I forbindelse med min jobsøgning, har jeg længe overvejet HVAD jeg kunne gøre for at komme så langt som bare til jobsamtalen. Ser i.....Jeg har ingen uddannelse overhovedet,,,,et år på teknisk gymnasie rækker ikke langt og ellers en almindelig 9 klasse....Hvordan kan jeg få en fremtidig arbejdsgiver til at tænke: " AHA, her er måske en vi lige skulle snakke med."?
Er jeg først til samtale, får jeg jobbet med 50% sikkerhed.....set ud fra tidligere erfaringer*G* GODT man har et veludviklet snakketøj!
Men så langt er jeg slet ikke kommet endnu denne gang....jeg VED med mig selv at jeg kan en MASSE ting som folk normalt uddanner sig længe til, for jeg er stædig, og vil jeg lære noget, så gør jeg det....Men HVORDAN kommer jeg til samtale? Uddannelsespapirer vejer TUNGERE og TUNGERE.....og ifølge mine papirer, er jeg ikke det man kalder "kvalificeret arbejdskraft" altså ikke den vare man efterlyser!
Så igår var jeg rundt og tage diverse tests, som kan medsendes i ansøgningerne....Og det var rigtigt sjovt faktisk*SSS*
Faktisk gik der lidt sport i det, og jeg endte med at have brugt rigtig mange timer på at surfe rundt på nettet til diverse test.....Et par af de gode kommer her:
Typeindikator test på job index
fortæller om hvor dine styrker ligger
Og SÃ… er der iq testene
De skal ALTID tages med forbehold....De mest brugte og kendte er afledt af Stanford-Binet metoden, der oprindeligt blev udviklet til den amerikanske hær, så de kunne finde egnet materiale til befalingsmands stillinger, og sandsynligvis også hvem der skulle være "kanonføde" tænker JEG så
De udmærker sig ved at kunne bruges af ALLE.....også analfabeter....da det udelukkende drejer sig om mønstergenkendelse....i de originale er figurerne også i sort hvide, så også farveblinde kan bruge dem....den lettest tilgængelige stanford- binet afledte prøve er dog den på Mensas side....Den har fået farver på
Men bortset fra sporten i at forsøge, er den lidt kedelige....synes jeg,,,,mens min mand foretrækker denne frem for mere alsidige test....Han er også mere "grundig" i ting end jeg og keder sig ikke så nemt *G*
[url]www.mensa.dk/testiq.html [/url]
Min KLARE favorit er dog denne fra illustreret videnskab. Den er alsidig, afprøver visuelle evner, sprogkendskab, hukommelse, logisk sans og talforståelse, og viser bagefter i fine grafer hvordan du i de forskellige evner ligger i forhold til dine andre evner. ...Der KAN jo være ting man er HAMMER god til, og andre man er elendig til, og fik man så kun resultatet ville det se ret jævnt ud....her ser man præcis HVOR man er god, og det er godt at vide når man søger job....Og så er den både sjov og udfordrende!
http://www.illvid.dk/htm/IQTest/dk/index.html
I får ikke min IQ at vide.....øh medmindre du kan tilbyde mig et job?*G*.....Men min typeindikatortest lægger jeg gerne ud*SSSS*
Typeindikator test
Din typekode: ENFP
"fokus på at undersøge alle muligheder"ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer, som holder af at hjælpe andre mennesker med at opdage deres potentiale og ressourcer. Deres talent ligger i at kunne afdække den dybere betydning, finde ind til sandheden og motivere andre. For dem ligger der en mening og en betydning i enhver handling, der sker omkring dem, hvilket andre kan finde besynderligt og uforståelig.
For ENFPer er det derfor vigtigt at , at organisationen eller virrsomheden er ubureaukratisk, så der er mulighed for hurtig handling. Ofte vil man finde ENFPer i job, hvor de kan bruge deres evne til at undersøge alle muligheder og motivere andre. Derfor finder man dem ofte i stillinger , hvor de kan arbejde med mennesker, og være med til at fremme deres personlige udvikling og vækst, så disse mennesker finder frem til deres ressourcer og potentiale.Ofte vil de være at finde indenfor:
Undervisning
Salgsvirksomhed
Psykologi
Journalistik
Skribentvirksomhed
Socialforskning
Kunst
Underholdningsbranchen
Musik
PR
Eller alternativ behandling, kunne jeg tilføje*G* Den er da klokkeklart ramt lige på kornet....jeg er imponeret!
