Forfatter |
Virusadvarsel - farlig virus |
Marita
Super Administrator
Antal indlg: 4788
Lagt p d. 22. marts 2007 09:14:41 |
|
|
Peter var så venlig at advare mig mod en farlig mail, som sendes rundt lige nu. Tak, Peter.
Der sendes en farlig virus mail rundt lige nu. Den er camoufleret som en mail fra Inge Bagger Mikkelsen [betalingsservice@tele2.dk] - der er en vedhæftet fil som er en virus! Den må ikke åbnes.
Jeg havde faktisk selv modtaget den, men havde, fordi den så meget mystisk ud, og fordi jeg ikke er tele2-kunde, slettet den.
God idé, hvis I straks sletter den, hvis I modtager sådan en mail.
Redigeret af Marita d. 22. marts 2007 09:18:04 |
|
Forfatter |
RE: Virusadvarsel - farlig virus |
Bertha
Brugere
Antal indlg: 470
Lagt p d. 22. marts 2007 10:47:51 |
|
|
Tak fordi du nævner det.
Stakkels Inge Bagger, hvis hun altså eksisterer
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlg: 2480
Bopl: Spanien
Lagt p d. 22. marts 2007 10:47:55 |
|
|
TAk ! skal du have Marita !
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Peter
Brugere
Antal indlg: 184
Bopl: Gaia
Lagt p d. 22. marts 2007 10:53:11 |
|
|
Det er vist rimeligt stort anlagt - Computermail skriver om det her : http://www.computerworld.dk/art/38543?cid=1&a=cid&i=1&pos=1
Som Marita rigtigt siger : slet den! Omgående!
Mvh, Peter |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlg: 1520
Lagt p d. 22. marts 2007 12:18:01 |
|
|
Gisp
Så er det måske endda heldigt mit outlook er brudt ned i dag.....For jeg HAR tele2 og havde garanteret åbnet skidtet......Tak for advarslen
Knus |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlg: 525
Bopl: Thisted
Lagt p d. 22. marts 2007 12:41:51 |
|
|
Sådan en fik jeg idag - men da jeg ikke kender nogen ved det navn og jeg har en vis nysgerrighed efter hvor den kommerfra, så går jeg ind i indstillinger og kigger lidt på ruten - den har været en tur rundt om New Zealand bl.a. - nå pyt, den røg ud med det samme - forresten, så så jeg en adresse på cybercity og en dato i 2002. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlg: 2446
Bopl: Himmerland
Lagt p d. 22. marts 2007 13:27:32 |
|
|
Tak for advarslen |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt p d. 22. marts 2007 16:03:40 |
|
|
Finanstilsynet advarer om netop denne mail med virus, som - hvis man får åbnet det vedhæftede - kan give hackere adgang til ens koder til netbank.
Hvis man alligevel har fået åbnet det vedhæftede, skal man straks kontakte banken.
I tilfælde af tyveri, dækker banken, hvis altså man har henvendt sig. Det sagde de i 12-nyhederne i radioen.
|
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt p d. 24. marts 2007 12:37:19 |
|
|
Jep*SSS* |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt p d. 30. marts 2007 12:57:00 |
|
|
Ny virus på vej rundt, fortæller Peter:
Dagens virus advarsel :
En e-mail, der tilbyder downloads af Internet Explorer 7, er på vej rundt. Mailen er ikke fra Microsoft og kan indeholde virus.
Et billede med en grafik af Internet Epxlorer-logoet er det eneste indhold af mailen. Billedet linker til en fil, der ligger på manualshop.com.ar/IE7.0.exe. Lad være med at trykke på billedet!
Tak, Peter.
|
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt p d. 19. april 2007 08:37:40 |
|
|
Jeg har i dag fået en mail, som skulle se ud som om, at den kommer fra FedEx, men jeg har ikke åbnet den. FedEx formulerer sig ikke sådan, som der er gjort i den mail.
Der er et bilag vedhæftet, som jeg kan se, er et program, og jeg tror, at det meget nemt kan vise sig at være et virusprogram. Jeg ved det ikke, men vil IKKE lade tvivlen komme den anklagede til gode.
Teksten i mailen er:
Emne: Kvittering
Ærede kunde,
Til Deres navn og adresse ankom der en pakke.
De vil få en modtagelseskvittering vedføjet til brevet.
Vær så venlig at åbne brevet og udfylde kvitteringen for at få pakken i den nærmeste FedEx afdeling.
