Antal indlæg: 1976 Bopæl: Vendsyssel DK Tilmeldt: 06.09.06
Lagt på d. 16. oktober 2008 18:36:52
I dag sejlede vi en minitur til Læsø og hjem igen.
På hjemturen tog vi de medbaragte kort frem, for for en gangs skyld at tage et spil, det er meget sjældent, det sker efterhånden.
Vi besluttede os for at spille 500 og jeg skulle lige have genopfrisket reglerne.
Nå, det kom nu ret hurtigt igen - og gik ret godt de første par spil, indtil min mand lukkede for tredie omgang - og pointene skulle tælles op...
hvad sidder jeg med på hånden, som jeg sagtens kunne have lagt for lang tid siden og ikke mindst have fået mange point for?
En joker
Jeg havde fuldstændigt glemt at bruge den
Så der blev grinet en del, og jeg må nu indrømme, at det var helt ok - jeg grinede også ret meget selv.
En af moralerne må være: Husk at holde jeres kortspils færdigheder ved lige
Hvad med dig, spiller du kort af og til - sådan på den gammeldags maner uden computeren ?
Antal indlæg: 1238 Bopæl: Fredericia Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. oktober 2008 18:42:01
Skønt med et slaw kort. Og ja vi spiller når det lader sig gøre.
Enten når vi er på ferie eller bare en weekend.
Det er noget man ikke skal glemme.
Puha en joker...den var dyr
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
Antal indlæg: 1323 Bopæl: Hjortshøj Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. oktober 2008 19:28:35
Ja, vi spiller noget, der hedder "Olsen" - ved ikke om i kender spillet? Det er bare indbegrebet af hygge og spille Olsen ..., eller 500 også - det er altså sjovt *SS* Jeg kan godt lide et spil kort
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede
Antal indlæg: 1238 Bopæl: Fredericia Tilmeldt: 19.02.06
Lagt på d. 16. oktober 2008 19:37:10
Kender udmærket Olsen og Sorteper og 500 eller Rommy.
Nogen gange bliver det fisk eller Uno
Lis
Citat
Visdom er ikke at vide en masse.
Visdom er at vide hvad man skal gøre med det man ved.
Spring til debat:
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online
Antal brugere: 40 Ikke aktiverede brugere: 0 Nyeste bruger: Jona
Klokken
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Marita 18. maj 2024 11:19 Peter, du er ikke alene. Men der er ikke meget at gøre ved det. Angående lukker og slukker: jeg er her endnu.
Peter 25. april 2024 18:53 Ok, sidste mand m/k lukker og slukker. Undskyld jeg forstyrrede.
Peter 15. april 2024 21:59 Jeg er her endnu, og jeg savner de gode gamle fora. Facebook er en phis i en hornlygte, og jeg fatter ikke, at jeg er den eneste der kan se det!
Indhold: alle rettigheder forbeholdt navngivne forfatter eller Astro-Numerology.dk (Marita Kristensen). Ingen tekster må anvendes kommercielt uden forudgående, skriftlig tilladelse fra forfatteren.