Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg26. April 2024 13:25
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12099
Arbejde i fys...: 9933
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7621
Fra bindebrev...: 6583
Fysisk medieskab: 5305
Besøg IKKE e...: 5205
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4796
Den røde Løber: 4583
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4112
Winchester My...: 4099
Navnet - etik...: 4032
Navneskifte e...: 3941
Dykning: 3932
Net- og andre...: 3898
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2330
Den sidste dag: 1952
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1351]
. Dansk Parapsyko... [1101]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [892]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | SHAMANISME | Tromme, Rasler og den slags
Forfatter Jeg glæder mig i denne tid....
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 09. februar 2007 16:56:59
På mandag starter vi på kursus - en aften med trommesang og trommedans.

Det er Torben Wendelin og Katja Ørndrup fra Trommeværkstedet som undervisere. De spiller begge i gruppen Ab Uno, der - som Timian har fotalt om - spiller shamanistisk musik.

De første to kursusaftener foregår på mandag den 12. og mandag den 19. februar. Herefter er det planlagt, at kurset foregår hver anden mandag.

Jeg glæder mig HELT vildt til at få luftet trommen sammen med andre, der har samme interesse. Og ikke mindst glæder jeg mig til forhåbentlig at få genoptaget shamanistisk sang, som jeg holder meget af. Det er SÅ kraftfyldt.

Kurset er for alle - det er ikke nødvendigt at kende til shamanistisk arbejde.

Og man behøver ikke eje en tromme for at deltage, da man kan låne på stedet.

Og det er også for enhver pengepung, hvad der for de fleste af os vel ikke er uvæsentligt. Således koster det blot 75 kroner pr. gang, og det inkluderer både kaffe, te og småkager. Til sammenligning koster mange andre kurser/workshops rask væk et to-tre-fire hundrede kroner pr. aften. Og her er der to undervisere, så de spinder ikke guld, men jeg er sikker på, de spinder glæde.

Og man behøver ikke at have været med til første kursusaften (på mandag), de optager løbende nye kursuster, så man kan altså godt være med, selvom man eventuelt først kan om to-tre gange.

Har du også lyst til at prøve, skal du melde dig til hos tromme@trommevaerkstedet.dk

Og så har jeg fundet noget, jeg længe har ønsket mig, som jeg også får på mandag. En bjørneklo, som jeg køber af Torben Wendelin, og han har lovet at tage den med på mandag. Er den ikke flot.



På www.trommevaerkstedet.dk står følgende om kursusrækken:

Som det nyeste tiltag udbyder Trommeværkstedet en nyt, fortløbende, kursusrække i trommesang og trommedans. Dette kursus er for alle, der gerne vil lære om og afprøve trommesang og trommedans.

Kursusrækken starter mandag den 12. februar, derefter igen mandag den 19. februar.

Tilmelding til tromme@trommevaerkstedet.dk

Efter disse første 2 gange er det planen at vi mødes hver anden uge, dvs. 5.03.07, 19.03, 2.04 osv. men hold øje med denne side, idet datoerne kan ændre sig!

Pris: 75 kr. pr. gang (inkluderer te, kaffe og småkager).

Gruppen er åben og baseret på at du ikke nødvendigvis har megen erfaring med trommer.

Det er fint, hvis du har basalt kendskab til shamanisme, men ikke nødvendigt.

Undervisere: Katja Ørndrup og Torben Wendelin, der begge har mange års erfaring og som spiller shamanistisk musik i gruppen Ab Uno

Kursusbeskrivelse:

Har du lyst til at prøve en helt uformel aften med trommedans og trommesang, har du her muligheden for selv at komme til at prøve at tromme. Der er ingen specielle forudsætninger med hensyn til forkundskaber – nybegyndere er velkomne, og vi tager tingene helt fra bunden. Du behøver heller ikke at være med fra første dag, for at kunne deltage. Vi optager løbende nye kursister.

Trommerne gør os i stand til at komme i bedre kontakt med leg og krop. Det vil for nogen være en overvindelse at skulle slå på en tromme, men hvis du har modet til det, vil du opleve en ny måde at være sammen på. Trommerne giver nærvær og sammenhold på en næsten magisk vis.

Vi skal også bruge stemmerne. Stemmens brug er meget personlig. Vi rækker ud efter noget og give sig til kende. Vi starter præcis så forsigtigt, som du selv ønsker det, og når du prøver dig frem, svarer det til at spørge ud i rummet. Det kan være at du finder en hjælp, en inspiration eller en forklaring, der kan hjælpe i en given situation. Vi skal også arbejde med stemmen som indadvendt hjælpemiddel, at få mere jordforbindelse, at opleve den kropsligt forbundne stemme.

Vi skal selvfølgelig bruge trommer, så hvis du har en tromme er du velkommen til at tage den med, ellers kan du låne en tromme. Vi bruger også andre instrumenter, primært rasler, så hvis du har en rasle, må du også gerne medbringe den.

Aftenerne starter med en forklaring på hvad trommesang og trommedans går ud på, hvordan du skal bruge trommen, raslen og din stemme.



