Forside Astro-Numerology.dk FORUM Artikler Klummen Søg14. Maj 2024 01:33
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
F tilsendt et nyt ved at klikke her.
Navigation

Forside
Astro-Numerology.dk
FORUM

Ny Cirkel

Anbefal Siden

Avatar-galleri


Artikler
Klummen
Galleriet

LINKS som sidens medlemmer anbefaler

Kalenderen

Ugehoroskop
Træk et tarotkort

Kontakt os

Søg

Foreslå foto til Galleriet
Foreslå et link
Markeds Pladsen
Send Postkort

Nyeste artikler
Poveglia øen - Verd...
Winchester Mystery H...
Den røde Løber
Dykning
Waverly Hills sanita...
Mest læste artikler
Numerologi - ...: 12102
Arbejde i fys...: 9936
Pesten: 8255
I Have a Drea...: 7637
Fra bindebrev...: 6584
Fysisk medieskab: 5307
Besøg IKKE e...: 5208
Waverly Hills...: 5163
Et håbløst ...: 4799
Den røde Løber: 4585
Poveglia øen...: 4517
Problemer, de...: 4114
Winchester My...: 4103
Navnet - etik...: 4034
Navneskifte e...: 3943
Dykning: 3935
Net- og andre...: 3900
Spøgelsesjagt: 3787
Bekendtgørel...: 2333
Den sidste dag: 1954
Nyeste links
. Shianti
. Den Frie Arena
. Foenix
. WellnessMp3 - Hypnoterapi på mp3
. Registrer Hatecrime anonymt
. Tusindfryd
. Imod Vold.dk
. Kristoffers Mindefond
. Filmen om Kristoffer - en helt a...
. Skeptica.dk
Mest besøgte links
. Bog & Mystik - ... [4772]
. Trommeværkstedet [1368]
. Eagle Road [1361]
. Dansk Parapsyko... [1102]
. Mona Lindell [1010]
. ORENDA [962]
. CIB software [928]
. MUTARE.DK [925]
. Paranormal Efte... [895]
. Filmen om Krist... [871]
Nyhedsbrev
Kun for registrerede brugere
Tilfældigt profilbillede
27 brugere (77,14%)
Har allerede en Avatar.
Se indlg
PORTALEN PÅ ASTRO-NUMEROLOGY.DK | AKTUELT | Jeg er glad
Forfatter Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1323
Bopl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt p d. 18. september 2006 23:58:24
Puha, det var nogle gode 11 dage i Danmark, som jeg har lyst til at fortælle om, jeg har lyst til det, fordi for mig var der en del oplevelser, som i som er bosiddende i Danmark sikkert tager for givet, men som for mig er store ting, som jeg har siddet og tænkt over, siden jeg kom hjem til mit trygge, rolige dejlige hjem.

Omvæltning nr. 1:
Lille bitte land, store store afstande. En sætning som lyder nogenlunde sådan her ”Jamen, i skal bare ned af lyskrydset lige om hjørnet og så til venstre, dér, ikk?” – er for mig en kæmpe ting, for det hersens lyskryds ligger 3-4 km. ned ad vejen og det her famøse lyskryds er en gyser for sig selv (Frederikssundsvej/Bellahøjvej) – Jøsses marie - et lyskryds?! Og mig kan man slippe løs i den danske trafik, for vi har tre lyskryds her i Nuuk .... men at se og opleve sådan et avanceret lyskryds som ovennævnte er et kapitel for sig. Vi måtte køre igennem det to gange, før vi fandt ud af hvordan. Og det er jo ikke ”bare liiige” at tage et u-turn og så starte forfra ... Nu er jeg så heldig, at jeg har en dejlig, klog, tålmodig og ikke mindst hurtigt-reagerende mand, som tager den slags i stiv arm. Som er rimelig vant til at køre i Danmark, men selv det her lyskryds kunne få sveden frem på os begge. Jeg er navigatør, han er chauffør og mens sveden pibler frem og man panisk peger mod venstre og siger til ham, at han skal dreje til højre – naarj, den anden højre! Så er jeg glad for at min mand er som han er ... .*SS*

Det korte af det lange var, at vi fandt Cirkus Benneweis, men kom for sent.

