Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:12
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Side 1 af 2 1 2 >
Forfatter Normal vægtig *SSS*
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 10. april 2008 08:21:43
Tja, eftersom der er så mange ting i mit liv, jeg for øjeblikket ikke kan ændre på, besluttede jeg mig for mange måneder siden til at ændre det jeg KUNNE, for jeg har som alle andre brug for sejre*SSS*
I dag gled mit BMI tal lige så stille ind i "normal " zonen...Jeg er ikke længere overvægtig*SSS*Inden det for alvor er sommer håber jeg at stå i midten af denne zone*SSS*
Jeg har forlængst fundet mine gamle cowboy bukser frem, og nyder igen at kunne bruge tøj der har ligget alt for længe på "for lille" hylden.
Jeg har simpelthen droppet alle de lette kulhydrater. intet hvidt mel, sukker, pasta eller ris, til gengæld flere grønsager (som smager meget bedre når smagsløgene er vænnet fra sukkeret) og masser af protein.Og gode fedtstoffer.
Efter de første 14 dages "sukkerhunger" er det nærmest sket af sig selv. Ikke noget voldsomt...i øjeblikket ryger der ca et halvt kilo om ugen....helt af sig selv...
smiley

Når kroppen intet sukker får, tvinger man den nemlig til at forbrænde fedtet....Og jeg har det FINT*SSS* Savner højst et rundstykke om søndagen*SSS*
Men det er et savn der er til at leve med.

Sikke en DEJLIG dag

KNUS og KRAM

Timian
Forfatter RE: Normal vægtig *SSS*
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 10. april 2008 10:53:24
Til lykke, Timian, hvor er det dog lækkert for dig, åh, gid det dog var mig. Suk.

Vanlie-pigen siger det meget flot, du er i forvejen smuk i sjæl og krop, men uanset det hjælper det jo altid lidt på selvrespekten, at man gennemfører noget i den grad, som du har gjort. Til lykke.

Knus fra migsmiley

http://fusion.astro-numerology.dk
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 10. april 2008 11:00:52
Tak Vanilie
Men synes slet ikke jeg har kæmpet....Måske er det nemmere at LADE VÆRE med at gøre noget, som f.eks at spise sukker og hvidt mel osv. end hvis man SKAL gøre noget*G*
Synes alle kure starter med: Du SKAL spise 600 g grønsager om dagen...Du SKAL spise....osv. og jeg lille menneske KAN sgu ikke spise 300 gram grønsager af gangen. Men at gnave lidt af alle de grønne ting gennem hele dagen....DET kan jeg *G*
Skal i Bikini til sommer*G
Næste mål efter endt vægttab er så at fortsætte kostændríngen og kvitte cigaretterne igen...for sidste gang forhåbentlig. De siger jo at jo flere gange man forsøger jo større chance for at gennemføre.*SSS*

Men tak for opmuntring*SSSS*
KNUS
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 10. april 2008 11:24:29
Super godt gået Timian smiley

Det er bare så skønt at "høre" om hvordan du bare gør det - fantastisk smiley

Jeg var til et foredrag om hypnose og hypnopterapi - meget interessant.

Hun fortalte også noget om "selvhypnose" - hvor man taler til sit ubevidste jeg, ved små sætninger (affirmationer..?) mange gange i løbet af dagen, og derved ændrer reaktionsmønstre.
Godt ved fx rygestop; men hun gav et eksempel :

"jeg spiser sundt og min krop slanker sig"

- sådan - positivt og ligetil - det skulle underbevidstheden kunne forstå.

