Forfatter |
SÃ¥ er det snart tid |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 03. august 2008 11:43:59 |
|
|
Så er det økonomiske aspekt klar - nu er det bare mig selv.....
Nu skal jeg igang med at tage kørekort - jeg glæder mig helt vildt, og er helt vildt skræmt
Heh, det er mig selv, der er den største forhindring nu -har sommerfugle i maven ved tanken om at skulle kontakte lægen for en lægeerklæring - ved han vil spørge til depression og job - og det har jeg bare ikke lyst til at snakke med ham om - og så er der jo selve det at skulle til at køre - håber virkelig, at jeg kan finde frem til den glæde og forventning, som jeg havde engang, den som jeg genkendte, da min ældste søn lige bestod.
Heh, mit største problem er nok, at jeg ikke bryder mig om at være nybegynder...især med den alder jeg har; men hvis jeg ikke begynder, får jeg ikke den frihed, som jeg VIL ha.
Dirre dirre dirre............
kh |
|
Forfatter |
RE: SÃ¥ er det snart tid |
Mimse
Brugere
Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 03. august 2008 11:47:22 |
|
|
Øhhh...hvad har job og depression med kørekort at gøre ????
Håber du nart får det så du får mere "frihed"
Knus
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 03. august 2008 12:02:33 |
|
|
Hej Lis
Jeg kan godt forstå, hvis du undrer dig; men jeg går hjemme og er sygemeldt pga depression, jeg har ikke et job at vende tilbage til - og min læge skal jo følge mig.... jeg har det ikke helt godt med ham, og jeg undgår at tage derhen, medmindre jeg er fysisk syg - og jeg har ikke fået taget mig sammen til at få en anden læge, og jeg ved, at når jeg kommer for at få lægeerklæringen, som jeg skal ha, inden jeg skal igang med at tage kørekort, så vil han sætte sig tilbagelænet i sin stol, og spørge mig om hvordan det går - og forvente, at han kan afkode mig og mit liv i løbet af fem minutter....
Stadig forvirret - det kan jeg nu godt forstå - det er jeg også
Det er faktisk super godt at få nogle af tankerne på skrift - så de kan læses
kh Randi |
|
Forfatter |
Mimse
Brugere
Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Lagt på d. 03. august 2008 12:13:30 |
|
|
Jamen skriv du bare. Det giver da noget mening for mig, men burde vel også give dig selv det lille spark bagi (som man nu engang har brug for i mange tilfælde ) til at få skiftet til en læge som tiltaler dig.
Gør det imorgen og glæd dig så endnu mere til kortet
knus
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
|
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 03. august 2008 16:48:48 |
|
|
Hej Randi
Det er måske meget godt at du skal have en lægeerklæring og så bare få sat ord på hvor du er henne i det hele... men ja - skift læge , hvis det er lægens atitude du ikke kan tage...
Det gjorde jeg selv for en del år siden hvor jeg fik nok af min læge's arrogante holdning til min situation og det var en stor sejr at gøre det !
Kørekortet - det bliver du så glad for.....og det er bestemt en frihed at kunne tage sin bil og bare køre derhen, hvor man vil.
Og pyt med alderen... herregud da...
Min mor tog kørekort da hun var i halvtredserne og selv om hun dumpede 4-5 gange , så var hun så pavestolt, da hun endelig stod med kortet.
Nu er det 30 år siden og hun kan ikke køre mere, men hun kan stadig blive lidt stolt over det.
Hun er så også fra en anden tid end 'vi andre'.... så det er ingen sammenligning med dig, altså...
Jeg er vild med at køre bil . Dog har jeg ikke selv kørt i udlandet nogensinde.
Det må blive en udfordring jeg nok skal tage op engang..... men lidt kylling må man vel have lov at være...
Knus Runah
Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den.. |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 03. august 2008 18:36:23 |
|
|
Hej Randi.....Det eneste der har betydning for dit kørekort, er om du kan se og afstandsbedømme ordentligt....samt dreje hovedet i begge retninger, tilstrækkeligt til at se efter cyklister....resten må du tilskrive en menneskelig interesse fra hans side*SSSS* Medmindre naturligvis at du får stærkt sløvende medicin e.l.
Tillykke med beslutningen og god fornøjelse*SSS*
KNUS og KRAM |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 03. august 2008 21:46:06 |
|
|
Heh, takker for opmuntringerne - moralsk opbakning, kan jeg bruge masser af, så tusind tak
- tja lidt kylling, det er jeg jo - og jo, jeg kan både se og dreje hovedet - *GGG* spørg bare min mand - hvis vi er ude sammen og der er noget spændende at se på
heldigvis ingen medicin - det har jeg fravalgt for længe siden, så det er vel bare at se at komme i sving - endnu et eksempel på at tanker kan gøre noget meget værre end det viser sig at være i virkeligheden.
kh
Tankevækkende med de tanker
kh |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 03. august 2008 22:51:57 |
|
|
Kære Randi.
