Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg04. Maj 2024 20:08
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12099
Arbejde i fys...: 9935
Pesten: 8254
I Have a Drea...: 7626
Fra bindebrev...: 6583
Fysisk medieskab: 5306
Besøg IKKE e...: 5206
Waverly Hills...: 5163
Et håbløst ...: 4798
Den røde Løber: 4585
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4113
Winchester My...: 4102
Navnet - etik...: 4033
Navneskifte e...: 3942
Dykning: 3934
Net- og andre...: 3899
Spøgelsesjagt: 3786
Bekendtgørel...: 2332
Den sidste dag: 1952
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1353]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [894]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 06. juni 2008 10:03:44
I går var Johnny og jeg ude at køre - ikke noget nyt i det. Vi kørte i min bil. Heller ikke noget nyt i det. Jeg førte bilen - slet ikke noget nyt i det.

På vej hjem ville vi (jeg) lige slå et slag forbi en af planteskolerne her i området. Her i området vil hos os sige ca. 10 km væk. Turen gik ad skønne, smalle veje der bugtede sig idyllisk gennem landskabet. Rammen var perfekt for et besøg på planteskolen for at overtale Johnny til, at vi skulle købe en flot guldregn, selv om økonomien halter mere end ellers.

Så begyndte det at ryge fra motoren, den var brændende varm. Vi kunne ikke komme så meget som en meter længere, der var røget et eller andet omkring kølersystemet. Og jeg sad der med alle mine ikke-eksisterende talenter.

Nu var vi jo temmelig langt ude på landet i mere end én forstand. Men heldigvis var vi gået i stå præcis uden for en venlig - skulle det vise sig - mands hus. For medens vi stod der med hovedet nede i motoren - eller rettere sagt Johnny stod der med hovedet nede i motoren, jeg stod jo ved siden af og var hjælpeløs kvinde - kom den venlige mand ud. De to gennemgik det hele, manden hentede vand, for jeg havde ingen kølervæske med, hvad skal man bruge det til, der er jo sådan noget i en beholder ude under motorhjelmen. Men det viste sig, at den var sprunget læk. Ikke beholderen men et eller andet andet, så vandet piblede ud. Vi kunne ganske enkelt ikke komme videre uden at brænde motoren af fuldstændig.

Heldigvis har jeg så et abonnement, så jeg kan få hjælp. Man er vel beredt på den slags, men nu var der så lige den finte, at abonnementet ikke er betalt. Da det skulle fornys, sendte de en regning på to biler, denne her og den, jeg havde for flere år siden. Ikke en gang den, jeg havde senest, men den bil, jeg skiftede ud i 2005.

Jeg bad om en ny regning kun på én bil - den jeg har - og så skulle den i øvrigt slet ikke sendes til mig, men til firmaet, da jeg har lejet bilenl af firmaet. Den nye regning kom - på bilen fra for tre år siden. Og den blev sendt til vores adresse med mit navn på. Om igen - I bedes sende en regning til firmaet på den bil, jeg har nu. Fint nok - regningen kom også det rigtige sted hen. På den bil, jeg skiftede ud i 2005. Endnu en ny kontakt til selskabet for at få en ny regning (på den rigtige bil, tak) - og den regning er ikke kommet endnu. Suk. Og sådan stod sagerne, da vi i går sad dér og blomstrede på den idylliske vej langt ude på landet. Johnny talte med dem, jeg havde selvfølgelig ikke min telefon med, og jeg har ikke hans langmodighed. Og de forstod sagen og sendte en assistance.

Men hvor skulle vi så hen - værkstedet, som vi bruger, ligger ca. 20 km fra vort hjem, men den skulle jo på værksted. Så enden på historien blev, at vi blev trukket på værksted. Vi var blevet stillet i udsigt, at vi måske kunne få assistancebilen til at køre os hjem efterfølgende. Det kunne vi så ikke. Det var en meget fåmælt herre, der kørte den, og han kunne ikke hjælpe, han skulle videre og kunne ikke give os noget lift, heller ikke de små to km op til den nærmeste store vej, som han skulle hen til for at svinge mod nord.