Når den får besked på at "jeg spiser sundt og min krop slanker sig", og ikke "hører" ord om de negative tanker og følelser, der kan være om fx fedme....så reagerer den på det den hører, og ting sker smiley smiley

kh
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 10. april 2008 11:38:26
aj, hvor er det dog godt gået Timian - kæmpe tillykke heroppe fra ... Jeg - uha - jeg har sgu taget mine dumme 10 kg på igen - men har nu købt nyt fitness kort, og kortil svømmehal og helsekabine. Jeg tror at mit store problem vil ligge i at skulle spise alt det grønt ... kigger på min slunkne tegnebog ... bare en sølle agurk - den koster 26.95 - på tilbud!smiley og sådan er det med alt frisk grønt heroppe - det er bare super hamrende dyrt! 2 kg. gulerødder - økologiske tja, dem skal vi slippe små 36.95 for - eller noget i den stil ... Ha - en ltr. frisk mælk - katjinngg - 39.95 *GG* osv osv ... Glemte lige ... 100 gram frisk chili - diinng .... 39.95 *GG*
Og - ja måske er det bare undskyldninger for dovenskab - men Ll. Blåndine - han skal stadig have utrolig meget fedt i sin mad - han rager opad og opad men vejer kun små 22 kg ... Men er ellers både frisk og frejdig ... Jeg orker ikke at lave 2 slags aftensmad, men tager ikke specielt meget af det fede selv ... Vi spiser ellers fuldkornsprodukter osv, og jeg har droppet smør og den slags, men jeg ved, at for mig er det motion, løbeture, fjeldture eller lign., der skal gøre det. Vejret har bare ikke tilladt den slags udskejelser - med de temperaturer, vi har haft her i vinter *SS*
Men godt gået, Smukke. Hvor er du dog bare sej!
Kæmpe kram heroppe fra - fra en meget moderligt udseende Nuunu smileysmiley

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 10. april 2008 11:40:16
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 10. april 2008 12:36:42
Undskyld mit sidespring fra trådens tema her....
Nuunu - det er da nogle fuldstændigt vilde prisersmiley, men det er jo også dyrt med transporten af varerne helt op til jer... Jeg kan godt forstå, at du ikke køber masser af grønt med de priser - hvad med frosne grøntsager - er de lige så dyre? Ikke så lækre, men de fylder og tæller vel lidt med i grøntregnskabet ?
Jeg bliver lidt harm over sådan nogle priser - for det er endnu et eksempel på, at det er forbeholdt dem med mange penge at leve sundest - gad vide om det ikke kunne gøres anderledes ved at prioritere sund mad fremfor noget andet; men jeg ved for lidt om grønlandske forhold til at kunne komme med andre forslag - hvad gjorde grønlændere før tiden med agurker og salat ift at få "grøntfoder"?

Jeg vover lige det ene øje Nuunu....nu er der jo koldt oppe hos jer på denne årstid - men måske er de kilo også din krops vinterforsvar ? smiley smiley smiley
De kommer sikkert til at rasle af dig igen - du har jo gjort det før - seje moderlige(midlertidigt af udseende)kvinde smileysmiley

kh
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 10. april 2008 13:32:56
He he - det kan vi tage op i en anden tråd *SS* Starter en ny et andet sted smileysmiley

Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 10. april 2008 23:15:20
Tja Nuunu, jeg må gerne spise fedt, helst det sunde, så længe jeg holder mig fra de lette kulhydrater, det vigtigste er at få protein nok samtidigt...Sagt på anden vis....hvis du går til pølsemanden og spiser en hotdog, vil kroppen tage det hvide brød og ketchup, omdanne det til sukker og forbrænde det, pølsen sætter den så af i reserve på hofterne....Hvis du hos samme pølsemand bestiller 2 pølser, kun med stærk sennep, er kroppen pisket til at omdanne fedtet til energi, det kræver så meget energi fra kroppen at den BÅDE snupper de 2 pølser og lidt af lageret....Hvis vel at mærke kroppen er tømt for sukker....Har i mælkebøtter på grønland? De er skønne som salat her nu...i har vild Timian senere ved jeg, og andre dejlige grønne ting....så må du plukke dig til det *SSS*