De kan få adressen af den nærmeste FedEx afdeling på side fedex.com
Forbered en forsendelse online ved FedEx og spar på tiden, som De kan bruge til noget andet. De kan få informationer om priser, kan bestille afhentning og emballage, kan overvåge alle Deres forsendelser ved tracking dem derhjemme, osv, på fedex.com.
Registreres De nu, får De 15% rabat på FedEx Express tjenester online for 4 måneder fra registreringsdato.
Deres ærbødige,
Kundeservice
FedEx
Redigeret af Marita d. 19. april 2007 08:38:00 |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlg: 2446
Bopl: Himmerland
Lagt p d. 19. april 2007 09:30:32 |
|
|
Hvis det er et hollandsk firma, så kan de godt finde på at skrive sådan noget.
Men det lyder altså underligt.
Jeg ville heller ikke åbne sådan en, slet ikke hvis jeg ikke ventede noget fra dem.
Man er nødt til at passe på sig og sin dyrebare computer, for uanset hvor godt man sikrer sig så kan noget måske slippe igennem. Det er noget skidt, at det er på den måde, men sådan er det jo blevet.
Tak fordi du lige frisker det op Marita |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt p d. 19. april 2007 11:14:59 |
|
|
Fik 2 af dem igår og slettede da min Avast Virus program gik helt grassat......
Så det ER sandsynligvis virus.
KNUS |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlg: 1323
Bopl: Hjortshøj
Lagt p d. 19. april 2007 13:20:32 |
|
|
Undskyld jeg griner, men det lyder totalt 1800-tallet-agtigt den der Fedex-mail *GG*
Men tak for advarslerne ...
Knus heroppe fra
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Peter
Brugere
Antal indlg: 184
Bopl: Gaia
Lagt p d. 19. april 2007 13:38:45 |
|
|
Du har ganske ret, Marita, det er en lille grim ting
Computerworld skriver :
Den mail, som mange danskere i løbet af aftenen og natten har modtaget fra postfirmaet FedEX, er efter alt at dømme en ny variant af den tidligere phishingmail Regning.exe, som samlet har kostet danske netbanker tre millioner kroner.
Det fortæller Peter Kruse fra sikkerhedsfirmaet Csis.
”Vi er i gang med en analyse i øjeblikket og i gang med at få lukket den side ned som koden ringer til,” siger Peter Kruse.
Hvis den vedhæftede fil åbnes, vil det give de folk, som har udviklet programmet, mulighed for at fjernkontrollere den smittede pc.
”På den ene side er koden designet specifikt til at stjæle netbankoplysninger, men mere vigtigt er den lavet for at stjæle private oplysninger, ”siger han.
Det betyder, at man vil åbne for en ladeport for at folk kan trænge ind i ens private sfære og granske de data, man har liggende - hvis altså man åbner mailen, fortæller Peter Kruse.
Ifølge Peter Kruse er der endnu ikke blevet stjålet penge fra danske netbanker på grund af den nye phishingmail.
”Det bliver der forhåbentligt heller ikke. Vi arbejder meget ihærdigt på at få lukket det her ned, så så få netbankbrugere som muligt bliver påvirket,” siger Peter Kruse.
Angiveligt skulle bagmændene have hacket FedEx server for at udsende nattens phishingmails specifikt til postfirmaets kunder.
Men det kan Peter Kruse ikke bekræfte.
Ifølge Csis’ oplysninger sigter phisherne med spredehagl direkte mod topleveldomænet .dk.
Døråbner
Koden er en såkaldt døråbner, som sprænger sikkerheden på den lokale maskine.
Herefter ”ringer koden hjem” til fremmede servere på internettet hvorfra den henter komponenter som eksempelvis programmer der registrerer tastetryk og leder efter filer med nøgler.
Hos sikkerhedsfirmaet DK-Cert fortæller Preben Andersen at alle danske internetudbydere nu kender til problemet og har blokeret for ormen, som er en variant af Tele2-ormen.
”Alle isp’ere har blokeret. Så det bliver ikke den store ulykke,” siger Preben Andersen.
Mvh, Peter |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlg: 525
Bopl: Thisted
Lagt p d. 19. april 2007 16:08:55 |
|
|
Den mail kom osse til mig idag. Engang imellem højreklikker jeg på en af mine spam-mails for at se dens vej gennem netsystemet og det er altid (næsten) en oprindelig afsenderadresse betående af en masse tilfældigt valgte konsonanter hægtet på et "kendt" domæne. Idag kunne jeg dog konstatere, at den ikke var adresseret til mig, men til dunlynn@city.dk - om den adresse så er en gruppeadresse aner jeg ikke. Noget tyder dog på, at Cybercity ukritisk videresender alt hvad der kommer "inden for dørene"... |
|