Forfatter |
Juhuuu ... en fantastisk messe |
Marita
Super Administrator
Antal indlæg: 4788
Lagt på d. 30. april 2007 12:15:10 |
|
|
Fantastisk. Intet mindre. Jeg har næsten ikke ord, som kan beskrive den messe, vi netop har været på. I hvert fald set med mine øjne. Jeg har aldrig bestilt så lidt ved en messe. Men jeg har heller aldrig haft sådan nogle fantastiske oplevelser. Denne gang var det os, som modtog, og det var ubeskriveligt.
Jeg håber, at Johnny og Timian vil fortælle, og måske også Annika. Jamen altså, det var HELT vildt. Jeg har fået en ny tromme. Og en ny stor rasle. Og en minirasle. Og en nederdel i Lakota-stil (Sioux). Vi har trommet til den store guldmedalje. En smuk grønlandsk kvinde dansede trommedans og fortalte historier. En indianer fra Peru dansede og sang. Det hele var UFATTELIGT dejligt.
Jeg vil lægge nogle gode links ind på links-sektionen.
|
|
Forfatter |
RE: - |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 30. april 2007 16:01:19 |
|
|
-
Marita tilknyttede følgende billede:
|
|
Forfatter |
RE: Juhuuu ... en fantastisk messe |
Johnnyk
Brugere
Antal indlæg: 1857
Bopæl: Mern, Totemhuset
Lagt på d. 30. april 2007 16:27:06 |
|
|
Jeps, en skøn messe.
Det er egentligt underligt, for vi lave næsten intet
Men der var tid til at vi kunne nyde godt af de mange tilbud der var på messen, og der var rigtig mange.
Det billede Marita har sat ind, viser alle 3 trommer hængende på væggen (godt det er et stilbillede)
Vi kunne side og kikke ud på det område hvor tippierne stod, og her blev der trommet og danset på livet løst, og det kunne være meget svært at blot sidde stille imedens.
Jeg prøvede også en workshop i inka-healing, og en med Billy Cook
En skøn skøn messe
Er du dig; eller er du inden i |
|
Forfatter |
mai_lindhart
Brugere
Antal indlæg: 2446
Bopæl: Himmerland
Lagt på d. 30. april 2007 20:43:09 |
|
|
Åh hvor ville jeg dog gerne have været med, men måske næste gang. Det er underligt som det altid passer med, at jeg skal arbejde når der sker noget spændende. |
|
Forfatter |
Bertha
Brugere
Antal indlæg: 470
Lagt på d. 30. april 2007 21:19:57 |
|
|
Vi vil da osse gerne høre om dine oplevelser, Marita |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 01. maj 2007 00:07:21 |
|
|
Ja, det var vel nok en skam, mai, at du ikke kom med. Du - og alle andre - gik glip af en fantastisk messe.
Bertha: haha, ja, nu er det jo ikke, fordi jeg prøvede så gevaldigt meget. Faktisk ingenting bortset fra en healing. Mine vidunderlige oplevelser var, at jeg var med mange gange, når der blev trommet, danset og sunget. Det var SÅ fedt. Jamen, altså, jeg kan ikke beskrive det.
Og så røg jeg to cigaretter om søndagen. De første i otte uger. Den første smagte vidunderligt, den anden gjorde mig fuld, skæv, dårlig, så jeg skal i hvert fald ikke have nogen smøg foreløbig. Det var SKØNT med en smøg, og det var lige så skønt, at nummer to gjorde mig syg, for det kan måske få mig til ikke at savne det.
Sang, dans og tromme - det er altså noget helt for sig. Og så mine rasler, de er skønne. For slet ikke at tale om min nye tromme og min ruskindsnederdel.
