Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg29. April 2024 07:25
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12099
Arbejde i fys...: 9934
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7622
Fra bindebrev...: 6583
Fysisk medieskab: 5306
Besøg IKKE e...: 5205
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4796
Den røde Løber: 4584
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4112
Winchester My...: 4099
Navnet - etik...: 4032
Navneskifte e...: 3941
Dykning: 3933
Net- og andre...: 3898
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2331
Den sidste dag: 1952
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1351]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [894]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Skolelærer og pædagoger
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. august 2007 23:12:50
- et univers ukendt for mig - indtil i dag ... *SS* I dag "afsonede" jeg 8 af mine 16 timer (på årsbasis) som frivillig lærer / pædagog / børnepasser ude i min knægts friskole. Jøsses Marie smileysmiley 28 unger, friske, glade, - meget friske, meget glade ... Jeg er helt ødelagt på en god måde. Jeg er glad fordi jeg fik lov at få et indsigt i, hvad folk, der passer børn "går igennem" hver dag. Ikke noget negativt, men hold da op, sikke et arbejde at holde styr på sådan en rotterede *GG* Mine ører !! Mit hovede !! - jeg er helt flad - kunne knap nok tage mig sammen til at lave aftensmad til drengen og jeg, så jeg gav ham en snack af tørret hvalkød, som han guffede i sig. Vi var 3 frivillige voksne derude i dag. Lærerne skulle på kursus. Nu har vi så lige spist aftensmad, og han er ude at lege til kl. 20. Solen skinner og vejret er dejligt.smiley Jeg sidder her og gaber og griner lidt af mig selv. Men jeg fik da lavet et stort vægmaleri henne i skolen, faktisk det der delfin billede, forstørret op fra en 18x24 cm til 1x2 meter, og det blev vældig pænt, selv om det mangler en smule maling for at blive helt færdigt.smileysmiley
Så ... hatten af for folk, der passer børn til hverdag.smileysmileysmiley
kh Nuunu


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 17. august 2007 11:55:52
Ja, det er hårdt at passe børn , har selv været i en vuggestue et par år og der var ikke meget overskud til noget andet . Men dejlige er de jo de børn .

UHA ! hvad er det du siger Søren , det lyder afskyligt , det kan man da ikke .
De er sgu ikke rigtig kloge dem der laver de love.
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 17. august 2007 13:02:29
Uhh .. .min dreng skal da ikke være "nr. 145" - altså! *GG*smiley - selvom mange børn sikkert ville syntes at det var sjovt i en periode at hedde et nr. istedet for et navn - det kan jo nemt gøres om til leg ... Men, jo - det var en god dag og jeg fik lært mange børn at kende. Heldigvis var vejret jo også med os, så det var jo bare om at komme ud i naturen også og brænde krudt af. (og jeg syntes at 28 var mange ...) smiley Der er jo heller ikke noget at sige til, at ens egen unge er træt, når han kommer hjem, for der er sgutte meget fred og ro i sådan en institution ... Men nu begynder skolen på mandag, så det bliver jo spændende *Ss* Skal gejle op hele weekenden, skal lave grl. lammesteg, garneret med rosenrod ude fra altanen, ristede majroer og flødekartofler, fiskesuppe kogt på ørred og rødfisk, chokoladekage, lagkager osv ... Det er jo en kæmpedag heroppe - 1ste skoledag - der kommer mange gæster til kaffemik og spisemik - holder åben hus fra kl. 15 - 20. Har samlet små penge til "paggaa" - paggaa er en tradition, der skal vise, at man har overflod, og gerne vil dele ud af sin overflod med alle. Mønter - omkring 200 kr i mønter skal kastes op i luften, og så er det ellers med at kravle rundt mellem hinanden og finde flest muligt. Dem, man finder beholder man *SS* Det foregår altid under megen hyl og hvin, og grinen og masen rundt mellem hinanden smileysmiley Den, der så har samlet flest, er en dygtig samler ... Ja, det lyder måske lidt underligt i jeres ører, men det er tradition heroppe, og det er skægtsmiley Kasteren må ikke selv være med, men skal nøjes med at kigge på *SS*
Ka i ha det godt *SSS* og god weekend


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 17. august 2007 23:02:10
Wow Nuunu
Min Mark havde første skoledag i Tirsdags *SSS* Jeg må indrømme jeg er lidt glad for at det går lidt mere stille af sig her *G*
Men jeg holdt fri torsdag, fredag , mandag også for på en god måde at køre ham ind i SFO, så det hele ikke skete på EN gang.....Og han er lykkelig for begge dele, men meget træt når han kommer hjem *SSSS*
Vores SFO er kæmpestor, og for børn i alle aldre, da der også er ungdomsklub på stedet....Men de har hver deres "sted" i huset.....og derudover et KÆMPEområde at færdes i, med bla, Hoppepude på ca 10x20 meter, svævebaner, 4-5 store legepladser, hockeybane, 3 fodboldbaner, 3 udendørs bålpladser og en indendørs, hvor de nærmest har bygget en slags finsk træ kåte, i megasize, og med hul i taget til røgen. 2-3 klasser har lov at holde kaniner, så 25-30 kaniner bor der i et stort rum med flotte velholdte bure. De har træværksted, biograf, playstations, og såmænd deres egen bus, hvis de pludselig vil på tur.

