Forfatter |
Hjernen |
Pia Lerche
Brugere
Antal indlæg: 2480
Bopæl: Spanien
Lagt på d. 26. marts 2008 01:21:21 |
|
|
http://static.videoegg.com/ted/flash/fullscreen.html?v=/ted/movies/JILLTAYLOR-2008-2&cid=/ted/movies
Lad hjertet være din vejviser.
kærligst Pia |
|
Forfatter |
RE: Hjernen |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 26. marts 2008 22:26:07 |
|
|
Pyha, sikken en oplevelse.
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 27. marts 2008 07:57:23 |
|
|
Det må du nok sige |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 27. marts 2008 12:09:17 |
|
|
Puuhh - så føler jeg mig bare så lille - hvad foregår der ikke i hovedet på folk med hjerneblødning? Hvordan havde min mands tante det, da det ramte hende - kun nogle få dage efter hun havde fået afslag på en skanning af hjernen?
ja, vi kan stille så mange spørgsmål og få så få svar..
Tak Pia
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 27. marts 2008 23:28:35 |
|
|
Der kom en mand ned til butikken, kort før jeg måtte lukke, i sådan en 4hjulet knallertting, så jeg gik ud til ham.....Han åbnede munden og en lyd kom ud, så gik han i stå...startede forfra, indtil det langsomt blev til en forståelig sætning....Han ville vise mig nogle billeder, han havde malet. Hvorfor mig, ved jeg ikke....Han fik fisket et lille hæfte med billeder op af lommen, og viste mig billeder af nogle MEGET smukke malerier...jeg satte mig ned i min stol udenfor, og lyttede tålmodigt, mens han forsøgte at formulere sig, gik i stå, glemte et ord, startede forfra...I en pause indskød jeg "Undskyld, har du haft en hjerneblødning?
Han nikkede kraftigt....Og det røg ud af munden på mig;" Er det ikke MØGIRRITERENDE ikke at kunne finde ordene?" MEGET kraftig nikken...og langsomt fik han frem, at alle ordene var i hans hovede, han huskede dem, men de ville ikke ud af munden! Jeg spurgte om det var ok, hvis jeg af og til supplerede med de manglende ord, og han nikkede og smilede....Vi snakkede vist i 2 timer, men jeg tænkte ved mig selv,:"Hans hjerne fungerer lige så hurtigt som før, men den kan ikke sende det ud til kroppen og munden......Gad vide om folk der sidder som grønsager uden sprog og bevægelser kan have det ligesådan? At de indvendigt fungerer som før, men er "fanget" i en krop der ikke vil fungere? Det er mildest talt uhyggeligt at tænke på.
Brrrr....
Skynder mig at sende en masse lyse tanker .
Knus og Kram |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 28. marts 2008 09:35:10 |
|
|
Jeg kunne ikke aktivere videoen via linket, men fik søgt og fandt videoen alligevel. Hold da op - hvor er den tankevækkende.
Jeg fandt den her - hvis andre skulle have samme problem som mig...
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/229
kh |
|