Forfatter |
Noget mere Grønland |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 01. juli 2006 03:52:09 |
|
|
Så her jeg også fået lidt Grønland.
Min søster har købt den flotteste polerede sten i lædersnøre til mig. Jeg ved ikke præcis hvad det er for en, men da hun også havde købt en bog om Grønlandske sten til mig, så finder jeg muligvis ud af det.
Hun havde også samlet lidt sten til mig. Et par små bjergkrystaller og noget granit.
Jeg har bladret lidt i bogen, og hold da op, hvor er der mange smukke og spændende sten deroppe.
Min søster havde også taget en masse billeder. Grønland er fantastisk smuk.
- mai |
|
Forfatter |
RE: Noget mere Grønland |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 01. juli 2006 04:02:03 |
|
|
Til lykke, kære mai, med din nye smukke - ukendte - sten og med de andre, som din søster havde med hjem til dig. Og hvor jeg glæder mig til at høre, hvad det er for en, når du finder ud af det. Hvilken farve har den? Dejligt med sådan en bog.
Ja, jeg har jo kun været i Grønland en enkelt gang, det var midt i vinteren, der var minus 23 grader, og jeg var kun i Nuuk, men det jeg så var rigtig nok virkelig smukt.
Tak, fordi du deler. Måske har du billeder, du har lyst at lægge ind i fotogalleriet?
Knus og kærlig hilsen
Marita |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 01. juli 2006 12:56:57 |
|
|
Jeg skal nok lægge billeder ind, så snart jeg lige får lidt tid til det |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 01. juli 2006 13:48:20 |
|
|
Aj, det var vel nok godt at hun tog lidt med ned til dig :-))
De der polerede sten ... det skulle vel ikke være Qaqortorkit? Jeg ved ikke, hvad de hedder på dansk - den er hvid med lyserøde eller mørkerøde "pletter" på ...? Jeg ved heller ikke, hvilken "art" den tilhører, men jeg kunne forestille mig, at det var det...?
Hvis man skal opleve Grønland fuldt ud, skal man ud på Kysten - enten som mais søster til Sydgrønland, eller op nordpå ... Nuuk har sin charme, men er mest sten, vind og støv og lidt mælkebøtter i forhold til andre steder *gg*
Knus heroppe fra
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 03. juli 2006 23:42:00 |
|
|
Qaqortorkit ? Jeg kender ikke lige navnet, men kan det være en Milaktit ? Jeg tror også den kaldes leopartblodssten eller sådan noget.
Men nej, det er ikke sådan en. Den jeg fik er muligvis en tschermakit. Jeg er ikke sikker, den ser ud til at være sammensat af en del forskellige ting. Jeg skal se om jeg kan finde ud af at lægge et billede ind senere
- mai |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Lagt på d. 03. juli 2006 23:45:23 |
|
|
Ude på en plads med grus fandt jeg, lørdag aften, et stykke flint med bitte små krystaller i. De blinker så fint
Så man behøver ikke rejse langt væk for at finde "guld" Man kan være heldig at finde det i sin egen indkørsel eller på en grusvej
|
|