Jeg glæder mig HELT VILDT smiley
Redigeret af Marita d. 22. februar 2007 09:47:52
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 09. februar 2007 17:37:56
Ejjjj ! hvor lyder det godt , jeg gælder mig meget til at høre om det , for jeg tror da du vil skrive lidt om hvordan det er gået .

Og hvor er den flot din bjørneklog smiley

Jeg forstår så godt at du glæder dig , det ville jeg sandelig også gøre .

Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Anemone
Brugere

Antal indlæg: 1036
Tilmeldt: 24.02.06
Lagt på d. 09. februar 2007 23:46:55
Det lyder dejligt og glædesfyldt. Tillykke...

Og hold da op, den er helt vild flot din bjørneklo whauu!


Kærlig hilsen
Anemone

"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen
musling04@hotmail.com
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 10. februar 2007 12:19:21
Har været inde og kikke på deres hjemmeside .
Det er godt nok nogle lækre ting de har Vav !
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 12. februar 2007 00:05:29
Ja, det er superlækre ting. Og de er ret dygtige til det, de laver, uanset om det er sang eller trommebygning smiley Både Johnnys og min tromme kommer derfra. Og det samme gør Timians. Det var vor tanke, at vi ville have været på det næste trommebygningskursus, men det foregår en weekend, pigerne er her, så det kan ikke lade sig gøre. Så håber vi på det efterfølgende.

Det er i øvrigt dem, der, som Johnny har skrevet om, stod i spidsen for trommeåbningerne på messen i Falconer Center.

På hver deres måde har de Torben Wendelin og Katja Ørndrup fantastiske stemmer. Jeg bliver dybt rørt, får kuldegysninger og ramt direkte i hjertekulen med et glimt af genkendelse, som får tårerne frem, når Torben synger til de seks retninger. Og jeg ved, at Timian har det nogenlunde på samme måde med Katjas stemme - altså, at den rører ved noget. Men den er altså også fantastisk. Fuldstændig klokkeren.

Jeg glæder mig HELT vildt til kurset i morgen smiley
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 12. februar 2007 01:37:37
Jeg kan ikke gøre for det , men jeg misunder jer altså lidt smiley
Men jeg håber i får et rigtig dejligt kursus ( kan vist ikke blive andet smiley )
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 13. februar 2007 02:04:26
Det var SÅ fantastisk. Vil skrive om det i morgen i en separat tråd. Jeg fik f.eks. et nyt kraftdyr, da vi lavede den første fælles tromning.
Redigeret af Marita d. 13. februar 2007 10:55:53
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 12:43:00
Jeg er lutter øre smiley
Glæder mig sådan til at høre om det , det lyder jo fantastisk smileysmileysmiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 12:56:35
Tak for det, Pia, det er altid dejligt, når der er nogen, som interesserer sig for det, som man er i gang med.

Jeg ved, jeg lovede at skrive i tirsdags, men tiden er løbet fra mig, og lige nu står vi på hovedet for at gøre huset rent (uden vand!!! - de har lukket for vandet, for der er sprunget et vandrør længere nede ad vejen), fordi vi får gæster senere i dag. De tager af sted igen i morgen, så måske kan jeg nå det i aften, når de er krøbet til køjs, eller måske i morgen. Lørdag-søndag skal vi jo på Marion-kursus, så der er der nok ikke tid til det. Men jeg skriver om det, for det var SÅ godt. smiley

Knuser
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 13:03:33
Ejj ! altså stakes jer , det er ikke nemt at udvære vand , jeg prøver det ret tit her og man finder ud af hvor forvendt man er til daglig .
Ja, jeg ved i skal på kursus hos Marion og det glæder jeg mig også til at høre om smiley
Jeg må jo suge lidt på jer , nu jeg ikke selv kan komme afsted smiley
Så jeg nyder når i fortæller .
Men tag det nu bare med ro , du ved hastværk er lastværk ti-hi !
Nyd du nu bare dine gæster og din wekendt smiley
Og så ønsker jeg jer et bragende godt kursus hos Maion og så må i endelig hilse fra spanien smiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Freya
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 72
Bopæl: Køge
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 13:45:25
Det glæder jeg mig også til at høre om - Det lyder da fantastisk spændende. smiley

Jeg har været til en fordragsaften, hvor vi også prøvede at finde vores kraftdyr ved hjælp at trommer - Jeg fandt aldrig mit, men kunne i stedet trække et kort og på den måde få afvide hvilke kraft dyr jeg har.

Det var en ræv smiley - og når jeg tænker ræv, så er det snuhed, smuk, jagtinstinkt og nok se men ikke rører. hmmm det er jo nu ikke så vild med.

Men må prøve en anden gang og se om jeg ikke kan finde det ved hjælp af trommerne... smiley

Knus
Conni


Lykken er........... LIVET
www.freyas.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 14:15:34
Kære Conni.

Tak for det, og tak for din beretning om ræven, jeg vil sige, at jeg også tænker moderinstinkt, omsorg, evne til altid at få noget ud af tingene (ræven er jo fantastisk til at tilpasse sig det miljø, den lever i, man finder rigtig mange ræve i byer, f.eks.), og så tænker jeg, at den evne med "nok se, men ikke røre", kunne være rigtig god, når man er behandler, så ikke klienterne kommer for tæt på, man skal jo helst ikke hive deres ting ind til sig selv, vagtsomhed, evne til at skelne.

