Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg14. Maj 2024 04:54
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12102
Arbejde i fys...: 9936
Pesten: 8255
I Have a Drea...: 7637
Fra bindebrev...: 6584
Fysisk medieskab: 5307
Besøg IKKE e...: 5208
Waverly Hills...: 5163
Et håbløst ...: 4799
Den røde Løber: 4585
Poveglia øen...: 4517
Problemer, de...: 4114
Winchester My...: 4103
Navnet - etik...: 4034
Navneskifte e...: 3943
Dykning: 3935
Net- og andre...: 3900
Spøgelsesjagt: 3787
Bekendtgørel...: 2333
Den sidste dag: 1954
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1368]
. Eagle Road [1361]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [895]
. Filmen om Krist... [871]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Side 1 af 2 1 2 >
Forfatter Et lille stykke Grønland
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 12. juni 2006 13:56:22
Kære alle sammen.

Jeg synes lige, jeg vil dele.

Som jeg har skrevet i tråden "Jeg er glad i dag, fordi" - så er den ankommet, bogen om krydderier, som Nuunu så sødt har lånt mig. Den kom med posten i dag. Og ved I hvad. i pakken fra Nuunu var der noget andet helt fantastisk.

Jeg har fået et stykke af den kæmpe grønlandske sten, som Nuunu har fortalt, at hun har slæbt hjem (I ved, den på 25 kg). Den er fantastisk. Den er sort og ovenpå er der spredt mindre stykker grønlandske rubiner og hvad jeg vil gætte på er bjergkrystal.

Straks jeg havde pakket den ud tog jeg den med udenfor, så jeg kunne se den i solen, og når solens stråler rammer den, så blinker den som en hel lille stjernehimmel. Jeg er meget taknemlig og glad og siger dig tak af hele mit hjerte. Tusind tak, Nuunu. smiley

Jeg synes, jeg er meget heldig.

Knus og kærlige hilsener
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 12. juni 2006 23:20:53
Du er godt nok heldig Marita smiley
Jeg har bedt min søster se om hun kunne finde grønlandske rubiner til mig, jeg håber hun husker det. Hvis hun ikke gør, så har hun i hvertfald en masse billeder med hjem jeg må se smiley Det har hun helt bestemt lovet. Men mon ikke hun husker hvor glad jeg er for sten og tager noget af grønland med hjem til mig ?
Og en dag...så vil jeg altså selv med derop. Og jeg håber det bliver mens anana stadig er der. Jeg vil så gerne møde hende igen, hun er så speciel og stærk en kvinde. Men hun er gammel og har levet et hårdt liv.
- mai
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 13. juni 2006 10:51:01
NAAARJ hvor dejligt....må man se et billede? Jeg er jo lidt bidt af sten....Og tænk jeg ANEDE ikke de havde den slags på grønland....det var da vildt....Og Nuunu....Du ER altså fantastisk *SSS*

KNUS
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 13. juni 2006 12:09:48
Jamen, vi har bare så mange fine sten heroppe ... De fleste kender jeg slet ikke navnet på, men ovre i Mâluto - ca. 40 km. herfra med båd, er der sølv ... og på Storø ca. 25 km. herfra er der guld ... og noget af jordens ældste sten 53 km. fra Nuuk, dateret til at være mlm. 3,2 - 3,8 mia. år gammelt! Det er da fantastisk, er det ikke? Jeg har et stykke af det, som vi har fået af nogle geologer, som vi har sejlet rundt med, men jeg ville også gerne selv ud og hente noget, hvis i kan følge mig ... smiley Det ville da være vildt fedt at hente et stykke sten og fornemme jordens spæde barndom ...smileysmiley
Og Marita, du har ret i at der er bjergkrystal i den lille, du har fået. Men jeg ved ikke, hvad det sorte er.

