Sudoku har gået sin sejrsgang over hele verden, og afløseren - eller efterfølgeren - er nu ved at komme op i popularitetsskalaen.
Det er Kakuro, som nærmest kan betegnes som et kryds-sums-spil. Det minder om kryds og tværs, men her er der tale om tal, som skal fyldes ud vandret og lodret.
Flere aviser har nu introduceret Kakuro, f.eks. Berlingskes netavis, hvor du gratis kan prøve Kakuro og spille online.
Jeg har først lige for et par timer siden stiftet bekendtskab med spillet, derfor har jeg kun prøvet begynderniveauet, men det er faktisk ikke svært, så jeg vil prøve med nogle af de lidt vanskeligere nu. Ellers mister jeg interessen. Det er sjovere, når det er vanskeligt, og jeg skal bryde min hjerne, så jeg nærmest hiver mig i håret af ærgelse
Jeg stresser af med sudoku næsten hver dag*SSS* Konkurrerer med mig selv, bla på berlingeren....klarer en "let øvet" på omkring 4 minutter nu*G*
Kan da være man også skulle forsøge med kakuro*SSS*
Tak for tippet.
KNUS
Overalt hvor jeg nu har søgt på nettet, næsten, står, at Kakuro skulle være mere drilagtigt end Sudoku. Det synes jeg ikke. Overhovedet ikke. Sudoku har ind imellem givet mig grå hår i hovedet. Men jeg har jo altså også kun forsøgt mig med Kakuro på det absolutte begynderniveau indtil nu, så jeg må sikkert bide mine ord i mig igen, skal det nok vise sig.
Knus
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 8
Ingen brugere online
Antal brugere: 40
Ikke aktiverede brugere: 0
Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.