Så altså det var jo ikke så mange oplevelser, jeg havde, eller jo, det var det, men ikke så mange forskellige. Det hele var tromme
|
|
Forfatter |
Bertha
Brugere
Antal indlæg: 470
Lagt på d. 01. maj 2007 20:14:45 |
|
|
Det lyder som en beskrivelse af én stor legeplads for voksne, Marita Måske skulle jeg alligevel have besøgt messen |
|
Forfatter |
Marita
Super Administrator
Lagt på d. 01. maj 2007 23:44:47 |
|
|
Jamen, det var det også, og selvom der sagtens havde været masser at bestille om søndagen (der kom en del henvendelser), så indrømmer jeg, at jeg sagde, jeg havde pause. Jeg trængte bare SÅ meget til at være ude ved tipierne hele tiden (næsten). Og det var jeg. Og det var dér, alt det sjove foregik.
|
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 02. maj 2007 00:01:07 |
|
|
Det VAR en legeplads*SSS*
Hvis man vendte kameraet en halv omgang ville man se et stort indendørs område dækket med rullegræs og med roser i potter og krukker allevegne...der satte folk sig og hvilede sig, så man lidt længere var der udsigt gennem dørene ud til tipi området....fantastiskt sted.....også på rullegræs, med asfalt under, men fyldt med smukke ting, glade mennesker....og trommer trommmer trommer....Skønt min arm den ene dag føltes lidt "vissen" efter en tromning der varede i 40 minutter, kunne jeg SAGTENS være blevet der en uge*G* Og jeg har ikke trommet HELT af synes jeg.....Fandt mig selv dansende rundt i butikken i dag, skrålende med af fuld hals på White Lotus "Fire of Michael" Fra "Angels caling" Den er i trommerytme nemlig *G*
Jeg fik MASSER med hjem fra den messe,,,,,Af ting; En lillebitte rasle....af tydelig indiansk herkomst. Den kan bruges som halskæde også.
Af oplevelser....jamen det kan slet ikke beskrives....Den lille grønlandske kvinde, med sin lille tromme og pind, der lidt ligesom genert, fortalte smukke grønlandske historier, bla om hvordan snespurven blev til, mens hun trommede på rammen af en fin lile romme med sin pind,,,,eller var det et ben?...Og sang så smukt...På et idspunkt så hun direkte på mig, og sagde så en helt masse på grønlandsk..Jeg forstod det ikke, men det lød smukt...og jeg forstod tonefaldet.....der var en yndig ung dansk kvinde, der havde boet flere år hos Lakota indianerne, og nu vidrebragte nogle af de ting hun havde lært...smukke indianske sange og bønner...Der var den dygtige fyr der roligt sad og frembragte smukke unike trommer, trin for trin...bla en dobbelttromme hvor skindet blev farvet med rødbede og den var fantastisk, Der var Masser af plads, masser af luft, masser af glæde, masser af skønne, dygtige, dejlige mennesker. Og der var masser af masser af romning*SSSSSSSSSSS*
Og sidst men ikke mindst; Der var Annika, der med store øjne og åbent sind, så en ganske anderledes verden med glæde og undren. Der var Johny og Marita....de 2 mennesker der udover mine børn, altid får mig til at le, af ren og skær glæde over at de er til....Ja....det var en FORMIDABEL messe...Og Min Mark fik historierne fra den grønlandske kvinde hver aften når jeg kom hjem*SSS*
DEJLIGT
Knus og Kram
Timian |
|
Forfatter |
Nuunu
Brugere
Antal indlæg: 1323
Bopæl: Hjortshøj
Lagt på d. 02. maj 2007 13:05:24 |
|
|
Det er lige præcis en rigtig inuittromme, du har beskrevet, Timian .. *SS* Aj, hvor må det have været en fed fed oplevelse **SSS* Ih altså, om man blot ku ha været der *SS*
[i]Life is easy, when you know the tricks[i]
Citat: Min forlovede |
|
Forfatter |
Timian
Brugere
Antal indlæg: 1520
Lagt på d. 03. maj 2007 17:11:41 |
|
|
Du kan TRO jeg tænkte på dig imens Nuunu*SSS*