Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:06
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter NÃ¥r man er "Verdens Bedste Mor"
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 09. maj 2008 22:48:19
- der bager "Verdens bedste pizzaer" - iflg. en af min knejts kammerater i skolen...smileysmiley
- eller når drengens veninde i skolen kommer med hjem efter skoletid, og gerne vil være "veninde" med mig (vel at mærke efter vi har spist spaghetti med rensdyrkødsovs) - og vi skal bytte sten ..smileysmiley
- når drengen synger Anne Linnets "Og jeg - kan ikke sige nej - til dig" og tilføjer - "moar" efter omkvædet smileysmiley og kigger på mig med et blik fuld af tillid, kærlighed og generelt bare godt humør ....smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
- At min venindes baby (hun er 2 mdr) "skider" på mig, hver gang hun sidder hos mig og så bagefter med det smil, som kun babyer har - "siger" "O-røøh" og smiler ... så afleverer jeg hende til moren, for jeg kan ikke klare andre børns mælke-høm-hømmer smileysmiley
- at solen skinner og foråret er på vej heroppe ...

Ak, ja, jeg kunne blive ved ... elsker mit land, men bliver sørgelig samtidig .. der sker så meget godt i min private sphere, og så meget skidt heroppe generelt ... Har nogen af jer set "Flugten fra Grønland"? Hvis ja, så vil jeg fortælle at den første undersøgelse omkring "de ulovlige chef-boliger på attraktive steder" i første omgang blev kaldt ulovlige, af et uvilidigt advolatfirma. men nu er de lige pludselige lovlige - efter en eller anden skaldet-kammeradvokat-betalt-af-landsstyret-har-læst-det-igennem-og-godkendt-salgene-personage-person??!" Hvis i vil have en uddybning kan det komme efter respons ... *SS*
Men UUHH - jeg græmmes ... samtidig med at jeg gerne vil "flygte fra Grønland" har jeg fået super-gode-initiativer fra min arbejdsplads - supergode tiltag ... og mine råd/bønner på arbejdet er blevet hørt ... stikker man af fra det ...? Tvivler - hvertfald bliver vi her nok ca 6 mdr endnu - eller mere ... Føler at der bliver trukket i flere tråde samtidig - og føler mig lidt som en - måske - voodoo-dukke, der bliver udsat for lidt af hvert .... Men IKKE på den negative måde - blot på den tænksomme måde ...
kh Nuunu

undskyld ... jeg harmes! Og jeg græmmes ... Og jeg elsker mit land - og nyder at alt omkring mig er dejligt ... Giver det nogen mening ..? Hvis ikke ... så BÆR over med mig og lad mig få lov til at få et frirum - som jeg har her - til at sukke ....
Har allerede skrevet til en af mediernes hjemmside - er spændt på om det jeg har skrevet ryger igennem nåle-øjet - eller om det blive cencureret ...

[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 09. maj 2008 22:51:50
Forfatter RE: NÃ¥r man er "Verdens Bedste Mor"
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 09. maj 2008 23:27:51
Man kan også følge debatten her - og artiklen (og ja! - min kommentar kom med - i denne omgang *SS'
http://www.knr.gl/index.php?id=183&tx_ttnews[tt_news]=34060&tx_ttnews[backPid]=143&cHash=acf9da7cc4

Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 10. maj 2008 01:47:12
Åhhh, Nuunu, hvor er de dejlige, de børn. Jeg blev i så skønt humør af at læse den del af dit indlæg.

- Ja, det giver megen mening. For selv om man elsker sit land, må man gerne kunne se de fejl, der er. Sådan har jeg de også med Danmark (og med Færøerne).

Knus til dig - jeg glæder mig meget til at se dig igen, når du engang kommer herned.
smiley

Rigtig god Pinse.

Kærlig hilsen og et kæmpe-kram.
Marita

Redigeret af Marita d. 10. maj 2008 22:54:47
http://fusion.astro-numerology.dk
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 10. maj 2008 20:17:58
Ja Nuunu
uanset HVILKET styre der sidder for længe i HVILKET land, er resultatet det samme. Svindel og humbug og udpræget selvgodhed....
Men hvor ER det skønt med din lille blå, han er altså utroligt dejlig*SSS Og med sådan god mad kan jeg GODT forstå den lille vil være veninde med dig*SG*

Nuunu

øh hvad betyder Kalaallit Nunaat

Det siger mig et eller andet? Bare udtalt som Kalatlit nunat?