Marita, Tusind tak for de gode ord.....Man kan kun tage så og så mange ting af gangen søde menneske....Med din viljestyrke, er det kun et spørgsmål om hvornår din krop igen pænt må indordne sig *SSS*

Også tusind tak til alle jer andre, jeg sætter mig hele tiden "delmål" det giver mange sejre, men hvor er jeg glad for at kunne dele glæden med jer

KNUS og KRAM
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 00:13:25
Åh, om vi har mælkebøtter ?? *GG* Timian, det er een af mine yndlingsblomster smileysmiley Der er næsten ikke noget smukkere end når Grønland går i gult ... .Når mælkebøtterne springer ud ... Men jeg har smagt mælkebøtteblade - jeg synes ikke de smager særlig godt - men det skal måske være de spæde af slagsen? Dem der ikke er så stærke i smagen? Eller er det mon et tilvænningspørgsmål? De gamle grønlændere spiste jo hele planten glædeligt sammen med sælspæk ... hmmm .... Well, anyway - der går mindst 2-3 måneder inden de springer, men vi har fået tålelige temperaturer nu foråret er på vej ... så fjeldture er på programmet igen *SS* - efter en sindssyg vinter med temperaturer ned til -30 og med chillfaktorer på -40 (brr)
Hmm ... spiser næsten aldrig pølser, men har den slags krop der tager på, når bare jeg ser et køleskab - ved godt hvad problemet er ...spiser for meget - elsker at spise ... og gerne for meget af det smiley Det har også taget lidt tid at erkende at det er sådan ... Men det er okay- når fokus er rettet på det *SS* Og frosne grønsager er bare for kedelige!!
Kan godt tro at det med proteinerne er den gode vej at gå ... og at stoppe med de nemme kulhydrater - jeg må prøve mig frem, og se hvad der sker - ved jo godt at det går skide godt og kroppen trimmes på den gode måde, når jeg ellers træner ... *SS* Hæ, jeg har købt en af de der orange bolde med knopper - den er bare god, selvom jeg føler mig som en strandet hval, når jeg laver øvelserne ... *SS* Men den gjorde underværker for min ryg, da jeg havde en dum nerve i klemme *SS*
Det værste ved alt her slanke-sig-noget er jo at .... Blåndinerne kan godt lide at hhv. mor og kone er blød og varm .... De siger uafhængigt at hinanden at "uuh det er dejligt" ogsv ....smiley
Det gør det utrolig nemt at bare lade stå til. Men det skal være SLUT! Blåndinerne må vænne sig til at tingene bliver anderledes ..... *SS*
kh Nuunu

Redigeret af Nuunu d. 11. april 2008 00:18:54
Mimse
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 11. april 2008 07:08:18
Hvor er det bare stærkt gået Timian.
Fortsat held og lykke med de sidste og med rygestoppet.
Med den vilje du lægger for dagen er jeg sikker på at det klarer du også
så let som ingenting.smiley

Knus

Lis

Citat

Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
www.spirituelhealing.dk
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 11:15:58
Nu skriver både Nuunu og Søren om at de skal i gang med at træne - det skriver du "heldigvis" ikke noget om Timian smiley
Men hvad gør du så - tænker over hvad du putter i munden?eller er du også mere fysisk aktiv end du plejer at være, måske uden at tænke over det?

kh Randi
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 13:14:39
Nej Randi
Jeg har på et tidspunkt lavet lidt pilates, men da vi rendte ind i alt det gulvtæppeudskiftning gik det i stå*G*
Så ingen træning. Blot mine gåture som jeg plejer. Det er kosten der gør det. Basalt: Undgå sukker, hvidt mel, ris og pasta og bananer.
Og spis masser af protein. Bønner, kød fisk æg.

Vil man gerne være sund samtidigt, spiser man grønsager og "modsvarer" de dårlige fedtstoffer med gode.

