Forfatter |
RE: Krop-Sind-Ã…nd i Ã…lborg 27/2-1/3 |
Lene
Brugere
Antal indlæg: 525
Bopæl: Thisted
Lagt på d. 28. februar 2009 01:07:20 |
|
|
14.30 - det er en aftale - og kage er obligatorisk
Hvis du ikke laver det du elsker, må du elske det du laver!
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 28. februar 2009 13:32:14 |
|
|
God fornøjelse, jeg håber, I får en hyggelig dag, og at I fortæller om det herinde, så vi andre kan tage del i jeres oplevelser.
|
|
Forfatter |
ofelia
Brugere
Antal indlæg: 658
Lagt på d. 28. februar 2009 14:35:46 |
|
|
Håber også i får det hyggeligt, jeg skulle have været der lørdag, men min veninde er blevet syg, og så har jeg ikke kørelejlighed..
|
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Antal indlæg: 1976
Bopæl: Vendsyssel DK
Lagt på d. 28. februar 2009 20:13:48 |
|
|
Sikken et forrygende selskab Skønt sådan at kunne mødes og hygge og grine sammen.
Tusind tak for dejligt samvær - og kagen, ja den var da bedre end sidste år - *GGG*
Jeg håber, at I er kommet godt derhen, hvor I skal være.
Ofelia - det havde været så dejligt, om du også var kommet, jeg håber, at det kan lade sig gøre en anden gang, samt at du så finder på noget andet dejligt, at lave i weekenden.
Knus
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 28. februar 2009 21:33:57 |
|
|
De franske jeg fortalte om
mai_lindhart tilknyttede følgende billede:
|
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 28. februar 2009 21:36:18 |
|
|
Arh, de ser mere ægte ud i halvmørke Blitzen har ramt meget i det hvide, det er ikke så gennemtrængende i virkligheden
Det var en ok messe i dag, men det jeg kom for var altså kaffe og kage sammen med 3 dejlige kvinder Hvor var det godt at se jer igen. Vi burde altså mødes mere end en gang om året |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Lagt på d. 28. februar 2009 22:09:55 |
|
|
Helt enig Randi - tak for en skøn eftermiddag Kagen var perfekt, men kaffen kan stadig ikke måle sig med hjemmebryg - især ikke Marita og Johnnys
Fik sagt hej til min datter og mødte lidt slud på vejen hjem, men det var småting.
Ofelia - Håber at gøre dit bekendskab en anden gang. Må du have en fortsat god weekend.
Mai - de er godt nok flotte - og ja, en gang om året er alt for lidt
Knus
Lene
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com
Redigeret af Lene d. 28. februar 2009 22:18:01 |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Antal indlæg: 1146
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 28. februar 2009 23:44:09 |
|
|
Hej I tre smukke kvinder...
Jeg har lige spist kage igen....er jo hos min søn og vi bagte en af dem fra kiosken, med opskriften bagpå pakken... Drømmekage.
Men den slår ikke helt dagens kage på Papegøjecafe'en ( er vild med det navn )
Lige som Mai havde jeg det også sådan at det næsten var mest for at mødes og drikke kaffe og snakke og grine - men en dejlig messe og det efterhånden obligatoriske aurafoto.... Vi har nogle fine farver, ik også Lene... selv om mine farver har lidt brug for en sten fra Mai's samling....
Kære Randi - Jeg har det fint igen, men er temmelig overrasket over, hvor stort et indtryk den test med TFT kunne gøre på mig og hvor er jeg træt nu. Tak for din støtte - det var guld værd.
Til de der ikke kender TFT ( tankefeltterapi ) kan jeg godt anbefale at prøve det. Jeg skal ihvetfald have en tid til en rigtig konsultation - det ved jeg helt bestemt.
Hvor er jeg glad for vores cafémøde i dag - vi kunne vist have snakket endnu, hvis ellers tiden kunne tillade det..
Knus til jer alle - og godnat lige om lidt
Runah
PS - ja Ofelia - nu går det ikke mere for nu må vi også snart ses...
. |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 01. marts 2009 22:55:43 |
|
|
Jeg var også derude i dag, og fik hørt om bl.a Rosenmetoden, mere om TFT og parforhold.
Lyttede til Lars Muhl, der fortalte om det, der står i hans nye bog.
Gad vide hvad folkekirkepræster siger til hans undersøgelser og rettelser/korrigeringer af det, der har været "sandheder" i så mange mange år (tekster fra det nye testamente).