Omvæltning nr. 2:
Cirkus
Jeg har aldrig oplevet et ægte cirkus med træspåner på gulvet, telt, lysshow, den helt specielle lugt, ... stemningen ... candy-floss .... Og det hele fik jeg serveret senere samme dag (efter lyskryds-oplevelsen) og jeg græd! For fra jeg var helt lille og så cirkus i fjernsynet, for mig en totalt magisk verden fyldt med undere, var jeg selv lige pludselig midt i det hele. Jeg kunne simpelthen ikke lade være – tårene trillede bare ned af kinderne, så overvældende var det at komme i cirkus. At se lys og stor undren i min 5 åriges øjne, mens han sad med ”verdens største candyfloss” for første gang i sit unge liv – det var helt fantastisk. Det var også helt fantastisk at se elefanten lave pøller – jøsses marie igen ... Og så kom der papegøjer og de lavede et helt fantastisk shov og afsluttede med at flyve rundt i manegen og rundt i teltet. Det var utrolig smukt! Og de artister som optrådte og lavede show – det var også en helt speciel følelse, der vælder op i een, når man aldrig har set det før.
Jeg sov godt den nat, selvom det var meget varmt i Danmark, rig på oplevelser både i Timians butik og så i cirkus.

Omvæltning nr. 3
KBH Hovedbane gård – alene på sightseeing
Torsdag efter skoletid tog jeg toget ind på KBH Hovedbanegård. ”Blåndinerne” var taget til Jylland for at besøge familien. Jeg skulle på shoppetur og sightseeing. Min tur starter med at der er en spastisk i kørestol, som har et skilt om halsen hvor der står, at han vil læse egne digte op for 5 kr. Jeg gav ham en femmer og så begyndte han ellers ... Jeg forstod intet og vidste heller ikke rigtig, hvad jeg skulle stille op med mig selv, for han havde meget på hjertet – det kunne man både se og høre – men måske var det mest for at udfordre mig selv mod fordomme, og tabuer, som jeg kan have, at jeg gjorde det her ...? Det har jeg ikke fundet ud af endnu. Jeg gik en lang tur derinde i kbh, startede med at fare vild fra hovedbanegården til strøget – men det sker jo, gør det ikke? *GG* Jeg var rimelig flov, efter at have spurgt om vej, da folk gloede på mig og ikke troede deres egne ører, men de var flinke til at guide mig derhen. Med blikket sat på ”uendeligt” som jeg har set mange gøre i KBH, gik jeg .... Men dumme lille mig – havde ikke tænkt mig ordenligt om, gik i mine dejlige kinasko og har pådraget mig meget meget ømme fødder. Kinasko og brosten eller kampesten, passer ikke så godt sammen efter knap 5 timer. Og jeg kunne heller ikke holde mit blik på ”uendeligt” for der er for meget at se på. Jeg farede også vild på vejen tilbage til hovedbanegården ...

Afslutningsvis kan jeg fortælle at vi rundede danmarksturen af med et besøg til familien på Fyn. Vi er lidt trætte, da min svoger insisterer på at vi skal på køretur. Godt, han fører an i sin egen bil, vi følger bare med. Vi ender på Fyns Hoved og han smiler og er så glad og siger ”Se havet – er det ikke smukt”? Hvorefter han kommer i tanker om at vi ser havet til daglig og måske er lidt for forvænte i den retning. Men jeg fandt utrolig flotte flintesten – hvor er det dog en pragtfuld sten, sådan en flintesten. Synes i ikke også det? Fra den smukkeste blågrå farve til det smukkeste grå og med kalk (tror jeg nok) udenom. Ihvertfald den ene af dem, som jeg har slæbt med hjem i kufferten. Fantastisk sten. Og han kigger på mig med ”Garfield-øjne” – og siger, nåh .... øh – jo, flint er da meget pænt. Men med mit lange lange indlæg tror jeg nok at jeg bare vil fortælle at vi hver især bærer rundt på mange værdier, som vi måske tager for givet og hvor er det dog skønt sådan at kunne dele de værdier med andre, så uanset om vi går på to ben allesammen og ligner hinanden af udseende, så er vores vinkel til verden så forskellig – tror jeg nok. Jeg er også træt, klokken er midnat for mig, selvom viseren står på 19.50. At rejse til Grønlands med 782’eren er en fænomenal tidsmaskine. Man rejser kl. 09.15 og ankommer kl. 09.45.
Godnat alle jer som nåede hertil på de sidste linier.


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Marita
Super Administrator

Brugers avatar

Antal indlg: 4788
Tilmeldt: 17.02.06
Lagt p d. 19. september 2006 00:18:56
Kære Nuunu.

Dejlig godnatlæsning, tak for det. Jeg kan se det hele for mig. Er så glad for at læse om dine oplevelser, det sætter alting lidt i perspektiv for mig, og jeg vil søge at huske, hvor mange rigdomme vi har også her i kedelige lille Danmark.

