Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg18. April 2024 22:13
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12098
Arbejde i fys...: 9932
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7621
Fra bindebrev...: 6581
Fysisk medieskab: 5304
Besøg IKKE e...: 5204
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4794
Den røde Løber: 4583
Poveglia øen...: 4515
Problemer, de...: 4111
Winchester My...: 4096
Navnet - etik...: 4031
Navneskifte e...: 3940
Dykning: 3932
Net- og andre...: 3896
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2330
Den sidste dag: 1951
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1346]
. Dansk Parapsyko... [1101]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [890]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | SHAMANISME | Tromme, Rasler og den slags
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Bertha
Brugere

Antal indlæg: 470
Tilmeldt: 03.03.07
Lagt på d. 02. oktober 2007 21:56:53
Jamen altså, nu har jeg fulgt med på sidelinien, og rødmer af skam over at jeg troede, jeg kunne vaske blødheden ud af bøffel læderet.
I tidernes morgen, mine første Ecco sko - de var for brede, og når det blev helt galt, smed jeg dem i en spand vand nogle dage. Bagefter blev de stive og skrumpede ind. Det var det, jeg havde i tankerne med bøffelskindet fra min aflagte sofasmiley Måske oven i købet en tur i vaskemaskinensmiley

Men der er el ikke andet at gøre end at forsøge?
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 02. oktober 2007 22:01:18
Jamen, jeg har haft et lammeskind, jeg puttede det af og til i vaskemaskinen og tørretumbleren, det var blødt og lækkert bagefter. Men det blev det ikke hvis jeg bare lagde det til tørre, så blev det stift og hårdt.
Så måske bliver dit læder også det Bertha ?
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 02. oktober 2007 22:46:16
Kære Marita

Har du farvet skindet med hyldebær?
Jeg er noget spændt på resultatet - for da jeg i tidernes morgen, plantefarvede uldgarn, ville jeg gerne have hyldebærrenes smukke farve; men jeg lod være da jeg flere steder læste, at hyldens smukke farve ikke var lysægte - og med tiden (ret hurtigt) ville blive gråbrun. I forhold til plantefarvningen var det også vigtigt at bejdse garnet for at få den ønske farve, at få garnet til at tage imod farven, samt sikre lysægtheden.

Det er dog erfaringer som er ca 20 år gamle - måske er der sket en masse nyt. Jeg er faktisk blevet lidt bidt af at prøve igen smiley
men men først er der en have, som trænger til en kærlig hånd, bla meget andet en troldhassel, der skal beskæres kraftigt - hvis jeg vil have noget ud af haven til næste år - og det VIL jeg, efter flere års stilstand smiley - hvor bliver tiden dog af ?

Glæder mig til at "høre" mere smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 02. oktober 2007 23:04:41
ØJ...Det link skulle jeg ikke have set....Se trommen "ørnens øje"......Den er fantastisk...fuldstændigt vidunderlig.....Den hvide ørn der breder sig over trommens forside ser næsten levende ud for mig...........Ak....

Ang rasler Marita. Folk betaler gerne for det unikke. På samme måde som man af og til bare VED en tromme er lavet til en, sådan er det også med rasler....De finder deres ejer! Og det har INTET med prisen at gøre *SSS*

NARJ ALTSÅ.......Der er sgi lang tid til jul.....men jeg kan da starte med at ØNSKE mig den tromme ik?

*SSSSSSS*

KNUS og KRAM
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 02. oktober 2007 23:19:58
Ha-ha ! Timian , den talte også til mig .
Det begyndte bare at krible i hele kroppen da jeg så den smiley.

Jeg tror heller ikke prisen er noget problem Marita , de er jo helt unike og fantastiske og jeg er sikker på at der vil være ejer til dem alle , som du ligger din sjæl i .
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 02. oktober 2007 23:33:12
Ja, Randi, jeg har farvet et stykke skind til en lille håndrasle med hyldebær, og det er meget smukt i farven, men jeg har selv haft tanken, at det nok bliver brunt, måske, med tiden.

I Valby i foråret, da vi var på den vidunderlige messe, hvor der var opstillet en tipi-landsby, var der en fyr, som lavede en tromme, hvor han farvede skindet med rødbedesaft. Den var rigtig, rigtig smuk og helt usædvanlig. Da vi så var i Sorø på Kongskildemarkedet, hvor vi byggede stortrommen, var han på samme stand, og hans smukke røde rødbedetromme var falmet og blevet brunlig. Han havde tænkt på at farve den igen, men på den ene side var til gengæld kommet et utroligt flot mønster, som han ikke gerne ville miste, så indtil videre havde han valgt at lade den være brunlig.