Og har altså haft en rigtig SJOV dag med at teste mig selv i hoved og...øh....i ved hvad jeg mener...mest hovedet*G*
videnskab
udvikling
sociologi
arkitektur
lovgivning
IT-branchen
programmering
skribentvirksomhed
journalistik
ingeniørvidenskab
medicin
Følgende kendte personer har typen INTP: Albert Einstein, Charles Darwin, Marie Curie
kh Nuunu
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Men som sagt, tag det med forbehold. Jeg plejer at ligge ca 10 foran min mand, i denne test ligger jeg godt 18 foran ham. Personligt tror jeg det er huske delen der distancerer os, og så at han foretrækker figurerne fra de stanford-binet inspirerede.....
derudover...der er gode og dårlige dage, jeg har endnu ikke taget 2 test der viser det samme, der findes en forfærdelig masse forskellige test, men de burde jo for så vidt vise ca det samme for at have en endelig værdi. Det gør de bare ikke.
Men jeg kan nu godt lide at bruge hovedet lidt af og til, så finder jeg nye, så prøver jeg nok igen *G*
Antal indlæg: 525 Bopæl: Thisted Tilmeldt: 31.03.06
Lagt på d. 07. marts 2008 09:23:50
Åh ja - jeg kan stadig huske hvodan jeg havde det indvendigt, da jeg var til min første test på rederiet i sin tid - jeg følte, at det var den samme test 2 gange - 1. test var hvad jeg mente om mig - 2. test, hvad jeg mente andre mente om mig, hvilket jeg fandt meget kryptisk. Men noget godt kom der vel ud af den test - jeg var trods alt ansat i næsten 8 år.
Siden er der ikke rigtig noget arbejde, der har formået at klæbe sig ordentlig fast til mig - eller osse er det alle de f.. love og forordninger, der gør at det klister jeg gerne ville have fingrene i fosvandt som dug for solen
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
Hmmmm....Har det lidt sådan at jeg egentlig meget nødigt ville "klistres" til et job for bestandig. 3-4 år vil nok være maks...så må der ske noget nyt....det afspejles også kraftigt i mit cv, fra it medarbejder, motorcykel mekaniker, butiksindehaver og aflastningsperson er der egentlig store skridt.....og så alt det andet *G*
Jeg har kun oplevet at blive fyret 2 gange i mit liv....på trods af rigtig mange forskellige job, og så altså at måtte lukke butikken, kan det mon regnes som en fyring?hmmm.....
Ihvertfald et nederlag. Især fordi, dette måske netop VAR det eneste job jeg ville kunne holde ud at være i ALTID.
Men Jeg får ikke lov at stå stille. Og det skal jeg måske være taknemmelig for.
Tanker og Knus
Antal indlæg: 1323 Bopæl: Hjortshøj Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 09. marts 2008 23:56:57
hmmm ... kan du ikke "bare" skrive en slags omvendt jobansøgning? Der lokker nok til at komme til jobsamtale? *SS*
Du er så fuld af talent, visionær, klog, bagklog, forklog, intelligent, ser igennem folk, menneske-kender, du ved det selv .... du er et smilets menneske! du skal vide at når man læser det som du skriver, er det som at høre dig tale - på den gode måde! Men nu har jeg også haft den store fornøjelse, glæde og ære at møde dig *SSS*
Ja, det er noget lo.. med butikken, havde ellers glædet mig så meget til at komme igen - der var så gode vibrationer i din baggård - og det var så hyggeligt, og din butik var så speciel ... jeg ku gå derinde i timer .... *SS* hvorfor så folk det dog ikke ...? Er de for forjagede, mon? Eller nåede Kamik-posten bare ikke rundt som den skulle ...?!
Uanset hvad Sødeste Timian, så klø på og keep your spirit up *SS*
Mange knus og mange gode tanker heroppe fra
kh Nuunu
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online
Antal brugere: 40 Ikke aktiverede brugere: 0 Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.