtet for drab efter hun i sin nye bog beretter om sin Fars død.
Der har været flere læger og andre fagfolk interviewet på TV om ’aktiv dødshjælp’ siden det blev kendt at Diana hjalp sin Far til at dø ved at give ham en overdosis morfin. I de sidste nyheder i aften, stod en anden ’pårørende’ frem og erkendte han også havde hjulpet sin kræft syge mor til at dø, og at han til enhver tid ville stå inde for sin handling.
For mig at se er vi ’alle’ enige. Vi kalder det bare noget forskelligt…… Nogle kalder det 1)’aktiv dødshjælp’ mens andre kalder det 2)’smertelindring’ (med døden til følge). Det første er – i Danmark – ulovligt og dermed strafbart, mens det andet er lovligt. I Belgien, Holland og 1 enkelt stat i usa er ’aktiv dødshjælp’ lovligt.
Jeg håber inderligt, at denne sag med Diana Benneweis vil bane vej for en debat – og på sigt en lovændring, hvor vi vil få lov til ’at kalde en spade for en spade’. Det ville hjælpe mange døende og pårørende.
Jeg følger sagen med Dianna Benneweis med ekstra stor interesse, idet jeg har set både egen Far og Svigerfar dø efter dage/måneder/år i smertehelvede.
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.