Til lykke, kære, hvor det dog glæder mig, at du har besluttet at tage kørekortet. Jeg kan love dig, at du ikke vil fortryde det. Det vil i hvert fald undre mig såre, om det skulle blive tilfældet. Et kørekort giver en uanet frihed. Og det kan jeg tale med om, jeg tog det først, da jeg var 32, og i dag fatter jeg ikke, at jeg kunne leve foruden i de 14 år, der gik fra jeg var 18, til jeg endelig tog mig sammen til at få det.
Glæd dig. Jeg glæder mig i hvert fald med dig.
Kærlig hilsen og kram.
Marita
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 03. august 2008 23:46:29 |
|
|
Tusind tak Marita
*GGG* jeg har mange ture at indhente, og jeg vil glæde mig til at hente min mor og køre sammen med hende, uden at skulle have det til at passe med min mands arbejdstider.
At tage mine del af kørslen med knægten - før han får kortet selv, og så det at kunne tage på kurser, træf o.lign. og være den der "yder" frem for altid at skulle være den, der skal hentes og køres og bringes.
Sjovt egentlig, at det blir vigtigt nu - da jeg var yngre og havde små børn med i bus og tog betød det ikke noget - sådan var det bare, og det jeg ikke kunne være med til, tja, det var jeg bare ikke med til.
knus
Randi |
|
Forfatter |
Anemone
Brugere
Antal indlæg: 1036
Lagt på d. 04. august 2008 00:51:24 |
|
|
Ja kære Rani, bare glæd dig, der er en ubeskrivelig frihed ikke at være afhængig af andres tjeneste villighed, og det er fedt at kunne klare sig selv.
Mit syn er nu desværre så meget nedsat, at jeg ikke længere tør køre bil. Det ville være uansvarligt. Jeg kan slet ikke afstandsbedømme mere, jeg kan f.eks ikke engang tråde en nå,l selv om jeg tager læsebriller på. Det skal forstørrelses glas til også.
Det ville koste al for mange cyklister hvis jeg kørte
Jeg har stadig kortet, og vil ikke af med det - jeg var vildt stolt og glad for mit kørekort, og den frihed og uafhængighed der ligger i at have bil, og selv klare en masse ting, hvor der er tale om transport at tunge eller uhanddige ting, og transport til steder der er svære at nå med offentlig transport, det er virkelig rart og en dyb friheds følelse.
Også bare kunne køre til skov og strand når man har lyst, uden at være afhængig af offentlige transport,, det er altså så fedt. Glæd dig!
Jeg er i den grad "træt" af at være til besvær, og bede om hjælp. Det er en lang bedre følelse og selvtillids fremmende at kunne klare sig selv.
Jeg var så glad for mit kørekort, så bare op på hesten - mht til lægen, skift hurtigst muligt.
Du kan finde på nettet hvem der har åbent for tilgang
Jeg har, endelig, en virkelig god og empatisk læge, og det er jeg glad for.
I en periode havde jeg løbende samtaler med ham af ½ times varighed 1 gang om ugen. Han er en virkelig god og tilstedværende samtale partner -
Held og lykke med projektet, og alder - ingen hindring - du bliver pavestolt når du om tid står med kortet i hånden
Og du skal være velkommen her
Knus
Kærlig hilsen
Anemone
"There´s a crack in everything, thats where the light comes in" Leonard Cohen |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 15. august 2008 14:18:36 |
|
|
Jeg er lidt spændt, Randi, er du begyndt? Og hvad synes du, er det ikke sjovt?
Knus
Marita
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 15. august 2008 17:44:31 |
|
|
nej, jeg er ikke begyndt endnu - er ved at se mig om efter en kørelærer.
Jeg havde jo bare regnet med at bruge den lokale; men har fra flere fået at vide, at han ikke er så god - og jeg tror, at det skal være en person med gode pædagogiske evner, det er nok lettere at fange og få automatiseret alt det nye, når man er yngre.
En ting som dog kan sætte lidt ekstra gang idet. er dog at en svigerinde også vil i gang- og så kan vi to "gamle" jo følges ad
kh Randi |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 16. august 2008 16:41:57 |
|
|
Teorien kan du klare hjemme på computeren - enten låner du en cd af kørelæreren eller på biblioteket.
Rigtig god fornøjelse.
Jeg fik mit kort som 28 årig, på 3 uger og med køreprøven på "overtid", da den motorsagkyndige skulle på ferie om fredagen og jeg selv udmønstre om mandagen efter, så en afløser måtte træde til og jeg fik mit kort om fredagen
Knus
Lene
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 17. august 2008 02:48:37 |
|
|
Hvor er det godt du har mod på at kaste dig ud i det
Sådan skal det være
For mange ting bliver så meget nemmere med et køre kort (og adgang til en bil naturligvis).
Fik selv kortet næsten så tidligt som det kan lade sig gøre, men har ikke haft bil hele tiden.
Glæder mig til at høre om fremskridtet (og den nye læge?)
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|