Jeg kan finde rigtig, rigtig mange skønne egenskaber ved ræven.

Knus
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Freya
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 72
Bopæl: Køge
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 15. februar 2007 15:59:21
Hold da op Marita - nu ser jeg pludselig ligheden og hvor et fantastisk dyr ræven er. Tusind tak skal du have for at du fik lukket mine øjne op.

Mange knus og kærlige tanker til dig
Conni


Lykken er........... LIVET
www.freyas.dk
Forfatter RE: Trommen - jeg glæder mig
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 19. februar 2007 10:04:47
Selv tak, Freya smiley Dejligt, at mine tanker kunne inspirere.

Så er det i dag, vi skal til anden trommecirkel (det kalder jeg det i tankerne). Og jeg glæder mig meget. Herefter er det hver anden mandag.

- og jeg har ikke glemt, jeg har lovet at skrive om det, men som sagt - tiden løb fra mig i sidste uge, der har været noget alle dage og aftener.

Kærlig hilsen til jer.
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tromme - Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 19. februar 2007 13:40:44
Herligt smiley
Nyd det smileysmileysmiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Tromme - Jeg glæder mig i denne tid....
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 21. februar 2007 23:32:38
Hej Freya
Udover hvad Marita allerede HAR skrevet, står der i min søns bog om shamanisme at ræven også står for evnen til at "gøre sig usynlig"
Min søn har allerede fundet 4 af sine dyr....og dermed langt overhalet mig.....Og han HAR virkelig den evne*G*
Åh hvor vil jeg gerne med....Ja Katja og Torben åbnede jo butikken her for mig....med en smuk ceremoni, en drømmerejse og tromning.....Inden da havde jeg allerede en CD mederes musik....og første gang Katja sang en tone, kunne jeg umiddelbart genkende hendes stemme som den der ALTID på CDen havde rørt mig mest....Den er ren som et ørneskrig, klar som en bæk der pludrer.....høj som en efterpårshimmel.....alt efter hvad hun synger om....Hendes Stemme fortæller historier....med ren klang...også uden ord....Hun sang også dengang i butikken....smukke lyde, klukkende, klingende....stigende toner...Bagefter sagde jeg til hende: Jeg tror du sang, om en mand alene på et bjerg...der er skove op af skråningerne, og han føler sig ene og forladt....men så opdager han at dyrene følger ham på afstand...at de er venligt interesserede i hvad han gør....kaninen bag træet, ørnen på himlen. egernet i træet...de er der altid....og han føler sig rig og elsket istedetfor og meget glad......Hun kikkede undende på mig og sagde : "jamen det var også nogen af de billeder jeg så mens jeg sang*SSS*

Så den fortæller den stemme
: Torbens Stemme er tryg og rar....som et træ der har stået i tusinder af år, med rødderne dybt i jorden....Den er på e gang æld gammel og vis, og lige så kendt og tryg som duften af din mor.....Derfor supplerer de hinanden fantastiskt*SSS*
ÅRH nu løb det af med mig igen*SSS*

Har for nyligt læst BEARHEART.....Gad vide om jeg kommer fra vindens klan?*G*


Forfatter RE: Tromme - Jeg glæder mig i denne tid....
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 22. februar 2007 00:56:20
Synes at det er fantastisk at din søn har fundet fire af sine dyr *SSS* Iggo!
Vi har ikke kigget efter vores endnu ... *SS*


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Tromme - Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 22. februar 2007 01:12:45
Det lyder som noget musik jeg må envistere i smiley
Nu har jeg været inde på den hjemmeside jeg ved ikke hvor mange gange .
Så jeg må hellere tage mig sammen tror jeg smiley
Tak , for din indlevende historie Timian !
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Tromme - Jeg glæder mig i denne tid....
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 22. februar 2007 02:23:27
Så nu har jeg sørme fået bestilt et par cd . smileyShamanens rejse og mellem verdener.
Så skal jeg altså på rejse ti-hi !
Det passer nok til det jeg er i gang med for øjeblikket , nemmelig en bevingedehest og det er jo et af mine kraftdyr , har Marita fortalt mig , så jeg er lidt spændt smiley
Jeg glæder mig ti-hi !
Knuser Pia
Redigeret af Pia Lerche d. 22. februar 2007 09:53:15
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Jeg glæder mig i denne tid....
Freya
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 72
Bopæl: Køge
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 23. februar 2007 23:02:39
Kære Timian
Tusind tak for dit indlæg, hvor er det bare smukt.
Jeg er måløs over at din søn har fundet hele 4 af sine dyr, jeg troede kun vi havde ET - Ja jeg er ikke så meget inde i lige præcis dette emne, men er vild med at lære noget nyt.

Hvad hedder den bog du taler om?
Jeg må dæleme også have noge musik, hvorfor i alverden har jeg dog ikke tænkt på det noget før....

Knus
Conni


Lykken er........... LIVET
www.freyas.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1526000 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de