Knus og godnat.
Marita
http://fusion.astro-numerology.dk
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 2480
Bopl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt p d. 19. september 2006 01:37:20
Kæreste Nuunu !
Tak ! For den fine historie .
Dejligt at læse om dine skønne oplevelser .Du skriver på en levende og dejlig måde , så man jo føler at man er der selv.
Og ja , nogle gange tror jeg vi glæmmer at se det der er lige foran vores øjne .
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Mimse
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1238
Bopl: Fredericia
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt p d. 19. september 2006 05:21:57
Kære Nuunu
Tak for den fine fortælling. Trøst dig med at selv dem der bor i København af og til farer vild smiley
Men næste gang ...SÅ kender du jo vejen og de andre farer forvildet rundt smiley
eller også er det bare det samme igensmiley

Knus


Lis

Citat

Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
www.spirituelhealing.dk
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Timian
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1520
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt p d. 19. september 2006 17:04:03
Kære Nuunu
Tusind tak for besøget her*SSS* Og jeg vil bare lige sige at jeg sørme pludselig også sad med tårer i øjnene da jeg læste om jeres cirkus tur...for jeg var vist 30 første gang jeg kom i rigtigt Cirkus....og mine unger sad også med store øjne og jeg ved PRÆCIS hvordan du følte det*SSSS*
Åh ja...København....Jamen....jeg kan heller ikke finde rundt, men pyt...så er der så meget andet jeg får at se, end det jeg lige havde tænkt mig*G*Som du har jeg øjnene på vid gab og kigger og suger til mig indtil jeg altså når det punkt hvor jeg bare må HJEM!!!! NU!!!!*G*
Sikke mange oplevelser du har nået at få*SSS*

Må lige fortælle dig at grøndlandsk bjergkrystal er genial til centrering....en fantastisk beskyttelses sten.....og den fine grønne går direkte på hjertechakret*SSS*
Samtidig fik jeg jo den skønne Yin/yang sten af Marita den giver balance.....Så jeg er godt rustet nu*SSSS*


TAK fordi du kom...og TAK fordi jeg fik lov at hilse på dine søde Blåndiner*SSSS*


KNUS og KRAM
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Natasja
Brugere

Antal indlg: 812
Tilmeldt: 01.03.06
Lagt p d. 20. september 2006 15:12:56
Tak Nuunu for din dejlige beretningsmiley Håber du snart besøger os igensmiley

Tak for gaven du efterlod hos Timian. smileysmileysmileyDet var bare så rigtig, rigtig sødt af digsmiley. Lov mig, jeg får lov, personligt, at sige tak næste gang du kommer til Dk.

ps jeg kan desværre ikke tilbyde at være guide i Københavnsmiley, for jeg kender heller ikke byensmiley Et alternativ kunne jo være 'at fare vild sammen', det kunne sikkert osse være sjovtsmiley

knus




Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1323
Bopl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt p d. 20. september 2006 21:02:23
ha ha - det ku være ømt sådan at fare vild sammen i kbh *ggg* - jeg ved endnu ikke helt, hvornår vi kommer igen, men et godt bud er december. Vi snakker om at i stedet for at finde palmer og den slags, så holder vi jul i dk, hos nogle utrolig dejlige mennesker, som vi besøgte i Odense, og som inviterede os smiley Jeg er bare så glad for at i kunne bruge de sten og så er der jo ikke så meget mere at sige om det *SS* Men med mindre jeg skal på endnu et kursus til næste år, så er kbh ikke liige mit favorit-sted at tage hen - der er simpelthen for mange mennesker for sådan en øbo som mig *G*
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Natasja
Brugere

Antal indlg: 812
Tilmeldt: 01.03.06
Lagt p d. 20. september 2006 21:40:29
Nuunu:
så er kbh ikke liige mit favorit-sted at tage hen - der er simpelthen for mange mennesker for sådan en øbo som mig *G*


Kan den udvides? For det gælder altså osse for nogen jyder - selv nogen, som er bosat på Sjællandsmiley

smiley


Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1323
Bopl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt p d. 21. september 2006 00:36:31
Sødeste Natasja ... Ork ja *GGG*
Og timian - jeg husker så tydeligt din sætning med at sætte sig på en bænk på Nørrebro og bare sidde og kigge på mennesker .. og så bare hjem igen. smiley Sikke jeg kan følge dig. Jeg er bare så glad for at være hjemme lige nu, selvom det er både koldt og overskyet og den første sne er kommet ... så er bilkøen om morgenen på vej til børnehaven lige pludselig intet i forhold til kbh *GGG*