Så ja, jeg tror måske nok, den lille håndrasle, som jeg lægger et par billeder ind af senere, den ændrer farve, men så er det sådan, tror jeg, det skal være. Men jeg kan godt se, at det går jo slet ikke, hvis man skal farve garn eller stof. Men til rasler og den slags tror jeg, det er ok.

Den er meget mindre end de andre, hylderaslen, og i stedet for runer, har jeg skrevet "træ-runer", som Ogam faktisk også kaldes, på håndtaget. Det er tre, som jeg har trukket, ligesom jeg på de andre rasler har trukket runer, og det er den irske pendant til de skandinaviske runer. Jeg tror dog, de er endnu ældre, for de virker mere primitive i udformningen end dem, vi kender som runer.

Jeg tror ikke, jeg vil dekorere selve hovedet på raslen, og håndtaget bliver heller ikke så udsmykket, jeg har en følelse af, at denne rasles kraft ligger i det enkle. Men at der er megen kraft i den, langt mere end man kan drømme om. Jeg lægger som nævnt et par billeder ind, når jeg er helt færdig med den.



Redigeret af Marita d. 03. oktober 2007 11:55:44
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Tilmeldt: 24.02.06
Lagt på d. 03. oktober 2007 03:43:23
Kære Mai.

Hvor er det bare så dejligt du tænkte på mig. Jeg har været syg idag, og er lige oppe og så måtte jeg jo kigge ind her på mit ynglings site smiley
Det er slet ikke umuligt at jeg kan komme et smut op til dig. Tak fordi jeg må.

Knus




Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 03. oktober 2007 10:59:42
Jeg glæder mig altså VILDT til at se den rasle....Den lille hylde rasle..Synes allerede du har beskrevet den så fint at jeg næsten kan se den*SSS*..Har snakket rasler med nogen stykker i dag.....mindst 2 potentielle kunder allerede Marita....*SSS*
De synes som jeg at de er FANTASTISKE....Vi snakkede også priser, og ingen af dem ville betænke sig på at give 6-700 for den rette rasle......
Ikke for at skubbe *GGGG*


KNUS og KRAM
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 03. oktober 2007 17:58:26
Kæreste Anemone, du må hjertens gerne komme og besøge mig. Det ville være dejligt at se dig igen smiley Jeg skal gemme træstykket til dig så smiley
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 14:43:57
Ja, så kommer der nu nogle billeder af den lille hylderasle. Nu håber jeg ikke, at I har forventet mirakler, for den er meget anderledes end de to andre.

Den er 17 cm i alt, heraf er håndtaget ca. 10 cm. Eneste pynt udover at raslen er farvet med hyldebær er, at der sidder to skovduedun på raslen, og der er tegnet træbogstaver, træruner eller Ogam, som de rettelig hedder, på håndtaget.

De er nok ikke så nemme at se, fordi billederne ikke er så store, men jeg kan eventuelt på et senere tidspunkt lave nogle tegninger eller andet af dem (altså Ogam) og lægge ind, så I kan se, hvordan sådan nogle ser ud.

For retning Øst har jeg trukket tre: Taks, Eg, Vinranke.
For retning Syd to: Taks, Eg.
For retning Vest tre: Vedbend, Hyld, Fyrretræ.
For retning Nord: Hyld, Lyng.

Forklaring følger (lidt forklaring kun) om betydning af dem, men den, som raslen kommer til at høre til, skal selv lære dem at kende og betydningen for vedkommende.

Her kommer så et billede fra hver af de fire sider:

Øst:


Syd:


Vest:


Nord:




Redigeret af Marita d. 04. oktober 2007 14:56:43
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 14:44:26
Holda op ! Hvor er den skøøøn !
Virkelig en smuk fave den har fået og Marita det er sagtens til at se ogam og de små due dun .
Du er saft suseme god til det !!! smileysmileysmiley
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 14:56:43
Den er da VIDUNDERLIG....MEGET original...Og bundet til moder jord ikke? fysisk helbredelse tænker jeg?..Nej hvor er det spændende med de der træruner...Jeg tænkte : Kan man udlede noget af træets egenskaber?
Taks er giftig og bruges til forsvar, Eg er stærk og vis, Hyld er helbredende og vin er frugtbar ....Eller? Åh...undskyld...mange spørgsmål som sædvanligt*GG*


