Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg26. April 2024 07:12
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12099
Arbejde i fys...: 9933
Pesten: 8253
I Have a Drea...: 7621
Fra bindebrev...: 6583
Fysisk medieskab: 5305
Besøg IKKE e...: 5205
Waverly Hills...: 5162
Et håbløst ...: 4796
Den røde Løber: 4583
Poveglia øen...: 4516
Problemer, de...: 4112
Winchester My...: 4099
Navnet - etik...: 4032
Navneskifte e...: 3941
Dykning: 3932
Net- og andre...: 3898
Spøgelsesjagt: 3785
Bekendtgørel...: 2330
Den sidste dag: 1952
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1367]
. Eagle Road [1350]
. Dansk Parapsyko... [1101]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [892]
. Filmen om Krist... [870]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Tarot
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 26. september 2010 17:56:58
På "Helsemessen" i foråret købte jeg en bog "Intuitiv Tarot", som jeg har fået læst en lille smule i. Den virker til at være rigtig god, velskrevet, letforståelig; men jeg er altså ikke kommet så langt med den, der har været så meget andet.

For et par uger siden var jeg inde i en butik, hvor jeg plejer at købe sten eller musik, men denne gang var der ikke noget musik, der fangede mig - det gjorde derimod de forskellige sæt med Tarot kort. Dem har jeg ellers kun set ganske hurtigt på; men denne dag virkede det, som om det ville være rigtigt at have nogen med hjem.

Det var da svært at vælge, mellem de mange forskellige slags; men jeg blev ved med at vende tilbage til "Raider Waite" kortene - måske fordi jeg kender billederne fra bogen smiley

Nå, men nu ligger kort og bog så i en skuffe og venter på, at "nu skal det være" .

"Bør" jeg lave en dug til at lægge kortene på - eller er det mere for viderekommende? Jeg tænker lidt, at der måske gerne må være lidt "ritual" eller "højtidelighed" forbundet med det, så det ikke bare er som en gang ugebladshoroskop læsning.
Tarot trækker man vel for at få vejledning - eller hvad?

Hvad gør jeg til en begyndelse - trækker et kort en gang i mellem, på samme måde, som jeg af og til gør her på siden - eller er der nogen anbefalinger?
Vi skal måske først lære hinanden at kende.

Jeg kan selvfølgelig bare kaste mig ud i et eller andet; men jeg synes nu det er så rart at "snakke" med nogen, om deres erfaringer, hvordan de begyndte osv.

Nogen, som har lyst til at fortælle?

kh Randi
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Tarot
Bertha
Brugere

Antal indlæg: 470
Tilmeldt: 03.03.07
Lagt på d. 26. september 2010 19:50:28
Hej Randi,

tillykke med kortene, jeg er sikker på du får mange skønne timer med dem.

Min tarot historie går 8-9 år tilbage. Det var hos Barnes and Noble i usa, hvor der en dag lå et sæt og sagde 'køb mig'. De er tegnet og fortolket af en dame som hedder Liz Dean.
Der kom til at gå omkring 6 år, inden jeg begyndte at bruge dem. Jeg var helt ærlig lidt skræmt over de første kort jeg trak - det 'passede alt for godt'smiley Jeg tog dem tit frem og sad og kikkede på dem, men trække kort for andre, gjorde jeg aldrig.
For et par år siden begyndte jeg at trække kort på et forum. Først var jeg nervøs, men som feedbacken kom, fik jeg mere mod på det, og nu nyder jeg engang i mellem at stille mig til rådighed for alle mulige og umulige spørgsmål.

I perioder bruger jeg kortene på mig selv. Ting som jeg går og funderer over.

Lige nu holder kortene pause, fordi jeg har fået et nyt sæt. The Crowley Tarot cards. Jeg købte dem sammen med en bog af Gerd Ziegler. Jeg havde fået sættet og bogen anbefalet af en ven.
Dette sæt er meget anderledes, end det jeg har. Der er mange flere symboler på hvert kort, så man kan sidde og falde i staver over demsmiley
Jeg er i gang med at læse bogen, og jeg har bestemt ikke at trække kort, førend jeg er færdig med bogen.