Kære Mai, jeg håber at din søster husker det, der er mange grønlandske rubiner i sydgrønlandsmileysmiley
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 13. juni 2006 12:12:35
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Tilmeldt: 01.03.06
Lagt på d. 13. juni 2006 20:24:39
Det lyder altsammen rigtig, rigtig godtsmiley


Men jeg ved bare ikke hvad en Grønlandsk rubin er?


Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. juni 2006 21:04:31
Natasja, det er granater smiley Du ved, de der fine røde sten.
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Tilmeldt: 01.03.06
Lagt på d. 13. juni 2006 21:38:29
http://www.healingogkrystaller.net/krystalindeks.htm
http://www.stenguiden.dk/s_granat.asp
hvilken?



Redigeret af Natasja d. 13. juni 2006 21:40:48
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 13. juni 2006 23:50:54
http://groups.msn.com/maisside/tingogsager.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=277

Granat kan variere en del i farven, fra brunlig til dyb vinrød.
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Natasja
Brugere

Antal indlæg: 812
Tilmeldt: 01.03.06
Lagt på d. 14. juni 2006 10:18:43
Tak, mai.smiley Jeg har set den så. Endnu en smuk ensmiley


Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 14. juni 2006 11:17:41
Rigtigt...jeg har flere smykker med granater....de kan være lys rødlilla til næsten sorte at se på...Men smukke er de uanset

KNUS
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 15. juni 2006 18:18:46
Jo, granater og rubiner er to forskellige slags sten, men sådan som jeg har forstået det på Nuunu, så kaldes de røde granater, som findes i Grønland for grønlandske rubiner, har jeg ikke ret, Nuunu, eller har jeg misforstået noget?

Og med hensyn til energien - jeg mener også, de har hver deres "specialer", men de røde granater har visse fællestræk med rubinerne, alene ud fra den røde farve, som dels er med til at jordforbinde og dels er Mars' farve.

Knus
Marita
Redigeret af Marita d. 15. juni 2006 18:41:52
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 15. juni 2006 18:38:50
Hej Marita
Det som du har fået, er granat, men vi kalder dem for "grønlandske rubiner". Det er vel mere et kælenavn for dem ... smiley Og jeg undskylder, hvis jeg har forvirret jer - det var bestemt ikke hensigten *gg* Nogle gange tænker jeg mig ikke om, og kalder dem bare for det, som vi er vant til heroppe ...smiley

Der findes også ægte rubiner heroppe, men dem har jeg ikke fundet endnu. De ligger nede ved Qeqertarsuatsiaat/Fiskenæsset og kaldes for Fiskenæs-rubiner. Men det er en helt anden historie *ss*
Knus heroppe fra.



[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 10:06:21
En anden fælles ting ved de 2 sten er fader energien....altså en maskulin omsorgsfuld energi...støttende og styrkende...(hvad Nuunu må have haft behov for da hun slæbte de 25 kg sten hjem*G*)
KNUS
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 11:40:44
Nu er det med numerologien jo først noget, som er blevet mig åbenbaret længe efter, at jeg begyndte på astrologien og det med stenene (som jo altså har hvilet i mange år), men eftersom de hver især indeholder altså træk, som tillige kan tilskrives planeten Mars, der svarer til tallet 3 inden for ikke-navneskiftenumerologien, som jeg bekender mig til, vil det sige, at den røde farve, som henholdsvis rubiner og granater har, har en 3-tals energi.

Det kunne faktisk være ganske spændende at lave en sten/planet/tal-guide. Det vil jeg nok gøre en gang udi fremtiden. smiley haha, alle de projekter jeg har, mon de nogensinde bliver til nogetsmiley
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 11:43:15
Kommer til at tænke på, at der jo også er både krystal og den sorte sten i det stykke sten. Den sorte farve hører til planeten Pluto (og inden for Hamburgskolen tillige planeten Hades), som svarer til tallet 8.