KNUS og Kram
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 18:03:28
Marita, jeg var på besøg hos min moster i dag. Midt i deres have står et stort valnøddetræ. Jeg gik ud og samlede nogle af "kapslerne" sammen, ikke valnødderne, men det lag der har siddet omkring dem da jeg mener det er det der bliver brugt til at farve med. Jeg tænkte at du måske ville have nogen af dem ? Jeg har ingen ide om hvordan det bruges, men det kan vel findes ? Bare sig til, så sender jeg dem til dig smiley
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 18:36:23
Det vil jeg altså vildt gerne, tusind tak mai, jeg aner heller ikke, hvordan man gør, men det skal sørme da prøves, nu jeg har en chance for det. Tak.

smiley


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 04. oktober 2007 22:27:55
Hvor flot den er - din hylderasle, den er vist noget ganske særligt smiley Skønt at du sådan er kommet i gang med at skabe - og få lavet de rasler, der er vist noget som har ventet på at komme "ud"
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Tilmeldt: 24.02.06
Lagt på d. 05. oktober 2007 02:06:27
Altså jeg er målløs. smiley Den er bare SÅ smuk, Åh hvor jeg må se at komme igang, men jeg ligger jo altså syg i disse dage. Det drager mig helt vild, og jeg ved ikke hvorfor men jeg synes denne rasle er den smukkeste af de 3 jeg har set fra din skabende kraft indtil nu.
Hold da op, jeg er 100% overbevidst om at du med lethed kan sælge dine fantastiske rasler.
Og ja, som Pia skriver, det er tydelig at se ogam og fjer. Håndtaget er så smukt.
Når jeg kommer rigtig igang vil jeg forsøge at "efterligne" denne, jeg har små hænder, og derfor tror jeg at den størrelse du har lavet denne rasle i, vil være god for mig.
Tak fordi du deler disse smukke tilblivelser med os.

Knus


Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 05. oktober 2007 12:23:24
Takker for ordene, Pia, Randi, Timian og Anemone (god bedring til dig, Anemone, det har jeg helt glemt at sige). Mærkeligt nok ja, der har nok været noget, som skulle ud. Mærkeligt, fordi jeg egentlig helt fra lille pige altid har været meget skabende med mine hænder, det har bare været strikketøjet, der stod for (man er vel ikke næsten-færing for ingenting), eller også har jeg hæklet.

Nu har jeg forsøgt mig med at farve på en anden måde, jeg har forsøgt at gøre det med hyldebær igen og denne gang på en måde, så jeg håbede, det ville komme til at ligne lidt den måde, den tromme, som er farvet med valdnødder, er blevet til på. Og jeg tror sørme, at det virker. Farverne er ikke så stærke, men tendensen er der. Jeg tror, jeg lægger et billede ind næh, det må vente, for det blev ikke ret godt, så det venter, til den er færdig.

Jeg har efterhånden en del håndtag liggende, så jeg skal have fundet et håndtag, som vil være passende til den rasle, jeg skal bygge af det skind, som så lige skal skæres til i den rette størrelse og derefter skal jeg sy den sammen, fylde den med sand, den skal tørre, fyldes kvart op med det, som skal rasle, limes og bindes på håndtag, og så skal den eventuelt pyntes med noget, ligesom den skal renses og så videre og så videre.

Den her tråd er da allerede blevet mega-lang, og jeg beklager, hvis den keder nogen herinde, men så kan man jo bare lade være at kigge i den.

smiley



Redigeret af Marita d. 05. oktober 2007 12:57:42
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 05. oktober 2007 12:56:05
Jeg tror bestemt ikke du keder nogen Marita. Jeg synes i hvertfald det er meget spændende at høre om dine rasler.
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 05. oktober 2007 13:00:31
Uha ! Nej det er dejligt at få lov at følge med .
Jeg syntes det er inponerende at du kan finde ud af det og få dem så smukke smiley smiley
Så stop endelig ikke denne tråd smiley
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg har lavet en rasle
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 05. oktober 2007 20:13:33
NAJ...Jeg keder mig ikke. Drøner jo ind i tråden konstant og ikke af kedsomhed. Det er da enormt spændende at følge med, ligesom sådan en "live workshop"...Hvor man bare suger det hele til sig, Skabelse er fascinerende*SSS*
Bliv ved hvis du overhovedet får tid til det , for det var da enormt hvor meget du når på ingen tid.....
KNUS og KRAM
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

ofelia
06. februar 2021 17:29
Ja 2020 har været det mest mærkelige år nogen siden

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1525468 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de