Antal indlæg: 525 Bopæl: Thisted Tilmeldt: 31.03.06
Lagt på d. 19. april 2008 15:12:49
Hmm - gad vide hvor længe sådanne svindlere får lov at leve deres ønsker ud? Og hvordan mon de finder deres rette indstilling til tilværelsen, når svindelnumrene for alvor bliver afsløret - vil det afstedkomme "huller" i internettet? (tænker på alle de hjemmesider, der bliver nedlagt af den grund)
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 19. april 2008 17:24:09
Lige så længe, der er mennesker der hopper på deres numre og det bliver der ved at være.
Jeg gik på strøget i København en dag, og der var en masse tiggere. De der fra østlandene, de så SÅ sølle ud at man havde lyst til at give dem alt man ejer.
Jeg klagede lidt til en af dem jeg var sammen med. Jeg synes de var træls at der var så mange af dem, vi er ikke vant til tiggere i gadebilledet. I hvertfald ikke hvor jeg kommer fra. Han svarede, at de jo "sælger en vare", og hvis vi ikke vil købe den "vare" så ville de forsvinde igen. Det tænkte jeg meget over. Hvis vi ikke har brug for at se tiggere på gaden, så kan vi bare lade være med at give dem noget, og så vil de stoppe med at valfarte i store busser herop. De sælger en vare, det havde han fuldstændig ret i. De sælger aflad og god samvittighed til dem der har brug for det. Jeg køber ganske ofte den vare gadegøglere sælger til mig. Det er glæde og morskab. Den vare vil jeg gerne købe. Men jeg vil ikke købe det tiggerne faldbyder. At se andre nedværdige sig. At se påtaget fattigdom. Det er ikke en vare jeg ønsker at købe. Jeg er meget konsekvent nu. Jeg giver kun til dem der gør mig glade.
Antal indlæg: 2446 Bopæl: Himmerland Tilmeldt: 21.02.06
Lagt på d. 19. april 2008 20:56:34
Vi er et let land fordi vi altid har skammet os over at være et land med overflod mens andre i andre dele af verden sulter.
Men hvis alle lod være med at give til tiggerne, så forsvandt de af sig selv, men vi må jo have brug for det de "sælger" ?
Engang så jeg en ældre mand ligge på knæ med fremstrakte hænder. Det var så ydmygende, jeg fik kvalme af det. Jeg vendte mig og skyndte mig forbi.
Den eneste gang for nyligt jeg faldt for et af deres trick var en ældre dame der smilende kom mig i møde og rakte mig en rose. Jeg stak hende en 20'er. Men hun havde ikke fået mig til at føle mig ilde til mode, hun havde gjort mig glad. Jeg fortrød lidt bagefter, for hun er jo blot en af de mange der kommer.
Jeg køber derimod altid hjemløse-avisen. Dels kan jeg godt lide at læse den, dels kan jeg godt lide den venlige og høflige måde de fleste af deres sælgere møder kunderne på. Jeg ved godt, at det er tiggeri på en lidt mere "legal" måde. Men det er jo ikke selve tiggeriet der er så frastødende, det er den ydmygende position de bringer sig selv i for at få fat i vores penge. Den slags skal ikke belønnes. Efter min mening.
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.