Pyha, det er varmt på sådan en sommerdag, og Johnny foreslog, at jeg blev stående, medens han gik hjem og hentede sin egen bil. Jeg ville hellere have, at vi skulle finde en taxa - selv om der er meget langt mellem dem i vores del af landet. Og selv om vi ikke ejede kongens mønt.

Vi kunne selvfølgelig også prøve at finde en bus, der var da et busstoppested. Men ingen busplan. Men jo, forresten, lige dér på den anden side af vejen, henne ved købmanden var et stoppested, og der sad da en busplan, det kunne jeg tydeligt se. Måske den viste bustider både vest- og østover. Nej, det gjorde den ikke. Kun vestover.

SÃ¥ var der simpelt hen ikke andet for, end at vi begav os derudad.

Og vi havde lige vendt næsen fra busplanen, da vi så en hvid bil med døren til passagersædet åben, og et smilende ansigt kom til syne. Det var Nina. Nina er i vores cirkel. Hun og hendes familie var på vej til Roskilde Dyrskue, det vil sige nordover, men de tilbød straks at vende bilen og køre mod sydøst, inden de fire ville køre nordover igen. Og vi tog imod tilbudet med kyshånd.

Jeg tror ind imellem, at ting er tilfældige, andre gange tror jeg, man får hjælp et eller andet sted fra. I går er jeg sikker på, at vi fik hjælp.

For var assistancebilen kommet for at hente os bare fem minutter før eller senere, havde vi ikke mødt Nina og hendes familie. Og havde assistancemanden ikke nægtet at tage os med de par km op til den større vej, havde vi ikke mødt Nina og børnene, medens de ventede på, at hendes mand var inde hos købmanden. Så tak for det.

Tusind tak, Nina, for jeres hjælp i går, det var utroligt sødt af jer. Jeg håber, at I havde en skøn dag på dyrskuet.

smiley


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 06. juni 2008 10:17:31
Hvor var det dog godt at I fik hjælp, da det virkelig brændte på.

ARGH - jeg tror, at jeg var eksploderet, sådan som en trold, når den rammes af solens stråler, efter den omgang. Godt at Johnny kunne bevare roen - trods hans røde hår smiley - da der skulle tales i telefon.

Et kram til jer og til Nina og hendes hjælpsomme familie smiley

kh Randi
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 06. juni 2008 16:16:55
Egentlig kunne det her jo også ligge i brokkassen, for jeg var faktisk både sur og ked af det, øv, men Ninas og hendes families hjælp gjorde alligevel udslaget smiley.

Men.... i dag har samtlige værksteder i nærheden lukket! - og nu hører tråden faktisk hjemme i brokkassen! De holder lukket der, hvor bilen blev trukket hen, så prøvede vi andre steder, som ikke ligger så langt væk igen. Heller ikke der har de åbent i dag. Hrmff!smiley





http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 06. juni 2008 17:43:43
Jeg kan ikke lade være med at side og smile smiley for det er endnu engan vidne om at vi ER ikke alene .
Selv om det ikke er morsomt at stå der ude og ikke ved hvad smiley så viser der sig jo altid en løsning smiley
Og vækstederne åbner jo igen mandag morgen , så det går nok , måske du har brug for bare at være hjemme denne wekendt smiley
Jeg tror ikke det er en støre historie at rep. en køler ( aner det faktisk ikke )

Kan ikke lade være at tænke på at det var jo dejligt det skete medens Johnny var med og ikke på vej ikke arbejdet , for så var der jo opstået mange flere problemer .
SÃ¥ alt i alt held i uheld smiley
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Annette
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 32
Bopæl: Abildhøjparken 12, 4720 Præstø
Tilmeldt: 24.04.08
Lagt på d. 07. juni 2008 01:31:23
Hej Marita.
Ja, jeg måtte jo også trække på smilebåndet, smileymen det er rigtig udtur når der sker sådan noget. Jeg selv bliver irriteret, ærgelig og sk... sur smileynår der sker noget med min bil. Det undrer mig dog ikke, at Johnny kunne bevare roen. Det bedste er , at i kom godt hjem,smiley og det glæder mig , at høre, at det lige netop var Nina der kom som en frelsende engel.smiley
Slap af og nyd weekenden begge to. smiley
Knus til jer fra Annette
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
lillemy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 09.12.07
Lagt på d. 07. juni 2008 09:33:22
Ja jeg kom også sådan til at tænke på, da det skete for Mogens og jeg i Frankrig. Da kørte vores bil også i stykker, og vi gik og vi gik også i 35 gr.s varme 15 km ud til en campingplads. Den campingplads var også fyldt med engle...smiley

