Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:25
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter salamandre
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 08. maj 2008 13:15:12
I dag var jeg ved at rense lidt op, i et lille bassin vi har i haven. Det ligger vist for meget i sol, for der kommer en del grønalgersmiley
Men men men, da jeg rodede der med de grønne slimede tråde så jeg, at vi havde besøg smiley
To salamandre svømmede rundt.
Jeg havde tænkt på at skaffe et eller andet der kunne tage livet af de grønalger; men nu må det vist bare gøres manuelt, vil ikke risikere at forgifte dem.
Vi plejer at have frøer, men salamandre har jeg ikke set før, så lige nu danser jeg en lille glædes dans - jeg synes, de er så smukke, og jeg håber, at de kommer til at føle sig godt tilpas, selvom jeg af og til må rode lidt i vandet.
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: salamandre
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 08. maj 2008 13:59:45
Det lyder som trådalger du har.
Dem døjer vi også med. En gren og så bare samle så mange som muligt op...det er sådan vi gør smiley
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 08. maj 2008 14:37:18
Wauv, Randi, I er vel nok heldige. Tror du ikke, du måske en gang kan fange dem på et billede. Det er år og dag siden, jeg har set en salamander. Tror ikke, jeg har set sådan et vidunderligt dyr, siden jeg var barn. Please......

Og jeg er også glad! Vi har nemlig fået en masse haletudser i vores lille bassin. Jeg håber bare, at der er mad nok til dem der. Jeg så dem første gang i fredags, og hold da op, hvor er de vokset siden. Er der nogen, som ved, hvad de spiser?

Så vidt jeg ved, er padder fredede. Heldigvis. Og man må vist heller ikke flytte dem? Jeg er så glad for vores små dimser. smiley

http://fusion.astro-numerology.dk
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 08. maj 2008 14:57:57
Rumpetrolde smiley
Jeg er også helt vild med de små haletudser. Jeg tror da de spiser fiskemad ? Det har vi da sommetider givet vores. Vi har havebassin som der kommer mange frøæg i. Desværre spiser fiskene størstedelen af dem. Så hvis vi har tid og husker det, så sætter vi en stor balje ud som vi flytter dem over i. Så har vi styr på de små sjove trolde og de bliver ikke spist. Vi har ikke fået det gjort i år, så der er nok ikke mange tilbage af dem, desværre. Men så er det godt at høre, at folk har held med dem andre steder.
Vi har også sommetider set salamandre i vores bassin. De er der i hvertfald altid når vi renser op. Så finder vi dem i mudderet og passer rigtigt godt på dem. De er så fine. Jeg skal nok se om jeg kan få et billede af en hvis vi ser dem. Så kan vi også sammenligne, for der er vist flere forskellelige arter ?
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 08. maj 2008 17:45:02
Randi ! jeg kan fortælle dig at vi lige har bestilt et uv filter til vores vandfald da vi også har for mange alger og det lugter grimt , vi vil nødig bruge gift og vi har prøvet med alt muligt øko. så nu må se hvordan det går med dette uv filter .
Og så ligger jeg lige en af vores beboer ind her smiley

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
Pia Lerche tilknyttede følgende billede:

Redigeret af Pia Lerche d. 08. maj 2008 17:45:52
www.123hjemmeside.dk/pias
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 08. juni 2008 12:19:04
smiley Pia, du skriver, at det er en af dine beboere - indendørs eller udendørs?

