Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:34
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | LIDT AF HVERT | Ordet er frit
Side 1 af 2 1 2 >
Forfatter Forårs kursus
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 29. december 2006 23:41:51
Jeg har i al for lang tid, faktisk flere år, gået og "gemt" mig grundet mange forskellige årsager.

Som førtidspensionist har jeg al for megen tid til at gruble. Jeg har ikke haft en regelmæssig kontakt til andet end min lille familie.

Men jeg har truffet en stor beslutning.!!

Nu er det nok. Jeg vil UD. Jeg vil bryde min isolation. Jeg vil møde andre mennesker. Jeg vil have struktur på min døgnrytme igen, og ikke son nu hvor jeg bytter rundt og op og ned på dag og nat,

Jeg vil leve

Derfor starter jeg bl.a på dette hold

Så jeg begynder at gå til STOMP

"Sang/spil/bevægelse - "Stomp"

"Her skal vi lege og have det sjovt med sange og rytmer. Afrikanske rytmer, samba, salsa og rytmer vi selv finder på. Vi spiller på alt muligt, laver også selv rytmeinstrumenter og trommer, finder på spændende lyde og sætter tingene sammen til musik. Kræver ingen forkundskaber – alle kan være med."

Og jeg begynder at gå til:

"Smykkeværksted"

Vi tager udgangspunkt i billige materialer som kobber, jern, "skrot", tråd og plade kombineret med gummi, akrylplader, perler og sten evt. også strik, broderi og pels. Enkle materialer og enkle teknikker til fremstilling af forskellige former for smykker.

Og det 3. og sidste jeg springer ind i det nye år med, er dette:

"Tant og Tilbehør i tekstile teknikker"

Vær med til at lave og afprøve forskellige tekstile tekniker og fremstille sjovt tilbehør.

At filte, valke, hækle, brodere og sy: tasker, tørklæder, sjaler, punge, kraver, pulsvarmere, armbånd, blomster osv.

Materialerne vil være karteflor, forskellige slags garner, stoffer, blonder, "genbrugstrøjer", knapper, perler, tyl og pailletter.

SÃ¥ er det op til mig at holde fast i beslutningen. Jeg har meldt mig til kurserne.

Kram

Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Forfatter RE: Forårs kursus
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 29. december 2006 23:47:31
VAV ! siger jeg bare , det lyder bare så dejligt Anemone smiley
Rigtig meget held og lykke med det og jeg håber da at du skriver lidt om hvad der sker smiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Mimse
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 30. december 2006 06:50:09
Hold da op .....det lyder som nogle gode kurser at gå på.
Hvor er det godt at du har taget den beslutning og springer ud i det.
Held og lykke med det. Det blir sjovt at høre og evt se hvad du får ud af det

Knus

Lis

Citat

Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
www.spirituelhealing.dk
ofelia
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 658
Lagt på d. 30. december 2006 08:48:41
smileysmiley
hejsa Anemonesmiley
Stærkt gået af dig... en god beslutningsmiley
HÃ¥ber det bliver godt for dig ,og du "finder dig selvsmiley
Rigtig meget held og lykke med detsmiley
kæmpe knuzzz smiley ofelia smiley

Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 30. december 2006 18:41:40
Ja, rigtig meget held og lykke med kurserne, det lyder enormt spændendesmileysmiley
jeg kan ikke lade væremed at misunde dig lidt, for vi kan jo slet ikke tage de spændende kurser i Grønland. Men jeg håber også at du vil fortælle om, hvordan det går, og måske kan du også lægg billeder ind ved lejlighed af de ting, du har lavet? *SSS*
Kærligst Nuunu - og rigtig glædeligt nytår

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 30. december 2006 20:57:03
Rigtig god fornøjelse, det lyder som nogle skønne kurser, du har meldt dig til, Anemone.

Også jeg glæder mig til at følge med og høre, hvordan det går. Og hvis du sætter billeder ind af de ting, vil jeg glæde mig meget til at se dem.

Kærlig hilsen
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Anemone
Brugere

Lagt på d. 30. december 2006 23:30:18
Jeg vil med megen glæde dele med jer, i er mine gode venner.

Nytårsknus

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 31. december 2006 11:12:39
Tillykke Anemone, du er på rette vej smiley

Jeg tror det er det rigtige du gør for at slippe ud af dine små private cirkler.

Nye kontakter, sjove oplevelser, brudte tankemønstre og noget du kan gøre med dine hænder (og ikke hoved smiley)

Jeg prøvede noget der lignede Stomp her i december, det var vildt skægt.
Jeg nåede at spille på affalds container, gulvspand, aviser, flasker og kost smiley

Jeg glæder mig til at følge det på sidelinien smiley

Knus Johnny

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Anemone
Brugere

Lagt på d. 31. december 2006 14:21:20
Tak skal i alle have for interessen, jeg starter den 8 januar.