Jeg var også hos en håndlæser - hvor jeg fik en "spookey" oplevelse - læs andet sted, hvis du gerne vil have det uddybet, og så fik jeg en dejlig omgang reikii healing, inden det var tid at tage hjem igen.
Så for mig har det været en ret intens messeweekend. |
|
Forfatter |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 02. marts 2009 14:52:01 |
|
|
Runah skrev:
Til de der ikke kender TFT ( tankefeltterapi ) kan jeg godt anbefale at prøve det. Jeg skal ihvetfald have en tid til en rigtig konsultation - det ved jeg helt bestemt.
Jeg har tænkt på TFT, hvor meget når man på den forholdsvis korte tid der er når det er på en messe?
Jeg har hørt at det skulle være meget effektivt til fobier, men har ikke nogen ide om hvor mange behandlinger der skal til.
Det har vist været i tv på et tidspunkt, hvor en blev sin araknofobi kvit, bare den tid hun nåede at blive behandlet under udsendelsen.
Var det Lars Mygind der var på messen?
Knus Johnny
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Lagt på d. 02. marts 2009 17:10:23 |
|
|
Hej Johnny
Ja - jeg kan mærke det endnu i min krop, der er mere liv eller nærvær eller... faktisk tror jeg også det var meget mere end en test.
For selv om det ikke tog særlig lang tid føltes det som en hel behandling, og jeg kunne ihvertfald ikke kapere mere...
MÃ¥ske tog det mellem 5 og 10 min...
Det var ikke Lars Mygind og jeg ved heller ikke om de helt kan samenlignes - men basen omkring TFT er nok fra samme udgangspunkt..
Niels Gyldenkærne , bor i Sindal i Nordjylland, hvor han og hans kone har en klinik
http://www.jegogdu.dk/default.asp
Jeg vil kort fortælle, hvordan min behandling foregik....
Han testede mig, som jeg var her og nu... og der var focus på min blære og nyrerne..
Nyrer og lever er organer, der udskiller affaldsstoffer - både fysisk og psykisk ..
Ord som forlegenhed var indgangen til at komme videre til den næste følelse og tankeform, som jeg både bevidst og ubevidst er/var bærer af ( og en 'arv' fra min mor ) : "det er ligemeget hvad jeg gør" med undertitlen 'for det hjælper ikke noget alligevel'
Det lyder måske ikke af meget - men det var det for mig.
Sikke en begrænsning, det kan have haft på på ens liv..
Afhængigt af hvor man er i livet og hvilke nederlag eller dårlige situationer, man har haft og bliver ved med at løbe ind i...og den følelsesmæssige stress, der også kan optræde.
Den anden del af det, er jo at man risikerer at ens organer virkelig bliver syge ( eller allerede er blevet det) hvis der ikke udrenses for disse negative tanker, man kan få. og som lagres i ens celler... og så har vi balladen...
I dette 'tankesæt' indgår også elementer fra kinesiologien... men behandlingen i TFT er så at banke ( prikke ) let på de meridianbaner, der tilhører de forskellige organer
Sådan opfattede jeg det og det føles rigtigt.
Randi har måske en anden vinkel at bidrage med, da manden her jo er meget bredt funderet i sine behandlingsmetoder og har flere uddannelser bag sig..
Det var så enkelt, synes jeg, men med en stor virkning i min krop, kan jeg mærke.. både i går og i dag - og jeg er så TRÆT og drømmer sære drømme - men sådan bliver man jo, når der udrenses...
HÃ¥ber det giver mening..
Knus Runah
.
Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den..
Redigeret af Runah d. 02. marts 2009 17:32:13 |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 02. marts 2009 23:07:24 |
|
|
Jeg synes, at du beskriver det rigtigt godt Runah
Jeg vil kun lige tilføje, at Niels, har lært TFT af Lars Mygind, som en af de allerførste, og ellers er parterapeut, coach, kinesiolog o.m.a og kombinerer det han kan i forhold til det enkelte menneskes behov. Han har været behandler i ca 20 år, og har jo dermed en hel del erfaring at trække på.
Sådan som han testede Runah, har jeg dog ikke set det gjort før - hverken ved kinesiologi eller ved TFT.
Så han har - som han også siger - udviklet sit eget system - og Runah - han rørte da heller ikke ved dig, da han gjorde det, han pegede bare, mens han læste de forskellige "udsagn" igennem
Jeg var til et foredrag med ham om søndagen, hvor han fortalte om parforhold - et interessant emne for de fleste voksne - i forhold eller ej.