KNUS og KRAM
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 10. maj 2008 22:42:39
He he .. Iggu Timian, det betyder "Grønlændernes Land" - dvs. bare Grønland *SS* og iggu ved du at det betyder "søde" jeg har lige talt med min veninde, som flytter ned til Dk om små tre uger, hun siger at mavefornemmelsen er rigtig ... Min anden veninde er også flyttet ned - hun bor forresten i Hedehusene, jeg har bedt hende om at "hvis hun møder "Den lokale Gode Heks" og behandler, så må hun endelig hilse hende mange gange" - så Timian, hvis du får en hilsen fra en skøn kvinde med lysebrunt hår, masser af fregner, et skønt smil og smukke grønne øjne, som går med 2 små børn, så er det en hilsen fra yours truly *G* Min veninde er meget sensitiv og kan heale, så det er måske slet ikke utænkeligt, at i støder ind i hinanden en skønne dag *SS*
.. det ender med jeg ikke har nogen veninder tilbage heroppe - af de gamle, som har kendt mig og som jeg har kendt ja - siden vi var børn! smiley
Åh, Marita - jeg glæder mig også til at se jer igen ... Vi har planlagt at tage på ferie i ultimo september eller starten/midten af oktober .. Læste forøvrigt at dansk er ved at blive helt forbudt på Færøerne og man nu kun må tale færøsk - undskyld men hvor globalt er det? smiley Det samme er ved at snige sig ind heroppe og ja - jeg kan da godt forstå at ens modersmål skal beholdes, men både Færøerne og Grønland har delt kultur med DK i så mange år, at vi jo næsten er smeltet sammen ... Og vi har familier sammen på kryds og tværs af kontinenterne ... Ak, det er sørgeligt - så sørgeligt ...
Men nok om det ... Solen skinner - vasketøjet er hængt ud, knejten har sin ven på besøg og der bliver lavet boller i karry ... HE! Har forøvrigt tabt omkring 2 kg nu, blot ved kostomlægning - spiser det samme som jeg plejer, på nær hvidt brød, smør, juice og så spiser jeg mig ikke mæt, men spiser til jeg ikke er sulten længere ... Uh, det er svært - endnu ... Men det virker *SS*
kh Nuunu

Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 11. maj 2008 01:45:46
Hi-hi ! ikke så tosset med en mad veninde smiley
Det er en skøn dreng du har Nuunu smiley

Jeg har det presist sådan med spanien i øjeblikket , men ved også at jeg ikke kan flytte her fra , det elsker jeg det for meget til .

Knuser Pia

Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. maj 2008 14:34:03
Hej Nuunu
Det med Iggu havde jeg en fornemmelse af, på grund af måden du bruger det påsmiley

Ja det må være en underlig halvforladt tilstand man efterlades i, når venner og veninder forsvinder, og man selv er delt mellem hjerte og forstand.

Jeg tror man som Dansker i Danmark, er lidt bange for at udtale sig om hvad man synes om forholdene på Grønland...."man vil jo ikke blande sig" ting, på den anden side har, ihvertyfald jeg som person, denne her følelse af medansvar.....vi har trods alt en lang fælles historie, som måske ikke altid har været lige smuk, men den ER der ikke destomindre....og de følelser der løber igennem en under sådan en udsendelse, kan vist mest af alt udtrykkes som sorg, lidt skamfuldt, og vrede mod dem der er direkte ansvarlige.....men som dansker.....ja....man vil nødigt udtale sig, for ikke at såre grønlændernes følelser endnu mere.

Sådan et vidunderligt land, med sådan et smukt og dejligt folk, behandlet som lus af sine egne ledere....uden ret mange alternativer....jo det er meget meget trist.....triste statistikker for skolegang, alkoholisme, voldsforbrydelser, overgreb mod børn. Et helt folk efterladt i tilstande som vi kun kender fra ghettoer andre steder i verden.....og med samme resultat.

Jeg ønsker for Grønland, og dens befolkning, at de hver især må finde styrken og modet til at rette ryggen , sige fra, og gå fremad igen.

Og for dig Nuunu, og andre i samme situation, at i må finde svaret på jeres dillemaer...

Tænkte på at der var mange der havde brug for hjælp til at komme videre fra deres livs nederlag, at den hjælp nok heller ikke lige er ved hånden oppe hos jer....desværre....

