Forfatter |
Projektfremlæggelse...juhhuuuuu*G* |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 25. januar 2008 08:39:17 |
|
|
På mandag skal min store søn lave projektfremlæggelse, dert skal alle 9ende klasserne. Hovedemnet er "energi"....Og flere grupper havde valgt underemnet " Spiritualisme" ( Ja sådan stod det faktisk)
Nikolajs gruppe på 3, har (naturligvis) valgt shamanisme*G* Kunne han vælge andet knægten, han er LYKKELIG over at han har fået undersøgt en masse ting til bunds nu, og han har, for en gangs skyld udspurgt mig en MASSE om drømmerejser og alt muligt andet, jeg har det princip at de dybere ting fortæller jeg ikke om før jeg bliver spurgt. Det viser sig at vi har flere oplevelser og "steder" tilfælles....så for en gangs skyld var min eller stiolle knægt næsten ikke til at lukke munden på*G* FEDT!
Derudover blev jeg "lånt ud" til en anden gruppe, og ligesom Hovsa interviewet....Til den store guldmedalje faktisk*G*
2 høflige unge knægte troppede op med spørgeseddel og kamera, spurgte høfligt om de måtte filme, og så besvarede jeg ellers spørgsmål om chakrer, aura, tarot, healing, "spøgelser"....Og knægtene levede sig mere og mere ind i emnet og spurgte snart mere af lyst end fordi det stod på sedlen...og teen stod og blev kold, så det var jo SKØNT* Derefter spurgte de om de måtte bruge noget af filmen ved fremlæggelsen, og det fik de lov til, samt blev udstyret med lånte engle og tarot kort at vise frem + et komplet sæt chakra sten*SSS*
På vej ude siger den ene, Søren, " Hvis nu altså, det er, må jeg så godt komme forbi en anden gang og spørge om mere, altså bare for mig selv ?"
ORK ja...DET må du, den anden Anders udbryder" Hvor ER det ærgeligt vi kun må fremlægge i 20 minutter" *G*
Senere fik jeg af vide af Nikolaj at de havde været vildt imponerede knægtene og havde fortalt og fortalt tilbage i skolen og den sidste af grupppen havde brokket sig HØJLYDT over hun ikke havde været med. De havde tænkt sig at rummet skulle have været dekoreret med Mørkeblåt lidt mystisk inspireret, men ombestemte sig efter snakken til at lave det hele lyst og venligt *SSSSS*
Og på Mandag er jeg tilskuer til projektfremlæggelser BÅDE i Nikolajs Gruppe og i Søren og Anders gruppe...
Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…RH hvor livet er godt*SSS*
KNUS og KRAM
Timian med KÆMPESMIL |
|
Forfatter |
RE: Projektfremlæggelse...juhhuuuuu*G* |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 25. januar 2008 12:29:07 |
|
|
Jamen , altså hvor er det dejligt at læse at i får lov at vidrebringe til de unge .
Så ved vi jo at de er i gode hænder
Her kan man da godt nok se at der er sket en fremgang siden vi andre gik i skole , jeg mener , der skulle man ikke komme og snakke om så MÆRKELIGE ting
GODT gået Timian og Søren
Glæder mig til at høre om oplevelsen på Mandag
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Mimse
Brugere
Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 25. januar 2008 13:19:16 |
|
|
Sidder helt og får tårer i øjnene af bare ja jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det.
Hvor er det dog skønt at de unge idag ikke afviser de dejlige ting vi selv finder
naturligt.
Jeg er spændt på at høre om hvordan det går på mandag.
Knus
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
|
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 25. januar 2008 16:05:54 |
|
|
Hvor er det spændende, Timian, jeg glæder mig til at høre mere, for du fortæller garanteret - gør du ikke (please) Og jeg kan godt forestille mig, det præcis har været noget for Nikolaj.
Knus fra mig.
Marita
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 25. januar 2008 23:47:52 |
|
|
Jeg har det præcis ligesom Lis - sidder med tårer i øjnene af glæde.
Tak for den beretning - så livsbekræftende og skøn.
Jeg kender nogen, der næsten kun har øjne for al elendigheden i verden - og de siger at det ikke er en verden at "sætte børn ind i".