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 21. september 2006 00:41:58
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 2480
Bopl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt p d. 21. september 2006 01:48:38
smiley Tja ! så er Malaga nok ikke lige en by for dig , hvad angår kør , altså bilkøer.
En tur til lufthavnen som nomalt tager 10-12 min tog en dag 3 1/2 time , de fleste der skulle nå et fly måtte stå ud af bilerne og gå og der var langt .
Men når man ved det, er man i god tid smiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Nuunu
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 1323
Bopl: Hjortshøj
Tilmeldt: 19.02.06
Lagt p d. 25. september 2006 01:27:22
Pia .. ha ha .. kommer til at tænke på turen ud til kastrup ... var i god tid (synes vi selv) og finder os i en trafikprop midt i det hele ... Manden siger - "Hvis bare vi er derude inden 30 min. går det nok" ... og pling - så letter køen, og han drøner os derud. Kommer ud til Kastrup til tiden og begynder at checke in. Så siger manden at vi skal tage terminal 3 - der er mindst kø. Ok, vi begynder at gå (min mand har valgt en 15 min. parkering) og går hen imod terminal tre. Går forbi en masse mennesker - måske 50 meter eller lign. Og skal til at dreje ind mod security-check in, da det går op for mig, at den 50 meter lange menneskekø er den mindste kø *GG* Nå, vi må bagerst i køen, og må sige farvel undervejs, for mandens 15 min. parkering er slut. Vi skal helst ikke have flere parkeringsbøder - vi har allerede een *gyys*
Men alt det her køværk, og det du fortæller om Malaga - jeg vil smaddergerne til Spanien - har familie dernede, som jeg ikke kender - (men det er nok så langt ude, at det næsen er løgn) sætter alting så meget i perspektiv, at det næsten ikke er til at fatte *SSS*

Ang. familie i spanien: Er det ikke sjovt, at lille mig, der er født og opvokset i Grønland ... har familie i Spanien? At der tilfældigvis kom et spansk cirkus forbi DK, dengang der var revolution i tidernes morgen - dengang, min danske familie omgikkes Kongefamilien - og førte an i den revolution, der var med til at brænde KoldingHus af? At familien blev "forvist" til Østjylland og en dag tog en af drengene til det her omvandrende cirkus, bestående af spaniolere, hvoraf en kvindelig cirkusartist kunne gå i spagat?smiley At hun valgte at blive landmandskone istedet for cirkusartist? Det hele står i vores slægtsbog, som min bror i Danmark har opbevaret, og er så underholdende læsning ... at når jeg looper tilbage til lille mig ... så havde min salig fader valget mellem 6 mdr. bag tremmer i gældsfængsel (suk!) eller 11 mdr. i Grønland i 60'erne (og arbejde gælden af) ... Og at de 11 mdr. blev til 30 år? Han ville så gerne have været til usa - hvor jeg også har et hav af familie ... Men han valgte at blive i Grønland *SS*
Nogle gange tænker jeg en smule naivt på, at tænk om der var en rig onkel dernede ... der fik lyst til berige mig med sit jordiske gods og sin hacienda .... Ville det ikke være skønt? *GGGG* Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på at flytte derned, som min familie siger, så synes de, at jeg har arvet "det spanske temperament" *SS* - men sådan er der jo så meget .... *SSS*
Knus heroppe fra


[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Redigeret af Nuunu d. 25. september 2006 01:45:36
Forfatter RE: Ude godt, men hjemme bedst - endnu
Pia Lerche
Brugere

Brugers avatar

Antal indlg: 2480
Bopl: Spanien
Tilmeldt: 20.02.06
Lagt p d. 25. september 2006 02:12:09
Kære Nuunu !
Det var da noget af en farmilie , du har der ti-hi !
Tænk at det var din far der blev din skæbne smiley
Ja , man kan jo have lov til at håbe og hvem ved måske det ville ske for dig en dag , Tænk ! så kan det jo være vi bliver naboer smiley det ville da være hyggeligt smiley
Men tror du at du kan holde varmen ud smiley
Tænkte at hvis du syntes det er varmt i dk. hmmm ! så vil du nok syntes det er lidt i overkanten her smiley
Jeg vil ialttilfælde mene at du nok skal flytte i vinter månederne for lige som at vende dig til det smiley
Knuser Pia
www.123hjemmeside.dk/pias
Spring til debat:
Besgende
Gster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er ndt til at logge p for at skrive en replik.

Peter
25. april 2024 18:53
Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.

Peter
15. april 2024 21:59
Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!

Peter
17. juni 2023 22:54
:-)

Peter
11. oktober 2022 18:40
????

Marita
21. maj 2021 14:22
Peter, tak for dit indlæg i "Dagens Danmark" - og undskyld det sene svar.

Replikarkiv
Månen off
CURRENT MOON
Dybdemassage, healing, kurser m.v. off
off
Forside Astro-Numerology.dk FORUM Artikler Klummen Søg
© EyCom Kommunikation og PR og Astro-Numerology.dk 2004-2011.

Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen).
Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.

1527919 Unikke besg
Powered by PHP-Fusion 2003-2005 and Matonor.de