Tanker

KNUS og KRAM
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 11. maj 2008 18:00:52
Kære Timian, omvendt må man også sige at "nok er nok". Nu må mine medmennesker (og vi er mange der tænker sådan - men ikke mange nok - endnu) tage sig sammen og komme ud af den der selvmedlidenheds-symfoni (?)smiley som "man" går og svælger i - og undskylder al deres egen dårligdom med - "uh, de dumme onde danskere" og så videre og så videre ... Undskyldninger fører ikke landet videre - man griber ikke i egen barm man tager ikke ansvar for egne handlinger, man er vant til at det gør hjemmestyret for en - undskyld men nogen gange ser jeg mit elskede land som et land, der aldrig er kommet over ble-alderen smiley og det irriterer mig! Det er på tide at mennesker der bor heroppe tager et ansvar selv og klemmer ballerne sammen og kommer videre! - uanset sprog, hud- og hårfarve.
Vi har den mest geniale landsstyreformand jeg til dags dato har set ... Han taler kun grønlandsk, han nægter at lære dansk, han har en bygdekøbmands-uddannelse, han holder dundertaler og med sine taler om undertrykkelse og kolonistyre rammer han lige der, hvor folk er aller ømmest ... Og de falder i med et brag, tror på ham og forguder ham ... Hans kone var sort dagplejemor (indtil hun blev opdaget) og han kan ikke selv finde ud af at hejse sit stolte grønlandske flag (han vendte det på hovedet en høj-hellig søndag). smiley Det er da en ren farce!
Nu da selvstyrekommisionen afleverede deres betænkning og vi skal have løsrivelses-valg her til efteråret - mødte han op i en blå hverdagsanorak tunge af medaljer som han har fået - fra Danmark ... Hvis det havde stået til mig og han virkelig gerne vil af med danskere, hvorfor tager han så alle sine fine danske medaljer på? Så skulle han have mødt op i en enkel hvid anorak - en festanorak - uden medaljer ... ja det skurrer mine øjne - måske er jeg snæversynet? smiley

Argh! Undskyld - undskyld - jeg lader min harme løbe af med mig igen men min pointe er vist bare at folk heroppe må se og tage sig sammen og komme videre ... selvom det er svært - al begyndelse er svær!
Pinse-tanker heroppe fra *SS*

Kære Pia, en dag må jeg tage familien til Spanien - se mine rødder og komme på besøg ... jeg vil så gerne møde dig en dag *SSS*

Redigeret af Nuunu d. 11. maj 2008 18:03:25
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 12. maj 2008 00:29:27
Undskyld for min negative tråd ... Jeg tog min muggenhed i dag, begravede den udenfor og sagde til min dreng - kom søn, lad os gå en tur .. lad os følge de gamle rensdyrstier her uden for ... og lad os kravle lidt i fjeldene (De er 80% snefri nu) og det gjorde vi ... kravlede rundt - jeg viste ham de gamle stier, som er betrådt af mennesker og dyr for mange mange år siden - vi fandt en masse ørnefjer (de har lige skiftet) og fjer fra måger samt en jagtfalk - WAUW - det var Ian, der fandt jagtfalkens fjer .... smiley Og vi kastede smutsten i havet, fik en masse frisk luft, jeg fik lov til at ligge på en kæmpe strandsten og suge til mig af gode energier, glæde, fred og generelt gode tanker - vi mødte andre der havde fået den samme ide - fulgtes lidt med fremmede mennesker, som fortalte om hvordan det var dengang da livet var simpelt og hårdt. Vi skiltes - smilte til hinanden - i god tro og god forstand ... Så siger han ... mor, det er en vidunderlig ide, du har fået ... lad os gå lidt mere ... Og vi gik og gik - han kravlede op og ned som en anden abe på de her fjelde - nød at være ude ... vi var ude omtrent 3 timer - og så fandt vi et sted hvor der lå bjergkrystaller frit tilgængelige på jorden - vi samlede en masse og hyggede ... Nej, hvor var det skønt ... Spiste tidligt aftensmad, jeg bagte en drømmekage med revet æble smiley og 2 speltbrød ... Vi gør det igen i morgen - tager en madpakke med, for jeg kunne godt have brugt en kop kaffe derude ....
Det er healing - på krop og sjæl.
Mange knus fra mig og drengen med røde kinder og trætte fødder *SSSS*

Timian
Brugere

Brugers avatar

Lagt på d. 12. maj 2008 12:31:39
Øjjj Hvor lyder det fantastisk Nuunusmiley
Tænk at bare gå en tur og samle ørnefjer og bjergkrystaller.....jamen....det var jo en "eventur" det kalder vi det herhjemme når vi tager ud i det blå uden forudlagte planer...og så bare ser hvad der sker*SSSS*
Stik din lille gode dreng et kæmpeknus fra mig....Og giv lige dig selv et også ikke?*SSS*

KNUS
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 12. maj 2008 12:51:00
Kære Nuunu

Du har ret, det er ikke let at stille alle drømme.
Nu er det med at flytte jo heldigvis ikke noget der er endegyldigt, på et tidspunkt kan man jo flytte tilbage igen.
Selvom det "gamle" sted jo også har forandret sig imens.

Hvis det er den stærke faderfigur der skal styre landet, for en tid, tja så er det nok sådan det skal være.
Før eller siden vil der være andre end dig der kan se at ikke alt han siger er lige rigtigt.

Uberørt natur, fjeld, kæmpe solvarme sten, ørnefjer, krystaller og en glad unge - det er lige det der skal til smiley

Et kæmpe knus til dig og dine.

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 9
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554805 Unikke besøg