Så jeg kan sagtens tage en delle hos slagteren...ikke fordi jeg spiser ret meget af den slags, men det er HELT ok at gøre.Jeg må spise smør fra pakken, hvis jeg vil*G* (det vil jeg ikke altså!!!!!*GGG*)

Fordi når blot de nemme kulhydrater fra de raffinerede ting ikke er i kosten, må kroppen arbejde labgt mere for at lave energi.
Det kræver altså "ekstra kalorier# fra kroppen bare at FORBRÆNDe kalorierne.

Den videnskabelige forklaring er, at uden at kunne danne sukker hurtigt i kroppen dannes der ketoner i hjerne, som sammen med protein hjælper kroppen til at omdanne fedtlagrene til energi. Man opnår det man kalder en Ketose tilstand, hvor kroppen KNOKLER på og forbrænder, som først afbrydes i det sekund man putter nogle af de lette kulhydrater i munden igen..
Kritikere af kuren har påstået det er usundt, og at man "har brug for " disse ting.....mit logiske resonnement må være, at både sukker og hvidt mel er særdeles raffinerede ting og ris er ikke hvide fra naturens hånd og der findes ikke spaghetti træer. ALTSÅ kan der ikke være nogle af de ting "vi har brug for"

Men til gengæld kan jeg godt se at hvis man lever udelukkende af fedt kød, så er det sgu ikke sundt, selv om man taber sig

DERFOR gnasker jeg grønsager jævnt hele dagen og modsvarer "dårligt fedt " med "godt fedt"...altså i virkeligheden "dobbelt fedt"....mandler og nødder og fede fisk....guf.... og taber mig altså helt fint....

*SSS*

Knus
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 13:25:15
Forøvrigt kan man spise ALLEVEGNE på denne kur...i restauranter spiser man buffet og salat eller omelet...undgår blot paneret kød og søde dressinger...selv på mc D kan jeg sagtens spise, jeg snupper salaten med æg og tun, den er perfekt.
Der er skrevet utallige bøger om denne kur, men jeg opdagedce det nu "af bagveje" efter at have set et ret skrækkeligt projekt på grønland hvor forskere forsøgte at finde ud af hvorfor danske muskler ikke vil forbrænde fedt....de stakkels deltagere måtte af med muskel prøver konstant, mens de knoklee sig over indlandsisen, og stadig tog kroppen kun sukkeret......min tanke var: Hvorfor tømmer man ikke bare kroppen for sukker så?
Og det gjorde jeg så. Siden fik min dejlige svigerdatter desværre konstateret forstadier til sukkersyge, og HUN ER PÅ PRÆCIS SAMME KOST...for resten af livet i håb om at det ikke udvikler sig.
Mødte hende og Mille i roskilde igår, efter at jeg havde spist omelet på cafeteria til frokost, købte vi så i et supermarkede 2 pakker laksefrikadeller(uden tilsat mel)
et stykke marineret kylling (uden sukker i marinaden) og et stykke italiensk ost....skøn aftensmad, på en bænk*SSS*
Derhjemme supplerer jeg så med grønsager i løbet af aftenen.
Jamen det det er PÆRELET altså*G*

Knus
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 13:32:34
Min kost i dag?
Morgenmad, rugbrød med ost, og en pære..GODT med ost på!!!!!

Frokost...En dåse makrel med let mayonaise, en skål med selleri, blomkål og gulerodsstykker.

aften oksesteg med grønsager...og igennem hele dagen går jeg så og tygger grønsager, for sundhedens skyld, helst rå kan jeg bedst lide.

resten af familien får sovs og kartofler, jeg undgår stivelsen i kartoflerner og melet i sovsen, det er alt...

GUF? Mandler...nødder, peanuts..eller mine egne hjemmebagte kikærtemels småkager , med kokos og søderstof og chokolade uden sukker.

Det er VIRKELIG nemt altså...