Da viste han os også lidt om, hvordan vi kunne bruge TFT på os selv, og forklarede noget om hvordan det kan være, at det fungerer.
Han siger, at negative tanker skaber blokeringer både i kroppen og i hjernen.
En del af behandlingen er selvfølgelig at prikke, men også at nynne tre toner, at tælle til 5 og nynne igen, og se til venstre, til højre, op og ned og rundt - det er til at komme til at føle sig lidt dum af - men ved at nynne bliver højre hjernehalvdel aktiveret, ved at tælle bliver venstre hjernehalvdel aktiveret - og ved at se til siderne og gøre disse ting i sammenhæng ja, så skabes der forbindelse mellem hjernehalvdelene og blokeringer - stop for energi og information - opløses.
Pudsigt er det ihvertfald, at en følelse, der kan overrumple en( det har jeg set et par gange nu) være ved at vælte en omkuld - og befinder sig på en fx 8`er - mellem 1 - 10, efter få minutter kan formindskes og blive til en 2`er eller helt forsvinde.
Der er også rigtigt mange gode muligheder for at bruge det som "hjælp til selvhjælp" - og det er jo ikke så ringe....
Måske tror I nu, at jeg er TFT freak - det er ikke tilfældet; men jeg går da og overvejer seriøst at prøve en behandling |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Lagt på d. 03. marts 2009 12:01:03 |
|
|
Thi hi Randi .. Jeg er heller ikke blevet TFT freak ... Kun lidt , men det er nok fordi det overrumplede mig på en positiv måde og fordi du holdt mig i hånden, da tårerne piplede frem... *S*
En del af, hvad han fortalte er heller ikke ny viden for mit vedkommende, men jeg synes det er blevet til en spændende kombination som behandling og derfor vil jeg prøve det igen...Selv om jeg skal ud på en længere køretur..
Min søn bliver lidt foruroliget, over at risikere mange besøg af sin mor - men så må jeg jo lære at 'prikke' ham.... *GG*
Jo - han rørte ved mig fysisk, ganske svagt, og ved min venstre skulder gjorde det også ondt da han trykkede på et af de meridianpunkter...
Jeg havde glemt det der med at skulle tælle og nynne - Det fik mig til at grine, fordi jeg kom til at tænke på, om vi mon var med i "skjult kamera......
Knus Runah
Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den.. |
|
Forfatter |
Tara
Brugere
Lagt på d. 03. marts 2009 12:57:50 |
|
|
Lol - ja, det var lidt som noget til en gang skjult kamera men mest fordi man skal nynne - er det ikke sjovt, at det at tale ikke betyder noget, men at skulle nynne tre toner det er
Du har nu islet kke noget at være flov over i den henseende, kunne jeg høre
Rørte han godt nok ved dig, da han stod og så i mappen - og nævnte de forskellige sætninger, indtil han fandt det som passede? Jeg synes bare han pegede på dig - og da I så gik i gang, ja, da rørte han. Heh, ja, ja jeg kunne jo ikke mærke det.
Håber da ikke, at din søn har noget imod et ekstra mor-besøg eller to
kram
Randi |
|
Forfatter |
Lene
Brugere
Lagt på d. 03. marts 2009 15:17:39 |
|
|
Til fri afbenyttelse har Gary Craig lagt sin basis manual på nettet
http://www.emofree.com/downloadeftmanual.asp
sjovt at læse om folks erfaringer..
Guldfund på nettet: www.EFTuniverse.com |
|
Forfatter |
Runah
Brugere
Lagt på d. 03. marts 2009 16:12:12 |
|
|
Tak - skal du have Lene
Randi - du har ret ! Det gjorde han først, da han gik i gang med at behandle, han rørte fysisk..
Hehe -Tonerne var faktisk nogle strofer fra 'Hymne til frihed' ... Det hedder den ikke hel nøjagtig, men det er en meget STOR melodi i USA ..
Min søn og jeg snakkede jo lidt om disse påvirkninger, der kunne være mellem forældre og børn - og min søn vil hest ikke påvirkes alt for alternativt og med ting , man ikke kan bevise videnskabeligt *G* - og af en mor, der synes hun lige kunne skifte hans sengetøj og sådan....
Men ellers er han vist glad nok for sin mors besøg...
Knus Runah
Ofte finder vi vejen, efterhånden som vi går hen ad den.. |
|