Mark ELSKER det...og jeg har aldrig set noget lignende...øh...glemte jeg at nævne gocart banen? og at der er bygget huler i halvdelen af de mange store træer på stedet?...At alle former for gynger og rebstiger hænger alskens steder...*SSSS*
Jo det er som at komme i "legeland" hver dag *SSSS*
Og de små har jo DERES pædagoger, så allerede på 2dagen stod der 2 og råbte "HEJ MARK" Da vi ankom*SSS*

DEJLIGT!!!

I onsdags var 2 skoledag og mark rakte pænt hånden op...da læreren pegede på ham jublede han højt " Jeg ELSKER at være her" Hvorpå han blev meget flov *G*
SEnere rakte han hånden op igen, og da han blev spurgt sagde han " Vil du godt lære os at læse i dag? For det glemte du igår! *GGG*

KNUS

KNUS
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 18. august 2007 01:42:26
Hold da op, Timian - det lyder som en vildt lækker skole!smileysmiley Ja, ude i Ians friskole er det mest "vilde" nok en udstoppet isbjørn, selve skolen ligger i et hul, med klipper som "udendørsareal" for børnene. Der er ikke så meget derude *SS*Men det er nu godt nok - lærerne er meget engagerede undervisere - og det er der jo stor mangel på heroppe.
Ælsker din søns replik om at lære at læse *GGG* Iggoraarsuk - dejlige dreng!!smileysmileysmileysmileysmileysmiley

Søren - 200 er rigeligt når det bliver i femogtyveører og 1- og 2 kroner - måske en enkelt tier, hvis det er *SS* Jeg ved, at alt hvad man sender ud får man igen, og jeg tror ikke, at antallet af kr er vigtigt - i det her tilfælde*SS* Jeg tror at fordi man gør det, får man det igensmileysmileysmileysmileysmiley
Mange knuser heroppe fra *SS*


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 18. august 2007 02:06:56
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 18. august 2007 12:38:56
Timian - det lyder som et helt fantastisk sted hvor din Mark er. Flere af dem tak smiley

Den væsentligste grund til, at jeg arbejder som pædagog i en børnehave, er da helt klart de skønne unger, som jeg er sammen med.
Havde det ikke været for dem, fandt jeg helt sikkert noget andet at lave - for de fysiske rammer, normering, løn og arbejdsvilkår i øvrigt er da helt til grin - og jeg er virkelig træt efter en arbejdsdag.
Overvejer meget at gå ned i tid, for jeg orker ikke at have 37 timer om ugen under de betingelser smiley ; men hvad... så må jeg prøve at finde på noget andet også - der skal jo en vis mænge penge ind på kontoen.

http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 18. august 2007 13:35:38
Jeg vil dog lige for en ordens skyld tilføje, at jeg også synes, selve det faglige teoretiske aspekt i det pædagogiske arbejde er vildt spændende, at få styr på teorien og følge med i ny viden for bedre at kunne hjælpe børn og deres familier med de problemstillinger de står i; men så er det frustrationerne kommer ind ift. normeringerne.
For det første er der ikke voksne nok, hvor jeg arbejder, til at vi kan gå fra og planlægge og evaluere, ikke voksne nok til at gå fra med en lille børnegruppe og give de børn netop det, de har behov for, det sker ihvertfald ikke ret ofte, selv om det ofte er det, der skal til for at skabe ro.
Vil jeg følge med i teorien er det altså noget, jeg skal gøre hjemme i weekender fx - og det synes jeg ikke er fair, det er jo en del af mit job.
Jeg kan dog ikke lade være alligevel smiley, for jeg vil ikke ende med "vi plejer" -og det er jo altid skønt at få udvidet sin horisont smiley

hmm - nu blev det til en gang suk - det var ikke meningen - for at få lov til at være en stor del af børnenes liv, og være den, de kommer til med den første mariehøne om foråret - eller når de vil vise, hvad de nu har lært eller tør, eller undrer sig over, eller at være den, der fortæller hvordan man nu skriver til den allersødeste drengs navn, så hans navn kan komme på kærestebrevet - det er da stort smiley

kram fra Randi
Redigeret af Tara d. 18. august 2007 14:24:01
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 19. august 2007 09:12:26
smiley Det kan du være HELT sikker på - glæd dig bare, helt vildt smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Skolelærer og pædagoger
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 22. august 2007 12:26:52
Hej Hovsa
Ja det er Grønhøjgård *SSS*
KNUS
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1526131 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de