KNUS
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 13:34:44
Heh pærelet *GGG* jo, hvis man altså ikke liiige kommer til at gå grassat og ofrer sig, ved at spise det, der ligger og frister i skuffen...du ved, bare for at gøre rent bord smiley

Det lyder let og godt, og er nok også ubevidst det jeg af og til gør, når jeg synes at nu er det nok! Og en masse skrællede gulerødder i køleskabet er skønne at gå til, og får vores gulerodsforbrug op på flere gange normen.

Det lyder bare til at du havde en superdejlig dag i går - og slet ikke gik sulten i seng smiley - skøøøntsmiley

kh
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 13:39:31
NIKS, åd hele dagen, og da mit protein indtage var ultra højt igår, havde jeg tabt 400 gram her til morgen....De vil dog ryge lidt op og ned de næste dage, afhængig af hvor god jeg er til at spise proteinrig kost.......men fuldstændigt uafhængige af om jeg spiser fedt.....forunderligt ikke?*SSS*

Skidt med gulerødderne Randi...De er for sundhedens skyld, ikke for vægttabet...Blot undgå hvidt mel sukker pasta og ris.....NEMT*SSS*
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 18:52:11
Ved du hvad, Timian - jeg tror sg jeg hopper på den kur ... - men får det lidt svært ved at undgå ris - jeg elsker basmati ris ... Tørfisk og nikkut må da også kunne bruges som snack? (Nikkut er tørret hvalkød - højproteiner) *SS*
Ja, den film var ikke for sarte sjæle, specielt ikke som når du skriver - tog muskelprøver - bvadr smiley
Jeg så ikke det hele - synes jeg så nok *GG*
Tak og rigtig god weekend
knus heroppe fra

Redigeret af Nuunu d. 11. april 2008 18:54:04
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. april 2008 23:09:33
YES

Til Jul, fik jeg af min mand en yndig kjole...str 42...og jeg kunne ikke lukke den...argh...Han spurgte om den skulle byttes, og jeg snerrede nærmest NEJ*G*...I slut januar startede jeg så dette.....I dag kom han hjem med et par søde piratbukser...str 38....OG DE VAR FOR STORE...WEEEEE...Hurra....Og de SKAL altså byttes*G*
lillemy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 206
Lagt på d. 12. april 2008 18:20:07
Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg, men jeg tænker dog Timian, får du ikke også meget mere energi nu du er på kur og får noget ordentligt mad ?

Åh ville ønske jeg havde disciplinen til at gå på sundheds-kur, altså bare få lavet noget ordentligt og sundt mad med nogle langsomme kulhydrater.....smileysmileysmileysmiley
Mindes altså langt væk, at jeg havde meget mere energi da jeg spiste sundere.......

Lillemy
www.yinogyang.dk
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 14. april 2008 08:26:41
Ved ikke med energien lillemy. Jeg spiser flere grønsager end før, også for at holde mig mæt, men de første 14 dage var jeg dødtræt, ikke så mærkeligt egentlig, istedet for at få tilført hurtige sukker kalorier hele tiden, tvinger jeg jo kroppen til at "spise" af lagrene....jeg er faktisk igang med at fortære mine egne fedtlagre....det KRÆVER mere energi af kroppen.....Men føler mig nu hverken mere eller mindre energisk end før, som sagt kun de første 14 dage jeg var træt og hele kroppen SKREG på sukker....
Efter at have lukket butikken, genoptog jeg jo min gamle vane med at gå tur stort set hver dag, og den lille smule bevægelse der er i det, giver jo i sig selv ekstra energi....men klart også at jo lettere kroppen bliver, jo mere bevægelse anspores man til....Jeg var i skoven det meste af lørdagen med Orion rollespillere, som min søn og svigerdatter er med i. Jeg skal sy kapper og bukser og hjælper også gerne på anden vis, nå, men pointen var at jeg ikke var træt, selv efter at have fulgt efter de unge mennesker rundt*SSS*
SÃ¥ det er dejligt....*SSS*

KNUS
Side 1 af 2 1 2 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554839 Unikke besøg