Lillemy


Jeg tiltrækker glæde og harmoni
www.yinogyang.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 07. juni 2008 09:55:36
Ja, jeg - som vel egentlig burde kaldes "Thomas Tvivleren" - begynder da at tro på, at hjælpen er der. Eller.... det ved jeg, men så alligevel....

Næh, desværre, Viktoria, det var vist ikke kølerslangen, så vidt jeg altså forstod på de to mænd (den flinke mand, hvis hus vi var havnet uden for og så Johnny). Det var en eller anden beholderdims af en eller anden slags metal, som der var gået hul i. Nu kommer det nok ikke som nogen overraskelse for nogen, at jeg ikke aner, hvad sådan noget er, og jeg kan da godt se, at det somme tider havde været rart, hvis man havde de talenter, som du har, Viktoria. Det må være ret praktisk ind imellem!

Det er lidt underligt, for jeg boede alene i 29 år, fra jeg flyttede hjemmefra som 18-årig og til Johnny og jeg blev gift. Og jeg klarede mig endda, men i de første mange år havde jeg så heller ingen bil. Og de biler jeg havde efterfølgende - bortset fra min første VW boble - var spritnye firmabiler, som jeg så bare afleverede på værksted, når de skulle til eftersyn. Så før jeg forlod Maersk, havde jeg ikke haft den slags problemer og havde ikke skulle tage stilling til den slags problemer. Måske derfor, jeg intet kan af den slags. Men du har ret, Viktoria, Johnny kan faktisk lave lidt af hvert, men præcis det her kunne han ikke gøre noget ved.

I er så søde alle sammen at tale om, at det nok ikke bliver dyrt. Men selv om vi ikke ejer kongens mønt, er problemet faktisk ikke så meget, hvad det eventuelt koster at få bilen repareret. Det er nemlig - som jeg var inde på - en bil jeg har lejet i firmaet, og det er firmaet, som betaler den slags, det er inkluderet i lejen. Problemet er, at jeg hverken kan komme på arbejde, til kiropraktor (som jeg jo har gået til fast hver uge, siden jeg blev syg sidste sommer) eller andre steder hen. Jeg sidder fast herude og må pænt vente, til jeg kan slippe væk igen. Forstå mig ret, jeg elsker at være her, og jeg arbejder ofte hjemmefra, men jeg har det ikke godt med, at jeg ikke kan komme herfra, før Johnny er tilbage fra sit arbejde. Derfor siger jeg øv! For selv om værkstederne åbner mandag, er det tvivlsomt, at de har tid at lave bilen, så jeg kan få den mandag. Og så ved jeg jo heller ikke lige, hvordan jeg skal få den hentet, hvis altså den bliver færdig mandag. Men den del af det er til at klare, for der kan Johnny og jeg jo blot køre op at hente den, når han er hjemme igen, så det er ikke det store problem. Og please-please-please alle sammen, sig ikke at det nok være godt for mig at få en dag ekstra hjemme, at der er en mening med det. Jeg har trods alt siddet her næsten ni måneder sammenlagt de sidste 11 måneder, nu trænger jeg til at komme ud blandt mennesker, på arbejde. Gud, hvor jeg dog hader at være afhængig af andre. Selv Johnny. Jeg har jo altid klaret mig selv.

Nå, men det går jo nok alt sammen.

I hvert fald er jeg meget taknemlig over, at Nina og hendes familie lige var der i torsdags, for ellers havde man nok kunnet se mig trave rundt på landevejen endnu. smiley




http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
lillemy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 09.12.07
Lagt på d. 07. juni 2008 11:23:56
Du må give din bil lidt lys og kærlighed....smiley så den kan blive rask igen og du kan komme omkring igen. For alene tanken om at du ikke kan komme nogen steder, ja så føler du måske (det ville jeg gøre) at så er du virkeligt fastlåst.