Et UV filter er sikkert en god ide; men lige nu går det ok ang. algerne, bassinet er ikke ret stort, og ved at bruge bare lidt tid på det, så er jeg ved at have styr på dem - algerne altså.
Joan - ikke så dumt med velsignelser smiley jeg kunne nu godt tænke mig at se en hvid salamander - du fik vel ikke nogle billeder?
Marita - hvordan går det med haletudserne, de har vel fået ben nu? Egentlig, så bude de hedde haletudser og halefrøer - afh. af hvilke forældre de har. Jeg har af og til haft lidt svært ved at forklare nogle børn at en haletudse blir til en frø - og at en tudse ikke er en frø smiley
De fleste børn tror, at alle den slags "springfyre" er frøer; men de fleste vi finder under sten o.lign er jo tudser.
Mai - hvordan går det med jeres bassin og livet deri? Har I salamandre i år - og er der også hanner?
Hvis du kan få et billede af en han i yngledragt - så vil jeg gerne se det - synes de er så vildt flotte - sådan nogle farvestrålende minidrager smiley
De to salamandre i vores bassin er hunner - ikke så mange farver, men facinerende at se på, når de svømmer rundt dernede i vandet. Jeg tænkte, at vandet måske blev for varmt for dem, for der kommer ret meget sol, men så læste jeg, at vandet skal være varmt, mindst halvdelen opvarmet af solen - hvis det er for koldt kan de ikke yngle..... så jeg håber, at der kommer en han forbi vores velopvarmede bassin næste år smiley

Det er ikke så let at fotografere gennem vand; men jeg fik "fanget" en af dem i dag
Tara tilknyttede følgende billede:

Redigeret af Tara d. 08. juni 2008 12:31:21
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 08. juni 2008 12:28:44
Ej hvor er i heldige at have haletudser og salemandre i jeres haver... Det er bare så dejligt at have naturen tæt på, på den måde....
Jeg ved at ihvertfald frøer er totalfredet, man må faktisk ikke engang tage dem op i hånden, uanset hvor forsigtigt man sætter dem ned igen. Jeg mener det er det samme med andre padder - totalfredet.

Pia, det må være en gekko af en art, ikke? Såvidt jeg ved kommer de også indenfor på visit. De er altså også søde....

For øvrigt ringede min 9 årige søn Kevin til mig i går, (Han er nede hos sin mor denne weekend), og fortalte glad at han ude i skoven, havde set en snog. Jeg blev sgu så glad, jeg synes det er dejligt at han får set sådanne dyr i naturen. Især fordi han aldrig smidder affald, han ved hvordan man skal behandle dyr og naturen, så jeg synes han har fortjent at få sådanne oplevelser. Desværre er det jo sjældent at man ser sådanne dyr i naturen, så jeg er glad for at han fik lov smiley

Life is a rollercoaster
Tandpastaguru@hotmail.com www.empyrium.dk
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 08. juni 2008 12:35:44
Hej Emp.

Det er virkelig skønt, at Kevin fik sådan en dejlig oplevelse smiley

Jeg tror på, at det er med til, at han bliver ved med at passe på naturen, når han nu har fået sådan en "gave", som sådan et møde jo egentlig er smiley

kh Randi
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 08. juni 2008 13:52:17
Hvor er den skøn, Randi, jeg håber, der kommer en han forbi, det ville da være fantastisk, hvis de begyndte at yngle. Og hvis nogen har en han gående, ville jeg også være vild med et billede. De er fantastisk flotte.

Vores haletudser har fået bagben, men de er ikke rigtig begyndt at bruge dem endnu. Vi kan dog stadig se, hvor meget de vokser hver eneste dag. Men jeg er ret sikker på, at de er forskellige, nogle er meget mørkere end andre, og jeg er ret spændt på, hvordan de ender med at se ud. Kroppen er begyndt at få facon som en "rigtig" padde, og munden sidder ikke længere neden under, men ude for "enden" af hovedet. Mai gav os det råd at lægge et stykke bark ned i vandet, fordi hendes kloge datter har fortalt, at de mister deres gæller, når de begynder at få ben, og de skulle jo nødig drukne. Endnu er de dog ikke begyndt at kravle op på barken eller planterne, men jeg tænker, at det sker, når forbenene også vokser ud. Vi fodrer dem med tropefiskefoder og også guldfiskefoder. Det første er de gladere for end det andet, og det til guldfiskene har det også med at falde til bunds, og så bliver vandet plumret.

