Forfatter |
Magisk øjeblik |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 18. maj 2009 09:04:44 |
|
|
Vi var til barnedåb i går. Jeg skulle dog på arbejde lidt først, så familien fik bilen og jeg snuppede motorcyklen. Fint nok, vejret var rimeligt, koldt, men rimeligt.
På vej hjem fra barnedåb vil jeg omkring Kasper, de andre tager hjem.
Jeg sidder derude nogle timer, selvom det faktisk var begyndt at regne allerede på vej fra barnedåb til sygehus.
Jeg var ikke klædt på til det og jeg frøs virkelig meget da jeg kom hjem, så meget, så jeg bare smed alt det våde tøj og ind under den varme bruser.
Nå, men det var en oplevelse på hjemvejen jeg ville fortælle om.
På vej hjem kommer jeg gennem en lille by, og jeg ser en ræv smutte mellem husene, på vej ud på vejen. Jeg kører allerede langsomt, men sætter farten helt ned. Da ræven passerer mig udbryder jeg højt: Nåh, lille pus. For det var bare en stor unge, og den så så sød ud. Den vender sig og bliver stående og vi kigger på hinanden. Det føltes virkeligt magisk og resten af vejen hjem glemte jeg alt om regn og kulde. |
|
Forfatter |
RE: Magisk øjeblik |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 18. maj 2009 10:28:23 |
|
|
Dejlig oplevelse
Ja, sådan en oplevelse gør, at "man" bliver helt "høj" - og det smitter lidt, når det fortælles videre. Tak for smilet jeg sidder med lige nu
kh Randi |
|
Forfatter |
Mogens
Brugere
Antal indlæg: 184
Bopæl: Brejning
Lagt på d. 18. maj 2009 10:48:53 |
|
|
Tak Mai. Det var en af de rigtig gode og magiske øjeblikke.
Mærkeligt som de korte "øjebliks oplevelser" kan give så meget glæde
Hvis du vil kende meningen med vand, så drik. |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 18. maj 2009 12:09:49 |
|
|
Ja, det er utroligt, at så kort et glimt kan give så meget følelse af magi og lykke Måske var det følelsen at at ræven og jeg havde et øjeblik helt sammen. At der i det øjeblik kun var os to i hele verden. |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 18. maj 2009 13:00:58 |
|
|
Kære Mai
Det samme har jeg prøvet - eller dog næsten det samme.
Jeg var til en seance i afdødekontakt og det var selvfølgelig min mor jeg var mest interesseret i at få frem. Og hun kom også :-)
Men der kom også en anden - en yngre mand , der dog ikke rigtig ville give sig til kende - generthed var ordene...
Jeg sagde "kan det være E. " - en gammel kæreste, der dog ikke døde, mens vi var kærester.
Først på vejen hjem kom svaret . Det var lidt tusmørkt og inde midt i byen ( en større By altså ) sad en and midt på vejen og den var tydeligt skadet på vingen.
Jeg stoppede og ville også stoppe de andre biler, så den ikke blev kørt over. Jeg havde kontakt med den i tankerne, men pludselig var den væk, forsvundet ind i noget krat og jeg var helt og aldeles stakåndet og mit hjerte hamrede.
Men jeg kunne ikke finde den. Og skulle nok heller ikke..
Min ven E havde nemlig været jæger og var allermest glad når andejagten gik ind og gik meget op i både dyrene og naturen..
Som en human jæger kunne han lede meget længe efter at finde fx. en and, for at den ikke skulle lide..
Så der lå både en hilsen og samtidig var det også et magisk øjeblik ( om også lidt dramatisk )
Jeg kørte hjem i en tilstand af dyb taknemmlighed over at opleve dette... om end det et øjelik både var magisk OG dramatisk..
vi ses
knus Runah
Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den..
Redigeret af Runah d. 18. maj 2009 13:19:46 |
|
Forfatter |
ofelia
Brugere
Antal indlæg: 658
Lagt på d. 18. maj 2009 13:32:55 |
|
|
En sød oplevelse. Mai og Runah
Det er sådan nogle man skal "tage frem" og huske på , når man har de "grå" dage
|
|
Forfatter |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 18. maj 2009 20:30:50 |
|
|
Tak for lidt magi
Ja, det er så fantastisk og får os til at tænke .
Knuser Pia
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|