Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg22. December 2024 06:04
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12151
Arbejde i fys...: 9981
Pesten: 8307
I Have a Drea...: 7832
Fra bindebrev...: 6639
Fysisk medieskab: 5351
Besøg IKKE e...: 5248
Waverly Hills...: 5211
Et håbløst ...: 4845
Den røde Løber: 4641
Poveglia øen...: 4566
Problemer, de...: 4164
Winchester My...: 4145
Navnet - etik...: 4085
Dykning: 3993
Navneskifte e...: 3985
Net- og andre...: 3945
Spøgelsesjagt: 3831
Bekendtgørel...: 2382
Den sidste dag: 1997
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4843]
. Eagle Road [1581]
. Trommeværkstedet [1396]
. Dansk Parapsyko... [1115]
. Mona Lindell [1026]
. ORENDA [973]
. Paranormal Efte... [954]
. MUTARE.DK [941]
. CIB software [941]
. Filmen om Krist... [888]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Kefir
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 23. juni 2008 15:48:12
Jeg ved ikke om I kender til kefir. Så vidt jeg ved findes der to forskellige slags - en mælkekefir - den kender jeg ikke; men så er der vandkefir.
Min søster som bor i Belgien har dagligt vandkefir på bordet, sammen med vand, saft og juice, og engang hun var her i DK, havde hun sin uundværlige kefir med, og jeg fik noget af det.

Det er nogle små geleagtige klumper, der "bor" i vand og elsker sukker. Når de "spiser" sukkeret - laver de en slags gæring, og danner små luftbobler,- der frigives og når drikken laves rigtigt, får man en ret velsmagende mousserende drik.

Der er dog en ulempe, når drikken er klar, skal der tages noget af disse "geleklumper" fra og startes en ny kultur, og drikken skal helst drikkes i løbet af et par dage, så smager den bedst. Jeg kan godt li`at drikke denne vandkefir drik, men bliver træt af at drikke den hver dag.
Sidst jeg belv træt af kefir, valgte jeg at komme noget af kulturen i et par glas, sammen med lidt rørsukker, og så har det stået, og stået og stået allerbagest i køleskabet i mindst 1½ år....forestil jer hvordan min samvittighed har haft det.
Ofte har jeg set på det og tænkt enten ud med skidtet eller prøv at se om det dur; og så er det blevet skubbet tilbage i glemme eller fortrængselsbogen igen, for det var ikke lige nu, jeg havde lyst til at prøve.
Nu i dag skulle det være!!!
Nu måtte det bære eller briste - jeg hældte geleklumperne i en si - skyllede dem godt med koldt vand. Vaskede glassene, kom nyt sukker og vand i - og til sidst klumperne...og tænk...de er i live endnu. De bobler helt vildt smiley
Så i morgen må jeg ha gang i en god drik - jeg skal dog lige have fat på en øko-citron og figner, og så om ca 4 dage, så har jeg en skøn mousserende helsebringende drik.
Den skulle være god til virkeligt mange ting; men jeg skal prøve at rode i mine gemmer, hvor jeg har en mindre afhandling om vand-kefirens gode egenskaber.

Men altså - tænk - de overlevede smiley

Jeg fandt lige et link her:

http://www.kombuchapilz.de/english/waterkefir.htm

og her er noget på dansk:

[url]http://www.fiduusen.dk/?dokument=
http://www.fiduusen.dk/andet/vandkefir.html&referrer=
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK247&=&q=
vandkefir&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=[/url]

Jeg aner ikke hvorfor den adresse skal være så lang; men jeg synes ikke jeg kan tillade mig bare at kopiere teksten. Håber I kan få noget frem alligevel.

Ps - Hvis nogen har lyst til at prøve, så går jeg ud fra, at jeg har rigeligt om en uges tid smiley
ellers vil jeg gerne tage noget med til Astro træf - det satser jeg MEGET på at kunne komme med til smiley

Kraaam
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Kefir
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 23. juni 2008 17:49:16
Kære Randi.

Jeg vil vildt gerne prøve den.

Er på vej ud ad døren, så derfor bare lige dette korte svar.

Knus og kærlig hilsen
Marita

http://fusion.astro-numerology.dk
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 26. juni 2008 21:37:48
Noget sjovt noget det kefir, er det en svamp?

Hvad smager det af? (altså vandetsmiley)

Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 26. juni 2008 23:04:31
Ja, Johnny - det er en slags svamp - og drikken, tjo... som en mousserende citron, figen, rørsukker saft, der er en lille smule gæret; men dog ikke så meget, at det er værd at spekulere på procenter smiley

I teksten på det engelsk sprogede link, bliver de kaldt "Japanske krystaller" - noget mere poetisk end mine "geleklumper".

Det er så pudsigt at se, når de er fuldt aktive - så dannes små luftbobler inde i deres midte - og efter en tid frigøres luftboblen/"gassen"/kulsyren - og hvis jeg ryster lidt på glasset, hvor de "arbejder" så kommer der masser af små bobler igennem vandet - ligesom når en øl eller en sodavand står og bobler i et glas.

En ting, der også er nævnt på den engelsk sprogede side er, at forfatteren så en drik, som kunne købes på flaske i 2003 - en livgivende drik, fra et firma, der kaldtes "Carpe Diem" - denne drik indeholder vand kefir; og i 2005 købte jeg sådan en flaske på vejen hjemad fra Belgien. Der var flere smagsvarianter - og jeg mener, at jeg købte en med kefir og solbærsaft.

På NetDoktor er der også en debat om emnet...... der bliver smagen beskrevet som tynd juice med kulsyre, ikke helt ved siden af smiley

kh
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 29. juni 2008 18:19:08
Hvad er Kambuchi ?
Er det en svamp ligesom Kefir ?
Jeg kan huske, at da jeg var barn havde min mor mælke kefir. Hele køkkenet lugtede af det. Jeg kan ikke rigtigt huske hvordan det smagte, men jeg kan huske lugten.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve vand kefir. Er det den samme svamp der kan bruges til mælk, eller er det 2 forskellige ?

Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Marita
18. maj 2024 11:19
Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1554794 Unikke besøg