Forfatter |
Smukke melodier |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 01. december 2007 22:07:53 |
|
|
Jeg er blevet inspireret..... Af responsen på det link til det meget smukke nummer med Nightwish, jeg linkede til i "tillykke Empyrium" tråden. Jeg er blevet inspireret til at give jer chancen for at høre et par smukke melodier mere.
Husk at alle disse melodier faktisk er af/med heavy metal bands. Men giv det en chance, for som overskriften antyder, er det meget smukke numre....
Den første er med et band der hedder Charon, og nummeret hedder Sorrow song. Det er ikke bandet der ses i videoen, det er blot en video der er lavet til nummeret. I skal lægge mærke til musikken.
http://uk.youtube.com/watch?v=Kj9CniUIxIc
Det næste er med et band der hedder Apocalyptica. De får i dette nummer hjælp af sangerne Ville Valo og Lauri Ylönen fra bandet The Rasmus. Nummeret hedder Bittersweet.
http://uk.youtube.com/watch?v=gRtmkNuQ7h8
Den næste er hollandske Within Temptation, med den fantastiske sangerinde Sharon den Adel, det er hende i den hvide kjole. I denne live udgave af nummeret Our last farewell, får hun hjælp af operasangerinden Ghea Gijsbergen, det er hende i den sorte kjole.
http://uk.youtube.com/watch?v=h6nDF9pRUPQ
Og så slutter vi med en rigtig godnatsang. Incubus sukkubus med nummeret Wiccan lullaby.... Hvorfor der i videoen pludselig står "Bette Midler med Wind beneath my wings" det må guderne vide. Det har intet med Bette Midler at gøre, så det må være en fejl....
http://uk.youtube.com/watch?v=K60S8ijWd14
Jeg håber at i nyder disse numre, og at de kan få heavy metal bands til at fremstå som andet og mere and bands der producerer larm.....
Life is a rollercoaster
Redigeret af Empyrium d. 01. december 2007 22:09:31 |
|
Forfatter |
RE: Smukke melodier |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 01. december 2007 22:49:45 |
|
|
Jeg vil glæde mig til at høre de numre, som du anbefaler.
Jeg havde selv en yderst positiv oplevelse med "Within Temptation", som jeg rent tilfældigt og af bar`nysgerrighed tog med mig hjem fra biblioteket en dag
Det har jeg skrevet om et andet sted her på siden, og jeg er allerede blevet omvendt
kh Randi |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 01. december 2007 22:53:46 |
|
|
Dejligt når man inspireres . Det bliver jeg faktisk også ved at lytte med her. Min søn er jo ikke hjemme mere til at give anlægget gas...
Dog lå nogle af hans foretrukne numre dengang inde under kategorien 'larm' efter min opfattelse..
Within Temptation kender jeg også godt - det er meget stærkt og sangerinden er virkelig fantastisk...
Tak for Wiccan lullaby - herefter vil jeg slumre ind med denne smukke stemning i øregangene..
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 01. december 2007 23:04:09 |
|
|
Argh - nu fik hun mig igen - Sharon den Adel. Det er dog en utrolig stemme hun har.... |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 02. december 2007 00:03:59 |
|
|
Tak, det er dejlig at blive introduceret til "blød heavy"
Nyder det
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Lagt på d. 04. december 2007 23:41:35 |
|
|
Det glæder mig at I kan lide denne musik, der betyder så meget for mig. Og Tara, du har helt ret, SIKKE en stemme hun har, Sharon den Adel... Men det har Nightwish´ tidligere sangerinde Tarja Turunen nu også. Det er hende der synger nummeret Sleeping Sun, der ligger på et link under Tillykke Empyrium....
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 05. december 2007 13:38:37 |
|
|
Har tilbragt et smukt kvarter her med ørebøfferne på..fantastiske stemmer, melodier, tekster..og et par gange trillede en lille tåre, sidst på wiccan lullaby, den dybe taknemlighed for det fantastiske at blive Mor...Den mærker jeg hver dag...også når de allesammen er nogen møgunger*G*
Men dine gaver her Emp, de er sørme også dejlige.
TAK og KNUS
KNUS |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Lagt på d. 05. december 2007 19:56:51 |
|
|
Hej Timian
Det glæder mig at musikken rørte dig på en positiv måde. Og jeg kan kun være enig med dig i det du skriver om melodierne.
Jeg har også været rørt dybt i dag - du ved hvorfor Timian
Knus
Life is a rollercoaster |
|