Din fortælling bekræfter mig i, at der netop er brug for børn - de kommer til verden med nye friske øjne - livsmod, appetit, nysgerrighed og åbenhed, og det er der efter min overbevisning brug for masser af - og når de møder voksne som dig - ja, så kan det kun være et skridt i den "bedste" retnig |
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 26. januar 2008 00:35:26 |
|
|
Dejlig historie Timian Og selv jeg, store stærke mand, sidder sørme med fugtige øjenkroge, for det er da bare så fedt når sådan en energi opstår.....
Vi har selv prøvet det et par gange i vores ghost hunter gruppe, hvor vi er blevet interviewet af store skolebørn til projekter. Det er nemlig en dejlig fornemmelse, når man kan mærke en ægte interesse opstå....
I morgen (i dag) lørdag, skal vi interviewes til et blad der vil bringe en 2-3 siders artikel, så det bliver spændende at se hvordan det går...
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 26. januar 2008 00:37:50 |
|
|
Søren, jeg er sikker på, at du klarer det med bravour på mandag. Og ja, Timian er en klog kvinde.
Spændende, Kim, til lykke med det. Når du ved noget om, hvornår det udkommer, fortæller du så mere?
Knus og godnat til alle.
Marita
|
|
Forfatter |
Empyrium
Brugere
Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 26. januar 2008 20:57:00 |
|
|
Det er en artikel i et blad der hedder Click, et blad der delses ud i Click fotoforretninger i hele Danmark. I Næstved er det Holm foto i Ringstedgade. Det deles ud i et oplag på 50.000 eksemplarer, og er et meget flot blad i farver, med mange gode og interessante artikler. Det udkommer 2 gange årligt, og vores artikel er i, næste gang det udkommer, det er omkring påske. Jeg skal nok skrive et indlæg, når det er kommet....
Life is a rollercoaster |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 30. januar 2008 08:51:09 |
|
|
DET skal jeg have fat i *SSS* Spændende Emp. Min mand er en dygtig amatørfotograf, så vi kommer da jævnligt i fotobutikker alligevel.
Søren Orakel? Ikke ligefrem, men jeg er tvilling*G* Vi ved lidt om alting men sjældent alt om NOGET*G*
Altså fremlæggelse....
Nikolaj skulle fremlægge klokken 16.30. Han arbejdede sammen med en sød men MEGET nervøs pige.
De havde lånt mine rasler. Mine røgelses skaller. Hvid salvie og en MASSE drømmefangere. Han bad mig komme allerede klokken 15 for han havde glemt dugene derhjemme*G* så Mark og jeg drog mod skolen med en posefuld stof og en posefuld frugt og juice.
Efter ventetid, og den behagelige opdagelse af et cafeteria oprettet af 10 klasserne, kom tiden endelig.
Jeg var der 10 minutter før, og blev mødt af en meget nervøs ung pige og min, som sædvanlige stenrolige søn. Intet kan ryste den unge altså*G*
De for ind i fremvisningslokalet og hængte drømmefangere op allevegne.Lagde nogle flotte farvestrålende brochurer frem med hovedpunkterne . Og SÅ...Klædte de sig ud? JA...Og IKKE en lyd havde han sagt...De havde frembragt fine "kjortler i brunt stof med lange frynser, og derudover fremstillet en lille "totemmaske" i pap mache.....Pigen rystede simpelthen, stakkels unge, jeg sad stille og forsøgte at sende ro til hende...men da de skulle begynde og skulle tænde salvien, havde de glemt en lighter. Jeg sagde jeg havde en ude i lommen. Men pigen var så nervøs at det slet ikke ville lykkes for hende, så jeg gik roligt op og tændte salvien, lod den brænde lidt og pustede derpå ilden ud så røgen kunne brede sig.
SÅ gik det bedre.de skiftedes til at forttælle om forskellige shamanistiske metoder, til at opnå trance, heale, bede om hjælp osv
derefter blev de grundigt udspurgt af en lærer omkring psykisk energi, og hun gik nærmere ind på udvælgelsesmetoder af shamaner osv, og sluttede af med at spørge om de TROEDE på det her?