Når de begynder at komme op fra vandet, skal vi have sat en plade op i den ene side af tønden, for den står lige op ad kattegården, og de skulle jo nødig smutte derind. Selv om kattene ikke æder tudser og frøerne, leger de med dem og slår dem ihjel, som de selvfølgelig også gør med andre dyr, som forvilder sig derind - f.eks. mus. Forleden måtte en spidsmuseunge lade livet på den bekostning, men dem æder de ikke, de smager vist ikke specielt godt.

En snog, Empyrium, hvor er Kevin dog heldig, det var en fin gave at få med sig fra weekend. Det er godt, du har lært din dreng at værne om naturen.

http://fusion.astro-numerology.dk
Empyrium
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 511
Bopæl: Næstved
Lagt på d. 08. juni 2008 15:21:03
Det er da et rigtig godt billede Tara, tak for at du delte det med os. Og ja, du kan tro han ved hvordan man værner om dyrene og naturen. I den retning er jeg altså også stolt af ham, det må jeg indrømme...

Du må tage nogle billeder løbende Marita, så vi kan følge udviklingen i dammen.... Og ja, det er en fin gave at få lov at opleve naturen på den måde, det er jo på en måde belønningen for at værne om dyr og natur....

Life is a rollercoaster
Tandpastaguru@hotmail.com www.empyrium.dk
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 08. juni 2008 17:53:31
Desværre er vandet i vores havebassin så plumret, så vi ikke kan se hvad der er i det.
De salamandrer vi plejer at have er små og sorte. Og ja, de ligner små drager. Men måske dukker de op hen på efteråret ?
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 08. juni 2008 19:06:39
Det er et foto af en salamanquesa , jeg har sat ind og jo Kim de kaldes også gekko, men de kommer ikke inde for her da kattene jo så vil fange dem , min i min gamle lejlighed kom der en ind og var i et værelse .

Flot foto du har fået taget Randi smiley

Hvor spændene at Kevin fik lov at se en sno smiley og han har lært at passe på naturen .
Han har nok meget at fortælle når han kommer hjem smiley
Knuser Pia

kærligst Pia
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 09. juni 2008 22:38:26
Jeg har ingen haletudser i bassinet - så "mine" minidrager må overleve på noget andet.

Pudsigt egentligt..... det med at padder er så fredede.

Jeg bor tæt på et vådområde - ikke "i ", for jeg bor opad bakke ift. en sø, der er tæt på; men her er der masser af tudser, frøer o.lign.
Af og til må jeg simpelthen flytte de små frøer, når jeg skal slå græs - da de vrimler her på visse tider af året. Heh, så hvis jeg ikke måtte tage dem op i mine hænder, så måtte jeg køre dem over af plæneklipperen.... smiley

kh Randi
Tara
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 12. juli 2008 13:04:25
Så blev det tid til at passe på hvert et skridt jeg tager derude i haven, for det vrimler med små padder. Jeg ville samle det sidste hæk-affald sammen, og hvem gemte sig der i hobetal? Men altså - det kan ikke nytte - småkræene fik lidt tid til at hoppe væk, og så har jeg samlet grene sammen og næsten haft et øje på hver tå smiley
Men da jeg lige ville se om salamandrene stadig var i bassinet - ved I hvad jeg så...... en lille salamander unge - det er bare så jeg har lyst til at hoppe smiley Skal prøve om jeg kan få taget et billede af den/dem. Bare de ikke blir spist af de voksne - den ene af de voksne, så godt nok ud, som om den kunne tænke sig en bid smiley
Men tænk - en unge - det har jeg aldrig set før smiley

kh Randi
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 12. juli 2008 22:48:36
Åhhh ! de er bare så nuser smileysmileysmiley

kærligst Pia
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 7
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554904 Unikke besøg