Mht ritualer så går jeg ikke så meget op i det. Men jeg ville da nok fare op i det røde felt, hvis nogen satte en kaffekop på dem eller noget i den stil.
Men når jeg tænker over det, så har jeg jo nok alligevel nogle ritualer. Feks når jeg vil finde dem frem, så 'snakker' jeg til kortene mens jeg går hen og henter dem......jeg sidder stille med dem et øjeblik, inden jeg begynder.....jeg ryster hænderne fri for spændinger etc....

Jeg vil anbefale, du gør det, du føler er rigtigt. En dag vil du sikkert opdage at nu har du fået dine egne ritualer.

Mit nye sæt:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/aleister-crowley-thoth/

Mit gamle sæt:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/art-of-tarot/
Redigeret af Bertha d. 26. september 2010 20:12:28
Forfatter RE: Tarot
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 26. september 2010 20:09:34
Jeg kan godt forstå, hvis du kan bruge lang tid på bare at se på dem - det virker til at være nogle flotte og sikkert sigende billeder.

Tak for din beretning. Jeg er meget glad for, at du tog dig tiden til at fortælle smiley
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Tarot
Bertha
Brugere

Antal indlæg: 470
Tilmeldt: 03.03.07
Lagt på d. 26. september 2010 20:14:10
Hej Randi,
jeg så at du har svaret, mens jeg rettede i mit indlæg. Det jeg har rettet er links. Jeg fandt nogle links, og satte dem ind, så du kan se de 2 sæt, jeg har.
Forfatter RE: Tarot
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 27. september 2010 21:23:17
Tillykke med kortene smiley

Jeg vil gerne give min vinkel til tarot kortene.

Den første gang jeg så nogle tarot kort var det Marita der viste mig dem.
Og der gik ikke så lang tid før jeg fik mit egen sæt.
Der følger en bog med, hvor alle kortene er beskrevet, men den har jeg nu ikke læst smiley

Jeg har læst et kompendium, Marita hat lavet, igennem, og det er ret godt, mit problem er bare, jeg kan under ingen omstændigheder huske alle de forskellige kort smiley

Så når jeg lægger tarot kort, bruger jeg ikke bøger eller andet, men kikker på kortene og fortæller hvad der dukker op i bevistheden, lidt som ved clairvoyance.

Jeg har i dag flere sæt kort, og vælger det der føles rigtigt til den person der spørger. Nogle gange lægger jeg et kendt oplæg og andre gange blot "nogle" kort smiley

Ingen ritualer, ikke noget "plejer" bare træk og snak smiley

Det lyder måske nok som noget meget anderledes end det der står i bøgerne, og jeg mener ikke bøgerne tager fejl, det passer bare ikke til mig, for jeg kan ikke huske et pluk af det der står i dem.
Kan man huske det, har man et godt udgangspunkt til at starte med, og så er man jo halvt i mål.

Så gør det der føles rigtigt for dig.

Knus


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Forfatter RE: Tarot
Tara
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 27. september 2010 21:59:33
smiley Hvor er det dejlig læsning Johnny.

Jeg holder meget af, når der er mere intuition end "regler".

Jeg tror, at man nemt kan blive bundet af "jeg plejer" og så måske være tilbøjelig til at overse de fine detaljer, som man ikke kan læse sig til, men som er med til at gøre det helt unikt i den enkelte situation.

Noget andet er, når man med tiden finder sin egen "stil", det som føles godt for en - og som måske indeholder lidt "ritualer" for at finde ind til det rette sted inden i sig selv -og blive i stand til at komme udover "verdens og sindets larm" - og jeg kan sagtens følge dig i det, at bøgerne kan være gode retningsgivere/inspirations kilder for nogen/os, der har brug for hjælp til at komme i gang.

Men hvad så med alle symbolerne - kan du tolke dem sådan "bare ud af det blå" - eller kender du dem fra andre sammenhænge?
http://www.123hjemmeside.dk/tusindfryd/16533464
Forfatter RE: Tarot
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 28. september 2010 00:09:55
Ud af det blå smiley

Det kræver at man stoler på "det der kommer" ellers tør man ikke sige noget som helst, for tolkningen kommer jo ikke fra noget konkret (bog eller kendte symboler).

Det er sjovest når det er nogen der kender tarot kort selv, så kan man se på dem at de skal til at tolke kortene selv , men det betyder jo ikke nødvendigvis det samme på min og deres måde. Ikke fordi nogen af de 2 versioner er mere rigtige end den anden, det er bare informationer om forskellige ting.
Der er lidt underholdende smiley


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1525981 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de