Krammer

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 01. januar 2007 16:20:40
Tillykke Anemone.
Og held med det hele, dejligt at høre, at du vil til at udnytte dine kreative sider smiley
Jeg håber også du fortæller mere og måske lægger billeder ind.
Anemone
Brugere

Lagt på d. 01. januar 2007 17:12:47
Kære Mai

Jeg vil gerne dele, mht til billeder har jeg brug for vejledning for dummies smiley

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Anemone
Brugere

Lagt på d. 09. januar 2007 22:12:59
Er det nu et nederlag igen igen?
Jeg er ked af det
fordi det er imorgen jeg skulle starte på mine kurser. Men jeg er ikke rask, jeg har så svært ved at få luft (er stoppet med at ryge for 1 mdr siden) har fået konstateret KOL, og i det hele taget føler jeg mig rigtig træls tilpas.
Det er et personligt nederlag for mig, at jeg ikke kommer til at starte på kursus.

Jeg er som nogen ved, er jeg meget overvægtig, og er familiært disponeret for hjerte kar sygdomme. Min far døde af en blodprop og min bror er har fået flere baypas operationer.
Så jeg føler mig så ussel!! at jeg er endt som et sølle overvægtig træt hivende efter luft skrog.
Så jeg ikke kommer afsted på kursus som jeg var fast besluttet på, jeg skammer mig. Og det er et nederlag igen igen.

Jeg var til øjenlæge igår. Jeg er blind på mit venstre øje, og har nedsat syn på mit højre, det er blevet forværret af at der nu er begyndende grå stær. Og jeg har et modermærke på indersiden af øjenæblet som jeg også går til kontrol med.
Og så til lægen idag. Jeg føler bare det hele er min egen skyld.

Nu har jeg også fået forhøjet blodtryk, og jeg er nu henvist til sundhedscentret her i århus. Så jeg skal gå på sundhedsskole. Det er en dag om ugen. De øvrige dage står man selv for at viderefører det man lærer på sundhedsskolen. De ringer til mig imorgen om hvornår jeg skal ned til forsamtale.
Det er jeg glad for, jeg er virkelig bange for dette bliver min død hvis jeg ikke kommer i bedre form, ændrer kostvaner, osv.

Når jeg har snakket med dem og finder ud af hvad dag jeg skal gå på sundhedsskolen, kan jeg jo vælge at gå bare til et kursus. Mere kan jeg ikke overkomme, og det er det der er så svært at erkende, at jeg ikke kan overkomme det jeg egnetlig havde sat mig for.

Jeg vil gøre al det jeg formår at gøre for min krop nu.

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 09. januar 2007 22:48:01
Kære Anemone !
Jeg kan sige dig at der er rigtig mange der er syge og sløje , for tiden og det er træls .
Men kunne du ikke begynde lidt senere end de andre , jeg vil tro at der ikke sker noget ved at du starter en uge eller to efter de andre .
Jeg tror det er vigtigt at du gør noget du godt kan lide og har det sjovt med og så vil jeg tro at dine kostvaner forandre sig helt af sig selv uden at det bliver et stort problem .
Det er fint nok med sundhedsskole , men jeg tror på at det aller vigtiste her i livet er at have det sjovt og elske det man gør , det kan heale den værste sygdom , efter min mening .
Og kære Anemone , man kan godt frigøre sig fra avebetinget sygdomme og det tror jeg godt du ved smiley
Men du skal have held og lykke , uanset hvad din beslutnig bliver smiley
Kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 09. januar 2007 23:35:41
Kære Anemone.

Det var trist at læse, at du har det så skidt, at du har været nødt til at springe fra. Men godt, at du tager fat om problemerne med dit helbred.

Samtidig vil jeg sige som Pia, at jeg også kender til rigtig mange, som er syge og sløje, og jeg spekulerer over, hvad det mon kan skyldes, at det slår ned i så mange for tiden. Men det hjælper jo ligesom ikke dig smiley

Hvad jeg derimod tror, og der er jeg igen enig med Pia, er, at du - ud over at følge kurset og livsstilsændringen på sundhedsskolen - måske skulle prøve, om du ikke alligevel kan begynde på det kursus, du så gerne ville med på. Også selvom du måske kommer i gang lidt senere end de andre. For det er virkelig vigtigt, at man også har det sjovt, medens man er her. Og når man har det sjovt, har man en tendens til at kunne glemme alle de fortrædeligheder, man har i det daglige. Og det er en kæmpe hjælp, når man skal ovenpå igen.

Du har bestemt noget at slås med, det viser din beskrivelse af de problemer, du har med dit helbred. Men du har jo også noget at slås for: et godt liv her med en masse glæder og mange sjove stunder. Det er meget svært, når man ikke kan få vejret ret godt, og jeg ved af erfaring, at så kan det være nemmere at sige fra. Men samtidig går man glip af mange ting.

Og når du har KOL - også kaldet rygerlunger - er det ekstremt vigtigt, at du får pulsen op og får pustet lungerne -godt igennem, så du får iltet systemet. Og det sker blandt andet, hvis du laver noget sjovt. Det gik alle på hospitalet meget op i, da jeg var indlagt. Nu har jeg ikke KOL, men min lungefunktion er alligevel nede på sølle 37 procent, så jeg ved godt, hvordan det føles for dig. Det kan virke næsten uoverskueligt at foretage sig noget som helst, men det er vigtigt, ekstremt vigtigt. Men mest af alt er det vigtigt, at du har det sjovt. Du har kun dette ene liv (denne gang).

