Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg14. Maj 2024 00:06
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12102
Arbejde i fys...: 9936
Pesten: 8255
I Have a Drea...: 7636
Fra bindebrev...: 6584
Fysisk medieskab: 5307
Besøg IKKE e...: 5208
Waverly Hills...: 5163
Et håbløst ...: 4799
Den røde Løber: 4585
Poveglia øen...: 4517
Problemer, de...: 4114
Winchester My...: 4103
Navnet - etik...: 4034
Navneskifte e...: 3943
Dykning: 3935
Net- og andre...: 3900
Spøgelsesjagt: 3787
Bekendtgørel...: 2333
Den sidste dag: 1954
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1368]
. Eagle Road [1361]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [895]
. Filmen om Krist... [871]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlæg
PORTALEN PÃ… ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 30. august 2006 11:56:13
Nu skal I høre, jeg har gået med det her længe.

Vidste ikke rigtig, hvordan jeg skulle kunne dele det. Hvordan jeg skulle kunne udtrykke min begejstring. Som person er jeg jo ikke den, der som mange af jer andre på skrift udtrykker mig med smil, latter, glæde. Men min glæde er ikke mindre end andres, og hvis I nu selv føjer nogle smil, noget latter og en hel masse jubel til dette her, så vil I nok kunne følge mig, hvor meget jeg sætter pris på denne her oplevelse.

Eller - der er i virkeligheden to, men den første her, det er den, som jeg har gået med i over en måned og glædet mig over helt for mig selv (næsten).

____________________

Da vi flyttede herned, var jeg i nogle måneder nødt til at køre til Store-Heddinge om aftenen to-tre gange om ugen for at sove, for vi havde ikke flyttet alle kattene, det kom i etaper (I, som har været her, ved, vi har rigtig mange katte).

Måske skal jeg lige fortælle, at jeg i samme periode blev opmærksom på, at uglen er ét af mine kraftdyr.

Men altså - min kørsel mellem Mern og Store-Heddinge foregik altid sent, midt om natten, faktisk, og det var i de rigtig mørke vintermåneder, at jeg kørte. Det kunne godt være lidt uhyggeligt, og det hændte, at jeg blev bange derude på de øde veje. Mest for, at bilen skulle strejke.

Første gang, jeg blev lettere ramt af panik og bad om hjælp, gik der kun et ganske kort øjeblik. Så så jeg den størte og smukkeste natugle sidde på et hegn, jeg kørte lige forbi den, og den blot kiggede på mig. Og jeg vidste, den var der, fordi jeg havde bedt om hjælp. Det var ikke et ikke-fysisk dyr. Det var en rigtig levende ugle.

I den periode over nogle måneder skete det næsten hver eneste gang, jeg kørte til Store-Heddinge, at jeg mødte ugler.

Det blev da også til, at Johnny og jeg døbte skoven lige over for "ugleskoven".

Efter jeg var flyttet herned sådan helt permanent (det vil sige, efter at alle kattene var kommet herned), hørte Johnny hver aften næsten ugler i ugleskoven. Desværre kan jeg ikke høre dem, min hørelse bliver dårligere og dårligere, hvilket går mig på i en grad, jeg ikke en gang har fortalt Johnny om.

Men jeg ved, de er der, i skoven over for os. Og vi har talt om at sætte uglekasser op her. For vi vil gerne have ugler her.

Uglen er jo også Totemhusets totemdyr. Det har vi aldrig været i tvivl om, og uglen skal også figurere på vores totempæl, når den bliver færdig.

Det er en anden historie, men alligevel den samme: da vi skulle på første messe under navnet Totemhuset (mod tidligere Astro-Numerology), skulle jeg lave et stort banner til standen. Helt uden videre satte jeg et billede af en ugle på, for det kunne ikke være anderledes, den har en helt speciel plads hos os begge.

Og nu kommer jeg så til det, som er helt fantastisk.

Jeg har ønsket, og det samme har Johnny, at der var ugler her lige uden for vores dør.

Og så her midt i sommervarmen, en dag i juli, 30 graders varme, klokken var omkring 14, gik jeg udenfor.

Fra et af træerne uden for hoveddøren lettede en ugle. Den fløj hen i et af de meget høje fyrretræer, vi har på vores lille vej, og der vendte den hovedet og kiggede på mig.

I en brøkdel af et sekund blev jeg stiv, turde ikke røre mig, den måtte jo ikke forsvinde, for indtil videre var det alene jeg, som havde set ugler heromkring.

Så fik jeg taget mig sammen og flåede døren op og kaldte på Johnny. Han kunne vist høre, der var noget helt særligt, og han kom med det samme. "En ugle, en ugle,", ja, jeg stammede nærmest, og jeg pegede op mod fyrretræet.

