Forfatter |
Del med andre, hvergang? |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 13. juni 2006 15:46:40 |
|
|
Jeg oplever ind i mellem at der kan være mange valg i hverdagen hvor det rigtige valg alligevel måske ikke er den eneste sandhed.
Hvad siger du til denne:
Du skal spise i en fælles kantine til frokost, der er en salat bar og i flere af skålene er der ikke rigtigt noget tilbage.
der er flere bag dig der skal have efter du har taget det du skal have.
Vil du:
A: Tage det du skal, og eventuelt tømme skålene så der ikke er til den næste, personalet kommer nok og fylder op igen
B: tage halvdelen, så der er lidt til den næste, men du får ikke nok til at blive mæt
C: springe helt over, og slippe for at din handling får koncekvens for de næste. Du spiser noget andet
Vil du tænke på dig selv, dele med din næste, eller krybe uden om?
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
RE: Del med andre, hvergang? |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 13. juni 2006 17:07:48 |
|
|
Jeg er en kryster, så jeg kryber udenom. |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 13. juni 2006 17:23:49 |
|
|
Tja jeg er fra en stor familie....jeg ville tage min lille del af det og lae noget være til dem efter mig...sådan gør man i stor familier nemlig*SS* |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 13. juni 2006 18:24:00 |
|
|
Jeg ville tage noget salat, og spørge dem bag mig om de også skulle have salat, og så ellers gøre kantinepersonalet opmærksom på de tomme skåle ... (Selvfølgelig på en høflig og pæn måde)
Så ville dem bag mig få frisk salat, og jeg ville blive mæt - for selvfølgelig SKAL der være mere salat, hvis ikke, så må kantinepersonalet lave noget andet kreativt. Det kan godt være, at det lyder firkantet og ufleksibelt, men det virker heroppe - så længe man er høflig og venlig over for hinanden, selvfølgelig *SS*
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 13. juni 2006 18:35:05 |
|
Forfatter |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 13. juni 2006 20:21:40 |
|
|
Jeg er enig med Nuunu: måske laver kantinepersonalet for lidt salat og for meget af noget andet....?...'udbud og efterspørgsel'....du ved...hvis du har betalt for en 'valgfri menu'....? Her hos os spiser min mand 3/4 af kødet på bordet og jeg spiser 3/4 af grønsager/salat......nogle gange er procentdelen ikke logisk, men man må afstemme efter realiteterne/ønskerne.....
Velbekom
|
|