Pigen steppede lidt nervøst rundt og vidste ikke rigtigt hvad hun skulle mene...Men Nikolaj svarede højt og frejdigt at DET gjorde han. Hvorfor? spurgte læreren? Fordi man har gjort det i tusindvis af år over hele verden, og fordi jeg selv har nogle der kan det i min familie. Nå? udbrød læreren..Spændende, men sig mig Nikolaj, har du selv været på drømmerejse? Ja siger knægten. Dvs...Det tror jeg jeg har. Det føles MEGET virkeligt, men man kan selvfølgelig aldrig HELT vide om det er ens fantasi!
Alle klappede og hujede tilsidst, og jeg sad med en lidt blandet følelse over at blive udstillet i dette forum og en KÆMPE stolthed der væltede frem i brystet.
DYGTIGE barn. SEJE unge. *SSSSS*
Derefter ventede vi en halv time på at det blev Søren og Anders tur....De var godt nok OGSÅ fantastiske...Deres emne var bredt spiritualitet....De kom rundt om alt fra chakrer, Aura, kiromantik, healing, og HELT ned i detaljer, samtidig kørte de et billedshow på tavlen med smukke spirituelle billeder der skiftede hele tiden. Fantastisk altså, og det så var chakrernes navn på sanskrit, havde de helt tjek på det. Opdagede et par gange nogle af mine sætninger der sneg sig ind*SSS* Og var stolt.
F.eks. Da de i spørgetiden blev spurgt om alle kunne heale?, og Søren næsten ordret gentog, Alle healer hele tiden. Hvis nogen er ked og du trøster er det også healing. Men evnen kan øves op og koncentreres til at blive MEGET stærkere.
Men nogen har selvfølgelig særlige anlæg der gør dem endnu stærkere. Ligesom alle kan lære at lave mad men ikke alle bliver mesterkokke.
For KATTEN hvor er de dygtige de store unger....Og for min del kan jeg bare sige at jeg i MIN skoletid ihvertfald overhovedet ikke var i NÆRHEDEN af det engagement de udviser i dag.
Fantastiske menneske børn.
Jeg var såmænd nævnt i kildehenvisningerne med navns fulde nævnelse, og det er ellers mange og lange navne mine forældre har budt mig*G*
Jo jeg er stolt og glad over at få lov at bidrage. Og SIKKE en skøn eftermiddag og aften
KNUS |
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 30. januar 2008 10:26:37 |
|
|
Altså , fantastisk læsning , jeg sider her og føler jeg selv var til stede .
Hvor ville jeg gerne have været der Jamen , de er jo fantastiske de børn
Tak Timian for den dejlige beretning
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 30. januar 2008 11:14:46 |
|
|
Ja, jeg kunne virkelig også godt have tænkt mig at være der, men jeg har det som Pia, jeg synes også næsten, at jeg var der, da jeg læste, hvad du fortalte, Timian.
Knus
|
|
Forfatter |
Mimse
Brugere
Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 30. januar 2008 19:58:55 |
|
|
Hvor var det skøn læsning.
De unger de er da dejlige og hvor er det godt at man idag er åben for den slags
til undervisning.
Spændt på at høre deres karakterer
Knus
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
|
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 30. januar 2008 20:15:45 |
|
|
Ja det er nogle herlige unge mennesker og hvor er det dejligt at alternativ undervisning kan være muligt i skolerne...tema eller ej.....
Vi må håbe dee bliver meget mere af den slags i fremtiden.... sikke kloge hoveder der vil dukke frem i verden.
Og det giver plads til alle med deres forskellige måder at indlære på og udvise engagement....
Tak for en dejlig beretning....
Knus Runah |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 31. januar 2008 01:33:18 |
|
|
Helt Enig!
Hold da op, de er jo knusende dygtige og et skønt engement de ligger for dagen.
Jeg forstår til fulde dit varme bankende stolte moderhjerte.
Hyg jer - hele banden
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 31. januar 2008 15:29:00 |
|
|
Dejligt at høre Timian
Knus
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 31. januar 2008 21:55:00 |
|
|
er helt målløs - wau |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Lagt på d. 03. marts 2008 09:01:04 |
|
|
SÃ¥ er karaktererne kommet.....
Både min søn og sørens hold fik et 7 tal efter den nye 12 skala.....Jeg synes måske ikke det er HELT retfæørdigt....Men jeg er måske heller ikke HELT objektiv*G* Det svarer til 8-9 på den gamle 13 skala...Men personligt...Havde jeg givet dem et STORT 12 tal allesammen*SSSS*
Knus og SMIL |
|