I samme øjeblik vendte den hovedet igen imod os, og den kiggede lige ind i øjnene på mig. Så lettede den.

Ugler er jo ret godt kamouflerede, så Johny så den først, da den lettede, det var et smukt, smukt syn, og jeg er så taknemlig.

Her har jeg gået i lang tid og ønsket, der kom ugler til huset. Og nu var den der. Og så midt om dagen. Og jeg var ikke den eneste, som så den.

smiley
Redigeret af Marita d. 30. august 2006 12:22:04
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Mimse
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1238
Bopæl: Fredericia
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 30. august 2006 12:06:23
Kære Marita
Hvor er det dejligt at læse om dine skønne oplevelser.
Jeg sidder og får gåsehud over det hele. Jeg er sikker på at det ikke er nogen tilfældighed at i bor i huset - at der er ugler omkring jer og at du møder dem på din vej. De har ganske simpelthen ventet på at i skulle finde huset og skoven.smiley

Sjovt der er nogen der er bange for det smukke dyr smiley

Nyd dem kære Marita - de er der for din skyld smiley

Knus



Lis

Citat

Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
www.spirituelhealing.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 30. august 2006 15:25:07
Stort smil og knus og kram.........sikke nogle DEJLIGE oplevelser Marita*SSS*
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
mai_lindhart
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 30. august 2006 21:31:04
Fantastisk Marita. Hvor er det dog dejligt smiley
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 01. september 2006 10:11:49
Kære Lis, Timian og Mai.

Tak skal I have, ja, det var også helt fantastisk at opleve, for jeg havde sådan ønsket mig det og fantaseret om, at der skulle være ugler helt tæt på, ikke blot ovre i skoven, selvom det dog også er tæt, men helt oppe ved huset. Det er altså ret fantastisk, når ens ønske i den grad går i opfyldelse.

Heldigvis havde Johnny jo tidligere hørt uglerne, for ellers var det lidt underligt, at alene jeg havde set dem. Kunne forledes til at tro, at der ikke var tale om synet af fysiske ugler, men åndevæsener, i og med at de begyndte at vise sig om natten kort efter, at jeg havde fået uglen som kraftdyr.

De ugler, jeg så omkring Ugleskoven og i nærheden af Præstø, når jeg kørte på vejen, var natugler.










Men den ugle, som kiggede på mig fra fyrretræet, og som Johnny så lette, den ville vi begge have påstået var en stor hornugle.









Men eftersom de angiveligt alene findes i Jylland, de få som findes i Danmark, og hvis ynglesteder er hemmeligholdt, må det have været en skovhornugle.









Johnny har lyttet til uglestemmerne, som er tilgængelige på nettet, og de uglestemmer, han hører fra skoven, stammer vist nok fra skovhornuglen, og det passer jo meget godt med, at det har været sådan én, som kom tæt på.

Og den var faktisk så tæt på, at jeg kunne se dens øjne, og de passer meget godt med skovhornuglens flotte, nærmest orange øjne.




Er jeg ikke heldig - det synes jeg i hvert fald. Og ja, Lis, jeg forstår heller ikke, hvorfor der er mennesker, som er bange for ugler.

Men det kunne jeg forestille mig kunne hænge sammen med, at de så at sige altid færdes om natten (det var jo det, som var så fantastisk ved, at den kom tæt på huset: det var i 30 graders varme, fuld sol, midt på dagen). De tuder, og den lyd kan måske i mørket forekomme nogle temmelig uhyggelig. Endelig er der vel også megen gammel overtro forbundet med netop uglens tuden og mørket.






http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 01. september 2006 15:56:56
Synes også at det er en utrolig dejlig fortælling og skønt at du vil dele med os :-)) Måske skulle jeg en dag få et billede til dig af en sneugle - de er også utrolig skønne *SS*
Ha det godt, søde
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 01. september 2006 17:47:39
Kære Nuunu.

Åh, ja, tak, det ville være dejligt, de ser så flotte ud på billeder. Har I mange af dem? Og ser du dem ofte?

Knus og god weekend.
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Lene
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Tilmeldt: 31.03.06
Lagt på d. 01. september 2006 19:12:37
Hvor er det skønt at læse din fortælling om uglen. Jeg glæder mig osse på dine vegne.
For mit eget vedkommende tror jeg, at det snart er 42-43 år siden jeg har set en skovhornugle. Det var osse i dagtimerne, i skoven på Ulvshale på Møn. Den sad og holdt øje med min faster og mig, en formiddag vi skulle op til købmanden.

God weekend
lene_valentiner@hotmail.com
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 01. september 2006 19:28:29
Kære Lene.