Held og lykke med bilen søde Marita.

Lillemy


Jeg tiltrækker glæde og harmoni
www.yinogyang.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 08. juni 2008 02:07:29
Yes, en stor tak til Nina og familie smiley

Det var bare så dejligt at de var der, og kunne give en hånd, for det er dog et stykke at gå de 15-20km i brændende sol.

Og jeps, det var vandpumpen der gik. Der blev hul i metalhuset, og kølevandet væltede ud hurtigere end vi kunne fylde det på.

Suk, de kære biler.

Knus Johnny


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 10. juni 2008 22:18:56
Jeg håber du fik ordnet bilen , så du kan komme rundt igen Marita !
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 11. juni 2008 00:27:44
Ja, jeg fik den tilbage i går. Men den skal så snart til service, det kunne de ikke klare med det korte varsel, den skulle jo helst være tilbage hos mig, næsten før de var begyndt på den smiley. Dejligt dog at jeg kan komme rundt igen - og ikke mindst på arbejde!

Knus
Marita


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 11. juni 2008 01:25:27
Ja, en bil er svær at undvære når man bor ude på landet som både du og jeg gør Marita. Jeg har så heldigvis min motorcykel, nu hvor jeg ikke mere har en bil. Vi kan dog nok godt begynde at se på en anden, mekanikeren som den blev kørt hen til, mente i hvertfald ikke den kom på vejen igen. Men min tur til Sverige må jeg nok glemme, det var jo for at få en masse ting med derop inden ferien. Og vi skal da nok være glade hvis vi finder den rigtige bil inden sommerferien. Men sønnen har det godt, jeg har lige været oppe og snakke med ham, og det er det allervigtigste.

Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 11. juni 2008 11:44:13
Heligt Marita !
Jeg HADER at undvære min bil , den er virkelig frihed for mig , når jeg bare kan køre en tur er verden pluselig fantastisk dejlig , selv om jeg ikke køre hver dag er det et kæmpe problem hvis den er syg , for så føler jeg jeg er sat i fængsel .
Så jeg har tænkt meget på dig smiley
Knuser Pia


Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 11. juni 2008 12:16:45
Ja, mai, det er godt, du har din motorcykel. Men hvor er det en skam, at det så ikke ser ud til, at I når at få alle de ting med til Sverige inden ferien, som du gerne ville. Somme tider går det bare ikke, som man har tænkt sig.

Og Pia - ja, lige præcis den følelse af at være indespærret, den får jeg også, når jeg ikke kan køre ud, som jeg vil. Og heller ikke jeg kører hver dag, ikke længere. Nu arbejder jeg jo ofte hjemmefra. Men når muligheden for at køre er væk, kan man blive noget så forbistret. Nå, men i hvert fald er den tilbage, min lille bil, og det er jeg glad forsmiley

Kærlig hilsen
Marita


http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 11. juni 2008 15:04:21
Ih guder, måske skal jeg slet ikke få mig et kørekort alligevel smiley

Jeg føler mig jo ikke indespærret.
Jeg kan bare tage cyklen, tog/bus eller apostlenes heste, hvis jeg vil noget - oki - indrømmet, af og til føler jeg mig hæmmet af ikke bare at kunne køre afsted; men det er virkelig sjældent, at jeg får det sådan.

Heh, så måske bliver jeg bare mere afhængig end fri, ved at have kort og bil smiley - lige bortset fra hvis jeg skal længere hjemmefra.....

Godt, at du har fået bilen igen Marita smiley

I bor jo noget ude på landet, så jeg kan godt forstå, at du har brug for den til at komme rundt omkring og passe dit job.

kh
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Tak for hjælp, Nina & Co.
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 11. juni 2008 17:48:41
Jeg kan bare tage cyklen, tog/bus eller apostlenes heste, hvis jeg vil noget


ja, ok, Randi, men har du 100 km til arbejde, hver vej? Jeg spørger bare (pænt)....smileysmileysmiley

Tag endelig kørekort, Randi, jeg var 32, da jeg tog mit, og jeg fatter endnu ikke, hvorfor jeg ventede så længe!

smiley


http://fusion.astro-numerology.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1526431 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de