Kære gode Nuunu. Netop 3-tallet og 8-tallet er meget vigtige tal for mig, for jeg har 3-tallet som psykisk tal (den måde, jeg tænker på, den måde jeg tror, jeg er på) og tallet 8 som sjæle-/skæbnetal (den, som jeg virkelig er, min skæbne, om man vil). Ret god intuition, må jeg sige. Hatten af for det.

Mange knus
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 12:24:37
Det var da helt vildt, som der er både tal og psyke i den der sten smiley ... Men hvad ved jeg om det *SS* Du må hellere få lavet den der guide, Marita og så sende en til mig også, så kan jeg lære hvorfor jeg vil slæbe store tunge sten med hjem *gg*
(Tak Timian, for informationen om stenen - der er noget om det) *SS*

Nu har min søde mand slæbt den hjem for mig, (den var ellers nede på skibet) og den står nu ude foran hoveddørensmiley Jeg vil stadig have den flækket, min mand prøvede med sin geolog hammer (og han er ellers ret stærk) men om den vil give sig? Nope. Der skal mere til *gg*
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Johnnyk
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 13:15:10
Prøv det modsatte, lad den falde ned på en hård klippe der ikke giver sig, det kan være lettere smiley

Knus Johnny


Er du dig; eller er du inden i smiley
www.totemhuset.dk
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 13:23:52
Hov spænede lige hen og flåede Anders futrups "ædelstene og mineraler" ned af hylden, for han har lavet en opslagsbog om sten hvor både stjernetegn og numeroligien fremgår....men så er det jo spørgsmålet om det er samme nummerologiske system i bruger....hm...ifølge ham hører granaten til under hele 4 stjernetegn...og det er usædvanligt...løven, jomfruen, stenbukken og vandmanden....og han giver den et 7 tal...men rent intuitivt erjeg enig med marita den føles mere som et 8 tal*SSS*
han kalder den forøvrigt for en majestæts sten
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 14:44:20
Kære Johnny
Er prøvet - op til 5 gange ... den ene gang tilmed på en klippe der var afrundet med en lille spids - det var klippen, der gik i stykker, ikke "min" sten.
Den første gang jeg prøvede, det var der, hvor den lille flig til marita faldt af ....
Men måske vil den ikke flækkes ....? Måske skal jeg bare beholde den som den er *SS*smiley

Min vildeste plan er indtil videre er at slæbe den op på 3. sal og så kyle den ned - jeg ville bare være så bange, hvis der kom nogen - for tænk hvis de fik den i hovedet ...uha .. jeg tør ikke tænke tanken til ende. Men en anden plan er, at vores nabo er entreprenør, han har nok et godt fif, men så igen ... Jeg er sådan lidt for/imod det, netop fordi vi har prøvet at flække den så meget og den giver sig bare ikke ....

Knus, Nuunu


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 16. juni 2006 14:48:45
Forfatter RE: Et lille stykke Grønland
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 16. juni 2006 16:12:23
Det er nu det sorte i den sten fra Nuunu, jeg mener, er Pluto/8. Jeg tænkte faktisk også 7-tal om granaten, selvom den er rød, og jeg skrev 3. Det var, da jeg læste din forklaring, Timian, om faderen. Og 7-tallet er Saturn og Admetos, noget med begrænsning, faderfigur etc. Men jeg vil fortsat mene - eller ..... jeg ved, at de røde sten alle har Mars-egenskaber. Og Mars er 3-tallet. Også selvom de inden for det, de kalder oldtidens numerologi (den form, hvor de siger, man skal skifte navn), siger, at Mars er 9-tallet. Men er der noget, Mars ikke er, så er det et 9-tal.

Altså: det røde (granaten/rubinen) i den sten fra Nuunu: 3-tallet/Mars (som i mit horoskop står i et kvadrat til et meget markant stellium netop i Jomfruen).
Det sorte i stenen: 8 - Pluto/Hades, som faktisk indgår i netop det stellium.

Det begynder at blive rigtig spændende nu.

http://fusion.astro-numerology.dk
Side 1 af 2 1 2 >
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1527931 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de