Forfatter |
Morgenmad |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 15. juli 2006 10:48:23 |
|
|
Fordi jeg sidder her ved køkkenbordet og spiser små læææææææææækre nyopgravede kartofler som morgenmad
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
RE: Morgenmad |
Natasja
Brugere
Antal indlæg: 812
Lagt på d. 15. juli 2006 17:46:48 |
|
|
Muuuummmsss, nye kartofler - men jeg ville da helt klart foretrække dem til aftensmad
|
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 15. juli 2006 23:20:55 |
|
|
Nye kartofler ..... uhm .... det har jeg ikke smagt i årevis!. Nyd dem Johnny og fortæl mig, hvordan de smager *GG* Imens vil jeg nøjes med mine middelnye (lettere hengemte bådfriske-fra-Danmark-eller-udlandet-kartofler) her i Grønland og glæde mig over, at det snart er sortebær-sæson *SS*
Knus heroppe fra
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 15. juli 2006 23:21:59 |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 20. juli 2006 09:15:14 |
|
|
De var bare lige som de skal være, kogte men stadigvæk med fast kød, små og lidt størrer og bare lex så det vil noget.
De smager så godt at man ikke er i tvivl om hvorfor kartofler er så populære
Knus fra 3'de kartoffelrække
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 20. juli 2006 11:23:39 |
|
|
Uuuuhm...Ja mine er også parat, men har endnu ikke haft tid til at smage dem.....sjovt nok ville jeg skrive om hvor dejligt det var at få JORDBÆR til morgenmad.....det fik JEG nemlig*SSS* Sad herude foran butikken og guffede en hel bakke sammen med en lille håndfuld mandler.....RENT guf*SSS*
KNUS og SMIL |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Lagt på d. 20. juli 2006 13:29:23 |
|
|
hrmff - er SLET ikke misundelig på friske kartofler og jordbær *GGGG* vi betaler 39,95 for en bakke jordbær, så gæt, hvor tit jeg køber det? *G*
Knus heroppe fra
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 20. juli 2006 13:53:54 |
|
|
Øv Nuunu
Jeg kan ikke lade være med at tænke på...at det MÅ være muligt at dyrke kartofler på grønland....i har jo også jævnligt varme...og lys....Og kan man heller ikke under et lille plastik telt eller noget?
Øh.....som barn havde jeg kartoffelplanter i spande INDENFOR*G*....jeg nægtede at lade mi far sætte dem udenfor da varmen kom....og de smagte fint*SSS*
Og du med dine grønne fingre Nuunu...*SSSS*
Jeg er ikke sikker på jeg ville kunne klare mig uden alt det friske grønne og sunde ret længe*SSS*
KNUS |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 20. juli 2006 14:34:30 |
|
|
Jeg så en udsendelse om Grønlandske haver engang. Og der dyrkede de altså kartofler i spande. Det var rigtigt sjovt, det med de grønlandske haver, netop fordi det ofte kun var et par spande med blomster i. Eller kartofler. Så man kan altså dyrke kartofler i spande også på Grønland
Og Nuunu, med alle de mennesker du kender her i danmark, så burde du nok kunne få os til at sende et par læggekartofler op til dig til foråret Jeg vil i hvertfald gerne gøre det.
- mai |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Lagt på d. 20. juli 2006 15:42:30 |
|
|
Det ville være dejligt, Maj. Det ville være rigtig rigtig godt
Min far dyrkede kartofler, men de blev aldrig større en lille blomme, men han nød dem usigeligt meget *SSS* Jeg fik så de kartofler på størrelse med en ært *gg*
men jo, de dyrker kartofler i Sydgrønland, og dem får vi også i butikkerne engang til aug. eller måske september md. Men ellers så er det majroer, jeg guffer meget af .. de er så gode at riste i tynde skiver - det bliver næsten som kartofler i skiver *SSS*
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 20. juli 2006 18:07:56 |
|
|
Nuunu, jeg tror, at hvis vi vælger den rigtige sort, så må det kunne lade sig gøre at dyrke dem i nogle spande. Jeg har ikke så meget forstand på kartofler så det gør noget, men det kunne da være sjovt hvis det kunne lykkes |
|