Undskyld, hvis jeg lyder som om, at jeg løfter pegefingeren. Det er ikke meningen, men jeg håber altså sådan, at du også husker at leve livet og have det sjovt, medens du gør det.

Held og lykke med det hele. Jeg håber, du har lyst at holde os lidt opdateret med, hvordan det går.

Mange kærlige hilsener
Marita
Anemone
Brugere

Lagt på d. 10. januar 2007 00:30:03
Tak for jeres svar.

Jeg synes også selv det er vigtig at have det sjovt. Og når jeg er mere afklaret om hvornår og hvilken dag jeg skal gå på sundhedsskolen har jeg jo rig mulighed for at følge et eller 2 fag. Jeg ringer til kursusstedet og snakker med dem imorgen om udsættelse indtil jeg ved nærmere fra sundhedscentret.

Endnu engang tak for jeres svar.

knus

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Lagt på d. 10. januar 2007 08:43:07
Kære Anemone.

Jeg glæder mig meget på dine vegne, at du nu får hjælp til at tage fat om problemerne omkring din overvægt. Det glemte jeg at skrive i mit ovenstående indlæg.

Og jeg håber virkelig, at du snart har det meget bedre, for det fortjener du bestemt. Du har haft meget at slås med, men det har sikkert også gjort dig meget mere stærk, end du overhovedet drømmer om. Og styrke er en fantastisk gave at have med sig. Du er ikke noget pjok, og du er bestemt ikke ussel. Den følelse skal du lægge af dig.

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går fremad med dig med vægttab og det hele. Måske du havde lyst til at oprette en tråd i "fra min verden", hvis altså du får lyst til at dele, hvordan det går dig.

Kærlig hilsen og knus
Marita
ofelia
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 658
Lagt på d. 10. januar 2007 11:16:08
smileysmileysmileysmileysmileysmiley

Solstråler og lykke til dig Anemone smileysmiley
smiley knuzzzz ofelia smiley

mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 10. januar 2007 20:28:28
Anemone, hvis du kan overkommet et kursus, så glæd dig over det i stedet for at ærgre dig over dem du ikke når.
Det med at melde sig til en masse ting på en gang er alligevel ikke altid så smart. Og nederlaget er destro større hvis man må melde fra efter man er startet.
Så find den ting du allerhelst vil, og glæd dig så over den mulighed.
Jeg ved det er svært at komme igang med noget. Det er så svært at overvinde sig selv og komme igang.
Jeg håber virklig du kommer igang med noget smiley
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 10. januar 2007 21:35:46
Kære Anemone
Jeg tror, at det er en god ide, med at oprette en tråd, som Marita foreslår. Jeg har selv gjort det, og selvom jeg er relativt ung og ikke stærkt overvægtig, skal jeg alligevel smide 16 kilo, før min diætist er tilfreds *SS* Det giver en slags blod på tanden at skrive om sine op og nedture i sådan en tråd og så husker man også, hvad man gik igennem fra man begyndte, hvis du kan følge mig *SS* + at man får gode råd og "lyttende øjne" herinde og gode responser, hvis man er "nede" ... Og det hjælper virkelig meget at ha de her hoveder, der er herinde til at sparke en et vist sted, hvis man har brug for det *SS*
Du virker som en meget klog kvinde, jeg tror ikke, at du vil miste noget ved at starte senere end de andre på de kurser, du gerne vil til smiley
Kærligst heroppe fra

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Anemone
Brugere

Lagt på d. 11. januar 2007 00:23:45
Hvor er i alle bare så dejlige. Tak for opmuntring!

Og jeg har gode nyheder:

Jeg har snakket med dem på sundhedscentret og skal til forsamtale på mandag.
Og jeg starter på et hold tirsdag den 23/1!
Forløbet strækker sig over 12 uger, 1dag om ugen hvor der er 1 times undervisning og 1 times motion. Så er det planen at jeg selv styrer "undervisningen" de øvrige dage.

Mht til de andre kursus har jeg meldt de 2 fra. Jeg har så "Stompt" om fredag eftermiddag. Har erkendt at det er det jeg kan overkomme. Er på venteliste til filosofi onsdag eftermiddag.
Jeg er så træt om morgenen, også efter 7 - 8 timers søvn at det er urealistisk af mig at tro jeg kan være oppe kl 7 morgen for at være på kursus kl 9.

Min læge har indstillet mig til hjemmehjælp pga mit dårlige syn og jeg ikke kan få luft, og det er gået igennem. Så der går jo så også tid med det. Og det er rigeligt.

Så har jeg jo mine private kreative sysler som jeg også gerne vil.

Jeg vil overveje det med en tråd herinde "fra min verden"
Men kan i holde ud at høre om mine ups and downs uden i synes "nu er hun godt nok for meget" Det er jo vældig privat, så godt det er et lukket forum!

Mange knus og tak

Kærlig hilsen
Anemone

musling04@hotmail.com
Side 1 af 2 1 2 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 11
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554952 Unikke besøg