Tak skal du have. Ja, det er jo ikke ligefrem noget, man er forvænt med, det med uglerne om dagen. Og det er da lidt sjovt, at det er her i nabolaget (sådan deromkring), at du sidst så en skovhornugle.

Og god weekend fra mig også.

smiley
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 01. september 2006 19:38:32
Jeg har desværre aldrig set en sneugle, de bor ikke ved Nuuk... En gang imellem kan vi få besøg af jagtfalke og de er bare så skønne, og tit ser vi også havørne - en mere majestætisk fugl skal man lede længe efter, synes jeg *SS*smiley
Men et eller andet sted har jeg billeder af en sneugle, sender det til dig ved lejlighed
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 02. september 2006 19:17:11
Kære Nuunu.

Ja, tak, et sådant billede ville være skønt at have en gang. smiley

Jagtfalk og havørn, wauw, det lyder godt nok også som noget af et syn. Har du billeder, eller hvis du får billeder af dem, måske du kan lægge dem ind i galleriet?

Kærlig hilsen
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 02. september 2006 19:18:46
Kære Sissel Marlen.

Tænk en gang hvor heldige vi er, at vore åndehjælpere viser sig for os i deres fysiske form. Tak, fordi du fortæller om ørnene, det er fantastisk, som de bliver ved at følge dig.

Kærlig hilsen
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 03. september 2006 19:02:37
Kære Pia.

Tusind tak for dine dejlige ord, ja, det var en stor oplevelse smiley

Knus og kærlig hilsen
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 03. september 2006 19:05:20
Kære Sissel Marlen.

Tusind tak for det skønne billed af en guldsmed, som du har lagt ind. Den er virkelig smuk.

Det er nogle fantastisk dyr, som har nogle helt særlige kræfter, og som man kan lære meget af. Kan godt forstå, den betyder meget for dig.

Det er lidt spændende at høre, at den normalt ikke viser sig i jeres område, og den så viser sig for dig smiley

Du kan tro, I skal nok få at høre mere om uglen, hvis (eller når smiley vover jeg at sige), den dukker op igen. Jeg havde sådan på fornemmelsen, da vi kørte hjem fra kursus i dag, at den var der, men at den var fløjet, da vi kom hjem. Og den var i hvert fald ikke lige inden for synsvidde. Men så vælger jeg at tro på, at den har været forbi igen, da jeg fik tanken midt på landevejen. Det er i hvert fald uglevenligt område, og vi har jo rigtig mange mus i området.

Kærlig hilsen
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 03. september 2006 23:13:36
Kære Sissel Marlen.

Jeg vil lige kigge på det, men i så fald kommer det under Shamanisme-kategorien smiley

Knus fra mig.
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 04. september 2006 22:26:43
Ejjj ! så gik det jo i opfyldelse smiley
Kan i huske at vi snakkede om det da jeg var nede ved jer smiley
Det er bare så smukt et dyr , jeg kan slet ikke stå for deres øjne og den måde de bevæger hoved på .
Uglekasser , kan man lave dem ?
Jeg troede faktisk at de bedst kunne lide at side og have udsyn med det hele .
Tillykke til jer og Totemshuset , med den nye skønhed smiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 04. september 2006 22:33:59
Tak for det.

Ja, kære Pia, jeg husker det lige så tydeligt, det er også derfor, at det er så utroligt, tænk sig, at noget, man ønsker bare sådan lige går i opfyldelse smiley

Uglekasser, ja, vi fandt ud af på nettet, at de ind imellem gerne yngler i sådan nogle kasser, som man kan lave selv og sætte op, men det skal være en bestemt slags til en bestemt slags ugle, så vi skal nok lave nogle forskellige, for der kan jo sagtens være flere arter i området heromkring. Og så for at være på den sikre side må vi nok lave både til natugler og skovhornugler.

Knuser
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt på d. 04. september 2006 22:43:15
Ihhh ! det er altså bare så spændene , tænk hvis i får en masse små ugler .
Og trær har i jo nok af , til både kasser og ugler.
Hvornår yngler de , ved du det ?
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Når virkeligheden overgår fantasien
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlæg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt på d. 05. september 2006 00:34:28
Ja, kunne det ikke være utroligt hyggeligt med sådan nogle små fjerbolde. smiley

Jeg har endnu ikke check på, hvornår de yngler, men jeg skal have undersøgt det, for det er helt sikkert, at vi skal have sat kasser op forskellige steder i de højeste træer.

Knuser
http://fusion.astro-numerology.dk
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
MÃ¥nen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside · Astro-Numerology.dk · FORUM · Artikler · Klummen · Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1527915 Unikke besøg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de