Antal indlæg: 1976 Bopæl: Vendsyssel DK Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 23. juni 2008 14:58:17
Yippie....
Så er hyldeblomstdrikken hældt på flasker - jeg fik det gjort i år
"Jeg er klar til sommer; men er som`ren klar til mig"
Sct. Hans - here I come; men jeg lader altså kosten blive hjemme; jeg bryder mig ikke mere om heksen på bålet, jeg vil meget hellere nyde det at stå sammen med mennesker, jeg kun kender perifert, og være sammen omkring bålet og den lange lyse aften.
"Vi elsker vort land, men ved midsommer mest" - drønsvær at synge, men besværet værd - ".....vi vil fred her til lands på dit bud Sankte Hans....." - skål i midsommerduftende hyldeblomst drik - ønsker jer alle en dejlig sommer.
Her står blandt andet - at navnet Skt. Hans kommer fra Johannes Døberen, hvis fødselsdag blev fastlagt til at ligge denne dag, 6 mdr før Jesu fødselsdag - hvor det fra gammel tid blev fejret sommer solhverv; men men men hold inde med regndansen, for et gammelt vejrvarsel siger, at hvis det regner på Skt Hans aften, så vil det regne i 6 uger - derefter.....
Håber din St Hans aften var tør, Tara. Her kom der noget regn sammen med blæsten.
Vi cyklede en tur langs den Nord Sjællanske kyst. Der var selvfølgelig bål fester i byerne heroppe, men stranden mellem byerne var fyldt med mennesker, som holdt små private skovture med engangs grill. Jeg tror, vi alle ønskede, at der var bare et par grader mere end de 12 grader og regn og rusk.
Hyldeblomst saft lyder lækkert.
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.